Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    «da har man gjort sin borgerplikt» skriver du og poster bilde av platespilleren fremdeles stående på feil plass.
    greit, jeg er asiat med en konfusianistisk autoritetstro som er nedarvet på dna-nivå og går fra haletippen og ut til hårrøttene; har tradisjonelt blind respekt for de eldre, men det får faen meg være måte på frekkhet.
    Feil plasert??? den er jo synlig ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Inn i leiligheten på Kreta kl 2330 og snudde i døren. En lokal gresk taverna med familieoppskrifter i nærområdet med hyggelige og gjestfrie folk. Ser ikke så delikat ut på bildet, men litt dolmades, gresk salat og en flaske rødvin (med brorparten til meg), gjør livet lett og lekent 😊

    F98C1C09-172D-4045-A153-001FD21607F5.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er alltid bedre å være pensjonist i ukedagene. Da vet jeg dere andre stiller blid og uthvilt på jobb, og gjør deres ytterste for å øke statens skatteinntekter. Bare på den måten kan vi finansiere og øke den vefortjente pensjonen til oss som bygde landet. Utbringer derfor en velfortjent skål for dere slitere som gjør deres ytterste for mitt velvære. Takk!

    57609419-2D03-41A8-B5B4-DA6B34A6B66B.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det photoshopet bilde, ser jo ut som en mann i sin beste alder og ikke pensjonist.
    Ha et fortreffelig opphold i de sydligere bredegrader :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Er det photoshopet bilde, ser jo ut som en mann i sin beste alder og ikke pensjonist.
    Ha et fortreffelig opphold i de sydligere bredegrader :cool:
    Jeg lurte på det samme.
    Har man blitt så fjollet at man farger den grånende manken? :rolleyes:
    I tillegg tror jeg "pensjonisten" har langt mer "pesetas/Euro" enn en sølle arbeider som meg som ennå må "slite" i 6-7 år til før jeg kan nyte mitt OPIUM. Gitt eders eplekjekke ironi regner jeg med at "pensjonisten" raust deler med seg under messa i Horten, og da ikke i form av oblater. alkoholfri altervin eller tøysete damedrinker :sneaky:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg lurte på det samme.
    Har man blitt så fjollet at man farger den grånende manken? :rolleyes:
    I tillegg tror jeg "pensjonisten" har langt mer "pesetas/Euro" enn en sølle arbeider som meg som ennå må "slite" i 6-7 år til før jeg kan nyte mitt OPIUM. Gitt eders eplekjekke ironi regner jeg med at "pensjonisten" raust deler med seg under messa i Horten, og da ikke i form av oblater. alkoholfri altervin eller tøysete damedrinker :sneaky:
    Da er du heldig jeg har igjen nesten 20år om jeg skal gå tiden ut, frykter at velferdsfondet er oppbrukt før den tid:whistle:
    Horten messa frister mer og mer;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurte på det samme.
    Har man blitt så fjollet at man farger den grånende manken? :rolleyes:
    I tillegg tror jeg "pensjonisten" har langt mer "pesetas/Euro" enn en sølle arbeider som meg som ennå må "slite" i 6-7 år til før jeg kan nyte mitt OPIUM. Gitt eders eplekjekke ironi regner jeg med at "pensjonisten" raust deler med seg under messa i Horten, og da ikke i form av oblater. alkoholfri altervin eller tøysete damedrinker :sneaky:
    Du glemmer åpenbart at soldater, matroser og purk blir pensjonister før de er skikkelig kjønnsmodne. 🙄

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    aperol drikker man kun på andres penger, så dette er godkjent stil.
    Hehe, må innrømme at aperol spritz ikke er det jeg synes er mest stas (uavhengig av hvem som betaler), men etter noe raki trengte jeg noe friskt 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg lurte på det samme.
    Har man blitt så fjollet at man farger den grånende manken? :rolleyes:
    I tillegg tror jeg "pensjonisten" har langt mer "pesetas/Euro" enn en sølle arbeider som meg som ennå må "slite" i 6-7 år til før jeg kan nyte mitt OPIUM. Gitt eders eplekjekke ironi regner jeg med at "pensjonisten" raust deler med seg under messa i Horten, og da ikke i form av oblater. alkoholfri altervin eller tøysete damedrinker :sneaky:
    Når man lever et lett å ubesværet liv, slipper man grånende manke 😉🤪
    Det skal selvfølgelig deles i Horten. Jeg medbringer liggestoler, pipe og opium 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Takker! Trikset er å bli pensjonist når du har mest glede av det 😊
    Så sant, så sant herr caftein.
    Når følgefeilene slår inn med full styrke mer enn aner det meg at dette med opium mer blir en nødvendighet, enn en stakket stund med selvmedisinert glede i en bekymringsløs hverdag som pensjonist.
    Grøss og gru hva man har fått med seg det siste halvåret 🤪
    Hadde man bare kunnet unngå skrøpelighetsfaktoren.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, må innrømme at aperol spritz ikke er det jeg synes er mest stas (uavhengig av hvem som betaler), men etter noe raki trengte jeg noe friskt 😃
    Det er vel ingen som sitter dagen lang og drikker raki, for så å poste et bilde av seg med spritzer?
    🤣🤣🤣
    giphy-1.gif
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel ingen som sitter dagen lang og drikker raki, for så å poste et bilde av seg med spritzer?
    🤣🤣🤣
    Vis vedlegget 746039
    Det er tøffe tak her nede! Hver gang jeg bestemmer meg for at det er slutt på raki, kommer det en gjøk med en liten mugge av stoffet, bare fordet jeg gir ham noen håndpenger for noen andre greier. Jeg er jo en god nordmann, og kommer fra et delvis møblert hjem og har derfor lært meg å drikke opp høflige gaver. Det er derfor et sant helvete her nede!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har gått fra strandløve til strandlam 😡
    Selv er jeg ennå strandgris. Du vet, de som sikler på godsakene bak sine mørke solbriller (har seff ingenting med at Karmis bruker slike på mange av bildene!). Håper å bli transformert til strandlam snart. Langt mer avslappende!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv er jeg ennå strandgris. Du vet, de som sikler på godsakene bak sine mørke solbriller (har seff ingenting med at Karmis bruker slike på mange av bildene!). Håper å bli transformert til strandlam snart. Langt mer avslappende!
    Mørke solbriller har helt klart sine fordeler. Flott å kunne hvile blikket diskre på vakre ting, selv om jeg som pensjonist selvfølgelig ikke lenger husker hva man kan gjøre med blikkfangene 🤪 Det betyr vel at jeg ser ut som en strandgris, men er et strandlam 🤪😄
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ser på manken din at du har byttet ut sko med lisser til fordel for sko med borrelås. Det er et smart trekk da du nærmer deg alderen hvor du glemmer hva du skulle gjøre innen du har bøyd deg ned for å knyte de 😘
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser på manken din at du har byttet ut sko med lisser til fordel for sko med borrelås. Det er et smart trekk da du nærmer deg alderen hvor du glemmer hva du skulle gjøre innen du har bøyd deg ned for å knyte de 😘
    Akkurat på det med borrelås er jeg foreløpig på trygg grunn. Når det gjelder resten rødmer jeg ukledelig 😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mørke solbriller har helt klart sine fordeler. Flott å kunne hvile blikket diskre på vakre ting, selv om jeg som pensjonist selvfølgelig ikke lenger husker hva man kan gjøre med blikkfangene 🤪 Det betyr vel at jeg ser ut som en strandgris, men er et strandlam 🤪😄
    Hehe, for å sitere The Joker:-"Jeg er som en hund som jager etter biler, som ikke vet hva å gjøre med bilen når den er fanget!".
    Jeg er ikke der ennå, men kan seff kun snakke for meg selv ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, for å sitere The Joker:-"Jeg er som en hund som jager etter biler, som ikke vet hva å gjøre med bilen når den er fanget!".
    Jeg er ikke der ennå, men kan seff kun snakke for meg selv ;)
    Om et par år når jeg rulles inn på Horten-messen og ser der deg; The Joker i presume 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er pussig når man har denne hobbyen. Selv om jeg ikke leter etter platebutikker på nye steder, ender jeg som oftest opp stående foran noen reoler med vinyl. I Chania var de brukte platene så dyre at jeg ikke kjøpte noen (eller holdt kona blid ved å gå over dem med «haralabb»), og brukte heller tiden på å småtrekke grekeren for prisene hans. Tror det var relativt underholdene for begge 😊 Får nøye meg med at det venter ny RIAA på meg hjemme, samt at det er to Tone Poet utgivelser på innkommende.

    47458A2F-F2A1-40FA-ABEA-60432E08C968.jpeg


    Regnet har ellers bøttet ned i natt og i dag. Ikke det vi ønsker oss når vi er her nede i kun en uke. Da er det godt å vite at alle som er innom her, synes skikkelig synd på oss, og ønsker oss alt det beste av sommervær (mens vi flittig bruker opp skattekronene deres) 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du burde jo benytte anledningen til å komplettere samlingen med åttitalls sydenslagere.
    Tipper han platepusheren har masse gamle avlagte DJ plater på lur.

    😄 På den annen side så er det atskillig bedre med den tradisjonelle greske muzaken de spiller her, enn det intetsigende rælet som pumpes ut av høyttalerne på ukomfortabelt høyt volum i Spania.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har i dag ikke kjøpt høyttalere eller 14 Tone Poet LPer. Begynner å bli voksen 😊 Skremmende 😳
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du drukket opp hele trygda der nede :p
    Forsøker, men det er så billig at jeg sliter. At jeg ikke slo til i dag handler nok mer om at jeg har et reflektert og asketisk forhold til hva jeg trenger av haifai, samt en iboende forakt for materialisme og med en tilhørende forkjærlighet for, Mdg. Steng oljekranene og la oss nøye oss med vintage komponenter fra 70-tallet! Miljøbevisste kan forøvrig resirkulere nyere hai-end utstyr ved å sette det på dørstokken min i Drotningsvik.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Regnet har ellers bøttet ned i natt og i dag. Ikke det vi ønsker oss når vi er her nede i kun en uke. Da er det godt å vite at alle som er innom her, synes skikkelig synd på oss, og ønsker oss alt det beste av sommervær
    Spes når det på Østlandet har vært varmerekorder denne uken. Det bikket 25 grader i skyggen her i går ettermiddag
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn