Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Bartistan
    ...og bare for å sparke liv i semigeriatrisk avdeling som tilsynelatende stadig ikke får lov til å vake her etter midnatt, en oppkjeftig jentunge. Igjen. Men leeeenge siden sist nå :p

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ...og bare for å sparke liv i semigeriatrisk avdeling som tilsynelatende stadig ikke får lov til å vake her etter midnatt, en oppkjeftig jentunge. Igjen. Men leeeenge siden sist nå :p

    Min mor har sagt at jeg ikke får lov til å snakke med fremmede menn etter midnatt! Gjør et unntak; det der var jæ.. fett! Hmmm svevde akkurat Polly Jean rundt i lokalet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Kom en flott svær bok i posten i dag....
    Kan du vise fruen! Fire objekter fra min samling i boka :)

    Vis vedlegget 702784
    Vis vedlegget 702785
    Fascinerende hobby, og kanskje enda mer utfordrende å finne det det ekte gullet (til riktig pris) blant rælet enn det er med hifi. Tviler ikke et øyeblikk på at teppene du har finnes blant gullet! 😃 Kona og jeg skulle ha et par persiske tepper før vi reiste hjem fra Nederland. Det blen en lang og gøyal vandring i typer og distrikter med mye pruting. Irriterer meg fremdeles at det hele til slutt kokte bort i kålen 🙁 Det ligger jo litt her og der i huset, men det hadde vært kjekt med noe nytt 😃 Hmmm tenke tenke 🤔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde planer om å kikke på lagkonkurransen i hopp. Etter to hopp innså jeg at jeg er en medgangssupporter (i den idretten). Jaja, ingen fanfare på dem, men det ble nå en fanfare på meg 😃

    621EBA33-5599-40E0-B2CB-581450887B96.jpeg


    Har koblet til ASR RIAAen. Rart å ikke ha power knapp, men regner med de ikke bare har glemt den på mitt eksemplar 😄 Ørlite susing med øret helt inntil elementet, men da er volumknappen betraktelig høyere enn hva jeg bruker når det gis gass. Aura er dønn tyst, men merker når jeg spiller at jeg har satt gain høyere på ASR enn hva som er fast gain på Aura. Skal stille den litt ned så de får mest mulig like arbeidsbetingelser. Nå er jeg ikke den med mest peiling på RIAA, men har vel hatt fem i huset de siste par årene, så litt har nå vært innom i Drotningsvik. Ingen problemer med å høre at dette så absolutt er bra greier. Sammenlignet med Aura? Aner ikke. Må da bytte mellom dem og spille samme musikk. Det får bli en annen gang 😃

    938D339F-2CDA-437E-BBC9-D38521B80C8C.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ASR er jo liksom en favoritt i sin prisklasse, og Aura er det vel ikke så fryktelig mange som har erfaring med, så dette er en artig sammenligning. Selvsagt skal det også passe sammen med anlegget ellers.
    Jeg har min favoritt, men venter spent på konklusjon.
    Og Jonathan? Går han også ut?
    🤔🤪
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ja, blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Folk pleier jo å få så dårlig tid når de pensjonerer seg, så det spørs om vi kanskje må vente en stund.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Folk pleier jo å få så dårlig tid når de pensjonerer seg, så det spørs om vi kanskje må vente en stund.
    Du er en menneskekjenner! Kjente på et heseblesende tempo bare å koble den opp 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ASR er jo liksom en favoritt i sin prisklasse, og Aura er det vel ikke så fryktelig mange som har erfaring med, så dette er en artig sammenligning. Selvsagt skal det også passe sammen med anlegget ellers.
    Jeg har min favoritt, men venter spent på konklusjon.
    Og Jonathan? Går han også ut?
    🤔🤪
    Nei nei, skulle tatt seg ut! En viss dannelse må man da tross alt ha! Fanfare er jo det nærmeste jeg tåler av prog. Må ha et alibi så ikke Powerpoint river av meg strupehodet hvis han stikker innom. Dixie Blur står også trygt. Derimot røyk en til med The Cure og Caitlin Rose ut med badevannet i ettermiddag, og det skal litt til, jeg har tross alt kun dusj i Drotningsvik 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    G
    Hadde planer om å kikke på lagkonkurransen i hopp. Etter to hopp innså jeg at jeg er en medgangssupporter (i den idretten). Jaja, ingen fanfare på dem, men det ble nå en fanfare på meg 😃

    Vis vedlegget 702805

    Har koblet til ASR RIAAen. Rart å ikke ha power knapp, men regner med de ikke bare har glemt den på mitt eksemplar 😄 Ørlite susing med øret helt inntil elementet, men da er volumknappen betraktelig høyere enn hva jeg bruker når det gis gass. Aura er dønn tyst, men merker når jeg spiller at jeg har satt gain høyere på ASR enn hva som er fast gain på Aura. Skal stille den litt ned så de får mest mulig like arbeidsbetingelser. Nå er jeg ikke den med mest peiling på RIAA, men har vel hatt fem i huset de siste par årene, så litt har nå vært innom i Drotningsvik. Ingen problemer med å høre at dette så absolutt er bra greier. Sammenlignet med Aura? Aner ikke. Må da bytte mellom dem og spille samme musikk. Det får bli en annen gang 😃

    Vis vedlegget 702820
    Koster ikke Aura nesten tre ganger så mye?

    Dere som har peiling på dette, er det bare å sette opp samme last og gain på begge og durer i vei med sammenligningen? 🤔

    Blir uansett gøy å høre du du synes. Har heldigvis noen bøtter med maling liggende. Jeg bare maler veggen om igjen og om igjen og ser på at malingen tørker for å korte ned ventetiden 👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    G


    Koster ikke Aura nesten tre ganger så mye?

    Dere som har peiling på dette, er det bare å sette opp samme last og gain på begge og durer i vei med sammenligningen? 🤔

    Blir uansett gøy å høre du du synes. Har heldigvis noen bøtter med maling liggende. Jeg bare maler veggen om igjen og om igjen og ser på at malingen tørker for å korte ned ventetiden 👍
    Tror du blander litt her. Min andre RIAA er en fra Aura Fidelity, altså ikke Rega Aura. Aura Fidelity Audiophile mener jeg å huske har veiledende pris på 25K, mens ASR Mini Basis har veiledende pris på 14K. Forskjellene er dermed ikke allverden.

    Hva som er rettferdig/riktig sammenligning kan sikkert diskuteres, men Aura er uavhengig av last og dermed uten innstillingsmuligheter, mens ASR har jeg stilt inn etter min pickup. Lite annet for meg å gjøre enn å redusere litt på gain for ASR slik at volumutslag på forsterkeren min blir noenlunde likt 😃
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Hehe, takker emotikon 😃 Ingen spontanavgjørelse, så forhåpentligvis er vi begge forberedt 😊

    Trakket mine barnsben rundt Kygo krypinnet. Burde være plass til et stereoanlegg eller 10 der ja 😃
    Angående hybelen til nevnte herre og hans hifianlegg. Her er et direkte sitat fra en kompis av meg: " .... Kjørte KYGO til byen en kveld. Jeg spurte: "du som er såpass musikkinteressert har vel et sykt hifi anlegg i det nye huset ditt?" Jada, jeg har innebygde høyttalere i taket i alle rom, slik at jeg kan høre Spotify uansett hvor jeg er... "

    Bill.mrk: Ikke overrasket.

    Dr.E

    1615112365731.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Angående hybelen til nevnte herre og hans hifianlegg. Her er et direkte sitat fra en kompis av meg: " .... Kjørte KYGO til byen en kveld. Jeg spurte: "du som er såpass musikkinteressert har vel et sykt hifi anlegg i det nye huset ditt?" Jada, jeg har innebygde høyttalere i taket i alle rom, slik at jeg kan høre Spotify uansett hvor jeg er... "

    Bill.mrk: Ikke overrasket.

    Dr.E

    Vis vedlegget 702976
    Vi er alle barn av vår egen tid 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sjekker og rengjør overfladisk kassen med plater som skal resirkuleres. Greit å ha sjekket dem før jeg tropper opp hos Rocade i sentrum. Litt usikker på om denne er mint eller new mint 🤪

    F13E628C-9D91-414F-AE84-261820BA56F9.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Først litt sortering av plater sammen med morgenkaffen. Deretter en treningstur som innbefattet havutsikt. Til middag disket min kone opp med indrefilet av reinsdyr og masse deilig garnityr. Nå litt streaming av den siste platen til Nick Cave & Warren Ellis og deretter litt Ledfoot. Å hvor jeg savner pc og kontorstolen min 🤪😄

    4352AB50-65EA-428B-9AC5-AA4CE3847FC8.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Først litt sortering av plater sammen med morgenkaffen. Deretter en treningstur som innbefattet havutsikt. Til middag disket min kone opp med indrefilet av reinsdyr og masse deilig garnityr. Nå litt streaming av den siste platen til Nick Cave & Warren Ellis og deretter litt Ledfoot. Å hvor jeg savner pc og kontorstolen min 🤪😄

    Vis vedlegget 703419
    Ja, jeg føler med deg! 🙄

    Mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    14.000,- til 25.000,-
    Ikke all verden, sitat pensjonisten 😅😅

    Neida, så godt som likt priset 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    14.000,- til 25.000,-
    Ikke all verden, sitat pensjonisten 😅😅

    Neida, så godt som likt priset 🤪
    Hehe, ser den 😄 Var vel en litt kjelkete måte å svare på spørsmålet om det var tregangen mellom dem 😊

    Som et plaster på såret kan du jo forsøke å streame den her 😃

    FA919750-9821-4F65-8BD8-9505FE106E79.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Setter virkelig pris på omtanken, og sender gjerne over strømregningen hvis du virkelig vil hjelpe.
    Egentlig ikke.
    Dessuten har jeg allerede betalt min egen strømregning. Svimlende 2700 kroner.
    Av og til føler jeg meg selvgod, særlig når jeg tenker på hvor smart jeg er som fyrer med gratis ved.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tim Scott McConnell - The Havalinas - Bruce Springsteen - Kjæreste i Norge - Ledfoot - Exit

    Alt henger sammen med alt. Hørte først om mannen da jeg bodde i Tromsø for en million år siden. Faen, minner meg på den Havalinas konserten i Tromsø jeg ikke kom meg på 😡

    Jeg liker fremdeles stemmen og soundet han har på gitaren som Ledfoot. Det er liksom ikke så vanskelig å se hvilken musikksjanger som er greien hans 😊

    9687D761-BB38-4A47-9FE7-65190AD3653C.jpeg


    Litt mer nedpå låt, men jeg liker teksten.

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg så smått begynt å drysse ut litt plater på Finn. Kun fire foreløpig, men det er tross alt de særdeles kjente og legendariske gruppene: Inneruulat, ULO og Buki-Yamaz.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn