Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nå ga du meg så dårlig samvittighet at jeg måtte ut og olje garasjeporten.
    Men siden jeg må opp grytidlig i morgen og kjøre junior som skal på Norway cup, så blir det ingen belønning på meg :(
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I dag stakk selveste Mr. Hifi & Vinyl innom for å sjekke status på haifaien i Pereferien. Undertegnede kunne bare skilte med et nedpakket anlegg, men heldigvis var lyden høyst oppegående hos MFA og tkr.

    Vi var først innom MFA som nylig har snopt «nye» høyttalere fra Wilson. Det låt riktig så fortreffelig. Ro, hurtighet og autoritet var vel det som slo meg etter et par test-låter. MFA har foreløpig ikke lekt med plassering, og det er nok fremdeles endel godlyd som kan lokkes frem når høyttalerne har blitt skjøvet litt frem og tilbake. Det var likevel ikke vanskelig å høre at vi snakker kvalitet med Wilson.

    Vis vedlegget 836846

    Deretter bar det over til, tkr. Jeg har tidligere hatt noen ankepunkt til lyden hos tkr, men i dag syntes jeg det låt nydelig. Litt justering på Haloen er alt som skal til for å imponere, Karmana 😊 Avslappet med autoritet og en nydelig mellomtone. Litt anstrengende ble det oppover i frekvens med litt ekstra volumutslag. Hvorvidt det handler om rommet eller innspillingen skal jeg ikke ha noen bastant formening om. Som alltid er det fascinerende å høre forskjellene når tkr sjonglerer med puene han har til rådighet. Strålende levert av det som kanskje er Norges minst kone- og barnevennlige oppsett med tanke på plug and play 😄

    Vis vedlegget 836849

    Et eksempel på brutalis uten vulgaris 😊

    Vis vedlegget 836850
    Takk for besøket, ja!

    Skulle ha svart tidligere, men dagene uten nedbør er fulle av forfallende arbeid.....Noe av det vanskeligste med å ha et heldigitalt anlegg med rikelig med DSP, er å få folk til å forstå at men kan forandre på lyden uten å bytte ut en eneste komponent. Det er kontraintuitivt, og ikke lett å akseptere.

    Så kan man jo hevde at hvis det låter dårlig, så kan det like godt være en brukerfeil som det kan være anlegget i seg selv.....Jeg skal ikke krangle på det. Det er nok mye sant i det.

    Jeg har ikke rattet spesielt mye, det som gjorde piffen var å legge til 1,2 dB gain rundt 20 Hz, og der satt det! Fint at du likte det du hørte. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I morgen tidlig setter jeg meg i bilen for et lite strandhogg østenfor folkeskikken. Bare å kjøpe i paraplyer. Jeg skal ta med meg den bergenske sommeren, slik at østlendingene kan gå i strupen på kraftselskapene hvis vannmagasinene fremdeles har lav fyllingsgrad om et par måneder 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.370
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    I morgen tidlig setter jeg meg i bilen for et lite strandhogg østenfor folkeskikken. Bare å kjøpe i paraplyer. Jeg skal ta med meg den bergenske sommeren, slik at østlendingene kan gå i strupen på kraftselskapene hvis vannmagasinene fremdeles har lav fyllingsgrad om et par måneder 😊
    Er det Norway Tupp som frister? 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det Norway Tupp som frister? 😂
    Kunne vært…. hvis jeg hadde vært 40 år yngre 😊 Nei, det blir en tur for å besøke den kjekke bamsen Powerpoint, kanskje jeg deretter gidder å kjøre innom svenskegrensen etter snus og så en rundtur på Løkka med en gammel kamerat. Satser da på at stuen er malt, og jeg kan dra hjem og koble opp haifaien 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.370
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kunne vært…. hvis jeg hadde vært 40 år yngre 😊 Nei, det blir en tur for å besøke den kjekke bamsen Powerpoint, kanskje jeg deretter gidder å kjøre innom svenskegrensen etter snus og så en rundtur på Løkka med en gammel kamerat. Satser da på at stuen er malt, og jeg kan dra hjem og koble opp haifaien 😊
    Ha en god tur. 😉👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Prosjektet med å ta den bergenske sommeren med over fjellet virker foreløpig særdeles vellykket. Det har kanskje ikke begynt å regne helt øst enda, men det er nok likevel bare å stue vekk solbriller og solkrem og forvente at flytebryggene i vannmagasinene snart kan benyttes.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Prosjektet med å ta den bergenske sommeren med over fjellet virker foreløpig særdeles vellykket. Det har kanskje ikke begynt å regne helt øst enda, men det er nok likevel bare å stue vekk solbriller og solkrem og forvente at flytebryggene i vannmagasinene snart kan benyttes.
    Tror dessverre du bare har tatt med deg en avlegger, den bergenske sommeren er her fortsatt 😢
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg kommet meg hjem igjen, og i min godhet tok jeg mesteparten av regnet md tilbake 😃

    Fikk flyttet litt vinyl over til folkeskikken. Hentet er par DiDerre plater som jeg var med å «funde» på bidra.no. Fikk også lugget med meg den siste de hadde i butikken av den nylig utgitte repressen av debutalbumet til Jackie Leven. I tillegg et par med Thin Lizzy som jeg fikk av den gavmilde Powerpoint.

    1B891CFE-5739-48CC-92F1-ABCC7790625A.jpeg


    Tok meg i går et lite stopp på det nye utkikkspunktet til Vøringsfossen. Det er blitt riktig så fint, og anbefales til de som ikke har vært der tidligere. Fikk meg ikke til å lene meg over gjerdet da jeg skulle ta bilde. Har nok fått et snev av høydeskrekk på mine gamle dager, eventuelt konsekvens-tenking. Sikkert litt av begge deler 😊

    CB474190-0E35-451F-8203-EF6118DE2F69.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg kommet meg hjem igjen, og i min godhet tok jeg mesteparten av regnet md tilbake 😃

    Fikk flyttet litt vinyl over til folkeskikken. Hentet er par DiDerre plater som jeg var med å «funde» på bidra.no. Fikk også lugget med meg den siste de hadde i butikken av den nylig utgitte repressen av debutalbumet til Jackie Leven. I tillegg et par med Thin Lizzy som jeg fikk av den gavmilde Powerpoint.

    Vis vedlegget 838294

    Tok meg i går et lite stopp på det nye utkikkspunktet til Vøringsfossen. Det er blitt riktig så fint, og anbefales til de som ikke har vært der tidligere. Fikk meg ikke til å lene meg over gjerdet da jeg skulle ta bilde. Har nok fått et snev av høydeskrekk på mine gamle dager, eventuelt konsekvens-tenking. Sikkert litt av begge deler 😊

    Vis vedlegget 838295
    Det er en fin rusletur fra første tunnelinnslag nedenfor Vøringsfossen og opp langs elvegjelet til du står rett under der du har tatt bildet fra.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit å være hjemme etter å ha småturnet litt på Løkka, og ikke minst, besøkt noe så eksotisk som Kvastebyen 😊

    I Kvastebyen ble jeg møtt av urinvåneren, Powerpoint. Etter litt mat i Sarpsborg, som i mindre grad høres ut som en by, ble man traktert på en ikke ukjent måte i Kvastebyen.

    F8BD81B1-3C35-47BD-A0C0-5BC51D2966D7.jpeg


    Armagnac av edel årgang og cubanske sigarer ble nytt til det fulle. Hvorvidt de to herrene er av edel årgang er vel mer tvilsomt.

    E733484D-21E5-40F9-BA5A-3D361F2335D9.jpeg


    Verten har en stund hatt en ulyd i en av dodørene sine. Dette måtte sjekkes ut, og joda, det skurret når man fikk litt utslag på volumknappen. Kjedelige greier!

    0E5F09B1-3FA2-43BD-83BB-BE065BF2C007.jpeg


    Hva gjør man når besøket har ørene på stilk og er klar for å dissekere både lyd og musikk. Jo, man bytter selvfølgelig bare enkelt om fra dodører til låvedører.

    DB8A59DA-578B-46FD-B561-FC7367309AC1.jpeg


    Det som ikke var bra var at det fremdeles skurret i venstre høyttaler. På tiltalebenken……….

    FA8D528A-907F-4A69-A6CA-4A397F93F4A2.jpeg


    …….og skyldig inntil det motsatte er bevist. Krysser fingrene for at du ikke må sende hjertebarnet ditt til Bodø, men får det fikset av gode hjelpere i området.

    Verten er definitivt i fanklubben til DP, men krydrer med Audionet og staselig vinylrigg.

    60DE816E-119D-4387-9651-E21002EB6A6D.jpeg


    Vet ikke om fjernkontrollen til DP er imponerende eller sjokkerende 😄

    CADCD7B7-EFCB-4CEB-BFEE-C00BEE0BCD4F.jpeg



    Skulle gjerne skrevet om lyden, men til det ble problemene i venstre høyttaler for fremtredende. Jeg er sikker på at dette kommer til å låte storslagent når du får fikset ampen og lekt deg litt med plasseringen på låvedørene. Det ser jaffal skikkelig tøft ut sammen med det matchende racket fra Solid Tech.

    Takk for traktering, røverhistorier og sedvanlig veldig hyggelig selskap 😍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Greit å være hjemme etter å ha småturnet litt på Løkka, og ikke minst, besøkt noe så eksotisk som Kvastebyen 😊

    I Kvastebyen ble jeg møtt av urinvåneren, Powerpoint. Etter litt mat i Sarpsborg, som i mindre grad høres ut som en by, ble man traktert på en ikke ukjent måte i Kvastebyen.

    Vis vedlegget 838359

    Armagnac av edel årgang og cubanske sigarer ble nytt til det fulle. Hvorvidt de to herrene er av edel årgang er vel mer tvilsomt.

    Vis vedlegget 838360

    Verten har en stund hatt en ulyd i en av dodørene sine. Dette måtte sjekkes ut, og joda, det skurret når man fikk litt utslag på volumknappen. Kjedelige greier!

    Vis vedlegget 838362

    Hva gjør man når besøket har ørene på stilk og er klar for å dissekere både lyd og musikk. Jo, man bytter selvfølgelig bare enkelt om fra dodører til låvedører.

    Vis vedlegget 838364

    Det som ikke var bra var at det fremdeles skurret i venstre høyttaler. På tiltalebenken……….

    Vis vedlegget 838365

    …….og skyldig inntil det motsatte er bevist. Krysser fingrene for at du ikke må sende hjertebarnet ditt til Bodø, men får det fikset av gode hjelpere i området.

    Verten er definitivt i fanklubben til DP, men krydrer med Audionet og staselig vinylrigg.

    Vis vedlegget 838366

    Vet ikke om fjernkontrollen til DP er imponerende eller sjokkerende 😄

    Vis vedlegget 838367


    Skulle gjerne skrevet om lyden, men til det ble problemene i venstre høyttaler for fremtredende. Jeg er sikker på at dette kommer til å låte storslagent når du får fikset ampen og lekt deg litt med plasseringen på låvedørene. Det ser jaffal skikkelig tøft ut sammen med det matchende racket fra Solid Tech.

    Takk for traktering, røverhistorier og sedvanlig veldig hyggelig selskap 😍
    Fint oppsett dette. Om det skulle være service behov på DP hos @Powerpoint så tror jeg er Bodø det smarteste. DPs kretsløsninger er noe litt for seg selv.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Greit å være hjemme etter å ha småturnet litt på Løkka, og ikke minst, besøkt noe så eksotisk som Kvastebyen 😊

    I Kvastebyen ble jeg møtt av urinvåneren, Powerpoint. Etter litt mat i Sarpsborg, som i mindre grad høres ut som en by, ble man traktert på en ikke ukjent måte i Kvastebyen.

    Vis vedlegget 838359

    Armagnac av edel årgang og cubanske sigarer ble nytt til det fulle. Hvorvidt de to herrene er av edel årgang er vel mer tvilsomt.

    Vis vedlegget 838360

    Verten har en stund hatt en ulyd i en av dodørene sine. Dette måtte sjekkes ut, og joda, det skurret når man fikk litt utslag på volumknappen. Kjedelige greier!

    Vis vedlegget 838362

    Hva gjør man når besøket har ørene på stilk og er klar for å dissekere både lyd og musikk. Jo, man bytter selvfølgelig bare enkelt om fra dodører til låvedører.

    Vis vedlegget 838364

    Det som ikke var bra var at det fremdeles skurret i venstre høyttaler. På tiltalebenken……….

    Vis vedlegget 838365

    …….og skyldig inntil det motsatte er bevist. Krysser fingrene for at du ikke må sende hjertebarnet ditt til Bodø, men får det fikset av gode hjelpere i området.

    Verten er definitivt i fanklubben til DP, men krydrer med Audionet og staselig vinylrigg.

    Vis vedlegget 838366

    Vet ikke om fjernkontrollen til DP er imponerende eller sjokkerende 😄

    Vis vedlegget 838367


    Skulle gjerne skrevet om lyden, men til det ble problemene i venstre høyttaler for fremtredende. Jeg er sikker på at dette kommer til å låte storslagent når du får fikset ampen og lekt deg litt med plasseringen på låvedørene. Det ser jaffal skikkelig tøft ut sammen med det matchende racket fra Solid Tech.

    Takk for traktering, røverhistorier og sedvanlig veldig hyggelig selskap 😍
    Herlig å se gutta krutt sammen igjen :love:



    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Begge i støttestrømper ut på kvelden, eller kun verten?
    Kun verten som dessverre må benytte støtte strømper grunnet dårlig sirkulasjon og opphopning av vann i legger og føtter. Dette tilskrives dårlige gener og fremskreden alder. Moro er det ikke :cry: men gøyalt klarer man fint å ha det ennå når man får så oppegående besøk. Det er lenge siden jeg har ledd så godt. Takk Karmana :whistle:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Fint oppsett dette. Om det skulle være service behov på DP hos @Powerpoint så tror jeg er Bodø det smarteste. DPs kretsløsninger er noe litt for seg selv.
    Takk Final.
    Prinsipielt enige med deg mhp hvem som bør reparere DP 6.4 blokka, men det skader ikke å måle litt opp i der. Mye tyder på at mer enn 20 år gamle kondensatorer har gjort sitt. Emballasjen til ampen tok kvelden for 5-6 år siden når den var oppe hos RJEL for full overhaling. Ingenting vil bli gjort om de kyndige herrer i Østfold føler seg det minste usikre.

    I mellomtiden kunne jeg kanskje få "låne" fin A5 😉
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Kun verten som dessverre må benytte støtte strømper grunnet dårlig sirkulasjon og opphopning av vann i legger og føtter. Dette tilskrives dårlige gener og fremskreden alder. Moro er det ikke :cry: men gøyalt klarer man fint å ha det ennå når man får så oppegående besøk. Det er lenge siden jeg har ledd så godt. Takk Karmana :whistle:
    Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. 😬 Spanderer en øl i Horten som bot.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser veldig bra ut Karmana. Elektronikken på siden gjorde seg meget bra. Låter nok like bra som det ser ut når teppet er på plass.
    Takker! Satser på at tilkobling og litt kjærlig omtanke gjør at lyden blir til å leve med 😊
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.363
    Antall liker
    102.278
    Torget vurderinger
    23

    Antennekontakten er ca. 7 grader ute av kurs og må rettes opp før rommet kan tas i bruk!
    Dog kan det søkes om disp.

    :mad::mad:

    2022_08_04_11_41_25_Welcome_to_the_Leisuredome_Side_639_Hifisentralen.png
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å komme hjem igjen når resultatet ble såpass bra! Ser flott ut, og anlegget er jo fortsatt sort.

    mvh Atle
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser bra ut, karmana.
    du vet at normale folk hadde brukt den utsiktsplassen til en koselig liten sittegruppe for kaffe og te?
    har kona di eller noen andre som er glad i deg fortalt deg det?
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Antennekontakten er ca. 7 grader ute av kurs og må rettes opp før rommet kan tas i bruk!
    Dog kan det søkes om disp.

    :mad::mad:

    Vis vedlegget 838579
    Hadde håpet strømrenseren skulle skjule antennekontakten, men det buklandet. Måtte derfor hive meg i skruingen så ikke Slukets kritiske blikk skulle slite unødvendig.
    A2570E28-B809-48F9-BC37-4FB0DF61F144.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. 😬 Spanderer en øl i Horten som bot.
    Flapp a Atle. "No hard feelings!"
    Hvem av oss har ikke plumpet ut i med en liten spøk uten å vite om bakgrunn for hva vi spøker med?
    Det er ikke dødelig det jeg sliter litt med, men tidvis jævla irriterende.
    Her sitter man på kontor i årevis for så å ta den store turhesten under pandemien, så er belønningen støttestrømper :-(
    Kjøss meg i øyet. Om det blir Horten på meg, så kan vi juge sammen over en øl ;-)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn