Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det var som pokker.
    Har kaftein gått bort og passert 29 år atter en gang? For hvilken gang?
    Jeg håper det ikke ble overdrevent forbruk av kaffebønner og kamferdråper :rolleyes:
    Kahnsje vhis schkal khalle demh foj khammerdjåpher....SCHKALL på deg du gamle bardun!

    Hadde forøvrig en fortreffelig gourmetopplevelse hva flytende konfekt angår i forgårs.
    Jekket en flaske Ringnes Tullebokk fra 2016, og du hildrande du hva det var godt i små slurker :cool:

    DSC_0820.jpg


    Gjentok suksessen i går med en flaske Nissefar 2017 fra Haanbryggeriet, samt en liten klunk Arran 14 YO SMW til.
    Hjemmeleksene gikk som smurt skal jeg si dem.
    Fihne sahker ser de mihn herre :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hjertelig takk for gratulasjoner! Kjekt for en halvgammel tulling :)

    Vinyl er genialt. Fikk nettopp fortalt at en av de fem tingene som indikerer at du har blitt gammel er at du ikke har noen ønsker til jul og fødeselsdag. Da kommer jo vinyl inn som en kjærkommen redning :D

    Fyrstekaken og mokkabønnene er ryddet unna. Nå er det flybensin og presanger som gjelder! :)

    BB68A550-2998-4611-AB9B-88448D9F0884.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg hoverer ikke... :cool:
    Nytter visst ikke å spille fotball i kun 45 min hvis man skal bli seriemestre........hvis man ikke heter Rosenborg da :mad: Får heller slå meg til ro med at Stoke slo fotballmastodonten Bristol City i helgen :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona og jeg har hatt en lang pause på den strukturerte gjennomgangen av studioalbumene til Nick Cave. I gang igjen i dag med Dig Lazarus Dig. Ikke hans stolteste verk i min bok, men bevares det er bra, det er tross alt Herr Cave vi snakker om :) Lydkvaliteten derimot er i hvert fall ikke hans stolteste øyeblikk!

    9F9B3C58-C50F-499C-AAEF-CBA8E814F7D2.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virtuelle søtsaker er vel strengt tatt det eneste jeg har godt av av den slags :) Takker, Herr Largo!

    De siste mer håndfaste vedleggene gir meg en frykt for at Odd Grythe og Ivar Ruste snart banker på døren ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredagen i Hilversum er jomfruelig. AP utgaven av bikkjeplaten er sprettet. Svarer det til forventningene? Du hildrande du! Dette var noen pekk opp fra støvete bruktplater. Faen, kan bli dyrt :D

    BDF4FEF9-E761-4C91-930B-07FAF286DADF.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fredagen i Hilversum er jomfruelig. AP utgaven av bikkjeplaten er sprettet. Svarer det til forventningene? Du hildrande du! Dette var noen pekk opp fra støvete bruktplater. Faen, kan bli dyrt :D

    Vis vedlegget 515627
    Se her ja Waters på plass :)
    Nå snakker vi vet du!
    Noe godt i glasset nå Karmana og når snurren er på låten Its`sa Miracle ja da er det faktisk der man er når man lytter på denne ekstreme deilige skiva :)
    Ha en fantastisk R Waters`helg Karmana.


    Mvh: Espen L
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.122
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har den bare på CD, men bikkja er hos naboen;D God fredag8). Blir en fin helg uten alkoholproblemer her. Rakk akkurat polet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredagen i Hilversum er jomfruelig. AP utgaven av bikkjeplaten er sprettet. Svarer det til forventningene? Du hildrande du! Dette var noen pekk opp fra støvete bruktplater. Faen, kan bli dyrt :D

    Vis vedlegget 515627
    Se her ja Waters på plass :)
    Nå snakker vi vet du!
    Noe godt i glasset nå Karmana og når snurren er på låten Its`sa Miracle ja da er det faktisk der man er når man lytter på denne ekstreme deilige skiva :)
    Ha en fantastisk R Waters`helg Karmana.


    Mvh: Espen L
    Hehe, det albumet har vel alltid vært på plass, men i litt ulike tapninger :)
    Enig med deg, den skiva er uendelig mye mer enn Q-sounds!
    En strålende helg ønskes til Skjeen! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har den bare på CD, men bikkja er hos naboen;D God fredag8). Blir en fin helg uten alkoholproblemer her. Rakk akkurat polet.

    Hehe, av din tråd ser det ut som du har for dårlig oppsett for Q-sounds, Final! Bikkja står jo rett foran deg ;)
    Her er kona i Tiggerstaden og poden på fest på Djeveløya, så da danser far på bordet til tonene av musikk og tilhørende flybensin :D alternativt sitter og sløver og er sjeglad for at han endelig ble truffet av helgen :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jomfruelig fredag i Hilversum??:rolleyes:
    ENDELIG fått deg hund.

    Ellers,-hvis du er klar for å bruke penger på plater som låter bra, så kan jeg bistå med tips.
    Men, da beveger vi oss bort fra "Husker du?"-modus...
    God helg, hvor du enn befinner deg.;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fredagen i Hilversum er jomfruelig. AP utgaven av bikkjeplaten er sprettet. Svarer det til forventningene? Du hildrande du! Dette var noen pekk opp fra støvete bruktplater. Faen, kan bli dyrt :
    Næææh, trenger ikke bli så dyrt om du bare skal ha ett par plater til sekundærkilden ;)
    Ha en fortreffelig aften i eget selskap.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    AP gjør gjerne en super jobb. Jeg var hektet på APO på tidlig 2000-tall og hadde på et tidspunkt alt de hadde gitt ut, direktegraveringer inkludert.

    Synes også AP sine utgivelser av eldre jazz er supre. Ett av mine favorittselskaper hva gjelder lydkvalitet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredagen i Hilversum er jomfruelig. AP utgaven av bikkjeplaten er sprettet. Svarer det til forventningene? Du hildrande du! Dette var noen pekk opp fra støvete bruktplater. Faen, kan bli dyrt :
    Næææh, trenger ikke bli så dyrt om du bare skal ha ett par plater til sekundærkilden ;)
    Ha en fortreffelig aften i eget selskap.
    Beveger meg nok sent men noenlunde stødig mot kvalitet på bekostning av kvalitet :)

    Sjelden noe trøbbel når kona og poden er på tur! Karmana og Tom kommer godt overens :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jomfruelig fredag i Hilversum??:rolleyes:
    ENDELIG fått deg hund.

    Ellers,-hvis du er klar for å bruke penger på plater som låter bra, så kan jeg bistå med tips.
    Men, da beveger vi oss bort fra "Husker du?"-modus...
    God helg, hvor du enn befinner deg.;)

    Vet at Blåskogen har mye å komme med, både av musikalske perler og kvalitetspressinger! En PM vil plutselig treffe deg. Trenger julepresangønsker :)

    Fortsetter med litt haifai-musikk med en tilhørende drikk for herrer :)

    5DFCF147-41D7-46F1-A761-E2EFD2D22EB7.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    AP gjør gjerne en super jobb. Jeg var hektet på APO på tidlig 2000-tall og hadde på et tidspunkt alt de hadde gitt ut, direktegraveringer inkludert.

    Synes også AP sine utgivelser av eldre jazz er supre. Ett av mine favorittselskaper hva gjelder lydkvalitet.

    Takker for tips, Fosse!
    Aldri hørt om APO, så her må det googles litt :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Smykker meg med en noenlunde variert musikksmak :)

    De Musikalske Dvergene underholdt på røslig volum under morgenkaffen.
    Nå, etter å ha massert samvittigheten med trening til den årlige befalstesten i drittværet, jazzes det litt ned til kaffen.
    Har litt haifai-plater stående, og denne scorer også høyt på det viktigste parameteret; kvalitetsmusikk :)

    F3F17CC7-E316-49EF-845A-5DD6A4B79DCC.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvete da! Må være første gang på over fem år at kjølen ikke har rause innslag av trapist og andre godsaker :mad: Får krydre med en chaser fra Jura til østlandsvannet. Gjør nytten :)

    9DFAE0E3-76AA-4802-88AF-DBCED5DD3C05.jpg


    Poden er inne i en periode med fot for gammel rock. Har akkurat gitt ham en The Dave Clark Five plate med cover-låter. Han spilte Elvis da jeg var oppom med den. Forsøker nå selv litt Elvis. Har aldri hatt fot for Elvis, og heldig låter det like dølt som jeg husket. Begynner kanskje å bli gammel, men skal aldri bli funnet under et slumreteppe nynnende til Love Me Tender! :cool::D

    E86FEAE7-E311-416C-8AA6-D47BB079C41E.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ang dette med Amused to death. vi/jeg zomby og våres kjære totte var i Amiens 2016 og syklet rundt fronten fra 1WW og oppleve 100års dagen for Somme offensiven 1 Juni. totte visste selvsagt alt om Alfred Razzel og William Bill Hubbard og att B. Hubbard navn fantes på minnes veggen i Arras, vi fant navnet hans blant tusentals andre en rar følelse av sorg grep enn i øyeblikket.
    Alf Razzell

    P6281187.jpg


    P6281190.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ang dette med Amused to death. vi/jeg zomby og våres kjære totte var i Amiens 2016 og syklet rundt fronten fra 1WW og oppleve 100års dagen for Somme offensiven 1 Juni. totte visste selvsagt alt om Alfred Razzel og William Bill Hubbard og att B. Hubbard navn fantes på minnes veggen i Arras, vi fant navnet hans blant tusentals andre en rar følelse av sorg grep enn i øyeblikket.
    Alf Razzell

    Vis vedlegget 515807

    Vis vedlegget 515808
    Strålende med sånne «fun»-facts, Cash! Takker! Helt ukjent for meg, og kommer helt klart til å tenke på dette neste gang jeg hører platen :)

    Mange spaltemetre på HFS som viser hvilken flott fyr totte var! Helt klart en person jeg skulle ha likt å kjenne!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En halvtime med rydding hagen er akkurat unnagjort. Tenker at seksgangen med kompensasjonstid i lyttestolen da burde være passelig :)

    Nærmer seg litt rødvin, det er jo tross alt mandag. Noen gode venner av min mor og far kjøpte en vingård i Frankrike for mange år siden, og startet seriøs produksjon som senere ble videreført av deres datter. Innimellom drysset det inn en kasse vin til mine foreldre. Fant en etterbrenner i helgen som jeg regnet med hadde gjort sitt angående kvalitet. Drakk et par glass på lørdag, men klarte ikke å bestemme meg om den var spennende eller utgått på dato. Har nå luftet den i et par dager, og gjør et nytt forsøk. Tøffe tak i Drotningsvik :D

    AE2407E4-B458-4C44-B488-BEF4105D24CC.jpg


    Fortsetter ellers med spilling av haifai-plater. Nå er det en runde med Stockfisch. Har registrert at mange såkalte audiofile elsker å uttale seg negativt om soundet deres. Tror dette handler mye om at de har hørt andre si det og hiver seg på, men meg om det. Jeg synes det ofte fyldige lydbildet til Stockfisch fungerer riktig så fint på mitt anlegg og til min smak. Verre er det at musikken ofte er totalt intetsigende, og da hjelper det fint lite at det låter aldri så fett :)

    798A3A40-E008-45EF-89C0-17E653D59A7E.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerte nylig at Frampton Comes Alive heldigvis ikke medførte riktighet i 2018 heller :)

    Jeg skrev for en stund siden at jeg nesten hadde fått nye høyttalere etter litt sideforskyvning og rett vinkling (litt pompøst skrevet, men det låter i hvert fall bedre). Fremdeles strålende fornøyd med den «nye» plasseringen, og lyden «slipper» mye bedre enn hva den gjorde første året høyttalerne tilbragte i sitt nye hjem her i Drotningsvik. Føler også nå jeg har truffet relativt bra på deling og gain med subben som ble tilført systemet tidligere i år. Fornøyd :)

    Jeg har tidligere skrevet mye bra om mine Bird 2, men vært tydelig på at det finnes mye bedre rocke-høyttalere. Har nå kjørt på med Aerosmith sin Pump. Registrerte at jeg spilte med et lydtrykk som bikket 90dB i snitt, og det låt skikkelig fett! Jeg synes generelt at Steven Tyler er en anmasende kastratsanger, men til og med vokalen fungerte tålelig bra. Dette var en skikkelig positiv overraskelse! Det finnes sikkert fremdeles atskillig bedre rockehøyttalere enn Bird 2, men dette var innafor med klar margin. På tide å hive ut taffel-jazzen, glemme klassisk-treningen og gå tilbake til røttene :D;)

    37E90CB8-F216-400C-B085-B249F2A852D5.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Så bra at du tar til fornuften og går tilbake til røttene.
    Godt og høre Marten ikke tvinger deg helt ut i uløka:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn