Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Dette er vel strengt tatt mer strømlinjeformet :cool:

Vis vedlegget 486571
    Jada, jada...bildet mangler forøvrig 2 strømforsyninger, DP-2.2RIAA, en Dr.Feigert som har fått kuzma og ett sett digre paneler før strømmen går :rolleyes:

Som du er inne på Bluesbreaker, så håper jeg ikke herr Berge har pådratt seg noe styggedom.
    Han var nemlig laaaangt over 100 kg sammen med herr Reiersrud på Rockefeller for 6-7 år siden, og da med armer, rygg og brøstkasse som tilsa godt over gjennomsnittet løft i benkpress. Nuvel, meg om det.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har den Berge-skiva på vinyl, og det er ei stund sida den kom ut. 2013.
    Har sett ham spille 2-3 ganger for noen år sida, og det er mulig han har tatt av omtrent det samme som jeg har gått opp på de åra, og det kan umulig være noe sunt tegn.
    Håper det er igjen NOE av mannen. Han blir litt puslete her han står sammen med bl.a. Marc Bolan.
    Han var ikke akkurat fet han heller.

Vis vedlegget 486608
    Se der ja, Berge pent pakket inn i en fin bukett :)

Marc Bolan og T.Rex var konger. Fungerer også helt fint i 2018. Spiller forresten disse to søstrene dine (igjen). Fjorårets plate. Ikke ueffent å ta feil, og samtidig bli premiert med god musikk :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er vel strengt tatt mer strømlinjeformet :cool:

Vis vedlegget 486571
    Jada, jada...bildet mangler forøvrig 2 strømforsyninger, DP-2.2RIAA, en Dr.Feigert som har fått kuzma og ett sett digre paneler før strømmen går :rolleyes:

Som du er inne på Bluesbreaker, så håper jeg ikke herr Berge har pådratt seg noe styggedom.
    Han var nemlig laaaangt over 100 kg sammen med herr Reiersrud på Rockefeller for 6-7 år siden, og da med armer, rygg og brøstkasse som tilsa godt over gjennomsnittet løft i benkpress. Nuvel, meg om det.
    Mye godsaker i de powerpanske gemakker :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jakten på ekstra arm og armbord fortsetter. Mailer, telefon og SMSer til Fredikstad, Horten, Danmark og Japan. Kanskje jeg bestemmer meg i morgen, men plutselig hopper haren et annet sted ;) Prosessen er nå litt gøyal den også, så jeg ser ingen grunn til å stresse og kanskje forhaste meg (selv om jeg er aldri så utålmodig) :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Jakten på ekstra arm og armbord fortsetter. Mailer, telefon og SMSer til Fredikstad, Horten, Danmark og Japan. Kanskje jeg bestemmer meg i morgen, men plutselig hopper haren et annet sted ;) Prosessen er nå litt gøyal den også, så jeg ser ingen grunn til å stresse og kanskje forhaste meg (selv om jeg er aldri så utålmodig) :)
    Alltid lika skojigt. Vilka kandidater har du?

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Til Bolanistene - sjekk ut spor 2 på den eneste skiva sluppet av et av de kuleste bandene ingen har hørt om: Imperial Drag :cool:
    https://tidal.com/album/5107409

Vis vedlegget 486671
    Edit: fant jo viddåi også

EDIT meg i r*va. Too much workwork hemmer gangsynet på mer lystbetonte fritidssysler :mad:
    Bolansk frasering, fete riff fra en for meg ukjent gruppe. Spennende! Lagret i Tidal, og skal helt klart spilles senere. Takker, skranglemannen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slår ikke på stortrommen. Blir en ventearm i påvente av at DV 505 returnerer, men hvem vet, er jo så lat at det gjerne ender med permanent opphold sammen med Dynavectoren. Midlertidig permanent opphold er vel et bedre ord innen denne hobbyen ;)

Etter litt skribling i en tråd jeg opprettet i går er vel short-listen som følger:

Micro Seiki MA-505
    Jelco 750 av en eller annen lengde
    Fidelity Research FR-54

I tillegg kommer en dark horse. Det som nå sjekkes ut seriøst er Jelco og den svarte hesten. Lander nok litt mer i morgen, hvis ikke nye baller plutselig må sjongleres :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Slår ikke på stortrommen. Blir en ventearm i påvente av at DV 505 returnerer, men hvem vet, er jo så lat at det gjerne ender med permanent opphold sammen med Dynavectoren. Midlertidig permanent opphold er vel et bedre ord innen denne hobbyen ;)

Etter litt skribling i en tråd jeg opprettet i går er vel short-listen som følger:

Micro Seiki MA-505
    Fidelity Research FR-54

I tillegg kommer en dark horse. Det som nå sjekkes ut seriøst er Jelco og den svarte hesten. Lander nok litt mer i morgen, hvis ikke nye baller plutselig må sjongleres :)
    Du får följa med i tråden min (och säkert en hel hög med andra trådar) när vi som beställt VTA on the fly-möjligheten till Jelco ankommer. Sista ETA är beräknad om ett par veckor. Då går den förhoppningsvis från en redan god arm till en ännu bättre arm, prisen tatt i betraktning. Fint med enkel VTA-justering, men för min del handlar det mest om att få en stabilare bas än den som armen sitter i orginalt.

Sitter och vickar foten i takt till musiken med Jelco och Koetsu (som också varit hos ESC i England) just nu faktiskt!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.629
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har sett litt på FR 54 tidligere i kveld. Et Ikeda- design, og adskillig billigere enn FR 64- serien, som er blitt uhorvelig dyr etter hvert. Da jeg kjøpte min FR 64 for to år siden, tror jeg at jeg betalte 9 KKr for den. Nå har jeg sett priser på over 20 KKr. :p

Tror at det ligger en FR 54 på eBay for rundt $400.

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Micro Seiki MA-505
    Fidelity Research FR-54

Du får följa med i tråden min (och säkert en hel hög med andra trådar) när vi som beställt VTA on the fly-möjligheten till Jelco ankommer. Sista ETA är beräknad om ett par veckor. Då går den förhoppningsvis från en redan god arm till en ännu bättre arm, prisen tatt i betraktning. Fint med enkel VTA-justering, men för min del handlar det mest om att få en stabilare bas än den som armen sitter i orginalt.

Sitter och vickar foten i takt till musiken med Jelco och Koetsu (som också varit hos ESC i England) just nu faktiskt!
    Har såvidt fått med meg ditt og andres VTA-kjøp i Portugal, ja. Kommer sikkert til å følge ekstra godt med hvis jeg ender opp med en Jelco :)

Jeg er jo, som tidligere skrevet, veldig fornøyd med ECS (med forbehold om at jeg ikke enda har hørt resultatet). Er du like fornøyd, crosswind (inkludert resultatet)?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har sett litt på FR 54 tidligere i kveld. Et Ikeda- design, og adskillig billigere enn FR 64- serien, som er blitt uhorvelig dyr etter hvert. Da jeg kjøpte min FR 64 for to år siden, tror jeg at jeg betalte 9 KKr for den. Nå har jeg sett priser på over 20 KKr. :p

Tror at det ligger en FR 54 på eBay for rundt $400.

Mvh
    Fikk med meg den på ebay i går. Ser ut som en enkel og nydelig arm. Forfølger Jelco og den svarte hesten først. Alternativet er å høgge til på den armen, gitt at den fremdeles er tilgjengelig.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15

Micro Seiki MA-505
    Fidelity Research FR-54

Har såvidt fått med meg ditt og andres VTA-kjøp i Portugal, ja. Kommer sikkert til å følge ekstra godt med hvis jeg ender opp med en Jelco :)

Jeg er jo, som tidligere skrevet, veldig fornøyd med ECS (med forbehold om at jeg ikke enda har hørt resultatet). Er du like fornøyd, crosswind (inkludert resultatet)?
    Ja, har haft Koetsun hos de två gånger. Första gången lossnade(!) diamanten efter en stunds spelande och jag fick besked om att det var på grund av bruk av alkoholbaserad rensemiddel. De menade att det är enda möjligheten för diamanten att lossna. Indirekt ment att det var min egen fel. När jag stod på mitt och förklarade att jag aldrig använder det och att det således omöjligt kan vara orsaken ville de ha in pickupen igen för en vurdering.

Det slutade med att de monterade en ny nån kostnadsfritt och tog hela kostnaden på sig. Att de till slut tog det på sig visar ju seriösiteten hos den firman även om de fick en liten repa i lacken då de skyllde på mig först. Men, slutet gott allt gott!

Som du själv upplevt och skriver; de är en av de proffeste firmor jag har haft å göra med, oavsett butik.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.170
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser fin ut, med justerbar VTA "on the fly" ,ser det ut som.
    Jeg synes ikke det ser sånn ut.
    Ser ut som en "konvensjonell" løsning m/unbracoskrue(r) i armbasen.
    Jeg tar nok feil der ja.
    Trodde "tårnet" på sida av armbasen var til det formålet. Det er vel kanskje til anti-skating(?)
    Likevel pen og sikkert bra arm. Jelco-armer er dessuten fine å bruke, og greie å sette opp.
    Rundt 15 tusen er likevel ikke dyrt hvis en sammenligner med mye annet nytt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Micro Seiki MA-505
    Fidelity Research FR-54

Ja, har haft Koetsun hos de två gånger. Första gången lossnade(!) diamanten efter en stunds spelande och jag fick besked om att det var på grund av bruk av alkoholbaserad rensemiddel. De menade att det är enda möjligheten för diamanten att lossna. Indirekt ment att det var min egen fel. När jag stod på mitt och förklarade att jag aldrig använder det och att det således omöjligt kan vara orsaken ville de ha in pickupen igen för en vurdering.

Det slutade med att de monterade en ny nån kostnadsfritt och tog hela kostnaden på sig. Att de till slut tog det på sig visar ju seriösiteten hos den firman även om de fick en liten repa i lacken då de skyllde på mig först. Men, slutet gott allt gott!

Som du själv upplevt och skriver; de är en av de proffeste firmor jag har haft å göra med, oavsett butik.
    Ah, husker du skrev om dette tidligere. Kjekt det ordnet seg til slutt :)

Helt urealistisk at de skal kunne ta meg på bruk av rensing med alkohol på stiften. Her hos meg er jeg konsekvent på at alkoholen er til innvortes og ikke utvortes bruk ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tråden har tatt en bratt dreining imot de analoge gleder.. Artig å se. Tror aldri jeg kommer dit du er i dag, til det har vi for ulike tilnærminger. Men gleden over musikken er felles, og ingen har noen fasit :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tråden har tatt en bratt dreining imot de analoge gleder.. Artig å se. Tror aldri jeg kommer dit du er i dag, til det har vi for ulike tilnærminger. Men gleden over musikken er felles, og ingen har noen fasit :)
    Håper du ikke kommer dit jeg er i dag. En velfungerende platespiller, uten en arm som fungerer ;)

Litt ekstra fokus på platespillere nå. Ikke så rart når jeg er midt i prosessen med å skaffe meg en ny arm. Har likevel ingen planer om å flytte tråden over i vinylavdelingen ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg kom hjem i dag, informerte jeg min kone og sønn om at jeg hadde innført en MEG-dag i dag. Dette inkluderer skiflyging, landskamp i fotball, kaffe, øl, rødvin, skillingsboller og masse haifai i skjønn forening. I tillegg utfordret jeg dem på å kontinuerlig tenke gjennom hva de kunne gjøre for meg i dag. Kan rapportere at applausen ikke var overveldende, men jeg drikker i hvert fall nå kaffe og ser på skiflyging :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde jeg slapp unna norsk moms på retippingen av Ortofon Rohmann. En tur i postkassen i dag gjorde at det håpet buklandet ganske kraftig :mad:

Kan ikke la slike ting ødelegge MEG-dagen. Jekker en øl og drukner de små fartshumpene på livets landevei ;)

5BE05720-BE0D-44BF-BD1B-867C7C844903.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.127
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du får se det positive i det - at du bidrar til fellesskapet, slik venstresiden ynder å uttrykke det:cool:

U

utgatt25555

Gjest
    En meg dag er ikke å forakte, har en slags variant på en slik selv, go helg og nyt som best du kan! :)

Nyter selv deres siste album på vinyl, her en låt fra deres nest siste...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får se det positive i det - at du bidrar til fellesskapet, slik venstresiden ynder å uttrykke det:cool:
    Kjekt å betale litt ekstra til fellesskapet nå og da, ptb. Ellers legger man plutselig ikke merke til den sølvskjeen som er stemplet godt opp i aslet til de fleste av oss nordmenn ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En meg dag er ikke å forakte, har en slags variant på en slik selv, go helg og nyt som best du kan! :)

Nyter selv deres siste album på vinyl, her en låt fra deres nest siste...

mvh
    Pass deg så ikke MEG-dagen ender opp med oppvarting av syk familie, musicus :D

Endelig er vi tilbake til enighet om kvalitetsmusikk. Den siste skiva til WoD har jeg også nevnt i tråden min tidligere. Hvis man ikke lar lydkvalitet stå i veien for god musikk, er det helt klart et sikkert stikk! Selv drikker jeg øl og spiller gammel Rainmakers. Umulig å holde foten i ro da :)

Ha en riktig så god helg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har de siste dagene styrt litt med å finne ut hvilken (ekstra) arm jeg skulle kjøpe til Micro Seikien min. Det har vært litt frem og tilbake med mailer og SMSer i øst og vest, bokstavelig talt. Endte til slutt opp med tre armer på short-listen, men samtidig undersøkte jeg også litt rundt et par tre andre armer.

Det endte til slutt opp med short-listen. Sendte i dag litt penger som gave til en kar i Brooklyn som hadde en Jelco 750LB med matchende kabel til salgs. I følge ham er den strøken og brukt mindre enn 10 timer. Det er jo lov å håpe :) Satser på at han ikke stikker av med pengene, selv om de er sendt som gave. Noen sjanser må man ta her i livet, og det er jo heller ikke så mye penger at livet mitt forandrer seg, selv om dette skulle buklande :) Virker nå som en hyggelig kar (noe som sikkert er sagt i samme situasjon av andre tidligere) ;)

Kanskje en mer safe enn spennende arm jeg har valgt. Tror likevel det er et godt valg. Spenningen får jeg heller ta ut med min DV 505 arm ;)

Dette er hva som skal sendes fra USandA i dag.

BE132BF0-5483-46CF-A6A6-48BD970CEDD4.jpg

02F2DC80-FA10-4C47-9EB6-63F7C1AA4939.jpg

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    6.298
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Trodde jeg slapp unna norsk moms på retippingen av Ortofon Rohmann. En tur i postkassen i dag gjorde at det håpet buklandet ganske kraftig :mad:

Kan ikke la slike ting ødelegge MEG-dagen. Jekker en øl og drukner de små fartshumpene på livets landevei ;)

Vis vedlegget 486934
    Om du inte har hustru och son på din side så liera dig med katten, ett säkert kort.:cool:

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.413
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer!

Jeg har en sånn Jelco i sving her akkurat no, jeg også (svevende over BB Kings "Live at the Regal"). Syns faktisk ikke den FR-64-mkII-arma som står bakenfor, er noe bedre. I den grad det er enkelt å sammenligne. Noe det ikke er.

20180323_195437.jpg

God helg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 486934
    Om du inte har hustru och sån på din side så liera dig med katten, ett säkert kort.:cool:
    Maler fornøyd med begge to så kvelden er egentlig ganske så bra, Figge :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott arm, har Samme i 12" her. Kan oppgraderes med en Oyaide kabel til en hyggelig pris. Folk fra Brooklyn kan du stole på :)
    Satser på at jeg blir like fornøyd som deg, srtorp! Tror jeg skal bli kjent med Jelco-kabelen før jeg tenker andre kabler, men Oyaide fester seg selvfølgelig litt bak i hjernebarken :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!

Jeg har en sånn Jelco i sving her akkurat no, jeg også (svevende over BB Kings "Live at the Regal"). Syns faktisk ikke den FR-64-mkII-arma som står bakenfor, er noe bedre. I den grad det er enkelt å sammenligne. Noe det ikke er.

Vis vedlegget 486988

God helg!
    Takker, united! Flotte armer begge to. Satser på at Micro Seikien er oppe og rocker igjen i løpet av neste uke :)

God helg tilbake!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn