Sur saft er det vel ingen som liker ? Men synes du kledde det nye bildet ditt....
Spurte ikke om elementene. Det er transmisjon.Bakladet horn eller transmisjon? Type elementer?
Øker med et stk boks fra HiFi klubben?Hva erstatter du HDX med? Ønsker ellers en fortsatt God Jul!
Har egentlig ikke helt bestemt meg. Utgangspunktet for salget var at HDXen begynner å bli gammel, og mye annet dukker opp på markedet til mer sympatiske priser. Det viktigste var likevel at jeg syntes det var meningsløst å sitte med en såpass dyr boks når den kun ble benyttet som lagring og drivverk.Hva erstatter du HDX med? Ønsker ellers en fortsatt God Jul!
OK, har ikke noe forhold til Bluesound, men kan være bra greier det.Har egentlig ikke helt bestemt meg. Utgangspunktet for salget var at HDXen begynner å bli gammel, og mye annet dukker opp på markedet til mer sympatiske priser. Det viktigste var likevel at jeg syntes det var meningsløst å sitte med en såpass dyr boks når den kun ble benyttet som lagring og drivverk.Hva erstatter du HDX med? Ønsker ellers en fortsatt God Jul!
Som HC skriver snuser jeg litt på Bluesound og da Vault2. Den er vel ganske lik HDXen i funksjonalitet og i tillegg støtter den Tidal. Det er sikkert kvalitetsforskjeller sammenlignet med HDXen (burde i hvert fall være det ift. prisforskjellen), men så lenge Vault2 kun skal brukes som drivverk (og lagring) til Naim DAC med XPS2, så tror jeg ikke det er her slaget skal stå ift. store lydforskjeller.
Fortsatt god jul til deg og dine i Trøndelagen![]()
Kjente ikke igjen Ravnen med det samme BluesRavnen.
Da blir det penger til overs.
![]()
Godt poeng akkurat det med cdp, men du får ikke meg til å tro at en streamer er en streamer. Det må gjerne fornuftsforklares om du vil, men det er lite som vokser inn i himmelen, dessverre.Ser det er snakk om digital avspilling og drivverk over her.
Med streaming og ripping er vel ikke dette noe tema?
Teknologi i nye CD spillere leser og lagrer data for så å korrigere for feil slik at drivverket ikke er av slik betydning som før.
jeg har ingen stor kompetanse på dette, men har hørt sjøl på f.eks.Bladelius Embla at den lagrede CD`n låter bedre enn ved direkte avspilling.
WAV-format?
Da er du såpass overtroisk at du bør (les: må) kjøpe en ekte naimboks.
Den bør (igjen, les: må) plasseres på cerapucks, som igjen står på vibrapods og naboen skal gå med filttøfler på!
Hehe...enig herWAV-format?
Den bør (igjen, les: må) plasseres på cerapucks, som igjen står på vibrapods og naboen skal gå med filttøfler på!
Det er vel flere bokser som spiller av WAV? Til og med (gode) gamle squeezeboxn gjør det.![]()
Seriøsitet i tråden er kjærkommentWAV-format?
Den bør (igjen, les: må) plasseres på cerapucks, som igjen står på vibrapods og naboen skal gå med filttøfler på!![]()
Dersom du har tatt vare på musikken din, rippet til HDX i WAV format, så tror jeg du får problemer med avspilling av filene på annet enn Naim.
De kan imidlertid konverteres til FLAC så langt jeg vet.
Ellers, beklager alt dette seriøse våset, stå på videre der dere slapp![]()
Det eneste som er sikkert med HFS, er at det sies så mangtDet er vel flere bokser som spiller av WAV? Til og med (gode) gamle squeezeboxn gjør det.![]()
Jojo RoDa, men for noe sløsing med diskplass da mann
gismo
Pst: men for å ivareta de filene Tidal HiFi leverer burde jo helt klart mannen hatt en Weiss dac
daFireWire slår vist det meste ned i skoa sies det...
Men skal itte legge meg inn i den saken...
![]()
Syntes å erindre noe savn av seriøsitet i tråden......men leste sikkert feil....skål da kompisDet eneste som er sikkert med HFS, er at det sies så mangtDet er vel flere bokser som spiller av WAV? Til og med (gode) gamle squeezeboxn gjør det.![]()
gismo
Pst: men for å ivareta de filene Tidal HiFi leverer burde jo helt klart mannen hatt en Weiss dac
![]()
![]()
Å faenSyntes å erindre noe savn av seriøsitet i tråden......men leste sikkert feil....skål da kompisDet eneste som er sikkert med HFS, er at det sies så mangtDet er vel flere bokser som spiller av WAV? Til og med (gode) gamle squeezeboxn gjør det.![]()
gismo
![]()
![]()
gismo
Skikkelig rallar! Ikke som dagens penstrigla narvikværingerHan så ut som han hadde vært en tur på byen i Narvik gitt...