Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld Karmana!

    Det er godt å se at Bergens beste mikroanlegg fortsatt tilfredsstiller……
    Kjenner det rykker litt i ocd’en, er redd dac’en skal ramle av føttene og bakom racket. Pre står ikke midt på og høyre monoblokk er litt off center. Kjennes godt å få det ut…..

    Anyway, mye hifivær for tiden og mer i vente. Skulle snart vært sosial igjen. Kanskje en tur til Tønnes og telle pickuper?

    mvh Atle
    Tøffe tak! Skjønner det må kjøpes en lasermåler og få ting på stell 😄 Eximus kommer nok til å få et langt opphold i Drotningsvik. Dynaudio skal ut bare noen begynner å kaste litt tusenlapper etter meg. Har to par stativhøyttalere stuet unna i påvente av å få testet seg. Heldigvis er høsten og vinteren lang 😊

    Telle pickuper hos, tkr 😳 Kan noen telle riktig antall kronestykker i Onkel Skrues pengebinge 🤔
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tøffe tak! Skjønner det må kjøpes en lasermåler og få ting på stell 😄 Eximus kommer nok til å få et langt opphold i Drotningsvik. Dynaudio skal ut bare noen begynner å kaste litt tusenlapper etter meg. Har to par stativhøyttalere stuet unna i påvente av å få testet seg. Heldigvis er høsten og vinteren lang 😊

    Telle pickuper hos, tkr 😳 Kan noen telle riktig antall kronestykker i Onkel Skrues pengebinge 🤔
    Det må da være bedre å komme og høre på noen pickuper i stedet for å telle dem!
    Når det er sagt, er det bare å komme. :)

    Hvis det er noe spesielt dere vil høre, må dere nesten si ifra på forhånd. Akkurat nå er Lyra Parnassus koplet opp på SAEC , og den låter veldig bra. Har dere har noe ønske om hva som skal på Fr 64 s, si ifra på forhånd, så jeg kan kope den opp.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det må da være bedre å komme og høre på noen pickuper i stedet for å telle dem!
    Når det er sagt, er det bare å komme. :)

    Hvis det er noe spesielt dere vil høre, må dere nesten si ifra på forhånd. Akkurat nå er Lyra Parnassus koplet opp på SAEC , og den låter veldig bra. Har dere har noe ønske om hva som skal på Fr 64 s, si ifra på forhånd, så jeg kan kope den opp.
    Mvh
    Ualminnelig mye bedre å høre enn å telle PUene dine 😃
    Blir nok uten meg denne helgen. To dager i byen på middag, hviledag i morgen før lutefisk på lørdag. Tøffe tak 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerer at alle østenfor folkeskikken er bemidlet og gjerne går til innkjøp av eller har en Technics SL-10 på lur. Her hvor vi er ansvarlig for velstandsutviklingen i kongeriket, må vi dessverre sette tæring etter næring slik at vi har råd til melk og brød. Derfor hentet jeg i dag inn budsjettvarianten av ovennevnte spiller. Da den ellers utmerkete eier av denne tråden får hissige utslett av å lese bruksanvisninger, var overraskelsen stor da innkjøpet viste seg å være plug and play. Da kan jeg endelig glede enkelte med at jeg har fått en platespiller på toppen av racket…..jaffal for en dag eller to 😃

    549509CC-5F73-4E04-A36F-12C1290C255F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gøyalt å spille plater, som skal resirkuleres, på denne gamle røveren. Det er jo luksus at jeg kan slumre, ordne meg kaffe eller pisse selv om platesiden går mot slutten 😄 Har sikkert mye å hente på å koble til min Aura RIAA, men gidder (foreløpig) ikke bytte rundt på greiene 😊

    6B9B908A-FEC0-49B1-A995-A3C0973D4221.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.977
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    SL7 jo! 😍
    Hvilken Technics pu sitter på? P23?
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Gøyalt å spille plater, som skal resirkuleres, på denne gamle røveren. Det er jo luksus at jeg kan slumre, ordne meg kaffe eller pisse selv om platesiden går mot slutten 😄 Har sikkert mye å hente på å koble til min Aura RIAA, men gidder (foreløpig) ikke bytte rundt på greiene 😊

    Vis vedlegget 764976
    Dette er jo en klassiker! :love:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.977
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Og der kom SL7 på finn! Lykke til med salget! 😉👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og der kom SL7 på finn! Lykke til med salget! 😉👍
    SL7 jo! 😍
    Hvilken Technics pu sitter på? P23?
    Jepp, holder for meg å leke meg litt med den, men det kan jo være den blir stående en stund hvis jeg har lagt meg på feil pris 🤔😊 Så faktisk ikke hva du hadde fått i hus før jeg hadde hentet denne 😊 Har ikke plass til den (hvis jeg ikke setter opp flere oppsett i huset), og er ikke så fingernem som mange av dere, noe man sikkert bør være om disse begynner å krangle. Den er satt opp med en Technics P202C PU. Noen har helgekjæreste fra Tinder, mens jeg nøyer meg med helge-platespiller fra Finn 😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.977
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Startprisen er helt grei den. Er vel der de ligger. 😉👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter ufortrødent med gressing i plater som skal resirkuleres, nå akkompagnert av litt hjemmebrygg. Veldig kjekt å spille på SL-7. Det mangler endel dynamikk og oppløsning oppover i frekvens, men er dønn tyst og spiller mye bedre enn jeg forventet med en liten vorte av en RIAA og en eldgammel PU. Jeg rett og slett koser meg 😊

    BA374F7F-2DED-4DD6-AC36-E08AC145BC24.jpeg


    Skader sikkert ikke med enda noen bilder til minneboken min 😊

    C6C11829-6EC5-4A7E-B168-5A1E629B99F4.jpeg


    CCFF38ED-EFFC-4E71-BD73-56059A1A211B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tøff den SL’en. Men du må ikke finne på å sette på en skikkelig PU og koble til en bra RIAA.
    Da er løpet kjørt er jeg redd ;)
    Hehe, hvis den ikke forsvinner for fort ut av huset blir det i hvert fall test med min Aura RIAA. Dessverre er «ingen løp kjørt» når man jobber seg med små skritt mot økonomisk verdensherredømme 🤪🤣
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Stiften på spilleren minner meg veldig om en jeg kjøpte til min Technics på slutten av åttittallet. Tror den kostet over hundrelappen, så den må du være forsiktig med :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velkommen i klubben. Du gjør mye riktig nå. 😆
    Nesten synd at du ikke vil beholde den.
    Se hva E Largo sier. Dette er mer enn leketøy.
    (venter vel på en 10 eller 15?😊)
    Tsk, tsk, ja det er jo flere som påstår at SL-7 er bedre enn SL-10. Sistnevnte er jo som du har fortalt meg kun en museumsgjenstand 😎🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, her ser det ut som om promillen har gått over til å følge Richters skala 😳 Guttetur-loven sier vel at bilder ikke bør tas etter middag, og her ser det ut til at det nedre bilde er en klar overtredelse 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godsakene sjenkes breddfulle ser jeg.
    Bols og Westmalle, - uslåelige kombi! 🤩
    Jeg har gått og innbilt meg at jeg har lagt på meg litt siden den gang, men det var nok bare innbilning, for jeg har samme belteremma i dag.🐒
    Skal vise bilde til kjerringa. 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ar
    Jøss, her ser det ut som om promillen har gått over til å følge Richters skala 😳 Guttetur-loven sier vel at bilder ikke bør tas etter middag, og her ser det ut til at det nedre bilde er en klar overtredelse 😄
    Har både film og bilder etter barne-tv... Men de er lagret for all ettertid... Noe av materialet kan anses komprimiterende... :cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har lurt på om dette er automatisk generert eller om det er en eller annen idiot som faktisk skriver dette gang på gang 😄

    46DC797A-D767-4900-8F75-BBDE0D199B1D.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En av de fine tingene med å være pensjonist er at man ikke trenger å haste ut selv om solen skinner. Det kan man jo gjøre hele uken likevel…..selv om det da er tvilsomt med sol, dette er tross alt Bergen. Det som er ekstra fint med sol at det endelig ble noen grader kaldere, og jeg kan for første gang i år fyre i peisovnen. Har tross alt slitt et x antall sekker i hus, og da skal det jaggu brukes! Måtte en liten tur ut å kjøpe noe opptenningsved, og der solgte de jaggu meg akustikk-remedier også.

    4A090CF7-106B-4554-98D0-2911B857C913.jpeg


    Nå driter kona og jeg i solen som brøler, og koser oss heller med peis og sløy sjazz. Helt innafor i dag 😊

    9B0195AB-402C-4AE5-A52F-A8586424EEDA.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe.. Duftlys... En påminnelse om Djevelens eksistens.. 🙃... Men fin tapet og ovn 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan snart begynne å kjøpe plater av folk på HFS nå. Formelig hører lyden av sånne Nynnefugler rundt om i hele kongeriket 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig fått ut den berømte fingern og startet en rask rengjøring av gamle plater med Tonar sin tacky-cleaner. Kunne selvfølgelig brukt Degritteren, men det tar for lang tid…..disse er tross alt kun ment for innbytte eller dumping på Finn.

    CC10BAD4-3EDE-42F3-9E27-26AB71FC5260.jpeg


    Fikk kick-startet arbeidet med litt Rainmakers. Denne er ikke på pallen over deres beste, men synes likevel det er et riktig så bra album. Så bra at jeg nesten fikk lyst på øl…….eller fikk jo egentlig lyst på øl, men som den pedantiske asket jeg er, nøyer jeg meg med kaffe 😊

    E5188EC7-6C23-4BB7-88F7-8E44B9796488.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn