Welcome to the Leisuredome

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gjerne en tur post pest 👍👍👍
    Er nok veldig mye bedre dette nye, men likevel noe fint og karaktersterkt over det jeg hĂžrte i 2014.
    PrÞvde ikke pÄ alt, men gjorde det de gjorde veldig bra.
    Eller forresten, de prĂžvde jo Ă„ spille hĂžyere og hĂžyere til det ble kamikaze over det đŸ™ˆđŸ€ŁđŸ€Ł
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.242
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Moro sĂ„ lenge det varte.🙊

    For min del, sÄ synes jeg oppsettet med Bird var adskillig bedre enn Miles . Skulle vel egentlig bare mangle.
    Miles var kjappe og morsomme, men det kunne bli litt slitsomt og anstrengt somme tider.
    Bird hadde en helt annen fylde og pondus. Sistnevnte var mye bedre Ä hÞre pÄ over tid. Miles kunne ikke jeg hatt, mens Bird kunne jeg ha klart Ä bli venner med.
    Ingen av dem lÄt dÄrlig, - langt i fra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Moro sĂ„ lenge det varte.🙊

    For min del, sÄ synes jeg oppsettet med Bird var adskillig bedre enn Miles . Skulle vel egentlig bare mangle.
    Miles var kjappe og morsomme, men det kunne bli litt slitsomt og anstrengt somme tider.
    Bird hadde en helt annen fylde og pondus. Sistnevnte var mye bedre Ä hÞre pÄ over tid. Miles kunne ikke jeg hatt, mens Bird kunne jeg ha klart Ä bli venner med.
    Ingen av dem lÄt dÄrlig, - langt i fra.
    Som jeg kunne sagt det selv. Selv synes jeg det er blitt bedre med Babell og Bird, men bĂ„de hĂžrselen og vurderingsevnen har jo blitt dĂ„rligere 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har Ă„pnet en velfortjent Newcastle Brown Ale. Vet ikke om den er sĂ„ velfortjent, men sĂ„ skiller jeg heldigvis ikke mellom velfortjente og ufortjente Ăžl. Har bestemt meg for Ă„ lytte til Sigrids visdomsord, og bare kikke innom feelgood trĂ„der i dag. Don’t Kill My Vibe 😊

    0DC8CB79-9F40-4A6B-9ADE-CBE8CDC57CA4.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er de fire gresstrÄene pÄ den hÞyst lokale utgaven av Old Trafford klippet. Det er nok atskillig mer behagelig Ä rulle rundt pÄ denne mosedotten enn gressplenen i England.

    84E2C34C-AD4A-45F0-BD78-07B207454DFE.jpeg


    Begynte litt tidligere i dag med Ă„ snurre Sigrid pĂ„ 45 RPM. Med hodet nedi HFS synes jeg det lĂ„t jĂŠvlig stusselig med Sonny Rollins etterpĂ„. Da jeg byttet til Deep Purple skjĂžnte jeg grunnen. Jeg har gullĂžrer og hĂžrer alle smĂ„ nyanser i musikken 😄 Sikringen pĂ„ subben vandret heden da jeg slo pĂ„ i ettermiddag, men nĂ„ er den skiftet. Merker ikke sĂ„ mye til den nĂ„r den er pĂ„slĂ„tt, men merker den mer nĂ„r den er avslĂ„tt.

    I mangel av en kone i huset ekskluderes nÄ TV til fordel for Ä spille hÞyt og lenge.

    532B1215-E4EA-45EB-B0E2-18FF3893D6C3.jpeg


    Let the games begin 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skummelt! Denne platen ble selvfĂžlgelig spilt sĂžnder og sammen i hine hĂ„rde dagen, men plastfolien lever i beste velgĂ„ende pĂ„ eksemplaret som ble kjĂžpt etter at jeg konverterte til haifai-nisse. Dugelige fortjente smekk pĂ„ pung utdeles internt i Drotningsvik 😡

    8BC7F8FE-5E96-4D78-9BCB-D76CE80BBACF.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.827
    Antall liker
    16.006
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Godt du fikk av plasten og fikk plata pÄ tallerkenen . Never mind spilles minst Ärlig her sÞrpÄ.
    I tillegg sĂ„ gir ikke ett uĂ„pnet eksemplar i hylla sĂŠrlig med kred 😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt du fikk av plasten og fikk plata pÄ tallerkenen . Never mind spilles minst Ärlig her sÞrpÄ.
    I tillegg sĂ„ gir ikke ett uĂ„pnet eksemplar i hylla sĂŠrlig med kred 😜
    Godt Ă„ hĂžre det finnes smĂ„ lommer av folkeskikk der nede i de sydlige regioner av folkeskikken 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at Amir kanskje likevel ikke er Gud, men dĂždelig som de fleste av oss 😊 Kan for tiden ikke annet enn Ă„ la meg imponere av dem som leser side opp og side ned om MQA, kun med video-pauser over det samme temaet, no pun intended.

    Kanskje de kjeder seg som meg. Har egentlig ingenting Ă„ klage over, men det begynner Ă„ bli litt for mange like dager. Noe mĂ„ gjĂžres, men pesten er jo ganske begrensende for gĂžyale ting. Kanskje kona og jeg bare skal sette oss i bilen og se hvor vi havner, eller gjĂžre noe sĂ„ vilt som Ă„ dra til Haugesund 😳 Kona fikk sitt fĂžrste mĂžte med kongeriket i den byen fĂžr hun klokelig nok kom seg lenger nordover, men hun har lyst Ă„ se hvor hun bodde og trĂ„kket for en 35 Ă„r siden. Det er kanskje en god tid Ă„ gjĂžre dette pĂ„ nĂ„ mens de innfĂždte holdes i karantene 😎

    MĂ„ alltid hefte ved et bilde. Dette viser vel noksĂ„ nĂžyaktig hvor vi var pĂ„ Sotra i og med at bildet innbefatter trĂŠr 😎😊
    FDA14099-8230-4E90-8E43-AC946D3BE52C.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det mÄ enten ha vÊrt her:

    fi+1WMTIQOSUSfX92VggmA.jpg


    Eller her:

    +NS%Gj2FRJuEKCqzCji9Mw.jpg


    Rart at vi ikke traff pÄ hverandre i dag! :)

    mvh

    Edit: I 2008 var det voldsomme skogbranner her ute, og ca. 20% av kommunens areal brant ned. Arrene er godt synlige den dag i dag:

    csbrzJDVSaq+9h7IPDDOhg.jpg


    ..Og etterpÄ sÄ mange bÞnder sitt snitt til Ä sette ut villsau pÄ branntomtene. Det forklarer jo litt av skogmangelen.
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Da er de fire gresstrÄene pÄ den hÞyst lokale utgaven av Old Trafford klippet. Det er nok atskillig mer behagelig Ä rulle rundt pÄ denne mosedotten enn gressplenen i England.

    Vis vedlegget 718595

    Begynte litt tidligere i dag med Ă„ snurre Sigrid pĂ„ 45 RPM. Med hodet nedi HFS synes jeg det lĂ„t jĂŠvlig stusselig med Sonny Rollins etterpĂ„. Da jeg byttet til Deep Purple skjĂžnte jeg grunnen. Jeg har gullĂžrer og hĂžrer alle smĂ„ nyanser i musikken 😄 Sikringen pĂ„ subben vandret heden da jeg slo pĂ„ i ettermiddag, men nĂ„ er den skiftet. Merker ikke sĂ„ mye til den nĂ„r den er pĂ„slĂ„tt, men merker den mer nĂ„r den er avslĂ„tt.

    I mangel av en kone i huset ekskluderes nÄ TV til fordel for Ä spille hÞyt og lenge.

    Vis vedlegget 718596

    Let the games begin 😊
    Klarer nesten ikke Ä forestille meg noe bedre enn det du beskriver her.... Ser vel ut som den lyseblÄ varianten av Rampant ogsÄ?
    Du verden - ogsÄ med bass ogsÄ. Nei, dette mÄ jeg vel si at jeg gjerne skulle hÞrt pÄ.
    Mvh JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det mÄ enten ha vÊrt her:

    Vis vedlegget 718833

    Eller her:

    Vis vedlegget 718834

    Rart at vi ikke traff pÄ hverandre i dag! :)

    mvh

    Edit: I 2008 var det voldsomme skogbranner her ute, og ca. 20% av kommunens areal brant ned. Arrene er godt synlige den dag i dag:

    Vis vedlegget 718837

    ..Og etterpÄ sÄ mange bÞnder sitt snitt til Ä sette ut villsau pÄ branntomtene. Det forklarer jo litt av skogmangelen.
    Ja, skikkelig pussig 😄 Mitt bilde er en avstikker pĂ„ TurĂžy som gĂ„r til bĂžlgekraftverket. I morgen blir det Golten med et vennepar, noe som sikkert innbefatter lunsj pĂ„ GlesvĂŠr. Faen, er visst snart Ă„ betrakte som stril, jaja bedre enn steril 😊

    Hvis den skogbrannen var pÄ Kolltveit, fikk jeg flammene med meg pÄ avstand i en sen nattetime hos et vennepar i AlvÞen. Et mektig og skremmende skue.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klarer nesten ikke Ä forestille meg noe bedre enn det du beskriver her.... Ser vel ut som den lyseblÄ varianten av Rampant ogsÄ?
    Du verden - ogsÄ med bass ogsÄ. Nei, dette mÄ jeg vel si at jeg gjerne skulle hÞrt pÄ.
    Mvh JMK
    Jada, her er Nazareth platene det reneste fargerike fellesskap. Du fĂ„r ta deg en tur og sjekke ut Babell med litt hjelp i bunn. MĂ„ jo vĂŠre mulig Ă„ fĂ„ passet inn en eller gang noen skal klaske smĂ„baller i regi av Heros 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    - Lutatangen?

    En flott tur, i sÄ fall. :)

    Brannen tok med seg nesten all den skauen som vokste pÄ det indre av Þyen. Det brant i dagevis, og, ja, den truet ogsÄ Kolltveit. Det brant godt i Kolltveitmarka. Brannvesenet hadde nok med Ä berge bebyggelse fra flammene, og resten brant ned til rÞttene. Det luktet "Branntomt" over hele Þyriket....

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    - Lutatangen?

    En flott tur, i sÄ fall. :)

    Mvh
    Har ikke gÄtt tur der ute fÞr, men jeg antar vi parkerer et par hundre meter fÞr verdensmetropolen, Golta, og derfra trasker ut til havet. Det er vel kanskje Lutatangen......
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velkommen innom hvis dere komme til Haugesund og vi fĂ„r d til passe😀
    Hadde vĂŠrt veldig hyggelig Ă„ treftes og hĂžre det nye oppsettet ditt, men jeg er redd kona hadde blitt ualminnelig morsk hvis jeg hadde lagt rĂžyk uten henne 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke gÄtt tur der ute fÞr, men jeg antar vi parkerer et par hundre meter fÞr verdensmetropolen, Golta, og derfra trasker ut til havet. Det er vel kanskje Lutatangen......
    Det er en parkeringsplass pÄ hÞyre side av veien like fÞr du kjÞrer ned til kaien. Eneste stedet du kan parkere der, sÄ vidt jeg husker. Stien utover til Lutatangen starter ogsÄ der. Parkeringsplassen er godt skiltet, men det er ikke plass til mange bilene der. Vesentlig flere sauer enn folk der ute.....

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en parkeringsplass pÄ hÞyre side av veien like fÞr du kjÞrer ned til kaien. Eneste stedet du kan parkere der, sÄ vidt jeg husker. Stien utover til Lutatangen starter ogsÄ der. Parkeringsplassen er godt skiltet, men det er ikke plass til mange bilene der. Vesentlig flere sauer enn folk der ute.....

    mvh
    De tĂ„ler en sau ekstra fra Drotningsvik da 😄
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Jada, her er Nazareth platene det reneste fargerike fellesskap. Du fĂ„r ta deg en tur og sjekke ut Babell med litt hjelp i bunn. MĂ„ jo vĂŠre mulig Ă„ fĂ„ passet inn en eller gang noen skal klaske smĂ„baller i regi av Heros 😃
    Heros er innafor. OgsÄ andre miljÞer i Bregen.
    Det hadde vĂŠrt seriĂžst gĂžy og hĂžrt anlegget ditt. MĂ„tte da sluppet unna brunt brennevin, og skylle ned med. Det meste annet glir ned.
    Tviler ikke pÄ at Babell trenger hjelp i bunn. Her bedret lydbildet seg riktignok med en annen plassering og litt andre hÞyttaler kabler (det siste er selvfÞlgelig innbilning - men, det holder for meg). HÄper vi sees og hÞres om ikke alt for lenge.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heros er innafor. OgsÄ andre miljÞer i Bregen.
    Det hadde vĂŠrt seriĂžst gĂžy og hĂžrt anlegget ditt. MĂ„tte da sluppet unna brunt brennevin, og skylle ned med. Det meste annet glir ned.
    Tviler ikke pÄ at Babell trenger hjelp i bunn. Her bedret lydbildet seg riktignok med en annen plassering og litt andre hÞyttaler kabler (det siste er selvfÞlgelig innbilning - men, det holder for meg). HÄper vi sees og hÞres om ikke alt for lenge.
    Mvh
    JMK
    LĂ„ter sikkert supert ogsĂ„ uten subwoofer, men hos meg mĂ„ jeg ha de ganske nĂŠrt frontvegg for Ă„ lokke frem Ăžnsket bassrespons. Det gir dessverre noen andre kompromisser, sĂ„ da fungerer det bedre Ă„ ha dem godt ut pĂ„ gulvet med litt hjelp i bunn. Et forsĂžk pĂ„ ja takk begge deler. Innbilning er forĂžvrig hĂžyst undervurdert innen denne hobbyen 😊 Hyggelig om vi fĂ„r til et treff etter hvert. Her er du selvfĂžlgelig hjertelig velkommen, og at du holder deg unna brunt brennevin blir ansett som et gode......billigere pĂ„ den mĂ„ten 😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    God kveld

    Etter nok en arbeidstur til bartebyen, (usikker pÄ om arbeid er fy-ord i trÄden) fikk jeg en uimotstÄelig trang til musikk igjen.
    7B7C11D5-D236-4AEF-B13E-02C1E20C02F7.jpeg

    Er dette dÄrlig pÄvirkning fra Midt-Norge? Hvordan stiller karmana seg til jernjomfruer?

    AngÄende subwoofer sÄ anseer jeg fjernkontroll til denne som risikosport som burde hatt alkolÄs.

    Vel overstÄtt helg

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld

    Etter nok en arbeidstur til bartebyen, (usikker pÄ om arbeid er fy-ord i trÄden) fikk jeg en uimotstÄelig trang til musikk igjen.
    Vis vedlegget 719165
    Er dette dÄrlig pÄvirkning fra Midt-Norge? Hvordan stiller karmana seg til jernjomfruer?

    AngÄende subwoofer sÄ anseer jeg fjernkontroll til denne som risikosport som burde hatt alkolÄs.

    Vel overstÄtt helg

    mvh Atle
    MĂ„ nok si at vi i Drotningsvik har et perifert forhold til jomfruer av alle slag. Perifert gjelder vel ogsĂ„ overstĂ„tt helg da det her for tiden kjĂžres 24/7 helg 😊
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    God kveld

    Etter nok en arbeidstur til bartebyen, (usikker pÄ om arbeid er fy-ord i trÄden) fikk jeg en uimotstÄelig trang til musikk igjen.
    Vis vedlegget 719165
    Er dette dÄrlig pÄvirkning fra Midt-Norge? Hvordan stiller karmana seg til jernjomfruer?

    AngÄende subwoofer sÄ anseer jeg fjernkontroll til denne som risikosport som burde hatt alkolÄs.

    Vel overstÄtt helg

    mvh Atle
    Bartebyen = verdens midtpunkt❀ Du er i alle fall heldig som fĂ„r lov Ă„ komme hit for Ă„ jobbe, sĂ„ skjĂžnner vi at det kan vĂŠre litt trist Ă„ dra nĂ„r jobben er over. (ja, vi trĂžndere er trege, vi vet ikke bedre...)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Her er du selvfĂžlgelig hjertelig velkommen, og at du holder deg unna brunt brennevin blir ansett som et gode......billigere pĂ„ den mĂ„ten 😄
    Jaha, hvordan skal jeg tolke dette mon tro :unsure: jeg minnes da vel at verten velvillig Ă„pnet en sĂžlle flaske Camus XO av godt tilsnitt under mitt besĂžk i fjor.
    Man kan jo alltids ta med en flaske av hÞvelig brun vare til verten, kremte hÞflig ved kaffen og lure pÄ hvordan den medbragte armagnacen smaker ;)
    Eller man kan bare ta med en flaske til seg selv for ikke Ä komme i skade for Ä snylte pÄ verten?!
    Uansett tror jeg ikke verten gÄr med pÄ at besÞket sitter og mesker seg alene med brunt brennevin.
    Min erfaring er at en god sigar, kaffe og et raust glass med brunt brennevin, sÄ smiler verten fromt og er med pÄ ablegÞyene ut i de smÄ timer.

    For jamakrs del vil jeg tro et en flaske rÞdvin eller to av godt tilsnitt til maten, og muligheten for Ä drikke seg ned over 2-3 halvlitere i 2-3 tiden pÄ natten vil avstedkomme hyggelig selskap og mang en morsomhet fra "Bedre sent enn alvor!"
    Det er bare Ă„ glede seg!

    Ta ham for all del med ut til tkr towers dagen der pÄ.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaha, hvordan skal jeg tolke dette mon tro :unsure: jeg minnes da vel at verten velvillig Ă„pnet en sĂžlle flaske Camus XO av godt tilsnitt under mitt besĂžk i fjor.
    Man kan jo alltids ta med en flaske av hÞvelig brun vare til verten, kremte hÞflig ved kaffen og lure pÄ hvordan den medbragte armagnacen smaker ;)
    Eller man kan bare ta med en flaske til seg selv for ikke Ä komme i skade for Ä snylte pÄ verten?!
    Uansett tror jeg ikke verten gÄr med pÄ at besÞket sitter og mesker seg alene med brunt brennevin.
    Min erfaring er at en god sigar, kaffe og et raust glass med brunt brennevin, sÄ smiler verten fromt og er med pÄ ablegÞyene ut i de smÄ timer.

    For jamakrs del vil jeg tro et en flaske rÞdvin av godt tilsnitt til maten, og muligheten for Ä drikke seg ned over 2-3 halvlitere i 2-3 tiden pÄ natten vil avstedkomme hyggelig selskap og mang en morsomhet fra "Bedre sent enn alvor!"
    Det er bare Ă„ glede seg!

    Ta ham for all del med ut til tkr towers dagen der pÄ.
    At det Ă„ holde seg unna brunt brennevin anses som et gode, gjelder helt spesielt for Jamakr. Tenkt om han hadde tatt av pĂ„ brunt brennevin og snakket hele natten pĂ„ inn og utpust om bordtennis 😳😄😎
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    At det Ă„ holde seg unna brunt brennevin anses som et gode, gjelder helt spesielt for Jamakr. Tenkt om han hadde tatt av pĂ„ brunt brennevin og snakket hele natten pĂ„ inn og utpust om bordtennis 😳😄😎
    Jeg kan snakke dag og natt om bordtennis, med og uten brunt brennevin.
    Har assosiasjoner om at den godeste Powern faktisk er servert brunt brennevin ogsÄ her pÄ Odden. Og, videre at en av hans bekjentskaper fikk med det meste av en flaske som "doggybag" en gang.
    Undertegnede er i grunnen ikke motstander av brunt brennevin, det er bare sÄ veldig fÄ dager i Äret jeg har tid til Ä vÊre sÄ dÄrlig dagen etter. Men, litt flÞtetemperatur pÄ en god Cognac - det gÄr jo ned ....
    Ellersmessig er en frozen shoulder heller til hinder for utÞvelse av sport - og det kan jo hende at en evt tur til Bregen rett og slett mÄ vÊre uten sportslige hÞydepunkter. NÄr det er sagt - slike skuldre er jo til for Ä brukes opp. Og, jeg har funnet et fantastisk betennelsesdempende middel. (Nei, ikke brunt brennevin).
    Takk for seg.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Jeg kan snakke dag og natt om bordtennis, med og uten brunt brennevin.
    Har assosiasjoner om at den godeste Powern faktisk er servert brunt brennevin ogsÄ her pÄ Odden. Og, videre at en av hans bekjentskaper fikk med det meste av en flaske som "doggybag" en gang.
    Undertegnede er i grunnen ikke motstander av brunt brennevin, det er bare sÄ veldig fÄ dager i Äret jeg har tid til Ä vÊre sÄ dÄrlig dagen etter. Men, litt flÞtetemperatur pÄ en god Cognac - det gÄr jo ned ....
    Ellersmessig er en frozen shoulder heller til hinder for utÞvelse av sport - og det kan jo hende at en evt tur til Bregen rett og slett mÄ vÊre uten sportslige hÞydepunkter. NÄr det er sagt - slike skuldre er jo til for Ä brukes opp. Og, jeg har funnet et fantastisk betennelsesdempende middel. (Nei, ikke brunt brennevin).
    Takk for seg.
    Mvh
    JMK
    Jeg har opptil flere ganger snublet hjem fra hyggelig selskap hos ordfÞreren pÄ Odden, og det var slettes ikke meningen Ä fremstÄ utakknemlig eller ubehÞvlet.
    Jeg har etter hvert som Ärene har gÄtt ofte takket ja til "Ä ligge over" i ordfÞrerens residens, vÊre seg pÄ tÞmme barskap aften eller OAS sagnomsuste lystige sommerlag med en av oddens beste utsikter til den utlagte tarmen OslofjÄrden (den burde vel heller blitt omdÞpt til VA-lÞpet til Oslo).
    Noen ganger har man sĂ„gar "falt omkull" ut pĂ„ natten i eders residens, og da har vi ennĂ„ ikke kommet lenger enn til Ă„ tĂžmme "kĂ„hnsjakk afdehlingen" đŸ€Ș
    Da vÄkner som regel en hvis herremann opp klar for runde 2 :eek:
    Nei, ikke verten, han har gÄtt og lagt seg med et stort flir om munnen for flere timer siden.
    Tror neppe jeg ville overlevd en slik runde i dag med sÄ raus tilgang til ildvann i forskjellige valÞrer som det opereres med i eders residens pÄ Odden.

    Hmmmm...bekjentskap + "doggybag" = aha ;)

    Avslutningsvis tror jeg bÄde eders stadig tilbakevennende "frozen shoulder" og et norgesglass flÞtelunken cognac rett fra kua/flaska hos Karmana i Bregen vil gjÞre dem godt Jamakr. Du skal se at skulderen blir sÄ myk og fin atte en stakket stund. Om dere topper laget med tkr tror jeg det kan bli riktig sÄ lystig.

    Natti, natti fra Indre Enfold fra en tilÄrskommen enfoldig herre som snart gÄr ut pÄ dato.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har inntrykk av at trĂ„dene med litt aktivitet pĂ„ HFS har et negativt fokus for tiden. Hva passer da ikke bedre enn Dvergenes lille trall til alle oss misforstĂ„tte og tilĂ„rskomne herrer pĂ„ HFS som vet at alt var bedre fĂžr, og alt kunnet ordnet seg hvis alle bare hadde hĂžrt pĂ„ oss 😊

     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ....og ikke minst er det herved sjekket at Tidal har mange flere album med dvergene enn ku-buzz,
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    SÄ mange dverger var det pÄ Deezer :giggle:
    4810242091_c40599a0f5.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dvergene gjorde at det ble litt sÞk pÄ artister med den rette - i alle fall i denne trÄden - dialekten.





    ....og en kvinnestemme om gismo skulle reke forbi (selv om ho er fra SĂžgne)


    mvh
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Har inntrykk av at trĂ„dene med litt aktivitet pĂ„ HFS har et negativt fokus for tiden. Hva passer da ikke bedre enn Dvergenes lille trall til alle oss misforstĂ„tte og tilĂ„rskomne herrer pĂ„ HFS som vet at alt var bedre fĂžr, og alt kunnet ordnet seg hvis alle bare hadde hĂžrt pĂ„ oss 😊

    Kan dette vÊre en dobbelt sÄ god ide?
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dvergene gjorde at det ble litt sÞk pÄ artister med den rette - i alle fall i denne trÄden - dialekten.





    ....og en kvinnestemme om gismo skulle reke forbi (selv om ho er fra SĂžgne)


    mvh
    Har egentlig ikke sĂ„ mye fot for nyere bergensk musikk (handler selvfĂžlgelig ikke om min egen alder 😄). Hjerteslag var vel en skikkelig hype. NĂ„dde vel forbi Bergen ogsĂ„ visst jeg ikke husker feil. Har ikke tatt meg tid til Ă„ hĂžre pĂ„ dem. Burde kanskje da jeg har seilt sammen med faren til vokalisten. Den Junivers greien har jeg ikke engang hĂžrt om, men fĂžrsteinntrykket var en kĂž med nĂždrim 😊 Kvinnestemmer, ja det er jo for gismo og motoren det 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan dette vÊre en dobbelt sÄ god ide?
    Hehe, ja jeg spottet den der da du viste bilde av de siste kassettene du hadde kjĂžpt. Kjempegod plate, men ikke sĂ„ bra som debuten, En Klase Bananer....... Jeg er jo kjempefan av gruppen, men de leverte vel sitt ypperste pĂ„ de to fĂžrste platene. Resten av albumene er bare gode 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gikk pĂ„ en kraftig smell og misset gĂ„rsdagens Ăžl-time. MĂ„tte bĂ„de kjĂžre og hente kona som var ute og spiste pyntet rĂ„ fisk med venninner. Tenkte fĂžrst i etterkant pĂ„ at jeg burde stĂžttet taxi-nĂŠringen i disse ulvetider. Jaja, er jo pensjonist, sĂ„ om en time eller to er sikkert gĂ„rsdagen glemt for godt. NĂ„ skal ingen fĂ„ hindret meg i Ăžl og musikk! Begynner med en lekkerbisken IPA fra havgapet. StĂ„r pĂ„ flasken at den passer til bĂ„de biff og lubbesild, sĂ„ jeg antar den da passer til alt 😊

    53DF7605-7EAF-4FCA-A559-133C98D4D3F2.jpeg


    Har ellers benyttet dagen til Ă„ booke min fĂžrste konsert siden romjulen. Frode Grytten Beat Band. I tillegg til sitt forfatterskap er vel mannen ogsĂ„ kjent for Ă„ holde fjĂžsnorsk-fanen hĂžyt, men forhĂ„pentligvis er konserten tekstet 😎 Tror det blir bra. De kjĂžrer covre av veldig mye bra musikk, og etter hva jeg ser holder han seg unna sutrekuken fra The Smiths, en gruppe mannen har mer enn en forkjĂŠrlighet for.

    0660E609-FB3B-4A28-AF53-39A381E9088E.jpeg


    Dagene gÄr ellers med til omlegging av kostholdet. Vi pensjonister spiser jo litt annerledes enn folk flest da vi ikke vet hvor lenge vi har igjen med egne tenner. Jeg er godt i gang.

    88B2E9CE-988B-4C28-AF21-CD32D4333F19.jpeg


    Det har vĂŠrt for mye gĂŠmlis-musikk den siste tiden. For Ă„ unngĂ„ varige skader har Dr Karmana derfor skrevet ut resept pĂ„ trippel Clash. Onde tunger vil vel hevde at The Clash er sĂ„ gammelt at det er Ă„ betrakte som gĂŠmlis-musikk 😄

    3D0638A2-4885-4ED7-90E4-D9EE7A90FF85.jpeg
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Gikk pÄ en kraftig smell og misset gÄrsdagens Þl-time. MÄtte bÄde kjÞre og hente kona som var ute og spiste pyntet rÄ fisk med venninner. Tenkte fÞrst i etterkant pÄ at jeg burde stÞttet taxi-nÊringen i disse ulvetider. Jaja, er jo pensjonist, sÄ om en time eller to er sikkert gÄrsdagen glemt for godt. NÄ skal ingen fÄ hindret meg i Þl og musikk! Begynner med en lekkerbisken IPA fra havgapet. StÄr pÄ flasken at den passer til bÄde biff og lubbesild, sÄ jeg antar den da passer til alt
    Etter en uvanlig aktiv dag som hobbygartner i egen hage, har jeg sunket ned i sofaen, og i dag hadde jeg faktisk en Hansa Chili Blonde pÄ lur, den er nÄ fortÊrt med stor nytelse, akkompagnert av "Sabbath Bloody Sabbath", jeg kan virkelig like Þl-timen, ja! :)

    GÄr nÄ lÞs pÄ en Rygene pilsner fra NÞgne Ø, den ble jo veldig tam direkte etter en fullblods Hansa, da. Dessuten oppdaget jeg at jeg snublet i innkjÞpet i dag; det ble med en sÄnn jÊvla juice-Þl, her glapp det pÄ grunnregel 1, "Les alltid innholdsfortegnelsen", Þl skal inneholde vann, gjÊr, malt og humle, intet annet. Det eneste unntaket er for nevnte Hansa Chili Blonde, som har fÄtt innvilget dispensasjon fra de ellers ufravikelige regler. Jeg blir nÞdt til Ä straffe meg selv med polsk frijazz pÄ trekkspill, + 4 slag med planke mot nyreregionen for den tabben.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter en uvanlig aktiv dag som hobbygartner i egen hage, har jeg sunket ned i sofaen, og i dag hadde jeg faktisk en Hansa Chili Blonde pÄ lur, den er nÄ fortÊrt med stor nytelse, akkompagnert av "Sabbath Bloody Sabbath", jeg kan virkelig like Þl-timen, ja! :)

    GÄr nÄ lÞs pÄ en Rygene pilsner fra NÞgne Ø, den ble jo veldig tam direkte etter en fullblods Hansa, da. Dessuten oppdaget jeg at jeg snublet i innkjÞpet i dag; det ble med en sÄnn jÊvla juice-Þl, her glapp det pÄ grunnregel 1, "Les alltid innholdsfortegnelsen", Þl skal inneholde vann, gjÊr, malt og humle, intet annet. Det eneste unntaket er for nevnte Hansa Chili Blonde, som har fÄtt innvilget dispensasjon fra de ellers ufravikelige regler. Jeg blir nÞdt til Ä straffe meg selv med polsk frijazz pÄ trekkspill, + 4 slag med planke mot nyreregionen for den tabben.
    SÄ sÄ, ikke vÊr sÄ streng mot deg selv, HÄkon. Du har jobbet i hagen, sÄ det burde vÊre straff nok. Selv holder jeg pÄ med min siste hjemmebryggede Tripel. PÄ mer enn overtid av Ä sette ny batch! Fikk ogsÄ lyst pÄ en blodig lÞrdag, men solgte i et svakt Þyeblikk min fÞrstepress. Har bestemt meg for Ä presse meg gjennom hele Sandinista. Det er vel kroneksemplet pÄ et trippel album som kunne blitt et godt enkelt-album.
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn