Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Gutter!!!! Har dere smakt på Arvesølvet..??? Om itte, se etter å gjøre det...;);)
    For uinnvidde, herlig aquavit!!!!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes du er litt overivrig til å disse Squeezebox, mulig Duet er noe lunefull (har 3stk), men Touch (har 4 stk), Boom (har 4 stk) og Transporter (min andre) fungerer lytefritt både til streaming og fra svidd samling.
    Ventet vel litt på den fra deg, TT :) Det var derfor jeg skrev Duet i parantes. Jeg disser helt klar på sviktende grunnlag da det eneste jeg har vært borti er den Dueten. Den var helt klart kranglete, men reflekterer helt sikkert ikke resten av sortimentet som jeg har hørt mye bra om. Likevel, tråden skal ha takhøyde til det meste, både fra meg og andre så lenge det er med et smil i øyekroken. Det var det helt klart her :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gutter!!!! Har dere smakt på Arvesølvet..??? Om itte, se etter å gjøre det...;);)

gismo
    Tidligere var det skål og nå herlig akevitt :mad: Jeg har da for faen sagt at jeg har en selvpålagt tre måneders pause fra Kong Alkohol :mad:;) Kona skåler med rødvin og flirer ondt :mad:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    Tidligere var det skål og nå herlig akevitt :mad: Jeg har da for faen sagt at jeg har en selvpålagt tre måneders pause fra Kong Alkohol :mad:;) Kona skåler med rødvin og flirer ondt :mad:;)
    Ja, 6 mnd ekstra på slutten, for å nyte bleieskift og rullator er såklart noe å jobbe hardt for.. Må nesten ta meg et par fine dråper mens jeg ser det hele for meg, for din del, karmana.. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

gismo
    En normal, flott, voksen og sjarmerende kvinne i ditt hus i allefall Karmana, hils henne;);)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lurer på hva en psykolog ville ha sagt om preferanser for slitne menn, merket av livet. På den annen side er det, i min bok, å foretrekke fremfor sarte pikestemmer.. Hmm.. Uten at jeg har noen fasit, som liker jazz av en viss kvalitet..
    Det er vel den minste utfordringen av alle de andre utfordringene min psykolog har å slite med når jeg rulles ut på benken ;)

Du er litt for vanlig, HC. En hver gjennomsnittlig haifai-freak skal jo få ståpels av kvalitetsjazz i trioformat. Forøvrig helt klart en gruppe som trenger profesjonell hjelp ;)

M

medlem215396

Gjest
    WAV-format?
    Da er du såpass overtroisk at du bør (les: må) kjøpe en ekte naimboks.
    Den bør (igjen, les: må) plasseres på cerapucks, som igjen står på vibrapods og naboen skal gå med filttøfler på!
    :)
    Dersom du har tatt vare på musikken din, rippet til HDX i WAV format, så tror jeg du får problemer med avspilling av filene på annet enn Naim.
    De kan imidlertid konverteres til FLAC så langt jeg vet.
    Ellers, beklager alt dette seriøse våset, stå på videre der dere slapp :)
    Seriøsitet i tråden er kjærkomment :) Bare se hvordan Flacman 1 og 2 holder på. Håpløse tilfeller :cool:

Grunnen til WAV formatet er, som du forstår, at det er cder rippet til HDXen og deretter lagret på en ekstern harddisk. Jeg vil vel tro at de fleste nettverksspillere avspiller WAV-filer uten problemer. Utfordringen har vel vært å redigere metadata. Tror likevel jeg er på trygg grunn med Vault2. Slik jeg har forstått det, ripper den til WAV-format for deretter å konvertere til FLAC på harddisken. Da bør den vel også kunne gjøre dette med filene mine. I tillegg står det at den støtter WAV-koding.....noe som forhåpentligvis betyr det jeg håper på :)
    Når du ripper til WAV med HDX/ US pakker den metadata i egne filer. På den måten kan du enkelt redigere metadata i etterkant.
    Når du skal spille disse filene av på annet utstyr, mener jeg å huske at problemene oppstår. Du får verifisere det, kan hende husker jeg feil. Over og ut :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    En normal, flott, voksen og sjarmerende kvinne i ditt hus i allefall Karmana, hils henne;);)
    Trivelig at du hilser til KARMANA i hennes egen tråd... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    WAV-format?
    Da er du såpass overtroisk at du bør (les: må) kjøpe en ekte naimboks.
    Den bør (igjen, les: må) plasseres på cerapucks, som igjen står på vibrapods og naboen skal gå med filttøfler på!
    :)
    Dersom du har tatt vare på musikken din, rippet til HDX i WAV format, så tror jeg du får problemer med avspilling av filene på annet enn Naim.
    De kan imidlertid konverteres til FLAC så langt jeg vet.
    Ellers, beklager alt dette seriøse våset, stå på videre der dere slapp :)
    Seriøsitet i tråden er kjærkomment :) Bare se hvordan Flacman 1 og 2 holder på. Håpløse tilfeller :cool:

Grunnen til WAV formatet er, som du forstår, at det er cder rippet til HDXen og deretter lagret på en ekstern harddisk. Jeg vil vel tro at de fleste nettverksspillere avspiller WAV-filer uten problemer. Utfordringen har vel vært å redigere metadata. Tror likevel jeg er på trygg grunn med Vault2. Slik jeg har forstått det, ripper den til WAV-format for deretter å konvertere til FLAC på harddisken. Da bør den vel også kunne gjøre dette med filene mine. I tillegg står det at den støtter WAV-koding.....noe som forhåpentligvis betyr det jeg håper på :)
    Når du ripper til WAV med HDX/ US pakker den metadata i egne filer. På den måten kan du enkelt redigere metadata i etterkant.
    Når du skal spille disse filene av på annet utstyr, mener jeg å huske at problemene oppstår. Du får verifisere det, kan hende husker jeg feil. Over og ut :)
    Takk skal du ha, Stover! :) Må helt klart få sjekket opp i dette før jeg eventuelt slår til på en Vault2. I tilfelle har jeg blitt malt opp i et Naim-hjørne. Det er de vel flinke på, men det er vel ikke det verste stedet en kan oppholde seg :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

gismo
    Trivelig at du hilser til KARMANA i hennes egen tråd... :)
    You do not understand this HC, Karmana is a male....:cool::cool:

gismo

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Takk skal du ha, Stover! :) Må helt klart få sjekket opp i dette før jeg eventuelt slår til på en Vault2. I tilfelle har jeg blitt malt opp i et Naim-hjørne. Det er de vel flinke på, men det er vel ikke det verste stedet en kan oppholde seg :)
    WEISS....:cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo
    Ja, 6 mnd ekstra på slutten, for å nyte bleieskift og rullator er såklart noe å jobbe hardt for.. Må nesten ta meg et par fine dråper mens jeg ser det hele for meg, for din del, karmana.. :)
    Drikk du! Jeg trøster meg med denne....

image.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Sjekk country utdelingen på NRK, aldri sett så mye bra damer i publikum...:cool::cool:
    Det er nok dette som er fremtidsveien gutter:p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Nei nå er du alt for forutsigende TT:cool::cool: Se på de damene countrygutta drar da, noe annet egen halvfeite sosialistdamer med fett hår man finner blandt jazz, hardrock og progfolket....;);)
    Her kreves en LANDSOMFATTENDE endring:p

gismo

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Grisegutter....her snakker man om pene, renslige og medgjørlige kvinner med middels iq......herregud:mad::mad:

gismo

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å sykle en tur bort på Hifiklubben i Hilversum, og høre om de har noe peiling på Vault2, eller de bare selger den som pølser og bananer på Rema. Trodde egentlig jeg var ferdig med å handler hos Hifiklubben, men det kan jo være jeg tar feil (igjen) :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det meste går i syklus. Snart har du stua fylt av trådløse høyttalere fra Denon, litt Nad pluss kabler fra Dali. Og aldri har du hatt bedre lyd, etter hva du tror selv. I det hele tatt, illusjonsskaping er ikke bare bare.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.176
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor handle dyre streaminggreier når det allerede er gårsdagens nyheter du får på gata?
    Bluesound gir mye for pengene, og at det blir solgt på Hifiklubben er ingen grunn til å skrukke på nesa.
    Tvert i mot, -hvem andre gir 6 års garanti på skitet?

I Bluesound Vault sitter det en TEAC DVD driver.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det meste går i syklus. Snart har du stua fylt av trådløse høyttalere fra Denon, litt Nad pluss kabler fra Dali. Og aldri har du hatt bedre lyd, etter hva du tror selv. I det hele tatt, illusjonsskaping er ikke bare bare.. :)
    Hva som skjer oppe i hodene våre ift. illusjonsskaping er et interessant og vanskelig tema. Jeg er en enkel sjel, whatever makes me happy, men å forstå hva og hvorfor er det bare min kone som tror hun vet ;)

Selv om du nok er en større dinosaur enn meg, har jeg vanskelig for å tro at jeg ender opp med et mainstream oppsett fra Hifiklubben :) Noe moderne og minimalistisk av elektronikk kan nok godt være ender opp i min stue en eller annen gang. Tviler egentlig litt, synes det er kjekt når folk som er innom døren himler med øynene og lurer på om det er noe i veien med meg, men det går jo også an å få til med et par høyttalere :D

Turen i dag til Hifiklubben var som forventet. De hadde mindre peiling på produktet enn jeg selv, og var ikke i nærheten av å kunne svare på de spørsmålene jeg lurte på :mad: Det eneste som nytter er sannsynligvis å sende enn melding til Bluesound.

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor handle dyre streaminggreier når det allerede er gårsdagens nyheter du får på gata?
    Bluesound gir mye for pengene, og at det blir solgt på Hifiklubben er ingen grunn til å skrukke på nesa.
    Tvert i mot, -hvem andre gir 6 års garanti på skitet?

I Bluesound Vault sitter det en TEAC DVD driver.
    Er egentlig helt klar for en Vault2 jeg, BB. Problemet er at den hjelper meg lite hvis jeg ikke kan lagre WAV-filene mine fra HDXen på Vault2ens harddisk. Da kan jeg like godt kjøpe meg en vanlig streamer, og da er det jo et hav å velge av på markedet.....

Har forsovet ikke hastverk. Vault2 er nesten 30% dyrere her nede, enn i kongeriket. Et tankekors for dem som sutrer over haifai-priser i Norge :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Send en mail til Multirom, de kan svare deg.
    Er nok en god ide, men nettsiden deres er for øyeblikket nede. Har vel fremdeles mailadressen til Isak, men han jobber vel ikke lenger med Naim etter hva jeg husker?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Koser meg med Eclipsen som nå har fått skikkelig arbeidshøyde for rørbytter :)

Ingen tvil om at dette låter riktig så staselig. Gidder for øyeblikket ikke å bytte frem og tilbake med Karan preampen, men koser meg heller med musikken. Forsøker heller ikke å tenke mer på "duringen" i det ene mellomtone-elementet (tidligere beskrevet), men har sendt en mail til Audio Valve. Tilbakemeldingen derfra skal få være med på å bestemme hvor langt liv Eclipsen får ha i stuen min.

Lar meg fremdeles fasinere over hvor godt den passer inn med juletreet ;) På fronten er ett rødt lys, et oransje (som for sikkerhets skyld blinker), ett grønt og ett blått, og innvendig lyses hele greien opp av to røde led-lys. Nevnte jeg at lysene for sikkerhets skyld er med skikkelig lysstyrke ;) Må være laget for et asiatisk marked eller noe sånt.

image.jpg

Nå en tur til banken med oppgjøret for HDXen som ble betalt i cash. Viktig å få dem på haifai-kontoen før kona begynner å gresse i bunken :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og enda står støvsuger på stedet hvil... Er forøvrig enig, lys i alle regnbuens farger er en uting. I tillegg så skarpe at jeg en tenker ei middels disco kule.. Rørbytte er jeg spent på hva du synes om.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Koser meg med Eclipsen som nå har fått skikkelig arbeidshøyde for rørbytter :)

Ingen tvil om at dette låter riktig så staselig. Gidder for øyeblikket ikke å bytte frem og tilbake med Karan preampen, men koser meg heller med musikken. Forsøker heller ikke å tenke mer på "duringen" i det ene mellomtone-elementet (tidligere beskrevet), men har sendt en mail til Audio Valve. Tilbakemeldingen derfra skal få være med på å bestemme hvor langt liv Eclipsen får ha i stuen min.

Lar meg fremdeles fasinere over hvor godt den passer inn med juletreet ;) På fronten er ett rødt lys, et oransje (som for sikkerhets skyld blinker), ett grønt og ett blått, og innvendig lyses hele greien opp av to røde led-lys. Nevnte jeg at lysene for sikkerhets skyld er med skikkelig lysstyrke ;) Må være laget for et asiatisk marked eller noe sånt.

Vis vedlegget 357004

Nå en tur til banken med oppgjøret for HDXen som ble betalt i cash. Viktig å få dem på haifai-kontoen før kona begynner å gresse i bunken :)
    Herlig med litt "live" i stua Karmana.....:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal ikke alltid skue hunden på hårene ut fra hvordan jeg tidvis bruser med fjærene, HC :D

Da jeg var 14 år snek jeg meg inn på Saturday Night Fever i Bergen sammen med en liten tysk prinsesse som gav undertegnede gelefølelse i beina. Av en eller annen obskur grunn tror jeg den filmen hadde 18 års grense da den første gang ble vist i Norge. Tøff i trynet etter at vi hadde sluppet inn var fokus på helt andre ting en ulekker sleskedansing og kastratsang. Likevel, Saturday Night Fever er et godt minne for undertegnede :D

Der ser du, gismo, du klarer faen ikke å være slem selv når du prøver ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gooooarnnnn, Stoke......men mere avslappet til utgåtte dippedutter fra Logitech :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn