Jeg antar at til og med de uoppmerksomme som har vært innom her, har registrert at jeg har gresst litt i Mono sin sell-out på REL
I tillegg til å kjøpe sub og en sender, hev jeg meg også på sub-kabelen deres som de selger med 70% rabatt.
REL skriver blant annet om kabelen:
«
Med REL Blue vil bassresponsen oppleves som hurtigere, tydligere og bedre definert. Kabelen er nøye avstemt med optimal induktans, kapasitans og motstand i forhold til delefilteret på subwooferen.
REL Acoustics Bassline BLUE vil gi en merkbar forbedring på alle REL subwoofere.»
Forbedringene med hurtigere, tydeligere og bedre definert, gidder jeg ikke å åpne opp for. Det er det mer enn nok generell «info» om på HFS

Jeg synes det med nøye avstemt induktans, kapasitans ift til delefilteret nesten er mer interessant. REL selger jo med sin standardkabel til alle subbene sine. Pussig da at de ikke da optimaliserer disse parametrene som jeg antar det kun vil koste et par glassperler å få til. Videre er det litt pussig at den er optimalisert mot delefilteret, da jeg antar det er forskjellige delefiltre avhengig av modell. I tillegg vil jeg jo tro at disse parametrene også avhenger av utstyret subben blir tilkoblet (litt på tynn is her).
Det virker i hele tatt ganske så tullete å kjøpe den oppgraderte kabelen basert på lyrikken i reklamen, så selvfølgelig måtte jeg ham meg en