Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Audio Valve er så langt musikk på fløyelsbakgrunn, mens Karan er mer gjennomsiktig uten bakgrunn. Gir sikkert ikke særlig mening og er vel heller ikke særlig interessant for andre, men gir mening for den viktigste her i stuen når det gjelder lyd og da er det jo greit å notere det ned til senere ;)

Ingen som har vært borti eller har synspunkt på det jeg nevnte i forrige post ???

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rørdemper, timer på rør, kontakt /irrete overflate på beina på rør.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rør demper er en ting som settes rundt rør. Dette kan dempe mikrofoni i rør. Elektro rens/spray bruker jeg selv på pinnene. Kan faktisk være nødt til å pusse de lett med fint sandpapir. :)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Som HCS sier. Og du kan bytte om et og et rør på kanalene til feilen flytter seg. Gjør den ikke det er det ikke rørene.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmfff, byttet til et nytt rørsett. Samme duren :mad: Something is rotten in England :mad:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Hmmmfff, byttet til et nytt rørsett. Samme duren :mad: Something is rotten in England :mad:
    Var ikke denne kun få mnd da Karmana?
    Om det ikke er dårlig kontakt pga av et rørbein, som gjerne er "gamle", så har og også vært borti dårlig kontakt i selve rørsokkelen.
    Men skulle ikke være det på en så ny amp?:confused:

Men om du setter på deg en silkehanske og jobber litt med hvert rørene (jokker) :cool: ut/inn av sokkel med røret finner du som oftest ut av det:p
    Husk strømløs amp:eek:;)

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var ikke denne kun få mnd da Karmana?
    Om det ikke er dårlig kontakt pga av et rørbein, som gjerne er "gamle", så har og også vært borti dårlig kontakt i selve rørsokkelen.
    Men skulle ikke være det på en så ny amp?:confused:

Men om du setter på deg en silkehanske og jobber litt med hvert rørene (jokker) :cool: ut/inn av sokkel med røret finner du som oftest ut av det:p
    Husk strøløs amp:eek:;)

gismo
    Ble levert fra Audio Valve i slutten av juli. Byttet jo om på plasseringen av et par rør i går og byttet hele settet i dag, uten at det hjalp. Har også forsikret meg om at rørene er trykket helt ned i sokkelen. Må være noen andre greier. Gidder ikke rote mer med det nå. Reiser i morgen og blir borte til torsdag likevel. Sender en mail til Hallvar og hører om teknikeren hans kan hoste opp en fornuftig forklaring og/eller løsning. Har lave skuldre, garantien følger ny eier etter salg hos Audio Valve :) Har nok minimal betydning når jeg spiller, men litt irriterende er det jo.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke England, Vacuumrørland ;)
    ;) Har ingen tro på at det er noe med rørene, men tyskerne er jo en ryddig gjeng så dette går nok bra. Det beste hadde vært at det var noen alvorlig gærnt slik at jeg bare kunne kjørt over grensen og byttet den i en svart utgave :rolleyes:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis det da ikke er noe med impedans. Men du mente vel at dette ikke var noe problem karmana? Hva er gain på Karan kontra Audiovalve?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis det da ikke er noe med impedans. Men du mente vel at dette ikke var noe problem karmana? Hva er gain på Karan kontra Audiovalve?
    Jepp. I følge Herr Atkinson så var det viktig at inngangs-impedansen på ampen var på minst 30K Ohm, og dette ivaretar Karan (uten at det sier meg en puck ;)) Gain på Karan ampen er 28 dB, mens Eclipsen er oppgitt til 15-26 dB. Duringen gjelder jo bare på det ene elementet på høyre høyttaler, det er helt tyst på den andre høyttaleren......

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Jepp. I følge Herr Atkinson så var det viktig at inngangs-impedansen på ampen var på minst 30K Ohm, og dette ivaretar Karan (uten at det sier meg en puck ;)) Gain på Karan ampen er 28 dB, mens Eclipsen er oppgitt til 15-26 dB. Duringen gjelder jo bare på det ene elementet på høyre høyttaler, det er helt tyst på den andre høyttaleren......

Åååå så godt det var høyre side....da har det jo ikke noe med de varige men/senskader HC gav hele venstre sida di for et par år tilbake....:cool::cool::cool:

:pgismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Iogmed at skaden satt i høyttalere karmana ikke lenger besitter skulle det godt gjøres.. :) Regner med at skjerming og kabler er på stell?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tenker også på skjerming og kabler, HCS.
    ...og om det kan være sånn at noe er koblet utenfor strømfilteret sånn at det blir jordsløyfer og greier?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Iogmed at skaden satt i høyttalere karmana ikke lenger besitter skulle det godt gjøres.. :) Regner med at skjerming og kabler er på stell?

Bare fleipa HC, men det skjønte du;)
    RoDa....denne "tilleggs pre' n" har sikkert itte fått plass sammen med de andre gromboksa til Karmana....:rolleyes:
    Sikkert kobla med et uskjermet lakkrissnøre sammen med en brummende varmeovn eller noe sånt....:cool::cool:

gismo

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    RoDa....denne "tilleggs pre' n" har sikkert itte fått plass sammen med de andre gromboksa til Karmana....:rolleyes:
    Sikkert kobla med et uskjermet lakkrissnøre sammen med en brummende varmeovn eller noe sånt....:cool::cool:

gismo
    Som rett skal være. I de dager da rør var moderne fantes det bare lakrissnører ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    Som rett skal være. I de dager da rør var moderne fantes det bare lakrissnører ;)

Driver du med hobbyen fordi det er moderne Roda ? ;) Måten en bruker elementer på i konvensjonelle høyttalere er ikke så mye yngre.. Slik sett er Blues mer moderne , eller ka du trur ? For egen regning er det mye å sette seg inn i enda. Låner en klasse H amp i helga, morsomt. Og sikkert veldig moderne. Men ikke fått helt fot... Så går jeg tilbake kanskje til rør. Med en interstage versjonen som de færreste har hørt.. Da snakker vi gjennomsiktig på et helt annet nivå enn det rør har gjort til nå.. Men det er en annen historie.. Som ikke mange kjenner anyway.. :cool:. Moderne , so what...Lære mer , yes... Forutinntatthet = dumskap ..Easy - peasy..:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her har det jo vært litt aktivitet mens jeg har kreket meg nedover til Paris, og deretter kost meg med litt håndball på tv. Kjekke ting :)

Så lenge det er på rette siden av et fetthår så må jo det være bra nok, RoDa ;)

Eclipsen har fått den siste ledige plassen i nettfilteret. Siden duringen forsvinner når jeg kobler inn Karan forforsterkeren så tviler jeg sterkt på at det er noe støy på utsiden av Eclipsen som er problemet.

Fikk akkurat en mail fra Hallvar at det mest fornuftige sikkert er å sende den til Tyskland. Har bedt ham sjekke om jeg kan levere, vente og dra tilbake når den er fikset. En kjekk mulighet for en liten biltur og ikke minst muligheten til å snoke rundt i Audio Valve sine lokaler :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Her har det jo vært litt aktivitet mens jeg har kreket meg nedover til Paris, og deretter kost meg med litt håndball på tv. Kjekke ting :)

Så lenge det er på rette siden av et fetthår så må jo det være bra nok, RoDa ;)

Eclipsen har fått den siste ledige plassen i nettfilteret. Siden duringen forsvinner når jeg kobler inn Karan forforsterkeren så tviler jeg sterkt på at det er noe støy på utsiden av Eclipsen som er problemet.

Fikk akkurat en mail fra Hallvar at det mest fornuftige sikkert er å sende den til Tyskland. Har bedt ham sjekke om jeg kan levere, vente og dra tilbake når den er fikset. En kjekk mulighet for en liten biltur og ikke minst muligheten til å snoke rundt i Audio Valve sine lokaler :)

Den muligheten ville jeg tatt på strak arm Karmana, sikkert gør skoj;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Holder på med litt midlife update på skrotten for tiden. Det betyr at jeg lever som et vilt dyr i en tre måneders periode, i betydningen av at jeg hverken røyker eller drikker alkohol. Det med røyk er helt uproblematisk :) Det andre setter definitivt sine begrensninger når jeg nå er i Paris.....

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den persiske gudinnen som har satt deg på lever-rens med mer? Du lever sikkert et par uker ekstra pga dette. Om du merker noen forskjell på tampen kan en jo lure på. Gåstol og bleieskift.. ;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den persiske gudinnen som har satt deg på lever-rens med mer? Du lever sikkert et par uker ekstra pga dette. Om du merker noen forskjell på tampen kan en jo lure på. Gåstol og bleieskift.. ;D
    Du er nok ikke så langt fra sannheten ;) Men, var det ikke du, som i et øyeblikk av manglende selvinnsikt, skrev litt indignert på HFS om bilder av flasker og hva det gjorde med musikkopplevelsen :cool: Hadde jo ventet skikkelig support fra deg :D;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alkohol er et sedetiv. At det kan være kultur med musikk og alkohol må en være åpen for. Når det er sagt så er alkohol bedøvende . Må en ha alkohol for å utholde kattejammer fra pre-menstruelle damer med markeringsbehov, vel da har en problemer.. Ihvertfall ifht anlegget.. 8).

Seriøst er det trivelig med det en deler sammen. Å dele rusmidler her inne, under dekke av kultur, har jeg mindre til overs for.

Får ta deg med til colon - klinikken når du kommer. ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Holder på med litt midlife update på skrotten for tiden. Det betyr at jeg lever som et vilt dyr i en tre måneders periode, i betydningen av at jeg hverken røyker eller drikker alkohol. Det med røyk er helt uproblematisk :) Det andre setter definitivt sine begrensninger når jeg nå er i Paris.....
    Selvplager;) Kan da vel itte gå inn i jula med sånne merkelige tanker i skallen...:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selvplager;) Kan da vel itte gå inn i jula med sånne merkelige tanker i skallen...:cool::cool:

gismo
    Går greit for meg. Hvis summen av lastene er konstant kan det vel bli litt verre for kona og ungene :rolleyes:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gismo, det er jo ikke så rart.. Med en forestående feiring full av pinne kjøtt og torsk.. Vel, da hadde en slik kur vært helt ok.. Her i huset blir det ribbe, men ingen halal gris.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir definitivt ikke noe PrimaLuna på meg x-cell ;) Har en vorte på siden som skal fikses før jeg rører det enda mer til ;)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde klimamøtet var over? Du får komme deg ut av hippi antrekket..

Virker som du ikke helt er fornøyd med rør..? Jeg er ikke i tvil om at enkeltstående er det du har glimrende ting. Og jeg er stor fan av drinking by the label. Som jeg er inne på et annet sted her inne, to halvdeler blir kanskje ikke to. Dvs to ulike måter å forvrenge på KAN forsterke hverandre. Selvom endel tror de får automatisk rør og deres magi, og transistorer og deres kontroll. Noe som slett ikke er noen selvfølge. Just sayin.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Virker som du ikke helt er fornøyd med rør..? Jeg er ikke i tvil om at enkeltstående er det du har glimrende ting. Og jeg er stor fan av drinking by the label. Som jeg er inne på et annet sted her inne, to halvdeler blir kanskje ikke to. Dvs to ulike måter å forvrenge på KAN forsterke hverandre. Selvom endel tror de får automatisk rør og deres magi, og transistorer og deres kontroll. Noe som slett ikke er noen selvfølge. Just sayin.. :cool:
    Ikke automatisk rørmagi og transistorkontroll. Faen, jeg er blitt lurt :mad:;)

HC, du må bli flinkere til å lese hva jeg tenker og ikke hva jeg skriver :rolleyes: Er så langt ikke misfornøyd med hva jeg har hørt av Eclipsen. Er som nevnt bare i startgropen, men begynte vel (som vanlig) å kommentere litt for tidlig og da baller det jo lett på seg med gnaget. Står nå en gang Bergen i passet ;) Surmulingen i de siste postene handler jo om den j....a duringen. Har mistet fokus, men som tidligere skrevet så tror jeg ikke det er rørene som har skylden :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Hehe...da heter det rør-hybrid da Karmana, utviklet av særs flinke folk og dette forgår en annen plass i Tyskland:cool::cool:
    De kaller det å få i både pose og sekk...:p:p

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får håpe du finner din lyd karmana. Og keramikk og glassvarer hører ofte sammen ja.. :cool:.

Siden du har sett lyset og nyter morgenen med en mild tarmrens som har hint av lavendel, kanel og et hint av persille må jeg bare poste bildet under... ;)

FB_IMG_1450165292600.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hehe...da heter det rør-hybrid da Karmana, utviklet av særs flinke folk og dette forgår en annen plass i Tyskland:cool::cool:
    De kaller det å få i både pose og sekk...:p:p

gismo
    Skrytkuk :mad::cool:;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn