Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Feil......... :mad:

Vi tviholder OG bruker vinylen vårses!!!!!!

:rolleyes:
    Jeg skrev da ingenting om vinyl, JJ :rolleyes: Bra at en ytre trussel nå kan bringe dere sammen i en felles front mot den vonde samfunnsutviklingen :cool:

Tja, har en guts eller er en en pusling...Samfunnsutviklingen betyr da ikke mest...La meg tegne et enkelt bilde... En kommer på besøk til en som en ikke kjenner så godt.. Et av rommet er dekket av bøker..Hva liker vedkommende tror du ? Ja, lese... Et annet sted kommer en inn og ser masse vinyl og cd plater på vegger og gulv... "Å ja...MUSIKK, liker han her.." Så kommer en hjem til en som har en pad liggende å slenge...? "Å ja, han er med i samfunnsutviklingen og digger minecraft, candycrush og har en veldig oppdatert facebook side.." You do the math boy... :cool: . Jeg vet hvem jeg vil være, men når en ser på endel er jeg usikker på om de i det hele tatt finner ræva med begge hender når det er mørkt.. :)

Og du som er litt for deg..Kan vi ikke få et par av typen USS Zumwalt til Norge..Det hadde vært noe.. :). Da skulle du vært stolt av å være dekksgutt i den Kongelige Norske Marine.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kommer man inn på rommet ditt HC, så ligger det verktøy, malingspann og materialer slengt rundt overalt.
    Det er fordi du er så glad i å male og snekre!;)

Zumwalt er så jævlig dyrt.
    Vi vil heller drikke Cava når vi kommer på institusjon.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg skrev da ingenting om vinyl, JJ :rolleyes: Bra at en ytre trussel nå kan bringe dere sammen i en felles front mot den vonde samfunnsutviklingen :cool:

Tja, har en guts eller er en en pusling...Samfunnsutviklingen betyr da ikke mest...La meg tegne et enkelt bilde... En kommer på besøk til en som en ikke kjenner så godt.. Et av rommet er dekket av bøker..Hva liker vedkommende tror du ? Ja, lese... Et annet sted kommer en inn og ser masse vinyl og cd plater på vegger og gulv... "Å ja...MUSIKK, liker han her.." Så kommer en hjem til en som har en pad liggende å slenge...? "Å ja, han er med i samfunnsutviklingen og digger minecraft, candycrush og har en veldig oppdatert facebook side.." You do the math boy... :cool: . Jeg vet hvem jeg vil være, men når en ser på endel er jeg usikker på om de i det hele tatt finner ræva med begge hender når det er mørkt.. :)

Og du som er litt for deg..Kan vi ikke få et par av typen USS Zumwalt til Norge..Det hadde vært noe.. :). Da skulle du vært stolt av å være dekksgutt i den Kongelige Norske Marine.. :)
    Et rom dekket av bøker - den fremmede tenker; Bibliotek! Vinyl og cd-plater på vegger og gulv - den fremmede tenker; Gærning! Et rom med en IPad og noe musikk og bøker rundt omkring - den fremmede tenker; Et hjem! Så der har du fasiten på matteutfordringen din :cool:;)

Er vel en god sjanse for at stelth ikke hjelper særlig mye lenger (i hvert fall ikke på en noenlunde teknologisk oppegående motstander).....Forøvrig kanonstøgg å se på :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer man inn på rommet ditt HC, så ligger det verktøy, malingspann og materialer slengt rundt overalt.
    Det er fordi du er så glad i å male og snekre!;)

Zumwalt er så jævlig dyrt.
    Vi vil heller drikke Cava når vi kommer på institusjon.
    ......og etter hvert kommer det til å bli fullt av DSP-greier hos HC :cool: Fremmede vil da kalle ham en data-geek ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så, så.. Jeg evner å gjøre litt selv. Istedenfor å kjøpe midfi fra klubben ala argon og bluesound rask. Et hjem kan være så mangt. Enhver får drive utifra de forutsetninger og kunnskap en har.. Og hvis dette strekker seg til å trykke på et tastatur så for all del. 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så, så.. Jeg evner å gjøre litt selv. Istedenfor å kjøpe midfi fra klubben ala argon og bluesound rask. Et hjem kan være så mangt. Enhver får drive utifra de forutsetninger og kunnskap en har.. Og hvis dette strekker seg til å trykke på et tastatur så for all del. 8)
    Hehe, kjekt å rive litt kjeft på en ellers stille onsdag :D

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Ja,trur jammen vi klarte å erte litt^.
    HC tåler nok steken;)

Det er en misunnelsesverdig flott bass-sak han har fått i hop.
    -og nå skar`n jaggu bygge seg streamer høres det ut som!:cool:

Helt riktig,-et hjem kan være så mangt.
    Hva tror dere denne beboeren er interessert i?
    Potetgull?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se dere må være tre. Men det er ikke noe nytt. Ikke alle som tør å akkedere med karmana. Sleike brunt er enklere :cool:.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe er en lost case anyhow.. :cool:. Etter samtale med en kompis har jeg funnet ut hva forsterker blir. Og da er jeg happy camper. Så får andre snurre rundt med pubertale ting som filer de ikke finner..

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Syns det forrige bildet minnet litt om garasjeloft.....:rolleyes::cool::cool:
    Nei...trur jaggu je må trykke på en "tastaturknapp" nå je.....:p

Hodepine og forkjølelsen herjer her på Botilsrud...:(

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe er en lost case anyhow.. :cool:. Etter samtale med en kompis har jeg funnet ut hva forsterker blir. Og da er jeg happy camper. Så får andre snurre rundt med pubertale ting som filer de ikke finner..
    Var fristet til å sende bildet en gang til, men klarte å motså ;) Blir vel en sånn 300B sak som jeg har mindre greie på enn alle de andre tingene jeg ikke har greie på :) Blir spennende når du kommer i gang og deler litt av fremdriften, men kjenner jeg deg rett holder du fremdeles kortene tett til brystet. Blir det musikk med Hørning og subber før jul?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det blir det. Har lite behov for anerkjennelse, men det er koselig om folk liker litt det de hører. Og hold smella på deg gismo, sitte i en stue fylt med marmor blind å si slikt..
    :). God bedring må du ha. Og idag har jeg kjøpt kassettspiller. Bra dag.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Ja, det blir det. Har lite behov for anerkjennelse, men det er koselig om folk liker litt det de hører. Og hold smella på deg gismo, sitte i en stue fylt med marmor blind å si slikt..
    :). God bedring må du ha. Og idag har jeg kjøpt kassettspiller. Bra dag.
    Lover å være snill gutt ut dagen HC....:cool:;):p

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har nå spilt noen timer med Eclipsen. Har benyttet originalrørene får å få et utgangspunkt. Har benyttet My Masquerade med Midnight Choir som referanselåt. Det første umiddelbare inntrykket (som skal modnes og etterprøves) er at det sammenlignet med min Karan preamp ble en større ro i lydbildet (den berømmelige sortere bakgrunnen). Samtidig mener jeg bestemt at det er en del detaljer i denne låten som er fraværende med Eclipsen. Ta det bare som et første inntrykk. Det er selvfølgelig også tildels umulig å sammenligne seriøst når man ikke vet om man har samme lydvolum i sammenligningen. Det eneste som er sikkert er at Eclipsen ikke gjør seg bort :)

Liker byggekvaliteten, og både knotter og fjernkontroll er god i hånden. Jeg liker mindre at to lysdioder på innsiden lyser så sterkt at jeg knapt ser rørene gløde :mad: Liker heller ikke at fjernkontrollen er rene sikteøvelsen for å endre på volumet, men satser på at nye batterier kan hjelpe på dette. Eclipsen er oppgitt til å veie 20 kg. Dette nekter jeg å tro (selv med emballasje), selv om jeg ikke gidder å sjekke det ut :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Flott låt Karmana, her har du mye å gå for, god vokal, el og akustisk gitar, strykere, dyp bass osv...kanskje litt manko på rytme og smell, men her kan du strilytte;)
    Kjørte den nettopp her nå....savner ikke noe her....MED rør....:cool::cool:
    Blir spennende, du har jo nettopp startet jo...:p

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra start! Maskerer er ikke helt bra, men kanskje er det bare litt rolling som skal til? Det blir uansett forskjell, så finner du ut hva du liker best. Og nei, ikke 300B. Monoblokker, interstage..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott låt Karmana, her har du mye å gå for, god vokal, el og akustisk gitar, strykere, dyp bass osv...kanskje litt manko på rytme og smell, men her kan du strilytte;)
    Kjørte den nettopp her nå....savner ikke noe her....MED rør....:cool::cool:
    Blir spennende, du har jo nettopp startet jo...:p

gismo
    Faen er det ikke det ene så er det det andre, men nå godt forankret i godstolen :)
    Jepp, blir spennende dette her. Er jo knapt kommet opp av startgropen.
    At du har testet det sporet og ikke savner noe, handler vel sannsynligvis om at du ikke har sammenlignet med en Karan preamp :rolleyes::cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bra start! Maskerer er ikke helt bra, men kanskje er det bare litt rolling som skal til? Det blir uansett forskjell, så finner du ut hva du liker best. Og nei, ikke 300B. Monoblokker, interstage..
    Maskering. Dekkende ord, men fant det ikke i farten :) Skal teste litt fram og tilbake etter hvert, så får vi se om jeg fremdeles mener det samme. Deretter har jeg jo litt rør å tulle litt med som presumtivt skal være bedre enn originalrørene.

Audio Note dukket opp når jeg googlet interstage......falt raskt av lasset :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Dette med " maskering" er litt farlig å føle etter kort tid, jeg følte også litt sånn da Audionet boksene ble satt til side, disse er/var super oppløst og detaljerte følte og trodde jeg.

Første timene med Einstein var litt det samme som Karmana her, men etter mer spilling ble oppfattelsen annerledes, lyttelæring vil jeg kalle det:cool:
    Einstein er detaljert, oppløst og nyansert som bare rakkern, men på en litt mindre fremtredende måte i toppen ( les lytte behagelig) men alt og litt til er der, pluss mye mer naturlighet på nyansering. Men fikk allikevel en følelse de første timene at noe manglet. Annen forvrengning kanskje?:p
    Men den store forskjellen er/vas nok mellomtonen, nå lever den, den er mer organisk, varm og dynamisk fremtredende.
    Nå kommer kvinnevokalene til meg, jeg trenger ikke lete etter dem:cool:
    Nedre frekvenser (bass) er nokså like, transistor slutt- trinn viser kontrollen og stramheten som jeg hadde før;)
    Skal vel nevne Weiss som dac til Einstein kontra det som satt i Audionet boksene også...

Men dette var hos meg og til og med i feil tråd, beklager litt OT Karmana;)

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette med " maskering" er litt farlig å føle etter kort tid, jeg følte også litt sånn da Audionet boksene ble satt til side, disse er/var super oppløst og detaljerte følte og trodde jeg.

Første timene med Einstein var litt det samme som Karmana her, men etter mer spilling ble oppfattelsen annerledes, lyttelæring vil jeg kalle det:cool:
    Einstein er detaljert, oppløst og nyansert som bare rakkern, men på en litt mindre fremtredende måte i toppen ( les lytte behagelig) men alt og litt til er der, pluss mye mer naturlighet på nyansering. Men fikk allikevel en følelse de første timene at noe manglet. Annen forvrengning kanskje?:p
    Men den store forskjellen er/vas nok mellomtonen, nå lever den, den er mer organisk, varm og dynamisk fremtredende.
    Nå kommer kvinnevokalene til meg, jeg trenger ikke lete etter dem:cool:
    Nedre frekvenser (bass) er nokså like, transistor slutt- trinn viser kontrollen og stramheten som jeg hadde før;)
    Skal vel nevne Weiss som dac til Einstein kontra det som satt i Audionet boksene også...

Men dette var hos meg og til og med i feil tråd, beklager litt OT Karmana;)

gismo
    Veldig langt fra OT det der gismoen! Kjekt å lytte til erfarne fjellfolk, og ikke minst interessant å høre om andres erfaring og opplevelser. Blir et verdifult sammenligningsgrunnlag når en stakkar skal gjøre seg opp sin egen mening. Tar det definitivt med meg videre som et veldig godt innspill. Hvorvidt vi til slutt konkluderer på samme måte er en annen sak, og definitivt helt uviktig :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rett innom døren før jeg hiver meg på toget for å se Ajax mot Molde. Har store problemer med å skjønne hvorfor jeg i sin tid kjøpte billetter til denne kampen. Har et avslappet forhold til Ajax og er totalt uinteressert i Molde. Jaja, slipper i hvert fall å sitte på ræven og kose meg med musikk :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som nevnte kjøpte jeg i et usedvanlig svakt øyeblikk billetter til Ajax-Molde kampen. Følelsen av å være på feil plass ble ytterligere forsterket da jeg skjønte at plassen jeg hadde kjøpt, innbefattet å være buret inne sammen med alle Molde-supporterne. Må likevel innrømme at jeg overrasket meg selv med å juble da Molde scoret (litt diskré og i det skjulte må vite). Slik så det ut før Molde scoret og etter at de hadde scoret ??????

image.jpg
    image.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Må nok slutte meg til JJ her.:rolleyes: 50 m. unna action med 22 mannlige lærfetishister når du kan sitte i godstolen, på første rad til all verdens konserter og flotte artister....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24

Hva når du (mannfolk) har vært på by'n og sjekket opp DEN reima (kvinnfolk) og blitt med henne hjem.... og stua ser slik ut?

wp1.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må nok slutte meg til JJ her.:rolleyes: 50 m. unna action med 22 mannlige lærfetishister når du kan sitte i godstolen, på første rad til all verdens konserter og flotte artister....
    Hehe, blir så uendelige mye bedre etterpå vettu :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Mulig, vet ikke.... har til gode å overvære en foppalkamp live heldigvis. Hockey er bedre, hyppigere vold, lengre køller, kort vei til popcorn

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hva når du (mannfolk) har vært på by'n og sjekket opp DEN reima (kvinnfolk) og blitt med henne hjem.... og stua ser slik ut?

Vis vedlegget 353649
    Hvis jeg som 50+ hadde "sjekket" eller blitt sjekket opp og logret villig med hjem til en slik leilighet, ville nok min første tanke vært.........faen nå har du driti deg ut, dette blir dyrt! Litt mer kjekk i pelsen, hmmm dama har hjerterom og hulrom for flere enn meg. Når haifai-hobbyen har tatt overhånd er vel den første tanken, pussig å plassere to Vivid høyttalere på samme side ;)

Ingenting av dette svarer jo på spørsmålet, men det var nå en gang stilt til HC.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mulig, vet ikke.... har til gode å overvære en foppalkamp live heldigvis. Hockey er bedre, hyppigere vold, lengre køller, kort vei til popcorn
    Med alt som injiseres og puttes i nebbet, tviler jeg på at hockey-spillere har lengre køller :cool: Men, dette gjelder jo selvfølgelig bare i andre land.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel på tide med litt musikk igjen. Har aldri vært i Alabama, men burde kanskje tatt en tur. Låtene som omhandler Alabama borger i hvert fall for kvalitet. Her er to som ikke gjør skam på navnet...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dobbelgløding til Nirvana :)

Vis vedlegget 353766
    Du spilte ikke noe sløy country for at barnebarnet skulle swinge seg slik? Skulle vært artig å latt deg blindteste forsterker. Får en liten følelse av at du er litt biased ifht at rør SKAL maskere, dvs gi varme og glød. Men litt mindre snert.. Just a hunch.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dobbelgløding til Nirvana :)

Vis vedlegget 353766
    Du spilte ikke noe sløy country for at barnebarnet skulle swinge seg slik? Skulle vært artig å latt deg blindteste forsterker. Får en liten følelse av at du er litt biased ifht at rør SKAL maskere, dvs gi varme og glød. Men litt mindre snert.. Just a hunch.. :)
    Hun ba selv om Smells like teen spirit :) Forsovet eneste låten med kvalitet hun liker, resten er dessverre mye stusselig musikk som moren liker. Regner med at moren ville snudd på den setningen ;)

Mener selv jeg stiller med et åpent sinn og er totalt blottet for prestisje i forhold til rør Vs. transistor. Hvilket selvfølgelig ikke ekskluderer muligheten for en kraftig buklanding i en blindtest ;) Jeg er nok biased i forhold til en forventning om varme og glød, men det med maskeringen hadde jeg egentlig ikke tenkt på før jeg savnet detaljer i testlåten (og du benyttet ordet maskering som jeg synes var dekkende). Snert har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. Strengt tatt så driter jeg i konvensjoner og uskrevne regler. At the end of the day handler det om den preampen som gir meg mest glede :)

Blir lett litt upresist og lett å misforstå når jeg skriver om lytteinntrykk i tråden. Så upresisr som haifai-språket er, så er det vel strengt tatt bare meg selv som skjønner hva jeg forsøker å få frem ;) Så langt tror jeg at jeg (spissformulert) ville benyttet Eclipsen når jeg kom stresset hjem fra jobb å ønsket å slappe av, og fyrt i gang Karanen når jeg var mer opplagt og ville bedrive konsentrert lytting :D Bør nok beholde begge :)

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    En herlig dobbeltglød i musikk-kroken din i kveld kjære Karmana, energisk og nydelig småjente du har der;)
    I det lange løpet, kanskje du ikke er helt der ennå.........så vinner rør..:cool::cool:
    Ønsker deg ei flott helg!!

gismo

V

vinyl-mannen

Gjest
    En herlig dobbeltglød i musikk-kroken din i kveld kjære Karmana, energisk og nydelig småjente du har der;)
    I det lange løpet, kanskje du ikke er helt der ennå.........så vinner rør..:cool::cool:

gismo
    Klart rør vinner gismo, gutten har bare ikke sett lyset ennå:D
    God helg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

gismo
    Klart rør vinner gismo, gutten har bare ikke sett lyset ennå:D
    God helg
    Hehe....kan jo være at han er så "ung" så han hører for godt i/med toppen ennå vinyl-mannen....:cool::cool:
    Men da glemmer'n jo naturligheten, de tonale ekte nyansene og ikke minst driv/flyt og rytme...:p;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.149
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja vi får se :) Akkurat nå står rør lavere i kurs enn transistor. Har litt during i mellomtonen i den ene høyttaleren, akkurat så høyt at jeg legger merke til det fra lytteposisjonen :mad: Har byttet om innbyrdes på et par av rørene, uten at det hjalp. Får vel gå litt mer metodisk til hverks. Lure triks i Ludo mottas med takk :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn