Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fyrstekake og kamferdrops begynte å bli kjedelig rutine, så kona og jeg fant på torsdag ut at vi måtte hive oss rundt og få litt stueforandring. Tenkte det kunne vært kjekt med Munch- museet og en del andre ting vi aldri gjør i Tiggerstaden, men for oss som lever på fellesskapets nåde ble det naturligvis for dyrt. Dro derfor litt lenger sørøst, hvor vi kan strekke trygden litt lenger.

    09E130AC-C02C-4E2B-961B-4D049BD261C3.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.397
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fyrstekake og kamferdrops begynte å bli kjedelig rutine, så kona og jeg fant på torsdag ut at vi måtte hive oss rundt og få litt stueforandring. Tenkte det kunne vært kjekt med Munch- museet og en del andre ting vi aldri gjør i Tiggerstaden, men for oss som lever på fellesskapets nåde ble det naturligvis for dyrt. Dro derfor litt lenger sørøst, hvor vi kan strekke trygden litt lenger.

    Vis vedlegget 814109
    Ser ikke ueffent ut det der:cool:🍻 Kos deg på tur med madammen👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom til Gdansk i går, og det var helligdag med gatene full av polakker. Jaggu er det ikke fullt av dem i gatene i dag også. De må da skjønne at vi turister ikke liker å stå til knes i polakker når vi besøker Polen 😡

    C366F9B9-5727-434F-A3EC-B8933C022956.jpeg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Bartistan
    Jeg ramla ned i Gdansk litt utpå ettermiddagen/tidlig kveld på selveste FØRSTE mai for noen år siden og lurte på hva jeg ville møte.
    Svaret? Fint lite :rolleyes:
    Veeeeldig rolig.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ramla ned i Gdansk litt utpå ettermiddagen/tidlig kveld på selveste FØRSTE mai for noen år siden og lurte på hva jeg ville møte.
    Svaret? Fint lite :rolleyes:
    Veeeeldig rolig.
    Mange polakker i gatene de to siste dagene, men de holder et sympatisk lydnivå. Det er nok sikkert mye mer leven til vanlig når nordmenn forsøker å spare penger gjennom å drikke mest mulig billig øl 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frits og Morten er fantastiske formidlere og gjør demonstrasjoner av produkter til en opplevelse (Som det står i annonsen).

    163E4FCE-F1E3-432A-A47D-6278F717F1AB.jpeg


    Tror jeg ville holdt hardt på lommeboken, nøyd meg med min egen opplevelse og hatt et avslappet forhold til deres formidling av produktopplevelser 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergen leverer som Bergen kan på vær 🙁 Må få litt fart i skrotten. Tom Petty er jo gått heden for en god stund siden, så gitaristen i The Heartbreakers får være dagens substitutt.

    D21BD88B-8575-4B56-B07D-FCECAB8FAF0E.jpeg

    I og med at jeg må en tur ut i Bergensværet, vurderer jeg å skifte navn på Pelsdotten.

    5BD158C9-D7DD-41C2-8EAF-9DA3FB95F858.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bergen leverer som Bergen kan på vær 🙁 Må få litt fart i skrotten. Tom Petty er jo gått heden for en god stund siden, så gitaristen i The Heartbreakers får være dagens substitutt.

    Vis vedlegget 815112

    I og med at jeg må en tur ut i Bergensværet, vurderer jeg å skifte navn på Pelsdotten.

    Vis vedlegget 815113
    Apropos pelsdotten, hvordan går det med øynene hans?

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Apropos pelsdotten, hvordan går det med øynene hans?

    mvh
    Takk som spør. Mye mye bedre, men er fremdeles litt rød på øynene. Av og til ser det helt fint ut og enkelte dager rødlig. Jeg antar det er en eller annen form for allergi. Tenker vel også at så lenge almenntilstanden er helt fin, er det liten grunn til å få det utredet. Poden slår nok etter hvert på tråden for å høre hva du mener.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk som spør. Mye mye bedre, men er fremdeles litt rød på øynene. Av og til ser det helt fint ut og enkelte dager rødlig. Jeg antar det er en eller annen form for allergi. Tenker vel også at så lenge almenntilstanden er helt fin, er det liten grunn til å få det utredet. Poden slår nok etter hvert på tråden for å høre hva du mener.
    OK. Poden ble vel oppfordret til å ta kontakt når det var slutt på medisineringen.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel enda tre dager til det er 50-års jubileum for griseguttenes dekadente innspillingsopplegg i Frankrike. Favoritt Stones album for mange, ikke for meg, men ingen grunn til å ikke gi den litt spilletid etter et par timers tung jazz-pakke 😊

    2F0BDC8E-5133-455B-9DAE-572F547CF760.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tkr og jeg var så heldig å bli invitert til en lytt på Plasma sitt flotte oppsett. Etter at jeg som utdannet navigatør hadde røret det til endte vi til slutt opp i Fjøsanger. Her ble vi møtt av en hyggelig kar, og en vilter og kjærlig krabat 😊

    7180F38E-F466-426E-9FDF-7E03F0AE9E5B.jpeg


    Plasma har nylig gått til anskaffelse av noen smykker av noen høyttaler, Franco Serblin Accordo Essence. Fantastisk flott håndtverk!

    B9D7E050-F2C5-49F1-AD64-9FD00965E5AD.jpeg


    Vi tåler et bilde til av disse lekre damene. Legg merke til kablene. Du vet hvor du vil ha høyttalerne når du lager åpning til kablene når du legger ny parkett 😊

    FBFFA421-2ADC-4FD9-9189-21A4FC549986.jpeg


    Det er streaming og cder som benyttes hos, Plasma. Kvalitetskomponenter fra Lumin, Marantz og Luxman, og racket fra Finite er det ikke bare øverste hylle som kommer fra øverste hylle 😊

    6BCE592D-EF45-470E-BF3F-D22AE3E02B40.jpeg


    Hvordan låt så dette oppsettet. Plasma spiller stort sett bare jazz og klassisk og lytter på et mer moderat volum enn jeg gjør hjemme. Høyttalerplasseringen gjør at han får et usedvanlig stort lydbilde med en deilig dybde. Etter at vi fikk flyttet oss frem fra sofaen og mot den kjente og kjære trekanten, syntes jeg lyden kom mer på plass og det som skjedde mellom høyttalerne ble mer fremtredende og fokusert. Lyden låt flott og oppløst, men det finnes selvfølgelig oppsett som har mer energi i de aller nederste oktavene. I det hele tatt er det et oppsett som låter nydelig på musikksmaken til, Plasma, og er tilpasset en ikke altfor stor stue. Ut fra mine preferanser, så kunne jeg nok tenkt meg «litt mer kjøtt» på instrumentene. Det låter litt slankere enn jeg er vant med fra eget oppsett, men her er vi inne på preferanser. Plasma har i det hele tatt et veldig vellydende oppsett som er matchet mot hans preferanser og musikksmak.

    Jeg begynner etter hvert å bli veldig godt kjent med bakhodet til, tkr 😊

    6458063D-FB5A-40C5-BD89-C1B7201300EC.jpeg


    Takk til Plasma og Tkr for en trivelig formiddag 😊
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en hyggelig stund, ja. :) Noe av det flotteste i denne hobbyen er jo å bli kjent med nye folk, ny musikk og nye anlegg.

    Plasmas høyttalere var noen virkelige smykker! Og resten gjorde seg definitivt ikke bort, heller: Luxman integrert forsterker var en flott sak, og en topp Marantz cd- spiller sto der også.

    Er helt enig med @Karmana sin beskrivelse av lyden. Har akkurat hørt på Mercedes Sosa igjen, og her er nok lydbildet noe grunnere, til gjengjeld går paukene dypere, og det ligger noe mer vekt i grunntoneområdet.

    Tusen takk for lytten og bevertning.

    mvh

    Edit: Apropos bakhoder:

    D8436B1E-D332-4A1A-9BAB-32461767542E.jpeg

    :)
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for besøk! Jeg må snart forville meg vestover mot Karmana og tkr. Enig med tkr om at mye av gleden med denne interessen er å dele med andre. Og med Karmana at man bygger sitt system ut ifra preferanser og musikksmak. Hyggelig at dere kom.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tusen takk for besøk! Jeg må snart forville meg vestover mot Karmana og tkr. Enig med tkr om at mye av gleden med denne interessen er å dele med andre. Og med Karmana at man bygger sitt system ut ifra preferanser og musikksmak. Hyggelig at dere kom.
    Har redigert så du fikk litt bredere musikksmak enn kun jazz 😊
    Ta deg en tur vestover en dag du kjeder deg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser den, men det er som kjent på racket storfolk vises. Middelklassen i Bergen kjører kvalitet, mens hertuger østenfor folkeskikken må nøye seg med å spikre sammen noe rekved fra fjæra 😄
    Er det noe galt med "rekved" din snobb? 😜... Her østenfor har vi skjønt begrep som "sirkulær økonomi" og " bærekraft"... Tror jeg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det noe galt med "rekved" din snobb? 😜... Her østenfor har vi skjønt begrep som "sirkulær økonomi" og " bærekraft"... Tror jeg 😊
    Ventet på en litt snurt kommentar fra deg på rekved 😄 Men, nå er jo du ikke hertug, men sønn av en emissær, så da er du kun en drueplukker i edens hage, og må nøye deg med rekved 😄 Nevnte jeg at racket ditt er skikkelig tøft 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skiftet høyttalerkabler. Syv spader på forsterkerens fire terminaler. Jævla knot! Nesten bedre med vanlig arbeid enn slike tunge pensjonist-jobber 😆 Jaja, det ble nå lyd 😊

    94CF912A-D6B3-4F95-B381-8345AF1A9DBF.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Banan.. Host.. Banan... Spader er og blir nevrotisk knot ;)... Ihvertfall på høyttalere. Subbene kan være enkle spader.

    Edit.. Ser at Ayre har en egen løsning.. Og ikke veldig fleksibel heller. Æsj da..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Banan.. Host.. Banan... Spader er og blir nevrotisk knot ;)... Ihvertfall på høyttalere. Subbene kan være enkle spader.

    Edit.. Ser at Ayre har en egen løsning.. Og ikke veldig fleksibel heller. Æsj da..
    Bananer er også min preferanse, men da kan jeg bare glemme denne Ayre forsterkeren……..og det vil jeg ikke 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en del av oss som har sansen for debutalbumet til Avi Kaplan. Kanskje ikke like kjent er EPen han gav ut i 2017 under navnet, Sage and Stone, etter at han sluttet som a capella sanger. Atskillig mer neddempet og mindre basstungt enn hans debutalbum, I’ll Get By. Passer greit å spille nå da det er ni dager til oppfølgeren kommer ut 😊

    70067985-BFBB-41FB-AC04-CB94C39D5AFF.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kan det være at normal lytteposisjon hos @plasma - gitt at denne er sofa nær/inntil bakvegg - og ikke trekant gir mer grunntone og bass?
    @Destiny hadde en sånn plassering og i sofaen var det svært så lyttbart! 😊👍

    mvh
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, du har nok rett i det. Fra sitteposisjon i sofa er det betydelig mer fylde,bass og rikere grunntone. Men da mister man nok en del på perspektiv, rom og kanskje noe dybde. Uansett er det ikke dramatiske forskjeller, men de er der. Jeg tenker at innen hi fi må man alltid inngå kompromisser. Spesielt når systemet er i en stue. Jeg har ikke «mancave». Vet ikke om jeg ville hatt det heller. Når jeg nyter musikk ( ikke kritisk lytting) så er jeg ikke veldig opptatt av å sitte i sweetspot. Systemet mitt har flott spredning så musikken nytes i store drag mange timer hver dag. Jeg elsker virkelig anlegget slik det er i dag og om det blir endringer så blir det innen samme merker som i dag. Altså Franco Serblin, Luxman, Lumin og Marantz. (Tror jeg….)
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ikke barebare når hifi inkvisasjonen kommer på besøk. Kan være greit å holde ryggen mot veggen under besøket. Et uklart øyeblikk så er man foreviget i en uheldig positur. Uansett greit å få godkjent av inkvisatørene, et kvalitetsstempel!

    mvh Atle
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan det være at normal lytteposisjon hos @plasma - gitt at denne er sofa nær/inntil bakvegg - og ikke trekant gir mer grunntone og bass?
    @Destiny hadde en sånn plassering og i sofaen var det svært så lyttbart! 😊👍

    mvh
    Du har helt rett. Du får visst med deg det meste der borte fra feil side av fjellene 😊 Ser Plasma har utdypet på en veldig god måte.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn