Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sist jeg forsøkte å se om Netflix hadde dokumentaren om Rolling Stones i Latin Amerika hadde de den ikke. Desto større gledelig overraskelse da jeg forsøkte i dag, og den var tilgjengelig. Faen for noen folk! Anbefales (selvfølgelig) 😃

    366A20E5-564B-4850-96D6-8437BD0E93BE.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Filmen under fikk meg til å tenke på Perser-løvinnen, Pakkis-mustangen og deg på tur... :). Subtil eleganse...?? :ROFLMAO:

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Sist jeg forsøkte å se om Netflix hadde dokumentaren om Rolling Stones i Latin Amerika hadde de den ikke. Desto større gledelig overraskelse da jeg forsøkte i dag, og den var tilgjengelig. Faen for noen folk! Anbefales (selvfølgelig) 😃

    Vis vedlegget 652846
    Ahhh...forbannet bra dokumentar. Etter på kliner du til med konserten de hadde i Havana på Cuba.
    Har sjelden sett gamlehjemmet ha så fot noen gang.
    Da går jeg ut og tar kveldsbadet for oss ;)
    jamakr med frue reiste nettopp tilbake til odden etter litt "indian style" traktament med kaffe og dessert.
    Vi rakk å bråke en time i kjelleren også :geek:
    Og du verden for en gave de hadde med til en aldrende nisse :oops:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Ahhh...forbannet bra dokumentar. Etter på kliner du til med konserten de hadde i Havana på Cuba.
    Har sjelden sett gamlehjemmet ha så fot noen gang.
    Da går jeg ut og tar kveldsbadet for oss ;)
    jamakr med frue reiste nettopp tilbake til odden etter litt "indian style" traktament med kaffe og dessert.
    Vi rakk å bråke en time i kjelleren også :geek:
    Og du verden for en gave de hadde med til en aldrende nisse :oops:
    Aldrende nisser har jeg stor respekt for. De bør få gaver. I dette tilfellet er de fordømt hyggelige også, og har hyggelig selskap. Takk og takk.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ahhh...forbannet bra dokumentar. Etter på kliner du til med konserten de hadde i Havana på Cuba.
    Har sjelden sett gamlehjemmet ha så fot noen gang.
    Da går jeg ut og tar kveldsbadet for oss ;)
    jamakr med frue reiste nettopp tilbake til odden etter litt "indian style" traktament med kaffe og dessert.
    Vi rakk å bråke en time i kjelleren også :geek:
    Og du verden for en gave de hadde med til en aldrende nisse :oops:
    Dokumentaren avsluttet med konserten i Havana. Havana og hvorvidt de klarer å få til en konsert der er forøvrig gjennomgangstema i hele dokumentaren. Jeg ble likevel vel så fascinert av fansen i Argentina som kalles Rolingas. En tanke mer stemning på disse konsertene enn når Stones var i Bergen :oops: Får se om jeg får gravet frem Havana-konserten.

    Sikkert et hyggelig besøk! Gave? Kan det være brunt og flytende :giggle:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Nope, intet brunt og flytende til innvortes desinfisering. Man ble overrasket med et for meg sjelsettende maleri :oops:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nope, intet brunt og flytende til innvortes desinfisering. Man ble overrasket med et for meg sjelsettende maleri :oops:
    Høres ut som et bra par å få på besøk!
    Tror til og med jeg ville klart å oppføre meg hvis jeg visste det lå et maleri i potten 🤪🤣
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    God ferie, Dr. Z. :)
    Jeg tror Pål Enger kan ha noen tips om du skulle få lyst til å 'låne' et maleri når du likevel er på de kanter. Ta med stige :unsure::p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ferie, Dr. Z. :)
    Jeg tror Pål Enger kan ha noen tips om du skulle få lyst til å 'låne' et maleri når du likevel er på de kanter. Ta med stige :unsure::p
    Hehe, god ide, men må prate med Pål først så jeg ikke ender opp med for depressive bilder 😄
    Fortsatt god sommer til, skranglemannen!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Uansett bør ikke bilder av de maleriene legges ut på sosiale medier. Det blir fort litt uønsket støy, og det er ikke THD vi snakker om da.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En dag igjen på jobb og så ferie 😃 Det eneste vi har booket så langt er en uke på hotell like utenfor Moss. Registrerer at dette nå er Norges pestsenter. Helvetes mossinger, skjerp dere!!!😡😎😄
    Jeg regner med at det er Harryhandel og Allsang på grensen som lokker deg til den landsdelen. Ha en riktig fin ferie😜
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så lenge du ikke poster hesten hans er det greit... Noe av det gamle er faktisk helt ok :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og du liker ju ikke ens Costello:oops:
    Så lenge du ikke poster hesten hans er det greit... Noe av det gamle er faktisk helt ok :giggle:
    Hverken Elvis Costello eller kona for den saks skyld har noen høy stjerne i Drotningsvik. I et ualminnelig svakt øyeblikk må jeg likevel innrømme at jeg har en plate med hver av dem. Costello-platen på bordet ligger der av en grunn. Coveret trenger å limes litt før den går til resirkulering :giggle:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Hehe, nope, vinkjelleren på Refsnes Gods :giggle:

    Vis vedlegget 653187
    Vi kan vel regne med at noen av disse hyllene vil bli tømt i løpet av eders opphold. Ta for dere!
    Skulle du ramle over noen flasker Rioja Conde Valdemar 2009, så send et par sydover med den lokale smuglerbåten.

    Jaggu fikk jeg en flaske Chateau Musar 2013 av "svigermor" i dag :)
    Setter den i opplag til en senere anledning når den kan deles med vinøse venner.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Bah! Om det befinner seg i kjelleren er det bare å grave et hull til stigen og vips - problem løst 😃
    Ikke helt. Man har noen kjekke trådsaker forbundet til vinduskarmen hvor ene enden er knyttet rundt avtrekkeren på et lite brutalt våpen :rolleyes: neida, vil folk inn, så kommer de inn. Men nå sover jeg en del i kjelleren, så da er det jo mulig å kortslutte tyven med 5500 volt og en liten dask i bakhodet med min "Morgenstern" kopi.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi kan vel regne med at noen av disse hyllene vil bli tømt i løpet av eders opphold. Ta for dere!
    Skulle du ramle over noen flasker Rioja Conde Valdemar 2009, så send et par sydover med den lokale smuglerbåten.

    Jaggu fikk jeg en flaske Chateau Musar 2013 av "svigermor" i dag :)
    Setter den i opplag til en senere anledning når den kan deles med vinøse venner.
    Vi starter i ene hjørnet og tømmer så lenge Visa-kortet holder 😜

    Musar er en krydret liten godsak. Absolutt det jeg vil foretrekke å bli servert hvis noen spør meg om jeg vil ha en Liban 😜😄
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La Rosita har en ny høyttaler på gang som etter planen skal være tilgjengelig på slutten av året, men den kan allerede bestilles nå. Høyttaleren har fått det diskre navnet, L'Empereur 😊 Skal kunne leveres som passiv, aktiv og semi aktiv. Jeg er allerede i gang med å samle og pante flasker 😄

    D7D1F583-9E35-41F9-A5D0-560434AE212B.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Samme tegner som tegnet Oblix som tegnet dette utkastet? :ROFLMAO:. Pant i vei, blir sikkert en åpenbaring.. (y) (men lett misunnelig på oppgraderinger)... :D
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samme tegner som tegnet Oblix som tegnet dette utkastet? :ROFLMAO:. Pant i vei, blir sikkert en åpenbaring.. (y) (men lett misunnelig på oppgraderinger)... :D
    Hehe, hadde vel blitt post mortem det da 😃 Forhåpentligvis blir hornet og krybben litt mer eye-candy i virkeligheten 😊 Og nei, ingen planer om å bytte høyttalere i Drotningsvik 😃 Da ville nok kona hatt et ord med i laget 😊

    79CE1817-E9D0-44AC-A962-8D8C87EBCE6C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så interessant ut den der 😎
    Jeg har troen (men så er jo jeg litt fanboy da) 😃 De skal benytte kompresjonsdriveren Goto Unit som visst skal være noe av det bedre. Blir vel sannsynligvis såpass dyrt at det blir utenfor mine prioriteringer. Forhåpentligvis får jeg hørt dem på en eller annen messe.

    Den mindre modellen av mine høyttalere, La Montespan, fikk nettopp en veldig god review i et tysk magasin. Det var den høyttaleren som gjorde at jeg ble interessert i La Rosita for en del år siden. Den har en noenlunde levelig pris, så kanskje noen etter hvert tar sjansen på dem. Tror de i tilfelle kommer til å gjøre et meeeget godt valg 😃
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende saker. Helt klart!
    Må få lyttet neste gang de dukker opp på min vei 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn