Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Det morsomste er når vi går inne i boligstrøk, så er det gjerne en eller annen som har merket søppelkassen
    med "ingen hundebæsj her", hmmm...
    Min gode mann.... jeg bor innerst i en blindvei; "Dog walking Alley"..... tror du det er stas å få søppelkasse fylt opp av stinkende hundedritt i solsteika? Hjelper ikke om den er i poser for det lukter for jævlig uansett.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Ingen ble skremt, men med tanke på dine turer til østen med tilhørende spise, er det vel likevel det tryggeste å ligge klar i kringvern 😄 Selv sliter jeg jevnt over med å ta folk seriøst når de kommer fra et sted hvor 30% stemmer MDG, Rødt eller SV 😎😄
    Gjelder ikke her på Odden, her er det 34,1% som stemmer de navngitte partier. Så her er det bare og ta på seg den mest seriøse mine du har.
    Mvh
    JMK
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.641
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Min gode mann.... jeg bor innerst i en blindvei; "Dog walking Alley"..... tror du det er stas å få søppelkasse fylt opp av stinkende hundedritt i solsteika? Hjelper ikke om den er i poser for det lukter for jævlig uansett.
    Joda, jeg ser den.

    Ha, nå fikk jeg et flashback til ungdommens sommerjobber i Parkvesenet. Det var alltid "stas" å tømme de gamle mørkegrønne metallsøppelkassene som hadde stått der hele dagen i solsteken, med rekeavfall....
    Den stanken slår hundebæsj med god margin. 🤮
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjelder ikke her på Odden, her er det 34,1% som stemmer de navngitte partier. Så her er det bare og ta på seg den mest seriøse mine du har.
    Mvh
    JMK
    Regner med du alltid har gardiner uten lysinnslipp trukket for i stuen. Hvis ikke blir du nok raskt stigmatisert i lokalsamfunnet når de ser isenkramet du har stående 😄
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Regner med du alltid har gardiner uten lysinnslipp trukket for i stuen. Hvis ikke blir du nok raskt stigmatisert i lokalsamfunnet når de ser isenkramet du har stående 😄
    Tror du kan ha glemt fargen på mine høyttalere? RAL 3002.
    Og, kaffemaskin og airfryer i samme farger tror jeg gjør at dette går helt fint.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En megler skulle komme og se på huset forrige tirsdag. Ormeyngelet tok feil av dagene, og dukket ikke opp. Jeg var selvfølgelig bestemt på at fyren var persona non grata fremover, men min kone er et mykere individ enn meg. Tok derfor imot ham tidligere i dag, og hadde planer om usympatisk adferd når min kone ikke fulgte med. I døren uttalte ormeyngelet at unnskyldninger var meningsløst, men håpet at en flaske vin kunne være et lite plaster på såret. Jeg smeltet (nesten) helt 🥰

    5CFFA01B-8F07-4DA4-9FC7-B46DAE457F11.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå som du har så mye tepper, og så skal du ha mindre hus, mer jazz og koreanske lifestyle forsterkere... Hmmm... Du er i utvikling, litt mer usikker på "hvor"...? Men kjenner jeg deg rett lander du det inn, mer med sjøbein enn i spagaten.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå som du har så mye tepper, og så skal du ha mindre hus, mer jazz og koreanske lifestyle forsterkere... Hmmm... Du er i utvikling, litt mer usikker på "hvor"...? Men kjenner jeg deg rett lander du det inn, mer med sjøbein enn i spagaten.. :)
    Litt usikker på om det er utvikling eller forfall 😄 Hvor vi bor til samme tid neste år, og hva jeg kan få plassert av haifai er et åpent spørsmål 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Øl og Nazareth er bra. Å foreta sin første bestilling hos Wizz Air….. Banna ungarere 😡😄
    Du, som innbitt fagforenings mann, hadde nok store problemer med det.. Å bestille hos Wizz... Eller kanskje ikke? :cool:.. Trøst deg med at flyene gjerne er overbooket av halvfulle gjestearbeidere med bart som skal hjem til sine kulturelle land medbragt norske lønninger..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du, som innbitt fagforenings mann, hadde nok store problemer med det.. Å bestille hos Wizz... Eller kanskje ikke? :cool:.. Trøst deg med at flyene gjerne er overbooket av halvfulle gjestearbeidere med bart som skal hjem til sine kulturelle land medbragt norske lønninger..
    Nåh, jeg er vel ikke den som vaier høyest med røde faner på Youngstorget 😏 Ståplass på flyet med en sekk som knapt rommer tannbørste og et par truser er vel akkurat passe for en tre dagers guttetur 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nåh, jeg er vel ikke den som vaier høyest med røde faner på Youngstorget 😏 Ståplass på flyet med en sekk som knapt rommer tannbørste og et par truser er vel akkurat passe for en tre dagers guttetur 😄
    Ingen problem å sitte på flyene til Wizz. Men det er en fordel å være lavere enn 150 cm og veldig myk 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øltimen(e) begynte riktig så bra. Litt Nazareth for å få kroppen i gang, og deretter en sjekk om jeg i tillegg til første albumet til Man Maid, trenger andre-albumet i hyllene. Atskillig dårligere enn husket, så det er bare debut-platen som får oppholdstillatelse.

    EA53CFE3-AFE8-49EF-945C-F38254C1B6CD.jpeg


    Deretter skjenket jeg meg en tynn pjolter og skulle cruise inn øltimen(e), men gikk på en kraftig smell 😡 Jaja, e man farfar så e man farfar 🥰

    ADE14B5C-AC12-46D2-BD25-9FEA12656756.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    God stemning i Drottningsvik. Liver opp med en liten krabat. Her hadde vi hatt hund for lenge siden hadde det ikke vært for allergi.
    IMG_20210917_220223.jpg

    Spesiell stemning over broen i kveld. En hjemvendt sønn gjør at øltimen blir på terassen. Plutselig blir det søkelys fra redningskøyten og luftambulansen. Like fort er de borte.

    Ha en trygg helg

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God stemning i Drottningsvik. Liver opp med en liten krabat. Her hadde vi hatt hund for lenge siden hadde det ikke vært for allergi.
    Vis vedlegget 748716
    Spesiell stemning over broen i kveld. En hjemvendt sønn gjør at øltimen blir på terassen. Plutselig blir det søkelys fra redningskøyten og luftambulansen. Like fort er de borte.

    Ha en trygg helg

    Mvh Atle
    Jøje meg, er det blitt så kaldt på andre siden at dere ser nordlyset. På vår side er det lunt og paraplydrinker som gjelder. Helikopteret bråkte fælt utenfor stuen for vel en halvtime siden. Har ikke fått med meg hvorfor, men regner med det gjelder et stup fra voksen høyde, dessverre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som kjent er tkr og jeg ikke blant de yngste og sterkeste på HFS. Jeg skal derfor snart være med ham ut til en kar for å hjelpe å bære en PU ut i bilen. Blir nok tøffe tak, men forhåpentligvis blir jeg premiert med noe godlyd i huset vi skal besøke 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt bilder fra dagens besøk hos en lokal Reodor Felgen i Skivebakken. Litt mer utførlig kommer sikkert fra, tkr, jeg var tross alt bare nisse på lasset, og en del av løsningene Reodor Felgen hadde mekket til lå langt utenfor min forståelse. Tkr, legger sikkert ikke ut allverden enda da Skivebakken kan være tøffe tak for noen og en hver 😊

    Innenfor døren til verkstedet sto en Studer A80 som ikke var oppkoblet. Han hadde spilt med den, men det var fremdeles work in progress.

    73CD0E8D-9F98-495D-B001-A91D3A344A29.jpeg


    Et par etasjer opp var vi vel fremme i lytterommet. Reodor har hamstret gamle Celestion høyttalere som brukes som line array. Hvordan de er koblet gikk meg hus forbi, men det var ikke mange wattene de trengte for å tralle riktig så fint.

    C31F8C53-D10E-4CD7-AA95-3242C7A543A4.jpeg


    Ingen tilfeldighet hvordan høyttalerne var stablet.

    0AA432D4-9172-47CB-9038-E75BD9BC5CE6.jpeg


    Kildene som ble benyttet i lytteseansen.

    6258432A-EEE6-449C-A202-7A7238A4D69C.jpeg


    C80326F0-B986-451C-A4C6-909D92EEB9CE.jpeg


    Forsterkerne som ble benyttet var den gode gamle legendariske fra NAD og en Joplin pre med selvlagde monoblokker. Videre brukte han en Halo som pre for Nad, og hadde i tillegg et par equalizere.

    D9ACAA57-7358-4153-9009-208AED712D46.jpeg


    Det ble etter hvert riktig så vakkert når rørene begynte å lyse.

    613D4B00-7E7D-45AB-AB18-5D748CC9796B.jpeg


    Det var mange selvbygde løsninger her og der.

    C74F6B96-F5D7-4B2C-9E59-D6FF6EA4FD92.jpeg


    88E5F139-514C-43D3-94BD-DE9D72271A91.jpeg


    Ikke noen lifestyle produkter her så det ble mye kryping rundt på gulvet når kilder og forsterkere skulle omkobles.

    5A77DC31-9561-4982-AC0F-2E58F71C7D2D.jpeg


    Hvordan låt så greiene. På mastetape fikk jeg (det vanlige) hakasleppet. Det er liksom en egen eksersis i tilstedeværelse, klang og dynamikk. Intet annet enn imponerende! Skulle gjerne bevegd meg i den retningen, men det blir for stort, fiklete og dyrt hvis man skal ha et anstendig musikkutvalg. Det ble kanskje litt urettferdig å gå over til platesnurring etterpå. Det låt sikkert bra det, men jeg hadde fremdeles mastertape i bakhodet.

    En veldig fin ettermiddag. Skivebakken kreves sin mann (jaffal bein og pust), men premien er utsikt mot den bergenske indrefilet……og et veldig godt anlegg med et utall av spesielle og selvlagde løsninger 😃

    7E0E3E38-5BFF-444B-9017-234213B986FF.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal forsøke å gå gjennom det tekniske et par ganger til inni hodet mitt før jeg skriver noe som helst om det. Dette oppsettet var alt annet enn rett frem og standard. Uortodokst er kanskje ordet jeg leter etter.

    Har googlet LCR filter uten å bli særlig klokere, og hvordan man kan bruke en Metric Halo LIO uten en AD/DA loop er meg fremdeles en gåte.

    Flowchart:

    mhlio.png




    Men det låt bra! :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må innrømme at jeg er smått fascinert over hvor mye du får tkr til å krabbe når du er tilstede.. :rolleyes:.. Artig oppsett som det neppe finnes maken til. Og fint å se utsikt over landsbyen ved havet.. :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at jeg er smått fascinert over hvor mye du får tkr til å krabbe når du er tilstede.. :rolleyes:.. Artig oppsett som det neppe finnes maken til. Og fint å se utsikt over landsbyen ved havet.. :)
    Ser ikke så godt lenger, vettu. Må ned på alle fire for å ta ting nærmere i øyensyn. 🤪

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må innrømme at jeg er smått fascinert over hvor mye du får tkr til å krabbe når du er tilstede.. :rolleyes:.. Artig oppsett som det neppe finnes maken til. Og fint å se utsikt over landsbyen ved havet.. :)
    Litt krabbing gjør ikke madammen hans synlig imponert, men så er jo hun godt kjent med ballong-dansen i lett Jameson rus 😎
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Men... fortell hvordan det går med din innlånte, fantastiske, überelegante RIAA, da mann!!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Vært på besøk hos Lars ser jeg. Var selv på besøk der for mange år siden. Svært kunnskapsrik og hyggelig kar. Går vel under nicket velurkanon her på sentralen, av for meg, ukjente årsaker.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.131
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk med Celestion 3 stablet i Line Array!!! Koblet i serie slik at motstand ikke blir for lav..
    Jeg ble ertet av Gismo og Blues da jeg kjøpte et par Celestion 3 i mint condition for et par år siden, men jeg syns de låter riktig så fint 😉👌

    M
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk med Celestion 3 stablet i Line Array!!! Koblet i serie slik at motstand blir for lav..
    Jeg ble ertet av Gismo og Blues da jeg kjøpte et par Celestion 3 i mint condition for et par år siden, men jeg syns de låter riktig så fint 😉👌

    M
    Nei, de er ikke koblet bare koblet i serie. 3 og 3 er koblet i serie, og de to seriene er koblet i parallell. I følge eier ser forsterkeren da en nominell impedanse på 12 Ohm, om jeg ikke husker helt feil.

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk med Celestion 3 stablet i Line Array!!! Koblet i serie slik at motstand ikke blir for lav..
    Jeg ble ertet av Gismo og Blues da jeg kjøpte et par Celestion 3 i mint condition for et par år siden, men jeg syns de låter riktig så fint 😉👌

    M
    ETT par don't impress me much M.
    Her er det snakk om SJU par!
    Kjør på! 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men... fortell hvordan det går med din innlånte, fantastiske, überelegante RIAA, da mann!!
    Kan nok si en del om Aura Fidelity, men det er vel mest lydkvalitet og ikke eleganse som er greien. Har kun forsøkt dem litt opp mot hverandre, men brukte mest tid på å finne volumutslaget som kan gjøre sammenligningen noenlunde rettferdig. Har ikke spilt i dag da den lokale pelsdotten har fått prioritet. Skal vel kvekke av meg noen mer eller mindre fornuftige ord til uken, men det er helt klart at den nye ikke er noe dårligere enn den gamle. Skulle tatt seg ut 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vært på besøk hos Lars ser jeg. Var selv på besøk der for mange år siden. Svært kunnskapsrik og hyggelig kar. Går vel under nicket velurkanon her på sentralen, av for meg, ukjente årsaker.
    Ah, så det er velurkanonen som er nicket. Definitivt et hyggelig besøk hos en kunnskapsrik kar 😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn