Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt nyttår Tom med familie! Har vært trivelig og fulgt tråden samt å delta med litt nordnorsk uvittigheter :)
    Håper jeg en gang kan få sjangsen til å joine denne gruppen med frykløse menn som ramler nedover til hilversum, eller en tur til munchen så man kan treffe noen av skallene som roter her inne :)

Men takk for et trivelig år. Ser fram mot et nytt med like mye morro ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, godt nyttår du gamle bardun. Blir trivelig å sees. Tar meg et glass i kveld og tenker på deg :)
    Godt nyttår tilbake min venn :) Kjører på med cola light i kveld og sender en tanke tilbake :D
    Har aldri vært noen stor Star Wars fantast, men filmen i dag var kanonbra! Gleder meg til neste allerede :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en god nyttårsfeiring, Tomz

Og siden Lemmy overraskende nok ikke levde evig, er det denne karens verden vi må tenke på

Vis vedlegget 357373
    Denne mannen er så godt impregnert med forskjellige hallusinogener, olje-, og tjæreprodukter, samt alkohol at han ikke bør dø.
    Dør han, så bør han ekstraheres før han enten blir gravd ned eller fyrt opp pga overhengende forurensningsfare av jordsmonn og/eller atmosfæren.
    Men for all del, jeg ønsker ikke at gode gamle Keith skal dø fra oss på lenge ennå.
    Hvis jeg har noen medbestemmelsesrett ovenfor Knut og Båsusjernet da!?

Benytter anledningen til å ønske herren i Nederland et godt nytt år.
    Hehe, kan nok fyre lenge i peisen med Keithern ;)

Et riktig godt nytt år tilbake til deg og konemor! Blir kjekt å treffes over et krus med ett eller annet i Munchen til våren :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og et godt nytt år ønskes deg og dine fra feil side av Vatlestraumen. :)

mvh
    Er ikke det verste stedet å bo, selv om man opererer med 56-nummer ;) Skal ikke se bort fra at jeg blir stril når jeg flytter tilbake. Forresten, bare en strøtanke, glem det ;) Et riktig godt år til deg og dine i indrefileten av den bergenske skjærgård :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nyttår Tom med familie! Har vært trivelig og fulgt tråden samt å delta med litt nordnorsk uvittigheter :)
    Håper jeg en gang kan få sjangsen til å joine denne gruppen med frykløse menn som ramler nedover til hilversum, eller en tur til munchen så man kan treffe noen av skallene som roter her inne :)

Men takk for et trivelig år. Ser fram mot et nytt med like mye morro ;)
    Vi klarer vel begge å kvekke av oss noen ufornuftigheter i 2016 også, X-cell :) Forhåpentligvis byr det seg en gang en mulighet til å se ansiktene bak nicket. Ha en fin kveld, og et riktig godt nytt år :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten kaffe nytes etter en aktiv dag med haifai-demo og Star Wars. Nå begynner pinnekjøttets duft å gjøre seg gjeldene i huset. Gode greier, første gang i år :)

Koser meg med denne tråden, og kommer sikkert til å småpludre videre også i 2016. Et riktig godt nytt år ønskes til dem som er innom tråden min! Kom gjerne med innspill eller legg igjen noen ord ila. 2016 :) HFS er et strålende sted å oppholde seg så lenge man har lave skuldre og skjønner at haifai og musikk er utrolig givende, men likevel bare en ubetydelig liten hobby i den store sammenheng. Selv synes jeg personene bak uttalelse ofte er vel så spennende som innholdet i diskusjonene. Gleder meg derfor veldig til å bli kjent med flere av ansiktene bak nickene i Munchen til våren :)

Avslutter med et lite stemningsbilde fra dagen demo. Kommer sikkert til å komme med noen synspunkter og dårlige bilder senere. Det var ganske så gromme greier! Det ble hevdet at det var verdens beste amp og platespiller som ble benyttet. Kan så være, men etter mitt syn er de også noen av verdens styggeste :cool: Begynner å bli gøyalt når Magico S7 betraktes som det "svakeste" leddet i kjeden :rolleyes::) Ha en fin kveld, og ta vare på deg selv og ikke minst dine nærmeste i 2016 :)

image.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Ha en god nyttårsfeiring, Tomz

Og siden Lemmy overraskende nok ikke levde evig, er det denne karens verden vi må tenke på

Vis vedlegget 357373
    Denne mannen er så godt impregnert med forskjellige hallusinogener, olje-, og tjæreprodukter, samt alkohol at han ikke bør dø.
    Dør han, så bør han ekstraheres før han enten blir gravd ned eller fyrt opp pga overhengende forurensningsfare av jordsmonn og/eller atmosfæren.
    Men for all del, jeg ønsker ikke at gode gamle Keith skal dø fra oss på lenge ennå.
    Hvis jeg har noen medbestemmelsesrett ovenfor Knut og Båsusjernet da!?

Benytter anledningen til å ønske herren i Nederland et godt nytt år.
    Hehe, kan nok fyre lenge i peisen med Keithern ;)

Et riktig godt nytt år tilbake til deg og konemor! Blir kjekt å treffes over et krus med ett eller annet i Munchen til våren :)
    Takk Karmana, men hva du enn gjør, så IKKE fyr med Keith.
    Da ryker Hilversum med i eksplosjonen :cool:

Satser på at våre respektive blide åsyn møtes i Munchen til neste år.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen ord, tanker og bilder fra fjorårets siste demo på Rhapsody Audio. Hva som er best er jo en høyst subjektiv greie, men i følge innehaveren ble det spilt på to av de komponentene han mener er best verden. Ham om det :) Jeg må innrømme at jeg også er opptatt av det visuelle. Fasinerende nok synes jeg de tre hovedkomponentene som ble demonstrert er så stygge, at selv om jeg hadde råd så ville jeg ikke hatt dem i min stue. Meg om det :)

image.jpg

Platespilleren var en TechDAS Air Force One som etter hva jeg forsto av mange blir betraktet som verdens beste platespiller. Bør være bra greier når du må ha mer enn en million kroner med deg for å få en slik en ut av butikken. Hvor bra eller dårlig den spiller skal ikke jeg uttale meg om da jeg hørte høyttalerne i rommet for første gang, men kan rapportere om at den knitrer som andre spillere :cool: Jeg håper det er en god form follows function bak designet for visuelt synes jeg den er lite tiltalende, men nå er det nå en gang ikke jeg som er i kjøpegruppen :)

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Må ta med dette bildet også da det var så deilig bling :D

image.jpg

Forsterkeriet som ble benyttet var Naim Statement. Heller ikke særlig pent etter mitt syn, men nå har jeg heller ikke penger nok eller stor nok stue til å plassere dette diskre i en krok :) Jeg har aldri hørt innehaveren uttale seg om hva som er best i verden tidligere. Han har hatt Statement i demo tidligere og var tydelig på at han mente Naim Statement var verdens beste forsterkeri.....med avstand. Igjen, ham om det, men han har jevnlig toppmodeller fra D'Agostini, TAD etc. til demo i butikken.

image.jpg

Det ble spilt på Magico sin siste høyttalermodell på markedet, S7. Dette er vel en høyttaler som har fått mye av teknologien sin fra Magicos utvikling av M Project. Selv har jeg skikkelig sansen for Magico, både når det gjelder lyd og utseende. S7 er likevel ingen pen høyttaler etter min smak, og jeg trodde faktisk aldri jeg kom til å si det, den hadde nok sett bedre ut i en annen farge enn svart :)

image.jpg
    image.jpg

Samme føtter som M Project :confused:

image.jpg

Som mine høyttalere er kun single ended mulig. Ville Magico gjort dette for å kutte kostnader :rolleyes:

image.jpg

Dette låt som seg hør og bør veldig bra. Jeg har ofte inntrykk at folk som kjøper dyre komponenter blir idiotforklart på HFS. Hva ting er verdt for den enkelte kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om annet enn at jeg synes det er kjekt at noen innenfor denne hobbyen tar den helt ut :) Jeg tror likevel at noen av dem som idiotforklarer dyr hifi hadde hatt utbytte av å høre hvordan et kompromissløst oppsett kan låte. Jeg snakker da ikke om på en messe, men sammensatt og benyttet i kontrollerte omgivelser og tunet av fagfolk som vet hva de driver med. Om det er verdt prisen.....sikkert ikke, men for hvem......det er i hvert fall faens så gøy å høre på :D

Selv må jeg innrømme at jeg etter denne seansen var imponert over lydbildet, men satt igjen med en følelse av at jeg bare ble imponert, men ikke grepet av musikken. Hvorfor aner jeg ikke....ble det for nøytralt og korrekt.....var det dagsformen min....eller noe annet? Handler nok bare om mine egne preferanser og en x-faktor jeg ikke selv kan definere. Tror jeg har vært nærmest denne x-faktoren når jeg lyttet til Magico S3 på et Nagra-oppsett, men det kan jo gått være at grunnen bare var at kona stilte velvillig opp kvelden i forveien ;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Noen ord, tanker og bilder fra fjorårets siste demo på Rhapsody Audio. Hva som er best er jo en høyst subjektiv greie, men i følge innehaveren ble det spilt på to av de komponentene han mener er best verden. Ham om det :) Jeg må innrømme at jeg også er opptatt av det visuelle. Fasinerende nok synes jeg de tre hovedkomponentene som ble demonstrert er så stygge, at selv om jeg hadde råd så ville jeg ikke hatt dem i min stue. Meg om det :)
    Koetsu p.u. er blant verdens beste........ Lyra & Bluelectric likeså.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Koetsu p.u. er blant verdens beste........ Lyra & Bluelectric likeså.

mvh
    Definitivt utenfor mitt kompetansefelt, oct :) Regnet vel med at det er relativt bra greier presidentflygutta anbefaler for vinylpirking :D

Litt misvisnde quoting i innlegget ditt. Koetsuen var riktig så fin og blank i pelsen den :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tar du vekk f-faktoren så kan disse tankene være litt spennende:
    https://rognlien.wordpress.com/2015/10/23/hvordan-er-egentlig-en-god-hoyttaler/

Tenker selv at det var noe av grunnen til min forelskelse når det gjelder dine Miles III.
    Større og bedre er nok Birdene, men er de mer ekte...?
    Skummet det innlegget fra Rognlien da han la det ut. Interessent, men selv tror jeg ikke det er det som gjør seg gjeldene i forhold til min personlige x-faktor eller denne siste demoen. Tror snarere at musikken blir gjengitt litt for korrekt etter min smak. Tror nok dette også gjelder fuglene i forhold til Miles (som er tunet for å gi litt ekstra i toppen). Miles III gir en egen friskhet i lydbildet som passer veldig godt på en del innspillinger, men også buklander på en del musikk. Mulig dette til en viss grad også gjelder S3 :confused: Tror en anelse mer friskhet og lekenhet er min personlige x-faktor. Trur eg da......og mener kanskje noe annet i morgen ;)

Hva som er ekte er vel også noe som kan diskuteres langt og lenge. Selv er jeg vel kommet til at jeg er revnende likegyldig til hvordan det låt i studio, hvordan det låt etter at produsenten hadde lekt seg, hvordan det låt på konserten eller hvordan selve instrumentene låter, så lenge foten tramper takten i stuen og jeg får et fett glis om munnen :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter det siste innlegget er det vel riktig å si at jeg driver med myfi og ikke hifi ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter det siste innlegget er det vel riktig å si at jeg driver med myfi og ikke hifi ;)
    Gjør vi ikke alle det? Med varierende bevissthet? :). Du vil ha friskhet i diskant, stjernestøv.. Jeg vil ha en mellomtone som jeg kan skjære med kniv fordi den er så tykk og varm. Fordi dette er mest naturlig, for meg. HiFi høres for lyst og tynt ut ofte. Derav, myfi :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjør vi ikke alle det? Med varierende bevissthet? :). Du vil ha friskhet i diskant, stjernestøv.. Jeg vil ha en mellomtone som jeg kan skjære med kniv fordi den er så tykk og varm. Fordi dette er mest naturlig, for meg. HiFi høres for lyst og tynt ut ofte. Derav, myfi :)
    Jeg vil ha begge deler :mad:;) Årets nyttårsønske. Riv ned Slukets mantra om no free lunch. Jeg vil ha gratis lunch!!!!

Jepp, i mitt hode driver vi med myfi enten vi vil eller ikke :) Det er for mye som er "blindt" for oss når når vi sitter hjemme i stuen til at man kan slå seg på brystet å si at dette er pip likt opptaket eller konserten. That said, noen er nok atskillig nærmere enn andre :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    De vanligste av oss driver nok med det tror jeg Karmana, unntatt noe som skal jage det korrekte til enhver tid.....men hva er det korrekte:rolleyes:
    Om vi ser bort fra sånne ting som ressurser, for noen virker det nesten grenseløst hva de bruker mens andre av oss sier.....hvor mye er jeg villig til å bruke på lyd for å få noe jeg liker og kan leve med og kose meg med:)
    Myfi er et godt ord for 2016;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De vanligste av oss driver nok med det tror jeg Karmana, unntatt noe som skal jage det korrekte til enhver tid.....men hva er det korrekte:rolleyes:
    Om vi ser bort fra sånne ting som ressurser, for noen virker det nesten grenseløst hva de bruker mens andre av oss sier.....hvor mye er jeg villig til å bruke på lyd for å få noe jeg liker og kan leve med og kose meg med:)
    Myfi er et godt ord for 2016;)

gismo
    Whatever make you/me/us/they happy :) men vil vel alltid forundre meg over enkeltes behov for å generalisere en personlig opplevelse :)

Synes myfi, eller maifai var et så dekkende ord at det sikkert er en eller annen skalle som har brukt det før meg :mad:;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    No free lunch står - til Dovre faller!! Og ja, den TechDas spilleren er stygg, som mye annen high end hifi. Et eller anet sted finnes det en sentral for hifirånedesignere, det er jeg sikker på. Blinkende lys er en kardinalfeil deluxe, stjeler mer enn halve prosessorkapasiteten i hodet på lytteren... blink er enten standby eller feil liksom.

For øvrig godt jævla år!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    No free lunch står - til Dovre faller!! Og ja, den TechDas spilleren er stygg, som mye annen high end hifi. Et eller anet sted finnes det en sentral for hifirånedesignere, det er jeg sikker på. Blinkende lys er en kardinalfeil deluxe, stjeler mer enn halve prosessorkapasiteten i hodet på lytteren... blink er enten standby eller feil liksom.

For øvrig godt jævla år!
    Det var som faen da, du snakker om mine foreldre :mad:;) Jeg og min generasjon har de siste 30 år vært vant til å få i pose og sekk :mad:;) Ikke noen grunn til å kødde med det bare man skal høre på en liten stubb americana :mad:;)

Et godt jævla år tilbake! Skal bli bedre enn fjoråret, selv om ingen av oss nødvendigvis fortjener det :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Jepp, den Tech Dassen er ikke akkurat noen designperle. Da hadde jeg heller plukket med meg toppmodellen til Kronos om Lottoen slo inn.
    Men i kategorien heslig, og bling synes jeg dette tar kaka. Påtuffet under Munchen messa i 2008. Litt dårlige bilder, men man aner godt innholdet.

DSC00025.jpg

Det hele....

DSC00024.jpg

Og i valget mellom dette og TechDas går vi vel for sistnevnte? :cool:
    Dog er det fasinerende hvor forskjellig smaken er.
    Dette oppsettet var nok myntet på oligarkene i Russland, og oljesjeikene på den arabiske halvøya.
    Og nei, det spilte ikke bra.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fantastisk ;) Begynner å glede meg ekstra til Munchen :D

Liberace svever i lokalet, og smiler tåmodig og forventningsfull på at det også blir mulig å bestille til øverste etasje ;)

image.jpeg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm... Bling er og blir stygt. Den snurra power var grusom. Free lunch finnes ei, men en kan stappe i seg en kebab og innbille seg det er Kobe biff. Eneste en oppnår er løs mage, dårlig ånde og en tapt illusjon..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmm... Bling er og blir stygt. Den snurra power var grusom. Free lunch finnes ei, men en kan stappe i seg en kebab og innbille seg det er Kobe biff. Eneste en oppnår er løs mage, dårlig ånde og en tapt illusjon..
    Litt bling må det jo være, vettu :D Hva vi anser som bling er sikkert også høyst forskjellig. Nei, gratislunsjer er det sikkert stort sett bare Frelsearmeen som driver med, dessverre :) Forøvrig litt usikker på om Kobe-biffen er god for ånden ;) Har vært i Kobe, men ikke smakt biffen. Kanskje man likevel skulle ha seg et nyttårsforsett :D

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer i sideblikket at det igjen er tid for å finne overvurderte musikere etter i beste fall ulne kriterier. Ser at Pink Floyd er en av gjengangerne. I all sin overvurderthet, fungerer de likevel knallbra i min stue i kveld, selv med cola light i glasset :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Registrerer i sideblikket at det igjen er tid for å finne overvurderte musikere etter i beste fall ulne kriterier. Ser at Pink Floyd er en av gjengangerne. I all sin overvurderthet, fungerer de likevel knallbra i min stue i kveld, selv med cola light i glasset :D
    SUKK...flere herrer med sterk "hangover" og null sex morran etter nyttårsrotbløyta gir seg utslag i en morbid machokistisk offentlig øvelse om å være mest mulig misfornøyd. Der vinner jeg uansett moahahahaha...om jeg hadde deltatt.
    Det er vel for pokker bare å la være å lytte til musikk man ikke liker.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Ikke få mareritt nå Karmana, men du burde vel tenke på nye høyttalere og noe mer rødfarge på komponentene i anlegget?
    NATTA....:cool:

DSC00048.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, lekre kreasjoner, powern ;) Tror kanskje jeg skal ta med meg den røde klovnenesen min til Munchen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, lekre kreasjoner, powern ;) Tror kanskje jeg skal ta med meg den røde klovnenesen min til Munchen ;)
    Du kledde den da du hadde på deg sist. 8)
    Tar med en i en annen gøyal farge til deg! Når det gjelder deg, bør det vel også medfølge en liten fez eller lignende, plassert kjekt på snei ;) Skikkelig haifai-bling-kamo ;)

• Liker

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.510
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 357849

Platespilleren var en TechDAS Air Force One som etter hva jeg forsto av mange blir betraktet som verdens beste platespiller. Bør være bra greier når du må ha mer enn en million kroner med deg for å få en slik en ut av butikken. Hvor bra eller dårlig den spiller skal ikke jeg uttale meg om da jeg hørte høyttalerne i rommet for første gang, men kan rapportere om at den knitrer som andre spillere :cool: Jeg håper det er en god form follows function bak designet for visuelt synes jeg den er lite tiltalende, men nå er det nå en gang ikke jeg som er i kjøpegruppen :)

Vis vedlegget 357851 Vis vedlegget 357852 Vis vedlegget 357853

Må ta med dette bildet også da det var så deilig bling :D

Vis vedlegget 357854

Forsterkeriet som ble benyttet var Naim Statement. Heller ikke særlig pent etter mitt syn, men nå har jeg heller ikke penger nok eller stor nok stue til å plassere dette diskre i en krok :) Jeg har aldri hørt innehaveren uttale seg om hva som er best i verden tidligere. Han har hatt Statement i demo tidligere og var tydelig på at han mente Naim Statement var verdens beste forsterkeri.....med avstand. Igjen, ham om det, men han har jevnlig toppmodeller fra D'Agostini, TAD etc. til demo i butikken.

Vis vedlegget 357855

Det ble spilt på Magico sin siste høyttalermodell på markedet, S7. Dette er vel en høyttaler som har fått mye av teknologien sin fra Magicos utvikling av M Project. Selv har jeg skikkelig sansen for Magico, både når det gjelder lyd og utseende. S7 er likevel ingen pen høyttaler etter min smak, og jeg trodde faktisk aldri jeg kom til å si det, den hadde nok sett bedre ut i en annen farge enn svart :)

Vis vedlegget 357858 Vis vedlegget 357859

Samme føtter som M Project :confused:

Vis vedlegget 357860

Som mine høyttalere er kun single ended mulig. Ville Magico gjort dette for å kutte kostnader :rolleyes:

Vis vedlegget 357861

Dette låt som seg hør og bør veldig bra. Jeg har ofte inntrykk at folk som kjøper dyre komponenter blir idiotforklart på HFS. Hva ting er verdt for den enkelte kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om annet enn at jeg synes det er kjekt at noen innenfor denne hobbyen tar den helt ut :) Jeg tror likevel at noen av dem som idiotforklarer dyr hifi hadde hatt utbytte av å høre hvordan et kompromissløst oppsett kan låte. Jeg snakker da ikke om på en messe, men sammensatt og benyttet i kontrollerte omgivelser og tunet av fagfolk som vet hva de driver med. Om det er verdt prisen.....sikkert ikke, men for hvem......det er i hvert fall faens så gøy å høre på :D

Selv må jeg innrømme at jeg etter denne seansen var imponert over lydbildet, men satt igjen med en følelse av at jeg bare ble imponert, men ikke grepet av musikken. Hvorfor aner jeg ikke....ble det for nøytralt og korrekt.....var det dagsformen min....eller noe annet? Handler nok bare om mine egne preferanser og en x-faktor jeg ikke selv kan definere. Tror jeg har vært nærmest denne x-faktoren når jeg lyttet til Magico S3 på et Nagra-oppsett, men det kan jo gått være at grunnen bare var at kona stilte velvillig opp kvelden i forveien ;)
    Hei Karmana

Jeg kan godt kommentere noen av disse "varene".
    Airforce One platespilleren er en praktfull platespiller som spiller nyydelig.
    Utseendet kan helt sikkert diskuteres, men er uviktig ifht. lydkvaliteten.😀
    Når det gjelder Naim sin Statement forsterker, har jeg dessverre blitt
    skuffet. Har hørt den i flere oppsett som for meg er kjent.😀
    Når det gjelder single høyttalerterminaler, er dette produsentenes meget
    bevisste valg. Mange ukyndige kunder har blandet hummer og kanari
    i form av forskjellige kabler eller blandet rør og transistorforsterkere.
    Gjør man dette får man et helt annet resultat enn produsenten har
    jobbet så hardt får å få til.😀

Håper dere alle får ett riktig godt Nytt År, og så ses vi i Munchen.😀

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Tenker selv at det var noe av grunnen til min forelskelse når det gjelder dine Miles III.
    JA.
    Bird er adskillig mer mot min smak enn de forrige Miles.
    -synd du ikke var med på Hilversum II RoDa!

Mye fælt i München ser jeg. Bare å begynne å grue seg...

Platespillere Må jo ikke være stygge?!

Gallery — Artisan Fidelity

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at du er innom igjen, hifipuristen :) Utseende er nok uviktig for lykvaliteten, men ikke sikkert det er det for lydopplevelsen :rolleyes: Herom strides sikkert både de faglærte og ufaglærte :) Selv er jeg opptatt av helhet. Det er selvfølgelig lyden som er viktigst, men for meg skal det også være tilfredsstillende å hvile blikket på :) Der bommer Airforce One stygt, men noen synes sikkert den er riktig så flott å se på :)

Forskjellige synspunkt på Naim Statement. Det er vel som med mye annet innen hifi, begge deler kan godt være rett :rolleyes::)

Når det gjelder single høyttalerterminaler kan det selvfølgelig godt være det er som du sier. Selv tror jeg grunnen kan være høyst forskjellig blant produsentene. Alt fra hva som er optimalt til kutting av kostnader. Mener jeg spurte Marten-gutta hvorfor de hadde gått bort fra muligheten for biwire på den "nye" Heritage-serien, og fikk til svar at de mente det var minimal lydforskjell og heller ville benytte de pengene andre steder på høyttaleren.

Et riktig godt nytt år tilbake, så ses vi forhåpentligvis i Munchen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

JA.

Mange platespiller som er flotte! Jeg har vel ikke særlig sans for et interiør basert på tunge tremøbler. Likevel er det få ting som er så fint å hvile blikket på som en platespiller i en flott tresort, oljet eller med mange lakklag. Rart det der :)

Vi får gruglede oss til Munchen :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

JA.

Mange platespiller som er flotte! Jeg har vel ikke særlig sans for et interiør basert på tunge tremøbler. Likevel er det få ting som er så fint å hvile blikket på som en platespiller i en flott tresort, oljet eller med mange lakklag. Rart det der :)

Evt komme til meg. Hele lytterommet er fylt av tunge treting.. Kan sikkert få satt opp en pynteting i nips så du føler deg mer hjemme.. :). Det er uansett mye å glede seg til ved å møtes...Eller ka du sei ? :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

JA.

Evt komme til meg. Hele lytterommet er fylt av tunge treting.. Kan sikkert få satt opp en pynteting i nips så du føler deg mer hjemme.. :). Det er uansett mye å glede seg til ved å møtes...Eller ka du sei ? :cool:

Hehe, heller treting enn pynteting i nips :D Har det i bakhodet, selv om ryktene vil ha det til at jeg skal til Sveits og ikke til Oslo på den tiden jeg nevnte. Forutsetter selvfølgelig at du alltid holder hendene slik at jeg kan se dem ;)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag røk juletreet ut av huset, men hva gjør det så lenge jeg har denne karen :)

image.jpg

Begynner å bli litt usikker på om jeg har hastverk med å bli kvitt den. Har bare benyttet Eclipsen de siste ukene, og koser meg med lyden. Den latterlig høye "hummingen" har jeg nå fått isolert til at problemet gjelder den (fake) XLR utgangen. Når jeg bruker RCA-utgangen er det mer eller mindre tyst. Har sendt mail til Audio Valve så får jeg se hva de finner ut de skal gjøre med feilen. Har lave skuldre siden garantien gjelder ved videresalg :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn