Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.209
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ayre er dyrt, men dette er jo sånn sett heldigvis eldre saker. Ikke så lenge siden du hørte merket. Var det ikke en Ayre amp Roald spilte på da du var her på andre siden og leflet med den noble elite fra folkeskikken :)
    Joda, jeg husker at det var en Ayre-amp i oppsettet vi hørte på Renaissance, men utfra det lille kan jeg ikke si noe fornuftig.
    Har nok også hørt Ayre DAC i noe oppsett, men aner ikke modell eller noe som helst.
    Kos deg med de nye greiene. 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda, jeg husker at det var en Ayre-amp i oppsettet vi hørte på Renaissance, men utfra det lille kan jeg ikke si noe fornuftig.
    Har nok også hørt Ayre DAC i noe oppsett, men aner ikke modell eller noe som helst.
    Kos deg med de nye greiene. 🙂
    Som Dodgy en gang sang; If it's good enough for eh Roald, it's good enough for me 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    15.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje ikke den mest intuitive fronten på Ayre ampen. Ble mer logisk da jeg kikket på baksiden 😊

    Vis vedlegget 812055
    Jøss, disse Ayre folka må være skikkelig ”space’a”. Kunne jo vært mer egnet på et dashboard i en romrakett enn forsterker😆 De eneste jeg er litt usikker på er de to første på venstre rad 🤔 🧐
    33F9D439-C73C-400B-A810-ECD5C9F27D94.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Utfordret meg selv med Tord Gustavsen Trio i Korskirken i kveld. Kan ikke klage på kvaliteten på musikerne når han har med Jarle Vespestad på trommer og Steinar Raknes på kontrabass (+ en mengde effekt-greier).

    45E155FA-5BBA-4A8A-AD3E-100C7E00BFC4.jpeg


    Jeg har hørt en del på Tord Gustavsen tidligere. Noe liker jeg, men ofte blir det for kjedelig for meg. Nå skal det sies at jeg er veldig langt fra å være den største fan av hverken flygel eller piano. Den oppfatningen fikk seg et kraftig skudd for baugen i kveld. Sitter med en følelse av at jeg har hørt flygel mange ganger, men først i dag har hørt på flygel. Fantastisk å høre alt fra de vare melodilinjene han tryllet frem på flygelet for ikke å snakke om når han trykket til på tangentene. Makalaust! Tror grunnen til at jeg ikke har latt meg besnære av dette instrumentet tidligere, er at det blir noe helt annet live (for ikke snakke om i en kirke) og når den godeste Tord har innlevelse og bevegelser som ville gjort Jerry Lee Lewis misunnelig, blir det smått magisk. Han dro forresten en låt fra Jazz på Svenska som i hvert fall gav meg bakoversveis.

    De to andre er selvfølgelig viktig for helheten, men for meg drev de mest med kollasjer, men som på en fin måte supplerte og ikke tok lyset vekk fra Tord Gustavsen og hans flygel. Vespestad ble for meg Vispestad. Lite tromming, mest visping og en masse smågreier som ikke fascinerte meg nevneverdig. Steinar Raknes har jeg sansen for. Utrolig mye spennende han klarte å lokke frem av lyd og effekter fra den fotside felen sin. Uten at noe ble sagt, er jeg overbevist at han i kveld kom ut av skapet som åpen dendrofil 😄

    D4D7AAAD-1674-4024-9753-258F642CD4E2.jpeg


    Oppsummert ble dette en vel anvendt halvannen time. Jeg er kanskje ikke månebedotten, men definitivt positivt
    overrasket 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En stille søndag i Hilversum, kun meg og @bluesbreaker med hver vår kaffekopp og god prat.
    Tord Gustavsen Trio på anlegget, så lavt at det ikke skranglet for mye i MilesIII sin nyknuste keramikk.
    Da passer TGT helt perfekt. 👍
    Trenger egentlig ikke mer enn albumet Changing Places og egentlig egentlig bare åpningssporet Deep As Love. 😊
    (bare en liten s til i låtnavn, så ville det vært andre boller)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Her er forresten løsningen for ny bolig @Karmana :



    Mye enklere og billigere enn sånn DSP, og gjør samme jobben som et lytterom til masse penger.
    Hurra, hurra, hurra!!

    😁
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med Ayre! Kjekt at det ble et steg opp fra Eximus, som du var jo fornøyd med.

    Et merke jeg har vært nysgjerrig på lenge. En dag, når jeg slutter med rør og lettdrevne, blir det Ayre på lista.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.209
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En stille søndag i Hilversum, kun meg og @bluesbreaker med hver vår kaffekopp og god prat.
    Tord Gustavsen Trio på anlegget, så lavt at det ikke skranglet for mye i MilesIII sin nyknuste keramikk.
    Da passer TGT helt perfekt. 👍
    Trenger egentlig ikke mer enn albumet Changing Places og egentlig egentlig bare åpningssporet Deep As Love. 😊
    (bare en liten s til i låtnavn, så ville det vært andre boller)
    Fint minne, R.👌
    Må tilstå at jeg ikke husker TGT på anlegget , men minnes godt at vi to var de første som var oppe, og at det var godt å være i live etter "Slaget i Hilversum" . 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er forresten løsningen for ny bolig @Karmana :



    Mye enklere og billigere enn sånn DSP, og gjør samme jobben som et lytterom til masse penger.
    Hurra, hurra, hurra!!

    😁
    Bare å grave et hull i bakken så har du også en kaggedass mens du nyter musikken 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En stille søndag i Hilversum, kun meg og @bluesbreaker med hver vår kaffekopp og god prat.
    Tord Gustavsen Trio på anlegget, så lavt at det ikke skranglet for mye i MilesIII sin nyknuste keramikk.
    Da passer TGT helt perfekt. 👍
    Trenger egentlig ikke mer enn albumet Changing Places og egentlig egentlig bare åpningssporet Deep As Love. 😊
    (bare en liten s til i låtnavn, så ville det vært andre boller)
    Nyknust keramikk, herpa supertweeter og skremmende låttittel, og jeg tenker good times. Sjukt! 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med Ayre! Kjekt at det ble et steg opp fra Eximus, som du var jo fornøyd med.

    Et merke jeg har vært nysgjerrig på lenge. En dag, når jeg slutter med rør og lettdrevne, blir det Ayre på lista.
    Takker! Foreløpig litt Ayreofil, noe som ikke ekskluderer at jeg fremdeles er fornøyd med Eximus. Det kommer likevel en større ro, pondus og mer kjøtt på beinet med Ayre. Kan jo være flere grunner til det, men det har nok selvfølgelig også med at Ayre med sine 60W er mer passende til mine lettdrevne høyttalere enn Eximus sine 500W. Jeg kunne jo knapt vri på volumkontrollen med Eximus før det var mer enn høyt nok. Har lagt Eximus ut for salg, men det gjør ingenting om de ikke blir solgt. Har alltid tenkt, og tenker fremdeles at det kunne vært gøyalt å se om de fikk noen tungdrevne stativhøyttalere til å blomstre. Sannsynlig scenario; Eximus blir solgt og vi til sommeren ender opp i bolig med kun plass til noen små stativhøyttalere, og jeg sitter igjen med en amp på 60W og en annen på 8W 😳😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Smått morsomt når den integrerte Ayren på 60W er mer en dobbelt så stor som Eximus med preamp og to stereoamper
    på 500W 😊

    902C387F-7B9B-4295-A3D4-FCAAF59651C9.jpeg


    På den lille satelitten fra Rega oppe til høyre er det nesten umulig å lese av displayet. Vet ikke hva som har skjedd 🤔 Hører gjerne fra noen som har Rega Apollo-R, og nei det er ikke bare å trykke en gang på display på fjernkontrollen 😊
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Smått morsomt når den integrerte Ayren på 60W er mer en dobbelt så stor som Eximus med preamp og to stereoamper
    på 500W 😊

    Vis vedlegget 812612

    På den lille satelitten fra Rega oppe til høyre er det nesten umulig å lese av displayet. Vet ikke hva som har skjedd 🤔 Hører gjerne fra noen som har Rega Apollo-R, og nei det er ikke bare å trykke en gang på display på fjernkontrollen 😊
    Prøvd å trykke to ganger? 🤔🤪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Engelsk "soliditet", et kjent og kjært utrykk, for ingen.. :cool:..

    Kan bare være en dårlig kontakt. Du får ta den med til Roald :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Engelsk "soliditet", et kjent og kjært utrykk, for ingen.. :cool:..

    Kan bare være en dårlig kontakt. Du får ta den med til Roald :)
    Jeg er ikke tålmodig nok til å levere den til, Roald 😊
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke tålmodig nok til å levere den til, Roald 😊
    Om du går helt tom for tålmodighet kan du jo pælme den i veggen i drittsinne.. Ikke at det fikser noe som helst, du får mest trolig bare et hull i veggen..
    Eller sende til Rune Juul, R-J Elektronikk. Dyktig reparatør i alle fall, om han får skjema da.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Når du nå spør kommer jeg på at jeg faktisk eier en slik Apollo-r. Virker solid og tung, på tross av utseende. Plastikkfronten derimot er et kapittel for seg. Virker som noe ordentlig leamikk, hos meg er display ok men play og stoppknappen lar seg ikke trykke inn. Uten fjernkontroll virker den ikke. Drivverk liker ikke Cd plater, har nok fått en mandagspiller. Pokker og, må en tur i Sandviken og se etter den….

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du nå spør kommer jeg på at jeg faktisk eier en slik Apollo-r. Virker solid og tung, på tross av utseende. Plastikkfronten derimot er et kapittel for seg. Virker som noe ordentlig leamikk, hos meg er display ok men play og stoppknappen lar seg ikke trykke inn. Uten fjernkontroll virker den ikke. Drivverk liker ikke Cd plater, har nok fått en mandagspiller. Pokker og, må en tur i Sandviken og se etter den….

    mvh Atle
    Har vel selv ingenting å utsette på min spiller, men klart fronten er ikke av det mest eksklusive slaget. Jeg ser forresten godt informasjonen på displayet etter at det ble litt mindre sollys i stuen. Nå bruker jeg den minimalt, men sitter med følelsen av at informasjonen i displayet har gått fra «fet skrift» til vanlig skrift. Finnes sikkert større problemer i verden enn det 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var altså ikke noe galt med displayet på CDspilleren. Det viste seg at det var bare sola som nokså uventet skinte i Bergen...🌞🤣😂
    Haha, du sier noe. Været har vært bra så lenge at jeg har glemt hvordan infoen vises til vanlig i displayet 😄 Til mitt forsvar så er cd-spilleren nylig flyttet vekk fra en mørkere plass i racket. Sjekket med Mono (inkludert at jeg synes den blir j.. varm). Kan bare konkludere med at dette handler om nevroser fra en som glemmer bedre enn han husker 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se så, en av godgutta kom ut med ny plate i forrige uke. Kun fem låter som er lagt ut på Tidal, men det er som kjent atskillig bedre enn ingen 😊

    9BBF968B-AC7B-4254-9EE1-B75B6FAC3AE2.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser det har forsvunnet et par hundre av innleggene mine. Ikke det at jeg går rundt og teller innlegg, men ser jeg plutselig var under 20K innlegg igjen. Det betyr vel at en vennetråd hvor jeg har vært aktiv har blitt stengt 🤔 Er vel en kar som plutselig har fått mer fornuftige interesser 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.209
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Solen skinner, innlegg forsvinner
    Bare å holde på hatten, snart kommer den evige natten
    Dråpen henger der
    Ikke

    Forsvinner virkelig innlegg når tråden stenges?
    Ikke minst, skinner virkelig solen?
    Er det dette som er sånn derre Hara-Kiri dikt? - eller hva det nå heter. 🙃😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn