Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan noen fortelle meg hva poenget er med EN kopp kaffe? :mad:

En blir lett frynsete i nervene av å jobbe med store forsvarspolitiske ting som "flo og fjære", "sjøgang i flau bris" og "babord er den nye rælingen". Alt sett i et ko-øye uten utsikt.. Derav trenger ikke kjære karmana mer enn en liten kopp å¨drikke av , så han ikke blir enda mer skvetten.. ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    EN kopp..... KAN holde.... bare den er av utsøkt kvalitet.... :cool:

Det og bælme ei kanne traktekaffe er noe en gjorde på 90 tallet... :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, det er tøffe tak i de store staber, HC ;) Holder med JJ sin tilnærming, og er selv under avvenning, så jeg vil nok ende opp der om en 10-15 år :)Kaffedrikking hjemme i ukedagene handler om maks en kopp tidlig på ettermiddagen for å sikre at jeg ikke sovner samtidig som jeg skal stå opp ;) Skader ikke da at den er av best mulig kvalitet. Mener det var en kar som en gang fortalte meg at en skikkelig sterk espresso faktisk er det som gir minst problemer ift. søvn.....

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kaffen er drukket så da er det vel bare å pense over på musikk :)

Jeg la nylig inn en anbefaling på en plate fra 2015 med Doug Macleod. Har nå hørt litt mer på litt eldre utgivelser fra mannen. Hvis man skulle slumpe til å ønsker å høre litt blues, noe som er for unntak å regne når det gjelder meg, så anbefales denne utgivelsen fra 1997, uten forbehold. Skader heller ikke at lyden etter min smak er kjempegod.

image.jpeg

Hører til sjeldenheten at en damestemme legges ut (av meg) i denne tråden. Gjør et unntak i dag. Unni Wilhelmsen er en dronning og dette er en klassesang!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmmmmm, får satse på at det ikke blir en vane, en såkalt uvane :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå må du bremse K,
    Gismo blir fort veldig masete når du begynner med slikt.

Dette er en test.
    Jepp, du gir lillefingeren og plutselig har mannen svelgt hele armen :mad:;)

Er den platen jeg har spilt ja, men nå har ting normalisert seg igjen. Mulig jeg lurer frem noe Joni Mitchell når det har blitt mørkt og ingen ser meg ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Punkens høyborg er under beleiring... Hvor skal dette ende.. Du får vel holde deg til litt rock...Disse gutta har du nok komplett samling av vil jeg tro.. :cool:

karmana.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Punkens høyborg er under beleiring... Hvor skal dette ende.. Du får vel holde deg til litt rock...Disse gutta har du nok komplett samling av vil jeg tro.. :cool:

Vis vedlegget 362178
    På Biri balanseres det på en knivsegg til det straffbare hele tida ser je....hmmmm:cool:

gismo
    Scorpions har jeg aldri hatt noe forhold til annet enn jeg som andre har blitt plaget av sviskene deres ;) Etter hva jeg klarer å google meg til var original-coveret attpåtil uten retusjering. Mulig Scorpions hadde en dypere mening med coveret, men for meg er det bare bad taste :mad:

• Liker
    U

utgatt25555

Gjest
    Jeg tror!!! jeg sitter å hører på ett av årets , for meg beste album. Noen ting bare vet man når man hører det!!! Bare å handle du som liker Suede, om du ikke har gjort det :cool:

Forøvrig ett av de kuleste coverene jeg har sett på veldig leenge!

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror!!! jeg sitter å hører på ett av årets , for meg beste album. Noen ting bare vet man når man hører det!!! Bare å handle du som liker Suede, om du ikke har gjort det :cool:

mvh
    Når man har millioner av titler i platesamlingen så har man selvfølgelig den siste til Suede ;) Mener jeg hørte på den så vidt, og ble fed up av lydkvaliteten, men det er mulig jeg blander med den forrige, Bloodsports. Spennende at du synes den er så bra, så jeg skal helt klart gi den en sjanse (til).

Suede var den første konserten kona og jeg var på sammen. Smått legendarisk. Så faktisk forleden at de spiller her i Utrecht til helgen. Kanskje på tide med et gjenhør.....

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Når man har millioner av titler i platesamlingen så har man selvfølgelig den siste til Suede ;) Mener jeg hørte på den så vidt, og ble fed up av lydkvaliteten, men det er mulig jeg blander med den forrige, Bloodsports. Spennende at du synes den er så bra, så jeg skal helt klart gi den en sjanse (til).

Suede var den første konserten kona og jeg var på sammen. Smått legendarisk. Så faktisk forleden at de spiller her i Utrecht til helgen. Kanskje på tide med et gjenhør.....
    Hmmm....millioner av hva i hvilken samling sa du? :cool:
    Jeg liker skiva/musikken, har ikke helt bestemt meg for lyden ennå, den suger ikke direkte men kunne vært bedre, på cd...har det siste året fått kick på Bloodsport, og den likte jeg ikke i begynnelsen, tar den med meg i bilen imorgen og høre om det er bedre der, fet bil musikk :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

Jeg liker skiva/musikken, har ikke helt bestemt meg for lyden ennå, den suger ikke direkte men kunne vært bedre, på cd...har det siste året fått kick på Bloodsport, og den likte jeg ikke i begynnelsen, tar den med meg i bilen imorgen og høre om det er bedre der, fet bil musikk :D

mvh
    Tidal knuser den lille nøttesamlingen du har i hyllene vettu, musicus :cool: Bare dinosaurene som må ha et cover å holde fast i for å være i balanse :cool: Du vet hvordan det gikk med dinosaurene.....:rolleyes::cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

mvh

mvh
    Tidal knuser den lille nøttesamlingen du har i hyllene vettu, musicus :cool: Bare dinosaurene som må ha et cover å holde fast i for å være i balanse :cool: Du vet hvordan det gikk med dinosaurene.....:rolleyes::cool:;)
    Manisk i din argumentasjon her karmana. Tenk om en har Tidal, vinyl, cd og kassett i ett og samme anlegg? Føles det da ikke JÆVLA puslete med kun en opsjon? :). Bedre å være en tyrannosaurus rex enn å ha tro på at en blir første nordmann på Saturn i morgen..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Manisk i din argumentasjon her karmana. Tenk om en har Tidal, vinyl, cd og kassett i ett og samme anlegg? Føles det da ikke JÆVLA puslete med kun en opsjon? :). Bedre å være en tyrannosaurus rex enn å ha tro på at en blir første nordmann på Saturn i morgen..
    Må ikke du ødelegge når jeg forsøker å erte musicus litt :D Hvis du har alle de opsjonene i samme anlegg blir vel vinyl, cd og kassetter å regne som dubletter :rolleyes::cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du vet karmana.. Å ha musikk i hyller er håndfast og fint.. Som å ha en kvinne i huset som en kan dele med, utforske og utvide sine horisonter.. Fil-basert hifi blir ikke annet enn litt blass cyber sex uten dybde og nærvær 8)

Hilsen dinosaur med ny-sortert samling :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet karmana.. Å ha musikk i hyller er håndfast og fint.. Som å ha en kvinne i huset som en kan dele med, utforske og utvide sine horisonter.. Fil-basert hifi blir ikke annet enn litt blass cyber sex uten dybde og nærvær 8)

Etter hva jeg leser skal visst cybersex bli ganske så håndfaste greier i fremtiden :)
    Er forsovet enig med at Tidal er fjas å kalle samling, selv om jeg sikkert kommer til gjenta det samme i fremtiden ;) Trenger likevel ikke være håndfast for meg. Føler jeg har en samling bare jeg får en harddiskavspiller inn i huset igjen :)

Sist redigert:
    • Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Etter hva jeg leser skal visst cybesex bli ganske så håndfaste greier i fremtiden :)
    Er forsovet enig med at Tidal er fjas å kalle samling, selv om jeg sikkert kommer til gjenta det samme i fremtiden ;) Trenger likevel ikke være håndfast for meg. Føler jeg har en samling bare jeg får en harddiskavspiller inn i huset igjen :)
    En fjernstyrt buttplugg fra det ytre rom...Hmmm... Får håpe det ikke blir en kortslutning noe sted eller at den henger seg opp på høyeste hastighet..

Når du får deg litt Bluesound er du i lykkerus vil jeg tro.,,. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Mye styggedom i "tanke floraen" i tråden din Karmana:rolleyes:
    Den er ikke for "mindreårige" slås fast her i skogbrynet....:cool:;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye styggedom i "tanke floraen" i tråden din Karmana:rolleyes:
    Den er ikke for "mindreårige" slås fast her i skogbrynet....:cool:;)

gismo
    Ja hva skal man si. Det er kanskje greit at enkelte har mye å gjøre i garasjen, og heldigvis ikke allverdens tid til å google opp det som finnes av styggedom :cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, dere to sarte sjeler har vel ikke sett denne filmen.... Snakker om å ha være kulturelt innesnødde.. :p:)..Litt seriøst, hva tenker du rundt med avspiller etterhvert da Karmana ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, dere to sarte sjeler har vel ikke sett denne filmen.... Snakker om å ha være kulturelt innesnødde.. :p:)..Litt seriøst, hva tenker du rundt med avspiller etterhvert da Karmana ?
    Tror det skulle være mulig å leve et noenlunde verdig liv med et stort svart hull der hvor den filmen eventuelt skulle vært plassert ;)

Fremdeles Vault2 som er planen. Er så pass mye dyrere her nede så jeg smører med tålmodighet og venter til neste gang jeg skal til Bergen.

Heia Stoke!

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fy flate så mye svineri og perversiteter det var her nå.
    Jeg har sagt det før. Det må være et annet internett på andre sida av Mjøsa?
    KASSETTER!?,-er det mulig?:p

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.629
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tror det skulle være mulig å leve et noenlunde verdig liv med et stort svart hull der hvor den filmen eventuelt skulle vært plassert ;)

Fremdeles Vault2 som er planen. Er så pass mye dyrere her nede så jeg smører med tålmodighet og venter til neste gang jeg skal til Bergen.

Heia Stoke!
    Når du først lefler rundt med digitalis, fosrtår jeg ikke hvorfor du ikke tar `an helt ut og skaffer deg noe med noe med større fleksibilitet enn Naim DAC og Vault 2.
    2 TB lagringsplass blir fort for lite, IME. og når du først er i gang: Hiv ut Naimen og kjøp deg noe som lar deg ratte på lyden.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Heia Stoke!
    Når du først lefler rundt med digitalis, fosrtår jeg ikke hvorfor du ikke tar `an helt ut og skaffer deg noe med noe med større fleksibilitet enn Naim DAC og Vault 2.
    2 TB lagringsplass blir fort for lite, IME. og når du først er i gang: Hiv ut Naimen og kjøp deg noe som lar deg ratte på lyden.

mvh
    Njaaaa tkr, for det om man forholder seg til streamingstjenester og harddiskavspilling må man vel ikke nødvendigvis også begynne å ratte på lyden :rolleyes::) Tviler ikke et øyeblikk på forbedringspotensiale, men er mer usikker på om jeg ønsker å bruke tid på å lese meg opp på dette. Har vel også begynt å leke meg med tanken på å gå til anskaffelse av en miniDSP, noe jeg forstår har en overkommelig brukerterskel og kan gli greit inn i dagens oppsett. Tror også fremtiden vil gå mot mere plug-and-play løsninger for mennesker som meg som ikke vil bruke for mye tid til å sette seg inn i det digitale domenet. Hadde sikkert bare skrudd meg vekk og trodd jeg hadde fått bedre lyd likevel ;) Kanskje jeg om et par år selger alt og plasserer et par Beolab 90 i stuen....hvem vet :)

Hvorvidt Vault2 har for lite lagringsplass eller ikke, kommer vel an på spørs :) En harddisk på 2TB tar vel rundt 2500 album i WAV-format og naturlig nok flere i FLAC. En musikksamling kan nok lett bli større enn det, men jeg bestemte meg da jeg kjøpte min Naim HDX for at jeg bare skulle lagre mine 2500 beste album. Dette bør være evig nok med tanke på at annen musikk likevel er tilgjengelig ved hjelp av streaming. Jeg ser ingen grunn til å endre på denne tilnærmingen og derfor kan Vault2 være hensiktsmessig. Hvis jeg likevel skulle komme på andre tanker er det jo bare å dytte en NAS inn i hekken på den og dermed er kapasiteten nærmest ubegrenset :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr. musikklagring.

Jeg ser ikke behovet for stor lagring når man har Tidalabonnement.
    Det må være noe av poenget med et slikt abonnement?
    Det er viktigere å ha back-up hd til det man lagrer.
    Jeg har hatt min Vault ei stund, og har lagret mindre enn 50 album fra ripping av cd.
    Det er relativt få titler jeg har på cd som ikke finnes på Tidal. I hvert fall som jeg spiller.
    Imidlertid lagrer jeg album fra Tidal som spillelister for å huske dem/lettere finne igjen.
    Men dette ligger vel ikke på hard disc(?)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heia Stokke....

..heter det.

8)
    Det er vel strengt tatt ikke et kvalitetstegn at man er klekket ut på et sted som høres ut som en Stoke-supporter med hikke :cool:
    På den annen side, sikkert en grei plass, bevares. Om enn aldri så ønskelig, det er tross alt ikke alle som kan bo på vestsiden av fjellene :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vedr. musikklagring.

Jeg ser ikke behovet for stor lagring når man har Tidalabonnement.
    Det må være noe av poenget med et slikt abonnement?
    Det er viktigere å ha back-up hd til det man lagrer.
    Jeg har hatt min Vault ei stund, og har lagret mindre enn 50 album fra ripping av cd.
    Det er relativt få titler jeg har på cd som ikke finnes på Tidal. I hvert fall som jeg spiller.
    Imidlertid lagrer jeg album fra Tidal som spillelister for å huske dem/lettere finne igjen.
    Men dette ligger vel ikke på hard disc(?)
    Ikke uenig i noe av det du skriver, Blues, men for meg er det litt annerledes. Jeg vil ha en harddiskavspiller av nostalgiske grunner. Innholdet blir/var kun de "beste" cdene jeg har kjøpt selv opp gjennom årene. For meg blir/var dette "musikksamlingen" min. Vi har forskjellig tilnærming til hvordan vi definerer hva som er vår musikksamling. For meg er det cder jeg har kjøpt eller fått opp gjennom årene :) Det er likevel Tidal jeg benytter mest, men det blir liksom en annen greie :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser den.
    Jeg har det jo slik jeg også.
    "Soundtrack of our lifes"

Dette underbygger at du EGENTLIG er vinylmann.
    Hyller, covere, gatefold, innersleeves med tekster og bilder osv, osv:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ser den.
    Jeg har det jo slik jeg også.
    "Soundtrack of our lifes"

Dette underbygger at du EGENTLIG er vinylmann.
    Hyller, covere, gatefold, innersleeves med tekster og bilder osv, osv:rolleyes:
    Vinyl, cd eller bøker, skulle gjerne hatt eget bibliotek for både bøker og musikk jeg. I bunn og grunn er jeg et ekorn som liker å samle og kikke på informasjonen på coverne (i hvert fall før) samt at det gir en generell god følelse å se på en musikksamling :) Har likevel valgt tilgjengelighet og ikke minst å slippe surret med å katalogisere og oppdatere etter alfabet :)

• Liker
    D

Dåbbel J

Gjest
    Heia Stokke....

..heter det.

8)
    Det er vel strengt tatt ikke et kvalitetstegn at man er klekket ut på et sted som høres ut som en Stoke-supporter med hikke :cool:
    På den annen side, sikkert en grei plass, bevares. Om enn aldri så ønskelig, det er tross alt ikke alle som kan bo på vestsiden av fjellene :D

Stokke er et av dem aller mest sentrale strøk på østlandet.. og da oxo Norge :rolleyes: :cool:

Jerbanen går igjennom sentrum
    8 min til sandefjord lufthavn deler av den ligger i Stokke
    10 min til Tønsberg
    10 min til Sandefjord
    3 min til badestrender
    Et av norges beste treningsanlegg for ski og annen idrett (for dem som ser fordelen av noe slikt) :mad:

Og det er mulig og få kjøt sprit lovlig der

Solkysten uber alles

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heia Stokke....

..heter det.

8)

Stokke er et av dem aller mest sentrale strøk på østlandet.. og da oxo Norge :rolleyes: :cool:

Jerbanen går igjennom sentrum
    8 min til sandefjord lufthavn deler av den ligger i Stokke
    10 min til Tønsberg
    10 min til Sandefjord
    3 min til badestrender
    Et av norges beste treningsanlegg for ski og annen idrett (for dem som ser fordelen av noe slikt) :mad:

Og det er mulig og få kjøt sprit lovlig der

Solkysten uber alles
    Du glemte Helge Hammelow-Berg :cool:

Ble en gang dumpet til fordel for en kar fra Melsomvik. Slutter aldri å bære nag :mad:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn