Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sånn for diskusjonens skyld; når er det du ikke får lyst på øl?
    Når jeg ikke forsøker å tøffe meg, er det strengt tatt mindre enn to ganger i uken jeg drikker en øl eller tre. Hadde du spurt meg om hvor ofte jeg hadde lyst på et glass rødvin, hadde nok det vært oftere enn for øl 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var et nytt lite skritt mot økonomisk verdensdømme ivaretatt, og øverste hylle er blitt ryddet 🤪
    Fortsetter litt med Rainmakers (jaffal vokalisten) på formiddagen (kan berolige deg med at jeg ikke har lyst på øl @Atlerovik 😄). Men, for ikke å skuffe, Atle, handler den dediserte CDen til meg om øl 😄

    20E65D97-A722-4172-A26D-98E3FF8E1128.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en odør av brukte penger i Drotningsvik for tiden. I dag er taket på kjøkkenet malt. Deretter følger kjøkkenvegger og full pakke med vindfang, gang, stue og litt småplukk i andre etasje. Om jeg gjør det selv? Skulle tatt seg ut, jeg som er så opptatt med å tenke haifai 😄

    A4010093-44C6-467F-86C5-EFFC6AFC37A4.jpeg


    Er i tenkeboksen på om jeg skal ta vekk øverste hylle i racket, kjøpe inn litt greier og dele slik at jeg får midthylle på begge sidene. Tror det blir både penere og mer praktisk. Da kan jeg også på en grei måte få flyttet platespilleren til midten av racket og tilfredsstille alle interiørarkitektene på HFS. Utfordringen er selvfølgelig at jeg må demontere nesten hele racket, og skru det opp på nytt. Det er jo litt vanskelig å finne tid til selvfølgelig da jeg som pensjonist er fullt opptatt med
    micromanagement 😄

    A1587A8B-227C-4D33-878E-4C4D63C23A1E.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da nærmer det seg tid for å tasse avgårde for tapping av årets juleøl. Trenger å våkne litt, og da ser de første sporene på CD2 ut til å kunne gjøre vei i vellingen 😊

    2621AC0E-5682-42B0-BA72-24A0573FAA1B.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    God ettermiddag

    Liker racket ditt jeg, går litt i tanker om noe lignende. Snart jul og konfirmasjon til våren legger noen kraftige begrensinger på budsjettet. Vet ikke helt hva jeg har lyst på heller. Kjenner bare på suget etter et nytt hifikick Men det får vente litt.

    Det er veldig god plass på øverste hylle, hvordan er savnet etter streameren?. Har gjort meg noen tanker om mine egne streaming vaner. Ligger på ca 50% lytting og 50% leiting etter ny spennende musikk. Blir mye trykking på iPaden.

    fortsatt fin kveld og lykke til med juleølet

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ettermiddag

    Liker racket ditt jeg, går litt i tanker om noe lignende. Snart jul og konfirmasjon til våren legger noen kraftige begrensinger på budsjettet. Vet ikke helt hva jeg har lyst på heller. Kjenner bare på suget etter et nytt hifikick Men det får vente litt.

    Det er veldig god plass på øverste hylle, hvordan er savnet etter streameren?. Har gjort meg noen tanker om mine egne streaming vaner. Ligger på ca 50% lytting og 50% leiting etter ny spennende musikk. Blir mye trykking på iPaden.

    fortsatt fin kveld og lykke til med juleølet

    mvh Atle
    Uavhengig av om det blir bedre eller sideveis, haifai-kick er definitivt en gøyal greie 😊

    Savnet etter streameren er defintivt tilstede (har atskillig flere dårlige CDer enn jeg trodde 😡). Snart en måned uten, og jeg kan risikere to 😳 Jaja, i morgen ettermiddag satser jeg på 100% vinyl 🥰
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Status :
    -Nei, vi har ikke lyst på øl.
    -Vi elsker Lutefisk.
    -Compact disc er den nye vinen.
    -Vi skal spille ei plate, men ikke i dag (manana, manana)
    -Ligger på gulvet og ser takmalinga tørke.
    (tenker på hifi)

    Ikke så mye å lure på hvilken vei det går her...
    IMG_20211126_082902.jpg


    Et lite lyspunkt var en tanke om endelig å få litt orden på racket. Time Will Show...🤪
    Riktig god helg ønskes dere i Drotningsvik. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Status :
    -Nei, vi har ikke lyst på øl.
    -Vi elsker Lutefisk.
    -Compact disc er den nye vinen.
    -Vi skal spille ei plate, men ikke i dag (manana, manana)
    -Ligger på gulvet og ser takmalinga tørke.
    (tenker på hifi)

    Ikke så mye å lure på hvilken vei det går her... Vis vedlegget 766996

    Et lite lyspunkt var en tanke om endelig å få litt orden på racket. Time Will Show...🤪
    Riktig god helg ønskes dere i Drotningsvik. 😊
    Den veien høna sparker 😡 Jaja, tror det er det nærmeste jeg kommer høne i helgen 🤪

    Kan ellers betrygge med, uavhengig av malerarbeider:

    - jeg skal ta meg en øl i dag.
    - skal ikke spise lutefisk eller spille CDer i dag.
    - skal benytte rørforsterker og spille opptil flere plater i dag.
    - skal ikke se på maling tørke, men heller se på platecover og litt på HFS.

    Det betyr vel egentlig at jeg er enda lenger fra høne i helgen 🤪😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hfs og høne er nok dimentrale motpoler :).. Så en kan aktivt velge en, aldri begge. Felles for begge er faren for økte kostnader, selv om det er mer forhud og mindre gåsehud hos den ene varianten. Han god helg T :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den veien høna sparker 😡 Jaja, tror det er det nærmeste jeg kommer høne i helgen 🤪

    Kan ellers betrygge med, uavhengig av malerarbeider:

    - jeg skal ta meg en øl i dag.
    - skal ikke spise lutefisk eller spille CDer i dag.
    - skal benytte rørforsterker og spille opptil flere plater i dag.
    - skal ikke se på maling tørke, men heller se på platecover og litt på HFS.

    Det betyr vel egentlig at jeg er enda lenger fra høne i helgen 🤪😄
    Du går en travel helg i møte skjønner jeg. Men etter helga kommer heldigvis mandagen og du kan slappe av og hente deg inn igjen;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Himmel og hav, det så godt ut!!!
    Hvis det der er en porsjon, regner jeg med du går og smågulper på lutefisk i hele dag 😄
    For å si det slik så var jeg i grunn ikke sulten før ved lunsjtider dagen etter ;)
    Og det var overhode ikke nødvendig med en porsjon til. Kokken hadde nok fintenkt seg frem til at en porsjon av denne størrelse holder for de fleste.
    Så da var prisen hyggelige 445 kr i stedet for 545 kr med påfyll på Naustet i Haugesund 2 uker tidligere.
    Det fant jeg å være drøyt, selv i særdeles hyggelig selskap.

    DSC_0249.JPG


    Ertestuingen var altfor tørr, og hvor var kålrabi og gulerotstappen med en skvett fløte og pepper i!?
    Og hva faen skal man med sennepssaus til slik fisk?
    Alta drar glatt av med seieren. Bedre akevitt fikk man også servert der oppe, og så ble det jo plass til en konjaffe av bedre tilsnitt og en "irish coffee" til dessert.
    Flyprisen tur/retur Alta med SAS utgjør ikke mer enn snaue 600 kr kontra Haugesund fra Gardermoen ;)
    Dog godt at jobben tar fly-, og hotellutgiftene, så kan jeg gå bananas for egen regning i restaurantlivet :sneaky:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For å si det slik så var jeg i grunn ikke sulten før ved lunsjtider dagen etter ;)
    Og det var overhode ikke nødvendig med en porsjon til. Kokken hadde nok fintenkt seg frem til at en porsjon av denne størrelse holder for de fleste.
    Så da var prisen hyggelige 445 kr i stedet for 545 kr med påfyll på Naustet i Haugesund 2 uker tidligere.
    Det fant jeg å være drøyt, selv i særdeles hyggelig selskap.

    Vis vedlegget 767062

    Ertestuingen var altfor tørr, og hvor var kålrabi og gulerotstappen med en skvett fløte og pepper i!?
    Alta drar glatt av med seieren. Bedre akevitt fikk man også servert der oppe, og så ble det jo plass til en konjaffe av bedre tilsnitt og en "irish coffee" til dessert.
    Flyprisen tur/retur Alta med SAS utgjør ikke mer enn snaue 600 kr kontra Haugesund fra Gardermoen ;)
    Dog godt at jobben tar fly-, og hotellutgiftene, så kan jeg gå bananas for egen regning i restaurantlivet :sneaky:
    Sennepssaus på lutefisk er for dem som ikke liker lutefisk 😎 Husk når du kvesser pennen for tilsvar; her i min tråd har jeg alltid rett 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den store Black Fraudday er atter tilbake. Mye lureri der ute! Selv har jeg et avslappet forhold til denne dagen/uken/måneden eller hva det nå er for noe, men flesket i dag skikkelig til og sparte 149 kr. Alle monner drar når målet er økonomisk verdensherredømme! Blir sikkert gromt med disse greiene når jeg ikke har oppdaget noen jordingsproblemer med DACen eller vibrasjonsproblemer med hverken DAC eller RIAA. Jaja, hva gjør man ikke for å pynte litt i huset til jul 😄


    F574DC5A-CC3E-44C7-BD5F-823DD93535C3.jpeg 8E026CC6-45AD-410D-AB56-763C149FF900.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har løyet 😳 Jeg skulle ikke spille CDer i dag, men det kommer snart en kar som vurderer kjøp av Dynaudio høyttalerne mine, og uten streamer er det kun CD som er koblet opp mot dem. Har jekket en øl og spilt Sonny Rollins og ZZ Top. Hvis han tenker value for money, er mannen hinsides hjelp hvis han ikke kjøper dem. Jeg har ikke tidligere spilt på dem når jeg har sittet i lyttestolen (som jeg gjør nå). Låter bare veldig bra med både dybde, pin pointing og en etter forholdene fet bass på ZZ Top. De hadde nok fortjent litt mer bredde, men der står Babel og blokkerer veien. Vi får se om det blir salg. Han spurte om han kunne ta dem med og teste dem hjemme før kjøp, men jeg er ikke i nærheten av å være så grei mot fremmede 😊

    670CE5CD-5652-4A78-9016-A4100E1CBF5F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det gikk veien dette. En hyggelig kjøper hadde tatt med seg et par gullører for vurdering av høyttalerne. Vet ikke hvor mye gullørene egentlig lyttet. Han var vel mest opptatt av å snakke om eget utstyr og sine dyre kabler. Vet ikke om han var veldig happy med min ærlighet 😄

    Har litt kø av billige stativhøyttalere som skal lekes med. I og med at øl og vinyl-timen(e) ble litt surret til med salg og sånn, gidder jeg ikke gå i gang med rør og vinyl. Flyttet frem de små Heco-boksene, som til min kones not så store glede, har vært oppstilt i et hjørne med TVen. Små billige stativhøyttalere sammen med sub og nok power slutter aldri å imponere meg. Nyter nå min øl sammen med småpiker på stylter 😊

    924D8135-69CF-45D5-9C73-D650EA5D9518.jpeg


    Kanskje ikke så rart jeg synes det låter riktig så ålreiten. Tror denne remastrete klassikeren er riktig så vellykket håndtert.
    God helg og de greiene der til alle som titter innom 😃

    71E0ED26-A6EB-4600-959D-D58BCF5D9E70.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Sennepssaus på lutefisk er for dem som ikke liker lutefisk 😎 Husk når du kvesser pennen for tilsvar; her i min tråd har jeg alltid rett 😎😄
    Den uttalelsen har jeg nada problem med å takle herr Caftein.
    Sennepssaus var hva vi fikk til lutefisken på Naustet i Haugesund, og intet annet av saus.
    Skandale spør du meg. Som sagt hadde jeg ville hatt baconfett, kålrabi og gulerot stappe og et utvalg senneper å velge i.
    Fikk vi det, neida, neida, neida...
    Men lokalets maritime tilsnitt var godkjent.

    DSC_0247.JPG


    DSC_0248.JPG
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den uttalelsen har jeg nada problem med å takle herr Caftein.
    Sennepssaus var hva vi fikk til lutefisken på Naustet i Haugesund, og intet annet av saus.
    Skandale spør du meg. Som sagt hadde jeg ville hatt baconfett, kålrabi og gulerot stappe og et utvalg senneper å velge i.
    Fikk vi det, neida, neida, neida...
    Men lokalets maritime tilsnitt var godkjent.

    Vis vedlegget 767176

    Vis vedlegget 767177
    Jøje meg min venn, vi er rørende enig 🥰 Dette må vi gi oss med! Plutselig blir verden uendelig kjedelig!
    Her nytes øl og sjazz i påvente av at min uendelig mye bedre halvdel kommer hjem og tar ansvar for at jeg ikke dør foran brødkurven 😄

    I Haugesund kan man selvfølgelig ikke forvente allverden. Det må bare ende opp med skuffelse! Men, den restauranten ser så koselig ut at den nesten kunne ligget i Bergen 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jøje meg min venn, vi er rørende enig 🥰 Dette må vi gi oss med! Plutselig blir verden uendelig kjedelig!
    Her nytes øl og sjazz i påvente av at min uendelig mye bedre halvdel kommer hjem og tar ansvar for at jeg ikke dør foran brødkurven 😄

    I Haugesund kan man selvfølgelig ikke forvente allverden. Det må bare ende opp med skuffelse! Men, den restauranten ser så koselig ut at den nesten kunne ligget i Bergen 😊
    Lave forventninger er en forutsetning for å kose seg i sildabyen. Men hvorfor noen finner på å gå på restaurant for å spise bedervet fisk er ikke noe jeg skal prøve å forstå. Men om noen er innom byen og har lyst på en matbit, så prøv Lothes i Skippergata.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lave forventninger er en forutsetning for å kose seg i sildabyen. Men hvorfor noen finner på å gå på restaurant for å spise bedervet fisk er ikke noe jeg skal prøve å forstå. Men om noen er innom byen og har lyst på en matbit, så prøv Lothes i Skippergata.
    Skjerp deg, Largo! Bedervet fisk 😡 Lutefisk med tilbehør er om ikke kongen på haugen, høyt oppe på mat-haugen. Men, hva skal man egentlig forvente syd for folkeskikken. Skal likevel huske, Lothes. Kona var så uheldig å ende opp i Haugesund da hun kom til Norge. Heldigvis var hun klok nok til å komme seg videre. Det blir derfor etter hvert en tur på gjenglemte tomter, og da kan jo Lothes absolutt være et alternativ 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jøje meg min venn, vi er rørende enig 🥰 Dette må vi gi oss med! Plutselig blir verden uendelig kjedelig!
    Her nytes øl og sjazz i påvente av at min uendelig mye bedre halvdel kommer hjem og tar ansvar for at jeg ikke dør foran brødkurven 😄

    I Haugesund kan man selvfølgelig ikke forvente allverden. Det må bare ende opp med skuffelse! Men, den restauranten ser så koselig ut at den nesten kunne ligget i Bergen 😊
    Makan til mat-snobberi.. 😄...

    FB_IMG_1637967725298.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Lave forventninger er en forutsetning for å kose seg i sildabyen. Men hvorfor noen finner på å gå på restaurant for å spise bedervet fisk er ikke noe jeg skal prøve å forstå. Men om noen er innom byen og har lyst på en matbit, så prøv Lothes i Skippergata.
    Bedervet fisk???...Lutefisk bedervet?
    Nå roter du vel ørlite gran med tilbudet av forskjellige fiskeretter E.Largo eller så bør du stoppe å røyke godt brukte sokker nå.
    Bedervet fisk er RAKFISK det, og ikke torsk som er lutet og vannet.
    Altså ikke saltet, gravd ned og glemt for å råtne som den stakkars ørreten.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk ikke med meg navnet på musikeren som sto for «underholdningen» i går kveld. Kanskje noen drar kjensel på ham. Mener å huske han hadde vunnet noen priser, uten at jeg husker hvilke. Underholdningsmessig ble det dessverre en kraftig buklanding. Et feststemt publikum hadde begrenset interesse for hans improvisasjoner. Sikkert riktig sted, men helt feil tid 😊

    97C97762-1079-41AF-B609-A3421BAB825E.jpeg


    Underholdningen i dag er atskillig mer vellykket. Disse små tassene fra Heco, som jeg fikk til nesten gi bort pris med stativer, imponerer veldig (sammen med sub). Et luftig lydbilde, uten skarpe kanter og med en forbausende stor scene er det første som slår meg. Planen er å selge unna disse da jeg har et par andre stativhøyttalere som jeg skal leke meg med (når jeg finner tiltak til å sette sammen stativene), men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal beholde Heco. De forsvinner vel likevel sikkert ut etter hvert. Synes små høyttalere på stylter er lite pent, og her i Drotningsvik må vi (som oftest) også like å hvile blikket på utstyret for at det skal få oppholdstillatelse 😊

    E524054D-E99C-42FC-A1A7-153038818EB0.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn