Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vet ikke helt om jeg skal gratulere. Nå er jeg vel drøyt 12 år yngre enn deg (?), men jeg synes det er såpass interessant/morro å jobbe, at jeg håper jeg greier å fortsette med det til jeg blir 70 (minst). Uansett - så hører det med til sjeldenheten i dag at noen står i samme jobb til pensjonsalder - så BZ!

    Risikerer jeg at du dukker opp om jeg ringer 0700 i fremtiden...?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sagt opp, gitt. Høres radikalt ut, men du har sikkert en plan. Har du tenkt å pangsjonere deg, eller finne på noe annet som gir inntekt?
    Før i tida fant man folk med din kompetanse i kapervirksomhet og sjørøveri. Det er jo en mulighet.
    Ellers kan du nyte ditt otium. Tipper du har timene dine.(y) :)

    Jeg er en av dem som nylig gikk på en smell og begikk anskaffelsen av fjong streamer UTEN display.
    Det er ganske snasent med display, det innrømmer jeg, men bortsett fra det estetiske har det liten praktisk betydning, da det meste uansett skjer på I-pad.
    Har IKKE den Ridgeway-plata, men husker hypen i musikkbladet Beat.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    JØSS, så du sa opp jobben nå i stedet for å bli båret ut sprellende om en 5-10 års tid.
    Jeg må si at jeg går i tanker om å gjøre det samme i 2022.
    Det er grenser for hva man skal finne seg i fra dårlige mellomledere.

    Men si meg min gode mann, skal du da begynne som heltids vinyl-, og vintage elektronikk oppkjøper ut på nyåret?
    Uansett, har jeg for meg at dette har du vært klar for en stund.
    Har tenkt på det en stund, ja, men akkurat det å faktisk levere inn oppsigelsen for å bli pensjonist i Forsvaret har satt litt hardt inne. Kommer nok ikke til å gå jorwed i næringen på salg av plater og haifai, satser heller nå tungt på en karriere som diskjockey på Ibiza 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trudde vi var på samme alder🤔 men her venter ingen pensjons avgang nå😝 jaja det blir flere og fø på fremover😱 Hade gjort det samme selv på dagen om tilbudet hade kommet.🥳
    Vi er vel fremdeles fra samme årstall, men all den daglige drepingen gjør at vi kan gå tidligere i Forsvaret 🤪 Særaldersgrense som for Politi, Brannvesen og sikkert noen andre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke helt om jeg skal gratulere. Nå er jeg vel drøyt 12 år yngre enn deg (?), men jeg synes det er såpass interessant/morro å jobbe, at jeg håper jeg greier å fortsette med det til jeg blir 70 (minst). Uansett - så hører det med til sjeldenheten i dag at noen står i samme jobb til pensjonsalder - så BZ!

    Risikerer jeg at du dukker opp om jeg ringer 0700 i fremtiden...?
    Takker! Du vet OMF, noen lever for å jobbe, mens andre jobber for å leve :giggle: Nå er det vel ikke sikkert jeg blir fulltidspensjonist for det om jeg slutter i Forsvaret. Men, når det økonomisk ligger til rette for det og kona ikke er i jobb, er det mye gøyalt man kan gjøre mellom 57-70, som kanskje ikke føles like gøyalt som 70+ :)

    Jeg kommer nok ikke til å oppholde meg i bingen så lenge på morgenen. Man er jo pensjonist, og da er det er en masse duer som skal mates 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sagt opp, gitt. Høres radikalt ut, men du har sikkert en plan. Har du tenkt å pangsjonere deg, eller finne på noe annet som gir inntekt?
    Før i tida fant man folk med din kompetanse i kapervirksomhet og sjørøveri. Det er jo en mulighet.
    Ellers kan du nyte ditt otium. Tipper du har timene dine.(y) :)

    Jeg er en av dem som nylig gikk på en smell og begikk anskaffelsen av fjong streamer UTEN display.
    Det er ganske snasent med display, det innrømmer jeg, men bortsett fra det estetiske har det liten praktisk betydning, da det meste uansett skjer på I-pad.
    Har IKKE den Ridgeway-plata, men husker hypen i musikkbladet Beat.
    Må levere oppsigelse når man avgår med pensjon før fylte 60. Hva jeg skal gjøre finner jeg ut av etter hvert, men først skal vi overta en bil i Oslo på fredag. Den blir sikkert ideell å kjøre land og strand rundt med, og utnytte venner og bekjente rått 🤪

    Det med display var jo selvfølgelig litt vennskapelig kødd med tanke på deg og noen andre Lumin eiere :giggle: Den Ridgway skiven bør du hanke inn både for muskken og produksjonen!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønte den med displayet på streamer, men samtidig er det jo litt sant i det.
    Kunne f.eks godt tenkt meg en Aurender A30 (svart):cool:

    Hanka inn Idiot Prayer på dobbel LP i går.
    Med bl.a. hele 6 av låtene hentet fra A Boatmans Call.
    Det er til å bli relliøs av. De panegyriske anmeldelsene i musikkpressen verden rundt er visst som fortjent.
    Vi har billetter til Cave-konsert i Oslo i mai, så nå håper jeg FHI får fart på vaksineprogrammet.

    Tenker det står flere eks av Ridgeway LPn på Vinyl&Kaffe. (y)

    Med mer fritid og bra bil, håper jeg å se deg oftere her i Blåskogen! (y):)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.377
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Må levere oppsigelse når man avgår med pensjon før fylte 60. Hva jeg skal gjøre finner jeg ut av etter hvert, men først skal vi overta en bil i Oslo på fredag. Den blir sikkert ideell å kjøre land og strand rundt med, og utnytte venner og bekjente rått 🤪

    Det med display var jo selvfølgelig litt vennskapelig kødd med tanke på deg og noen andre Lumin eiere :giggle: Den Ridgway skiven bør du hanke inn både for muskken og produksjonen!
    Driter vel i display,bare irriterende å sitte og myse på det da alt er på padden😁.

    O
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny livssituasjon, Karmana!
    Som Blues sier; håper vi får oppleve deg/dere her på Østlandet/Innlandets flate åser 😉
    Hvis du blir rastløs kan jeg legge inn et godt ord for deg hos Røros Havnevesen.

    M
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva slags bil skal du ha deg? Pensjonist-tralle, wannabe-cruiser, karoli-brakke eller veganer-bogus? Som blues sier, Innlandet vil ta godt vare på deg.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny livssituasjon, Karmana!
    Som Blues sier; håper vi får oppleve deg/dere her på Østlandet/Innlandets flate åser 😉
    Hvis du blir rastløs kan jeg legge inn et godt ord for deg hos Røros Havnevesen.

    M
    Du er godheten selv! Sikker jobb og greier 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vet ikke hvor du har hvit ifra, men vår er grå metallic 😃
    Just pulling your chain m8. De fleste av disse er hvite innbilte jeg meg. Uansett, det der er en meget solid bil og med Norges beste service-apparat ifølge NAF. Meget bra, gratulerer igjen
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med både veivalg og veihest 🍾
    Begge deler vel unt ein driftig arbeidskar fra Vest.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har tenkt å kjøpe Lexus en gang, om ikke annet så for kundebehandlingen jeg fikk da jeg prøvekjørte en. Noen hadde vært oppi bilen i løpet av tiden jeg hadde den og jeg returnerte den med to grønne striper som gikk over hele langsiden. Aner ikke hva som hadde skjedd. Tilbød selvsagt å betale for meg, men det fikk jeg ikke. Det var en kundebehandling som var 10 ganget bedre enn jeg noen ganger hadde drømt om.

    Gratulerer! Det er utrolig komfortable biler.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Stod en advarsel i lokalavisa ang denne. Luke nr 2 kunne visst eksplodere. Ser ut til at du berget dette. Hygg deg med kalenderen i førjulstiden:)

    Et lite utdrag fra lokalavisen:

    "Onsdag har Gulating Gruppen lagt ut en melding på Facebook, med tittelen «VIKTIG MELDING – GULATING JULEKALENDER 2020».

    Årsaken til advarselen er at en ølboks i luke 2 i årets julekalender kan utgjøre en eksplosjonsrisiko.

    Ølet det dreier seg om er Hammerhead Santa's Milk & Cookies. Dette skyldes en produksjonsfeil hos leverandør, skriver de.

    – Det er en øl som har det har vært overfylling på. Det får ikke nok ikke plass i boksen, forklarer Tommy Holen Helland, som er daglig leder ved Gulating ølutsalg på Byhaven i Midtbyen"
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Litt usikker på hvilken kategori den faller inn under, men det er en Lexus NX 300h 2016 modell 😃
    Da kunne dere like greit ha kjøpt dere en BMW X5, 2014-modell.
    Speilbytte på førersiden på Lexsusen koster bare små 17-18 tusen om dere er uheldig å knalle oppsatsen.
    For øvrig ikke spesielt mye billigere for ny speiloppsats til den tyske panzervogna heller, men bedre sikt fra førersetet har den i hvert fall.

    Men jøss da, Lexus NX 300h er en standsmessig kjerre.

    Kan videre melde at jeg har mer armagnac en jeg klarer å drikke opp på denne siden av jul, og en bedre middag snekrer vi fort sammen om du/dere er i nabolaget ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis som pensjonist.. hadde vært misunnelig om jeg hadde hatt en "vanlig" jobb ;)

    angående bil så er du jo nå i gruppen som handler hos meg.. har bobil til deg ferdig ferdig om du vil ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stod en advarsel i lokalavisa ang denne. Luke nr 2 kunne visst eksplodere. Ser ut til at du berget dette. Hygg deg med kalenderen i førjulstiden:)

    Et lite utdrag fra lokalavisen:

    "Onsdag har Gulating Gruppen lagt ut en melding på Facebook, med tittelen «VIKTIG MELDING – GULATING JULEKALENDER 2020».

    Årsaken til advarselen er at en ølboks i luke 2 i årets julekalender kan utgjøre en eksplosjonsrisiko.

    Ølet det dreier seg om er Hammerhead Santa's Milk & Cookies. Dette skyldes en produksjonsfeil hos leverandør, skriver de.

    – Det er en øl som har det har vært overfylling på. Det får ikke nok ikke plass i boksen, forklarer Tommy Holen Helland, som er daglig leder ved Gulating ølutsalg på Byhaven i Midtbyen"
    Takker for advarsel! Det der var ukjent for meg. Jekket Hammerhead fra tv-stolen i går kveld, heldigvis uten uhell. En eksplodert stout i stuen hadde blitt så nært man kommer en hverdagstragedie :ROFLMAO: Stout med melk og kjekssmak hørtes skikkelig kleint ut, men den var faktisk ganske så ålreit :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da kunne dere like greit ha kjøpt dere en BMW X5, 2014-modell.
    Speilbytte på førersiden på Lexsusen koster bare små 17-18 tusen om dere er uheldig å knalle oppsatsen.
    For øvrig ikke spesielt mye billigere for ny speiloppsats til den tyske panzervogna heller, men bedre sikt fra førersetet har den i hvert fall.

    Men jøss da, Lexus NX 300h er en standsmessig kjerre.

    Kan videre melde at jeg har mer armagnac en jeg klarer å drikke opp på denne siden av jul, og en bedre middag snekrer vi fort sammen om du/dere er i nabolaget ;)
    Midtkonsollet er utstyrt med et løst sminkespeil, så jeg tenker jeg bruker det hvis vi ødelegger sidespeilet 🤪

    BMW ble nevnt av tjommien min da vi undersøkte kjøp av bil i Bergen (i tillegg til Lexus fører de Toyota og BMW). Jeg kjøpte for mange år siden en mindre ny BMW her i Bergen. Med tanke på noen servicer og kundeoppfølging på den bilen, lovte jeg meg selv å aldri eie en BMW igjen. Jeg er fleksibel på gamle prinsipper hvis det gagner meg 🤪 men liker best å holde det jeg har lovd meg selv (og andre) :giggle:

    Takk for invitasjon! Vi vurderte litt forskjellige veivalg og overnatting, men har bestemt oss før raskt å hanke inn bilen hos eieren i Bærum, og deretter kurse direkte mot folkeskikken :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis som pensjonist.. hadde vært misunnelig om jeg hadde hatt en "vanlig" jobb ;)

    angående bil så er du jo nå i gruppen som handler hos meg.. har bobil til deg ferdig ferdig om du vil ;)
    Har etter hvert skiftet mening. Hadde ungene vært små hadde det vært et alternativ med bobil. Nå er det uaktuelt. Enten ligger jeg hardt i et telt ved et fiskevann, eller duver elegant på en hotel-madrass etter en tre-retter med vinpakke, servert på damask må vite 😁 Begge deler er helt klart innafor, bobil.....helt klart uttafor :giggle:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn