Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går rykter om at den er bra?
    ^^
    Er det den som så og si er MIN?
    Den er vel kjøpt inn på min anbefaling, med løfte om å kjøpe den igjen hvis den ikke er bra nok.;)
    Hehe, jeg regner med dette er vellyd i hver rille :D

    Forsvarlig pakket, forseglet og riktig pressing fra en selger som hadde forståelse for norsk momsgrense :)

    05E7D56B-E01A-46BE-BE98-DFF469E995AF.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Ha meg unnskyldt, men ærlig talt - Rod Stewart!?
    Man besudler da ikke høreapparatene med slikt raspende halvfull og snøvlende muzak.
    Grå polstret bil er herved bestilt til kafteinen.
    Nå er det vel rett før Chris de Burgh dukker opp også i den nye pubertale platesamlingen :rolleyes:
    Altså, min beste Progmeister, The Faces banker Yes og alle andre überkonseptuelle postpubertale fretwankers hvilkendagsomhelst!
    Eneste potensielle unntak jeg kommer på i forbifarta, er, IMO, Rush med Moving Pictures, der Geddy et al rista av av seg alt ovennevnte tøys.
    PØØØØHHHhhh...jeg trumfer med Deep Purple - Fireball, og det midt i eders fjes :rolleyes:
    Æ så dum atte!

    The Faces er sikkert vel og bra det Sranglefant, men herr Råtten dekadent Stuing som "headliner" på coveret er for det meste forurensning av høreapparatet og min hjerne. Så får andre hygge seg med sin såkalte "guilty pleasure!" Så skal jeg stappe hue full med alt hva prog og god trio jazz har å by på, samt Tool i store mengder.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk ikke streamen til håndballfinalen til å virke. Mye banning, men etter hvert er jeg bare glad for at jeg slapp å se på :mad::)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Går rykter om at den er bra?
    ^^
    Er det den som så og si er MIN?
    Den er vel kjøpt inn på min anbefaling, med løfte om å kjøpe den igjen hvis den ikke er bra nok.;)
    Hehe, jeg regner med dette er vellyd i hver rille :D

    Forsvarlig pakket, forseglet og riktig pressing fra en selger som hadde forståelse for norsk momsgrense :)

    Vis vedlegget 527021
    Grattis. Köpte lik pressing på Dipper på fredagen. Väntar på mig till nästa friperiod. Sparade du en slant på utlandsköp?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk ikke streamen til håndballfinalen til å virke. Mye banning, men etter hvert er jeg bare glad for at jeg slapp å se på :mad::)
    Hovmod stod, igjen, for fall.. Slo over til Masterchef, det programmet ga meg mer, idag.
    Vet ikke om det var så mye hovmod, men det ble i hvert fall kraftig grisebank. Må, som på kvinnesiden, få oss målvakter av verdensklasse hvis vi skal opp på toppen av pallen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går rykter om at den er bra?
    ^^
    Er det den som så og si er MIN?
    Den er vel kjøpt inn på min anbefaling, med løfte om å kjøpe den igjen hvis den ikke er bra nok.;)
    Hehe, jeg regner med dette er vellyd i hver rille :D

    Forsvarlig pakket, forseglet og riktig pressing fra en selger som hadde forståelse for norsk momsgrense :)

    Vis vedlegget 527021
    Grattis. Köpte lik pressing på Dipper på fredagen. Väntar på mig till nästa friperiod. Sparade du en slant på utlandsköp?
    Gratulerer tilbake :) Husker ikke helt prisen, men med frakten tror jeg ikke det ble billigere enn i Norge, snarere tvert i mot. Gjorde ikke så mange vurderinger, annet enn å trykke kjøp i linken fra Bluesbreaker, for på den måten være sikker på at det var Pallas pressingen :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, jeg regner med dette er vellyd i hver rille :D

    Forsvarlig pakket, forseglet og riktig pressing fra en selger som hadde forståelse for norsk momsgrense :)

    Vis vedlegget 527021
    Grattis. Köpte lik pressing på Dipper på fredagen. Väntar på mig till nästa friperiod. Sparade du en slant på utlandsköp?
    Gratulerer tilbake :) Husker ikke helt prisen, men med frakten tror jeg ikke det ble billigere enn i Norge, snarere tvert i mot. Gjorde ikke så mange vurderinger, annet enn å trykke kjøp i linken fra Bluesbreaker, for på den måten være sikker på at det var Pallas pressingen :)
    Ah, ok. Såg inte linken eller rekommendationen från BB, men plockade den med mig när jag gick inom Dippern och såg Pallas-stickern. Gott att få bekräftat att det var riktig pressing. :)
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Flott lyd i den Rumours skiva.
    En annen skive som funker bra på lydsiden er Eagles og Hell Freezes Over. Simply vinyl gav ut en del skiver i en periode. Denne var de heldig med.


    Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Jøss, har den... Før hamstringa har startet.. Hmm, nybegynnerflaks.. :)
    Det er lov med flaks. Får håpe jeg ikke har gitt for mye nevroser til dem som ikke var like heldige :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott lyd i den Rumours skiva.
    En annen skive som funker bra på lydsiden er Eagles og Hell Freezes Over. Simply vinyl gav ut en del skiver i en periode. Denne var de heldig med.


    Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
    Se der ja. Har en følelse av at den der koster et halvt kongerike på bruktmarkedet i dag :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Jøss, har den... Før hamstringa har startet.. Hmm, nybegynnerflaks.. :)
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Jøss, har den... Før hamstringa har startet.. Hmm, nybegynnerflaks.. :)
    Det er lov med flaks. Får håpe jeg ikke har gitt for mye nevroser til dem som ikke var like heldige :p
    Skal ikke være lett dette! Trodde jeg var home free så lenge det står Pallas på gold stickeren :mad:;)

    Antar deadwax er området på slutten av platesiden?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Jøss, har den... Før hamstringa har startet.. Hmm, nybegynnerflaks.. :)
    Det er lov med flaks. Får håpe jeg ikke har gitt for mye nevroser til dem som ikke var like heldige :p
    Skal ikke være lett dette! Trodde jeg var home free så lenge det står Pallas på gold stickeren :mad:;)

    Antar deadwax er området på slutten av platesiden?
    Det stemmer, kalles også run out groove. Et lite område som granskes nøye av vinyl nerder.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.609
    Antall liker
    27.839
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    PØØØØHHHhhh...jeg trumfer med Deep Purple - Fireball, og det midt i eders fjes :rolleyes:
    Æ så dum atte!
    Hahaha, se der ja ;)
    Vips så var du innafor igjen. Gammel Purple kan være litt langdrygt her og der men det et tross alt ikke prog :cool:
    IMO er det å lytte til prog omtrent som å se på at et fidusmaleri tørker.

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.809
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der ble laget to versjoner av 45 utgaven av Rumours. En US og en EU. Se etter KPG&SH@ATM skriblet inn i deadwax’en.
    Har du det så har du rett utgave :)
    Jøss, har den... Før hamstringa har startet.. Hmm, nybegynnerflaks.. :)
    Det er lov med flaks. Får håpe jeg ikke har gitt for mye nevroser til dem som ikke var like heldige :p
    Skal ikke være lett dette! Trodde jeg var home free så lenge det står Pallas på gold stickeren :mad:;)

    Antar deadwax er området på slutten av platesiden?
    Jeg også trodde det var greit, for den andre er vel ikke presset ved Pallas så vidt jeg har forstått(?)
    Det viktigste er nå hvordan det låter, så man kan høre verdens beste pop-plate på skikkelig vis.
    Dead Wax er det du sier. Det er det blanke innerst etter rillene, hvor det ofte står tall, signatur, kruseduller eller av og til en morsomhet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er lov med flaks. Får håpe jeg ikke har gitt for mye nevroser til dem som ikke var like heldige :p
    Skal ikke være lett dette! Trodde jeg var home free så lenge det står Pallas på gold stickeren :mad:;)

    Antar deadwax er området på slutten av platesiden?
    Jeg også trodde det var greit, for den andre er vel ikke presset ved Pallas så vidt jeg har forstått(?)
    Det viktigste er nå hvordan det låter, så man kan høre verdens beste pop-plate på skikkelig vis.
    Dead Wax er det du sier. Det er det blanke innerst etter rillene, hvor det ofte står tall, signatur, kruseduller eller av og til en morsomhet.
    Kruseduller på denne her (i hvert fall noe jeg ikke greier å stave). Satser på at det likevel er mulig å høre verdens beste pop-plate på skikkelig vis :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tom Wilson aka Lee Harvey Osmond er akkurat ute med oppfølgeren til smått legendariske, Beautiful Scars. Et slikt høydepunkt tilsier at Micro Seikien får hvile, og Tidal overtar. Første gjennomlytt indikerer at Mohawk kanskje ikke når helt opp til forrige utgivelse, men er likevel så bra at den spiller ringer rundt veeeldig mye annet :)

    7486EB76-3B42-459E-A390-D11AC363AC7A.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaggu snør det ikke i Bergen i dag. En svak sjel ville sikkert stormet ut med snøskuffen.......

    0E105F21-531E-4728-AA5A-08A85469FC56.jpg


    ......men noen av oss har heldigvis livsvisdom nok til å identifisere andre alternativer.

    7701598F-B3F0-42AE-A1EE-26DECC13618E.jpg


    Spiller derfor heller litt musikk, og hiver meg etter hvert sikkert over et glass rødvin istedenfor snøskuffen :)

    9D0C64FE-BE78-45E6-943F-1020BE4F2560.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.609
    Antall liker
    27.839
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Snør utav bare helvete her på andre siden av broen! :p

    Har en sønn jeg også, men han bor i Kirkenes og har nok med egen snømåking. Overlater gjerne snø og andre plager til østlendinger, sørlendinger, trøndere og nordlendinger.

    Det gode er at jeg fremdeles har et godt lager med sprit og vin. Får drikke meg sanseløs og forsøke å blende ut det som foregår utenfor stuevinduene...

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Snør utav bare helvete her på andre siden av broen! :p

    Har en sønn jeg også, men han bor i Kirkenes og har nok med egen snømåking. Overlater gjerne snø og andre plager til østlendinger, sørlendinger, trøndere og nordlendinger.

    Det gode er at jeg fremdeles har et godt lager med sprit og vin. Får drikke meg sanseløs og forsøke å blende ut det som foregår utenfor stuevinduene...

    mvh
    Hehe, way to go ;) Ingen vits å slite seg ut! Du får ikke bilen opp bakken likevel :cool:;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Flyttet til nord Vestlandet i sommer, tenkte jeg slapp unna snøen nå:)
    Så er det plutselig den mest snørike januar siden 96:)
    Får bare håpe februar blir mild med regn!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flyttet til nord Vestlandet i sommer, tenkte jeg slapp unna snøen nå:)
    Så er det plutselig den mest snørike januar siden 96:)
    Får bare håpe februar blir mild med regn!
    Hehe, fungerte bedre når det gjelder snø da jeg flyttet fra Tromsø til Bergen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flyttet til nord Vestlandet i sommer, tenkte jeg slapp unna snøen nå:)
    Så er det plutselig den mest snørike januar siden 96:)
    Får bare håpe februar blir mild med regn!
    Hehe, fungerte bedre når det gjelder snø da jeg flyttet fra Tromsø til Bergen :)
    Etter to år i indre Troms ,sittende i en Leo uten ørevarmere , ble en fort litt immun mot snø..Frem kom en, overalt.. Bra du fikk spadd litt...Her er det mye snø og nå minus 23... Og bikkja har gitt meg sitt bedende blikk for av-dritning en kilometer fra huset.. Han er grei slik, ser jeg har poppet trynet for fullt med kakao og krem i kveld... :mad:;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flyttet til nord Vestlandet i sommer, tenkte jeg slapp unna snøen nå:)
    Så er det plutselig den mest snørike januar siden 96:)
    Får bare håpe februar blir mild med regn!
    Hehe, fungerte bedre når det gjelder snø da jeg flyttet fra Tromsø til Bergen :)
    Etter to år i indre Troms ,sittende i en Leo uten ørevarmere , ble en fort litt immun mot snø..Frem kom en, overalt.. Bra du fikk spadd litt...Her er det mye snø og nå minus 23... Og bikkja har gitt meg sitt bedende blikk for av-dritning en kilometer fra huset.. Han er grei slik, ser jeg har poppet trynet for fullt med kakao og krem i kveld... :mad:;)
    Tøffe tak! United på iPaden og en katt som smetter ut og fikser greiene selv bare jeg åpner døren på gløtt :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.005
    Torget vurderinger
    23
    Sjekket værmeldingen og måket ned på blanke asfalten i går kveld heldigvis. nå er det 17 blå her og ikke noe stas. Snart så en må ha vakt og stå opp annenhver time for å starte opp M6 og kvartingen :D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    28.062
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Puddelen har gått til verandadøren flere ganger i dag, riktignok bare 15 blå her i dag,
    men han har sittet litt i åpningen, tittet og snust - og snudd.

    Vi var riktignok ute og surret et par - tre timer tidligere i dag, ser ut som det holdt lenge.

    ShineySmileysGrin.jpg


    / Morten
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.609
    Antall liker
    27.839
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    "DERSOM DU VEL Å IKKJE
    GLEDA DEG OVER SNØEN,
    VIL DU HA MINDRE GLEDE I LIVET
    MEN
    SAME MENGDE SNØ."


    Voss Lyrikklag


    DERSOM DU VEL Å IKKJE GLEDA DEG ØVE SNØDN
    BUR DU KANSKJE I BOTNEN AV EIN LONG BAKKJE
    SOM IKKJE VERT BRØYTT



    Mvh tkr (stuntlyriker)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sjekket værmeldingen og måket ned på blanke asfalten i går kveld heldigvis. nå er det 17 blå her og ikke noe stas. Snart så en må ha vakt og stå opp annenhver time for å starte opp M6 og kvartingen :D
    ......og i tillegg har vel du en skøytebane som må vedlikeholdes :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn