Ja, NÅ hørtes du ung og vital ut..Hadde Sten Broman vært her nå ville han helt sikkert koblet ut boksen du sitter i nåOnce you go black, you never go back.. 8).![]()
Ja, NÅ hørtes du ung og vital ut..Hadde Sten Broman vært her nå ville han helt sikkert koblet ut boksen du sitter i nåOnce you go black, you never go back.. 8).![]()
JØSS, jukset viste seg.. Wannabe hifi mistet stjerneJeg har mistet stjernen min, og HCS har fått stjerneVanskelig å bli klok på alt som skjer i verden for tiden
![]()
La han være i fred! Han fryser og har kengurubilFint du får like ifra en som aldri vil få en stjerne til... 8)
Du er nok litt i overkant mer opptatt av formater enn andre du, HCDu som er sånn file-boy.. Hva kaller en det når en artist kommer med sin debut? Fil debut? Hmm...
.....og der ramlet jeg kraftig av i svingen....His gaze is upon you... Since the star has not been awarded your sins are plentiful.. A file of complaints will not help the lost one who knew the endless row of one and zeroes... 8)
Legg gjerne ut et før etter bilde i tråden din etter at du og AtleT herjet rundt der inne....Hehe.. Ikke så mye å ramle av på.. Fått sans for toe in jeg og nå.. Mer intenst på en måte..
Njaaaa, er nå litt usikker på om det bare er å sette to streker under svaret på detSveitsisk mekanikk, kaffe kan en få kjøpt. Italiensk mekanikk =. You do the math..
Har fått med meg den Zoega kaffen din, og må helt klart få forsøkt den. Her drikkes det kun en kopp i ny og ne, så jeg trenger ikke en Moccamaster med volum til å dekke ølbehovet mittJeg har vel en 5-6 måter å tilberede kaffe på her hjemme, men det er denne som brukes 99%, det viktige er råvarene, å velge seg god kaffe! Personlig har vel Svenske Zoega blitt en slags hverdags favoritt, den har også kommet til Norge så jeg sist jeg var oppe...
![]()
mvh
Jeg lager to kopper avgangen på denne, enkelt og litt mer når det er gjester, ellers har jeg hørt snakk om en One Cup Moccamaster, men den kjenner jeg ikke personlig til...Har fått med meg den Zoega kaffen din, og må helt klart få forsøkt den. Her drikkes det kun en kopp i ny og ne, så jeg trenger ikke en Moccamaster med volum til å dekke ølbehovet mittJeg har vel en 5-6 måter å tilberede kaffe på her hjemme, men det er denne som brukes 99%, det viktige er råvarene, å velge seg god kaffe! Personlig har vel Svenske Zoega blitt en slags hverdags favoritt, den har også kommet til Norge så jeg sist jeg var oppe...
![]()
mvh![]()
Den var faktisk ganske stilig. Vanlig Moccamaster er vel så langt som det er mulig å komme fra en designperle. Hjelper ikke om formen følger funksjonen aldri så myehah...jeg fant jeg fant, den så jo litt kul ut, kanskje en sånn hadde vært noe her hjemme også....
Vis vedlegget 361933
mvh
Denne fikk jeg plutselig veldig lyst på selv, selv om jeg ikke behøver den, egentligLekker den der. Fikk lyst på den selv musicus![]()
Jo jeg hadde som sagt bare hørt om den før, men kjenner det rykker litt i ”vil ha” nerven her nu, Moccamaster er best på vanlig brygging, imho, så da får en vel se sånn etterhvertDen var faktisk ganske stilig. Vanlig Moccamaster er vel så langt som det er mulig å komme fra en designperle. Hjelper ikke om formen følger funksjonen aldri så myehah...jeg fant jeg fant, den så jo litt kul ut, kanskje en sånn hadde vært noe her hjemme også....
Vis vedlegget 361933
mvh![]()
Se der ja, den samme kombinasjonen som er foretrukket her nede på ”nesten kontinentet”, Moccamaster og Zoega Skånerost! SElv om jeg botaniserer i Zoegas utvalg med jevne mellomrom, og maler litt selv, har enn gammel Philips kvern jeg kjøpte på landlov i Rotterdam i 98, funker ennu den enkle maskinen.Jeg bruker Moccamaster og Zoega.
Enkelt og greit. Ingenting som går i stykker.
Ble litt lei all denne fancy kaffen, men det er jo selvsagt en SMAKsak.
Dette er derfor ikke fasit, men slik jeg gjør det i Blåskogen.
Zoega har mange varianter i Sverige, men Molbergs og Skåneråst får man på mange butikker her også.
MEN, kaffen blir best om man maler bønner sjøl. Zoega bønner i Norge får man kjøpt på Lefdahl og El-kjøp. (Hvor ellers?)
Mine favorittsorter fra Zoega er Skåneråst og selvfølgelig Dark Temptation. Begge er ganske hardt brent.
Tror helt sikkert det finnes like bra kaffe i NL uten at jeg kjenner merkene.
Friele fra Bergen skal man styre unna, -reklamen juger!
Man trenger ei god elektrisk kaffekvern.
Denne er bra: Wilfa WSCG-2, anbefalt av mesterbarista Tim Wendelboe.
![]()
Se der kom bruker erfaringene med ”One Cup” også, jeg kjører både og, både ferdigmalt å maler selv. Zoega har tidvis noen spesial blandinger som er verdt å få med seg, sist ut er Julekaffen, den handles av kjennere som årgangs kaffe samt Sommerblandingen, vel verdt å ta med, Til daglig er det nok Skånerosten ferdigmalt det går mest av, men even den får man kjøpt i hele bønner....bare å testeVis vedlegget 361973
Har akkurat startet dagen med en kaffekopp fra denne. Denne er optimalisert til å være best med 1 kopp, og er veldig grei og hendig å bruke.
Mens den store er best hvis man skal brygge flere kopper (tror det er 1 liter). Tok sjansen med denne fargen,og den spriter bra opp op kjøkkenet. Når det gjelder kaffe så kjøper jeg en spesialblanding fra lokal kaffebutikk. Men kunne kanskje prøvd typen Musicus anbefaler. Regner med at han kjøper bønner og maler dem selv.