Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye amfetamin som går over Mjøsbrua?. 😊
    Jeg skjønner godt at denne nattjaktinga på ælj tar på. 😆
    Vi som er litt eldre kan ikke holde på sånn.
    Å pusle litt med klosser og vinyl anbefales.
    Veldig gunstig for blodtrykket. Særlig hvis man kan kose seg med et glass øl sammen med kjerringa, uten at noen går av skaftet.😊
    Vis vedlegget 750946
    Vis vedlegget 750948

    Har ingen slik kloss sjøl.
    Jeg pleier å strø platene utover gølvet. 🙃😊
    Vel talt! 😊 Snasen den klossen. Ser den fås i forskjellige utgaver i det til de grader lite forjettede land, USandA. Får ha den i bakhodet, men den burde nok ha vært enda mer spesiell for at jeg svi av såpass mange kroner for litt edeltre med et utfrest spor 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vel talt! 😊 Snasen den klossen. Ser den fås i forskjellige utgaver i det til de grader lite forjettede land, USandA. Får ha den i bakhodet, men den burde nok ha vært enda mer spesiell for at jeg svi av såpass mange kroner for litt edeltre med et utfrest spor 😊
    Enig i at prisen er stiv. Det er mer regel enn unntak på slike audio-accessories.
    Vi som har god tid kan sikkert få tak i et emne og handle inn noe sandpapir. Får man tak i noe pent tre er det jo bare å få frest et spor og pusse så lenge man orker. Så har vi noe å drive med i vinter. 😊

    Mofi i pulverlakkert stål, for du kjøpt her til lands, men ligger også på 6-700 kr.
    il_fullxfull.1204827162_k4m8.jpg
    Carrara-marmor eller annen sten hadde gjort seg. Dette er egentlig en forretningsidé. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig i at prisen er stiv. Det er mer regel enn unntak på slike audio-accessories.
    Vi som har god tid kan sikkert få tak i et emne og handle inn noe sandpapir. Får man tak i noe pent tre er det jo bare å få frest et spor og pusse så lenge man orker. Så har vi noe å drive med i vinter. 😊

    Mofi i pulverlakkert stål, for du kjøpt her til lands, men ligger også på 6-700 kr.
    Vis vedlegget 750970
    Carrara-marmor eller annen sten hadde gjort seg. Dette er egentlig en forretningsidé. 😊
    Ambisjonen må være litt høyere enn den Mofi saken. Kanskje jeg får ånden over meg, finner et emne og begynner å spikke og pusse 🤔 Nja. En kul og stødig steinkloss hadde gjort seg. Tårnet du linket til i forrige post var atskillig dyrere. Den på hjemmesiden deres hadde vel kostet minst 1500 for å lande i Drotningsvik.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har testet litt frem og tilbake mellom min Aura Audiophile, og den nye RIAAen til Joaquim Fragoso, Aura Signature. Ikke det gøyeste jeg gjør, men vel anvendt tid når man får anledning til å teste i eget oppsett.

    Joaquim sendte meg Signature uten kjøpepress, men jeg følte egentlig jeg klarte meg veldig godt med min Audiophile utgave. Den nye RIAAen hans baserer seg fremdeles (heldigvis) på samme prinsipp som tidligere ved at RIAAen stiller seg selv inn mot PU, og det dermed ikke trengs noen innstillinger fra bruker (ideelt for meg som ikke synes justering av RIAA er lykken i livet). Signature har fått bedre strømforsyning og noen andre komponenter er ytteligere forbedret/endret (ikke spør meg om hvilke). I tillegg er også noen transistorer på gang som skal gjøre Signature enda bedre.

    Der er vel ikke natt og dag i forskjell mellom RIAAene, men noen forbedringer opplevde jeg. Kort fortalt har Signature litt mer pondus i bassen, og samtidig opplever jeg at bassen har litt bedre oppløsning. Videre kvepper jeg enda litt mer når det slås på en skarptromme enn jeg gjør med Audiophile, så det indikerer vel at dynamikken er ytterligere forbedret. Jeg vet egentlig ikke hvordan en RIAA skal få det til å låte bedre i mitt oppsett, men det trodde jeg også med Audiophile, så da er det bare å være spent på hvordan det låter når Signature får forbedrede transistorer.

    Aura Fidelity ved Joaquim Fragoso i Asker lager skikkelig entusiastprodukter. Hva mener jeg med det. Alt er lagt i at utstyret skal låte godt, og minimalt brukes på andre ting. Det finnes helt klart finere chassis, og kjøpere i denne prisklassen forventer nok en forseggjort eske med noe «glossy papers». Foreløpig finnes ikke dette, men jeg skjønner han har noe på gang, noe jeg tror er nødvendig for å nå en bredere kjøpegruppe. Selv synes jeg det er kjekt å kunne ha utstyr fra Norge i oppsettet når dette ikke kompromisser på lydkvalitet. Jeg har nå hatt alle tre RIAA-modellene til Aura Fidelity i hus, og har ikke angret på det. Rega Aria ble byttet til fordel for innstegsmodellen til Aura Fidelity som jeg opplevde som litt bedre enn Rega Aria. Deretter byttet jeg til Audiophile som jeg opplevde som veldig mye bedre enn innstegsmodellen. Forskjellene mellom Audiophile og Signature opplever jeg som atskillig mindre, men likevel en ytterligere forbedring.

    Ble det kjøp? Selvfølgelig ble det det. Jeg hadde klart meg veldig veldig godt med Aura Audiophile, men når det er mulig med ytterligere forbedring innenfor egne økonomiske rammer, er det lett å hoppe på når man har denne hobbyen 😊 Da har jeg igjen en Aura RIAA for mye, men det har jeg hatt før, så jeg finner vel etter hvert noen som forbarmer seg over den 😊

    047C2117-E6FF-475A-8240-CEFACF987C7D.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er det bare å gratulere med nytt riaa trinn Karmana! Morsomt med kortreist produkt som faller i smak👍
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer, godt å se det handles.
    Må si jeg savner den tiden Karan sin maskuline fremtoning satte sitt preg på bildene.
    Forstår du eldes å mulig ikke kan hanskes med slike kolosser selv lenger, men det finnes da folk å leie inn om du må flytte på godsakene.
    Om du fortsetter denne trenden lytter du vel til sonos one innen noen år😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, godt å se det handles.
    Må si jeg savner den tiden Karan sin maskuline fremtoning satte sitt preg på bildene.
    Forstår du eldes å mulig ikke kan hanskes med slike kolosser selv lenger, men det finnes da folk å leie inn om du må flytte på godsakene.
    Om du fortsetter denne trenden lytter du vel til sonos one innen noen år😉
    Karan er bra greier, men det var nok ikke alderen og vekten som gjorde at de forsvant. Blir liksom litt i overkant med nærmere 100 kg med forsterker i racket når høyttalerne har 97dB følsomhet 😊
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jøss, så mange gratulasjoner. Nesten så jeg får lyst å kjøpe noe mer 😄 Veldig hyggelig at folk er glad på mine vegne. Setter pris på det 😊
    Jo større andel av utbetalingene fra Statens Pensjonskasse som brukes på små og nesten ikke hørbare oppgraderinger, jo flere gratulasjoner får man 😋
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nesten så vi burde reise til skarrebyen å gi han mulebank😁
    Vi får blinke han ut i Horten 😉
    Selv om du har fått trøndersk amp på benken, fremstår det noe unødvendig å rotte deg sammen med første og beste trønder og true skikkelige folk på bank. Jaja, får bare være glad du ikke har fått serbisk forsterker 😄
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Selv om du har fått trøndersk amp på benken, fremstår det noe unødvendig å rotte deg sammen med første og beste trønder og true skikkelige folk på bank. Jaja, får bare være glad du ikke har fått serbisk forsterker 😄
    Beste og trønder er to ord man ikke så ofte hører i samme setning... :ROFLMAO:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du må komme deg opp av godstolen Mr. C!
    Aura låner du gratis i Asker, og Topping får du på døren som åpent kjøp i 14 dager 😊
    Jepp, jeg vet det :)

    Selv liker jeg ikke å låne produkter av butikk som jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å kjøpe. Eneste gangen jeg har gjort det, var da Mala sendte en LM LP33 på rundtur. Jeg gjorde det helt klart for dem at jeg ikke kom til å kjøpe, noe de syntes var helt greit. Altså litt annerledes enn disse frekkasene som gjerne drar til hifisjapper for å høre på ht her og der, eller leter etter andres oppskrifter/arbeid på nettet, og deretter går hjem og mekker de selv (at det vil se helt forjævlig ut og låter i beste fall som en kopi, med null annenhåndsverdi, får så være. Du vil finne flere av disse åtseleterne her inne, de som hele tiden påpeker hvor mye "rip off" det er ved å liste opp prisen på hva de tror delene er og koster).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jepp, jeg vet det :)

    Selv liker jeg ikke å låne produkter av butikk som jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å kjøpe. Eneste gangen jeg har gjort det, var da Mala sendte en LM LP33 på rundtur. Jeg gjorde det helt klart for dem at jeg ikke kom til å kjøpe, noe de syntes var helt greit. Altså litt annerledes enn disse frekkasene som gjerne drar til hifisjapper for å høre på ht her og der, eller leter etter andres oppskrifter/arbeid på nettet, og deretter går hjem og mekker de selv (at det vil se helt forjævlig ut og låter i beste fall som en kopi, med null annenhåndsverdi, får så være. Du vil finne flere av disse åtseleterne her inne, de som hele tiden påpeker hvor mye "rip off" det er ved å liste opp prisen på hva de tror delene er og koster).
    Jeg ser heller ingen grunn til å låne hvis jeg ikke har tanker om å kjøp, men kjekt å ha muligheten og benytte seg av det hvis kjøp kan være aktuelt.

    For min egen del leser jeg vel bare færre og færre av innleggene på HFS. Det blir helst begrenset til de trådene jeg følger. Synes det er kjekt. Tidligere brukte jeg (for) mye tid på å følge med på det meste. Forsovet greit nok det, men mye blir naturlig nok etter hvert gjentakelser. Passer meg derfor utmerket å kun følge med på dem som har en positiv og feelgood vinkling til hobbyen. Da slipper jeg unna dem som kun er ute etter å idiotforklare, og enten eksplisitt eller implisitt, gi uttrykk for hvor utrolig smart de synes de selv er. Denne tilnærmingen fungerer for meg. Jeg har ikke behov for å forstå det tekniske ved haifai i detalj for å glede meg over anlegg og musikk. En større teknisk innsikt hadde sikkert vært av det gode, men til mitt behov klarer det seg med et kritisk hode, litt erfaring og know how og en masse glede 😊

    Et litt rundt svar på innlegget ditt 😃 Men, et større problem for meg for tiden er at gruppen «Free Prog Rock» dukker opp som forslag i feeden min på FB 😡 Det blir derfor nå forbudt å skrive prog rock i denne tråden, og jeg skal fremover være enda mer bevisst hvilke sider jeg scroller innom på internet og HFS 🤪🤣
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er godt å se at du har en PROGRESSIV innstilling til hobbyen... At du har likt punk, ROCK men nå foretrekker sløy jazz kan kanskje diskuteres.. Og uansett innstilling er jo dette en hobby for egen glede, en svarer ikke for noen andre, men hensyn kan en alltids ta..( note to myself :rolleyes: ).. Egentlig er det meste sagt, ting går trygt på repeat for de fleste av oss, og det er tirsdag, været er grått og det er høst.. Godt en har driv og drømmer....PROGRESIVVE ideer med en ROCKA innstilling... Thats life..:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er godt å se at du har en PROGRESSIV innstilling til hobbyen... At du har likt punk, ROCK men nå foretrekker sløy jazz kan kanskje diskuteres.. Og uansett innstilling er jo dette en hobby for egen glede, en svarer ikke for noen andre, men hensyn kan en alltids ta..( note to myself :rolleyes: ).. Egentlig er det meste sagt, ting går trygt på repeat for de fleste av oss, og det er tirsdag, været er grått og det er høst.. Godt en har driv og drømmer....PROGRESIVVE ideer med en ROCKA innstilling... Thats life..:)
    Bra du skrev det unevnelige ordet feil den ene gangen, og heldigvis ikke satte de uthevede ordene sammen. Forhåpentligvis gjør det at algoritmene kun fanger opp en liten del av det unevnelige 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra du skrev det unevnelige ordet feil den ene gangen, og heldigvis ikke satte de uthevede ordene sammen. Forhåpentligvis gjør det at algoritmene kun fanger opp en liten del av det unevnelige 😄
    Det var såklart tilsiktet.... Kunne ikke risikere at en kommer til tråden din når en googler diverse obskur musikk... :rolleyes: :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROCKROCK, PROGROCK, PROGROCK...RULER! :geek:(y)
    TOOL ER VERDENS BESTE METALL PROGROCK BAND!


    Uten melodiøs progrock ville min musikalske verden vært et fattig sted å være.

    Tenke seg til at cafteinen kaster bort dyrebar tid på FB, fjortiss media for førtisser :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROGROCK, PROCKROCK, PROGROCK, PROGROCK...RULER! :geek:(y)
    TOOL ER VERDENS BESTE METALL PROGROCK BAND!


    Uten melodiøs progrock ville min musikalske verden vært et fattig sted å være.

    Tenke seg til at cafteinen kaster bort dyrebar tid på FB, fjortiss media for førtisser :rolleyes:
    Er jeg overrasket? Ikke veldig 😄

    Jeg får vel bare akseptere progrock da sjangeren av merkverdige grunner gir deg glede :love: Så får det heller bare være at sjangeren er like velkommen i Drotningsvik som kjønnssykdommer og/eller katolske prester 😎😄 Jeg liker også godt Tool, men synes de kunne ha kortere sanger og gjerne sunget litt mer 🤣

    By the way; du har ikke fulgt med i tiden. FB er for gæmliser, kidsa bruker andre greier 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Er jeg overrasket? Ikke veldig 😄

    Jeg får vel bare akseptere progrock da sjangeren av merkverdige grunner gir deg glede :love: Så får det heller bare være at sjangeren er like velkommen i Drotningsvik som kjønnssykdommer og/eller katolske prester 😎😄 Jeg liker også godt Tool, men synes de kunne ha kortere sanger og gjerne sunget litt mer 🤣

    By the way; du har ikke fulgt med i tiden. FB er for gæmliser, kidsa bruker andre greier 😊
    Det siste først.
    Nei, jeg har ALDRI fulgt med verken i timen eller tiden hva digitale kommunikasjonsplattformer angår.
    Det interesserer meg midt i hekken, da jeg har mer sans for å treffe folk "in real life" i stedet for å surre rundt i cyberspace for å være kul og "online" 24-7.
    Jeg har aldri opprettet noen konto på FB, Instagrain, Snapfuck, Ticfock osv.osv.
    Jeg har nok tidstyver i mitt liv, og jeg lever greit et liv uten å ha ansiktet klistret inntil en aller annen skjerm (mobil, nettbrett, læfftoff osv.).
    Jeg har såpass mye skjermtid (sågar to skjermer) i det daglige i jobbsammenheng at det holder (drit lei Teams, mail og chat plattformer).
    Da er HFS mer enn nok i tillegg.

    Tool lager ikke sanger i utgangspunktet unge mann, de snekrer mer lyd kollasjer som de setter tekst til.
    Altså mer låter i form av lydlandskap, og det er jo nettopp det mye av progrock handler om (rent bortsett fra Jon Anderson som skriver lange historier med mye tekst som kun han selv kan resitere - dva. et såkalt konseptalbum). Adam Jones (gitaristen) i Tool kan bruke 4-5 måneder på å pusle sammen sitt bidrag til et kutt (låt), mens det tar Maynard James Kiernan et par dager eller uker å lage teksten. Danny Carey er noe midt i mellom hva slagverk bidragene angår, og det samme gjelder Justin Chansellor på bass i følge dem selv.

    Eventuelle kjønnssykdommer eller besøk av en katolsk prest tror jeg nesten du må fikse selv :rolleyes:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn