Noen ord, tanker og bilder fra fjorårets siste demo på Rhapsody Audio. Hva som er best er jo en høyst subjektiv greie, men i følge innehaveren ble det spilt på to av de komponentene han mener er best verden. Ham om det

Jeg må innrømme at jeg også er opptatt av det visuelle. Fasinerende nok synes jeg de tre hovedkomponentene som ble demonstrert er så stygge, at selv om jeg hadde råd så ville jeg ikke hatt dem i min stue. Meg om det
Vis vedlegget 357849
Platespilleren var en TechDAS Air Force One som etter hva jeg forsto av mange blir betraktet som verdens beste platespiller. Bør være bra greier når du må ha mer enn en million kroner med deg for å få en slik en ut av butikken. Hvor bra eller dårlig den spiller skal ikke jeg uttale meg om da jeg hørte høyttalerne i rommet for første gang, men kan rapportere om at den knitrer som andre spillere

Jeg håper det er en god form follows function bak designet for visuelt synes jeg den er lite tiltalende, men nå er det nå en gang ikke jeg som er i kjøpegruppen
Vis vedlegget 357851
Vis vedlegget 357852
Vis vedlegget 357853
Må ta med dette bildet også da det var så deilig bling
Vis vedlegget 357854
Forsterkeriet som ble benyttet var Naim Statement. Heller ikke særlig pent etter mitt syn, men nå har jeg heller ikke penger nok eller stor nok stue til å plassere dette diskre i en krok

Jeg har aldri hørt innehaveren uttale seg om hva som er best i verden tidligere. Han har hatt Statement i demo tidligere og var tydelig på at han mente Naim Statement var verdens beste forsterkeri.....med avstand. Igjen, ham om det, men han har jevnlig toppmodeller fra D'Agostini, TAD etc. til demo i butikken.
Vis vedlegget 357855
Det ble spilt på Magico sin siste høyttalermodell på markedet, S7. Dette er vel en høyttaler som har fått mye av teknologien sin fra Magicos utvikling av M Project. Selv har jeg skikkelig sansen for Magico, både når det gjelder lyd og utseende. S7 er likevel ingen pen høyttaler etter min smak, og jeg trodde faktisk aldri jeg kom til å si det, den hadde nok sett bedre ut i en annen farge enn svart
Vis vedlegget 357858
Vis vedlegget 357859
Samme føtter som M Project
Vis vedlegget 357860
Som mine høyttalere er kun single ended mulig. Ville Magico gjort dette for å kutte kostnader
Vis vedlegget 357861
Dette låt som seg hør og bør veldig bra. Jeg har ofte inntrykk at folk som kjøper dyre komponenter blir idiotforklart på HFS. Hva ting er verdt for den enkelte kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om annet enn at jeg synes det er kjekt at noen innenfor denne hobbyen tar den helt ut

Jeg tror likevel at noen av dem som idiotforklarer dyr hifi hadde hatt utbytte av å høre hvordan et kompromissløst oppsett kan låte. Jeg snakker da ikke om på en messe, men sammensatt og benyttet i kontrollerte omgivelser og tunet av fagfolk som vet hva de driver med. Om det er verdt prisen.....sikkert ikke, men for hvem......det er i hvert fall faens så gøy å høre på
Selv må jeg innrømme at jeg etter denne seansen var imponert over lydbildet, men satt igjen med en følelse av at jeg bare ble imponert, men ikke grepet av musikken. Hvorfor aner jeg ikke....ble det for nøytralt og korrekt.....var det dagsformen min....eller noe annet? Handler nok bare om mine egne preferanser og en x-faktor jeg ikke selv kan definere. Tror jeg har vært nærmest denne x-faktoren når jeg lyttet til Magico S3 på et Nagra-oppsett, men det kan jo gått være at grunnen bare var at kona stilte velvillig opp kvelden i forveien