Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den som sover synder ikke :) Hvordan i alle dager endte denne tråden opp som en rørtråd :mad: Seriøst, veldig hyggelig at dere er innom, og ikke minst deler av deres erfaring :) Kommer nok noen dumme rør-spørsmål fra meg i fortsettelsen.....

Mener å huske det lugget litt da jeg testet ut Dream Theater, så det er kanskje på tide å gi det et nytt forsøk. Rival Sons er et sikkert stikk for oss som har levd noen år og liker retro-rock :)

TT, jeg hadde vært fornøyd hvis jeg hadde hatt råd til å bruke hun/han der som støvtørker :rolleyes:;)

U

utgatt25555

Gjest
    Den som sover synder ikke :) Hvordan i alle dager endte denne tråden opp som en rørtråd :mad: Seriøst, veldig hyggelig at dere er innom, og ikke minst deler av deres erfaring :) Kommer nok noen dumme rør-spørsmål fra meg i fortsettelsen.....

Mener å huske det lugget litt da jeg testet ut Dream Theater, så det er kanskje på tide å gi det et nytt forsøk. Rival Sons er et sikkert stikk for oss som har levd noen år og liker retro-rock :)
    Jeg lover jeg skal forsøke bli snill gutt og ikke røre til tråden din...for mye...så snill skal jeg forsøke bli at jeg gikk og kjøpte denne for å forbedre meg og ikke høre på sånn agiterende og støyende opprørsk musikk som jeg lyttet til da jeg skrev om rørenes verden ;)

Totalt improvisert pianokonsert av KJ...

41F13CKNCQL.jpg

mvh

Sist redigert av en moderator:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg lover jeg skal forsøke bli snill gutt og ikke røre til tråden din...for mye...så snill skal jeg forsøke bli at jeg gikk og kjøpte denne for å forbedre meg og ikke høre på sånn agiterende og støyende opprørsk musikk som jeg lyttet til da jeg skrev om rørenes verden ;)

Vis vedlegget 352866

mvh
    Må teppebombing til for at det skal bli for mye musikk i tråden :) Keith Jarrett var noe av det første jeg startet med når jeg begynte å trene på å like jazz. Har fire album på harddisken, kanskje jeg trenger et femte....:)

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 352866

mvh
    Må teppebombing til for at det skal bli for mye musikk i tråden :) Keith Jarrett var noe av det første jeg startet med når jeg begynte å trene på å like jazz. Har fire album på harddisken, kanskje jeg trenger et femte....:)

Det gjør du! ;) LaScala & Vienna er live solo album, blendende vakkert improvisert, så det er bare å supplere, gjorde en opptelling av KJ album i hylla presis og fant 28 album, og noen til har jeg på shortlisten, det går i perioder med tanke på hvor mye han spilles, men er nu i solo piano modus merker jeg, nydelig!!

510U1hh1kfL.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men.....er det itte rå å få lyd i denna Audio Valven eller...:cool:

gismo
    Har ingen hast. Det er, som tidligere nevnt, barnebarnet som skal få stå for glødingen den nærmeste tiden :) Kanskje jeg får sneket meg til litt kvalitetstid en av dagene :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 352866

mvh

Det gjør du! ;) LaScala & Vienna er live solo album, blendende vakkert improvisert, så det er bare å supplere, gjorde en opptelling av KJ album i hylla presis og fant 28 album, og noen til har jeg på shortlisten, det går i perioder med tanke på hvor mye han spilles, men er nu i solo piano modus merker jeg, nydelig!!

Vis vedlegget 352951

mvh
    Det kan trygt kalles en KJ-samling, musicus :) Selv tror jeg nok jeg klarer meg med de fire jeg har. Må innrømme at en jazz-novise som meg, kan synes at piano ofte blir litt kjedelig i lengden. Trenger litt mer kjøtt på beinet. Tar gjerne imot tips på litt kontemplativ og dvelende fiolin-drevet musikk.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Da passer det jo med litt lesestoff til eftertanke ettersom man vandrer på hifiens krokete og farlige veier ;)

"Are you on the road to Audio hell" lesbart og tenkbart, er jo ingen AN dispel selv men :cool:

Audio Note

mvh
    The famous seven sins.... selv er jeg på vei til himmelen i følge mine svar på spørsmålene. Men hva hjelper vel det når en ikke har noe der å bestille?

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 352951

mvh
    Det kan trygt kalles en KJ-samling, musicus :) Selv tror jeg nok jeg klarer meg med de fire jeg har. Må innrømme at en jazz-novise som meg, kan synes at piano ofte blir litt kjedelig i lengden. Trenger litt mer kjøtt på beinet. Tar gjerne imot tips på litt kontemplativ og dvelende fiolin-drevet musikk.....

En bass eller to til kan jeg vel by på, dette er behagelig og kontemplativt, noe man f.eks nyter rødt til sammen med Fruen...Ærverdige Hr Haden forlot jo jordelivet for ikke så lenge siden, ikke minst var det far til tidligere omtalte Josh Haden/Spain.."the bass runs in the family" :cool:

614XFuxkTPL._SL500_.jpg

81b6gdsjFVL._SL500_.jpg

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Søkke steike!
    Hifikomponent i huset i flere timer og ikke koblet opp ennå!?!
    Viljestyrke i Hilversum 8)

willpower.JPG

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da passer det jo med litt lesestoff til eftertanke ettersom man vandrer på hifiens krokete og farlige veier ;)

"Are you on the road to Audio hell" lesbart og tenkbart, er jo ingen AN dispel selv men :cool:

Audio Note

mvh
    The famous seven sins.... selv er jeg på vei til himmelen i følge mine svar på spørsmålene. Men hva hjelper vel det når en ikke har noe der å bestille?
    Lave skuldre, det svinger nok heftigere i kjelleren, og persongalleriet dekker nok det meste uavhengig av musikalske preferanser. En bonus er at det nok er der en treffer på kjentfolk.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søkke steike!

Vis vedlegget 352962
    Latskap og kost/nytte vurderinger. Latskap å ikke gidde å teste litt når barnebarnet turner rundt i huset. Kost/nytte å sette på når hun har lagt seg og har rom rett over høyttalerne....;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Søkke steike!

Vis vedlegget 352962
    Latskap og kost/nytte vurderinger. Latskap å ikke gidde å teste litt når barnebarnet turner rundt i huset. Kost/nytte å sette på når hun har lagt seg og har rom rett over høyttalerne....;)
    ....så det var nattesøvnen min HCS tenkte på da han knuste høyttalerelementet ditt?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søkke steike!

Vis vedlegget 352962
    ....så det var nattesøvnen min HCS tenkte på da han knuste høyttalerelementet ditt?
    Hehe, den mannen er godheten selv ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Søtt av deg roda å sammenligne deg med barnebarnet til karmana. Vel er du snill og grei og flink med dyra. Men det får være grenser... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har min første sølvfargete haifai-komponent kommet i hus. Ser ut som den har fått pen behandling av både bakkemannskap og KLM. Gleder meg til det blir litt diskre gløding i mørket :)
    Gratuler med ny boks! Skikkelig sikleobjekt. :)
    Takk skal du ha, SRM! Ser ut til at det er mange av oss på HFS som har startet julekvelden litt tidlig i år :)

Blir spennende å høre hva du synes om de nye høyttalerne dine og subbene som jeg antar snart er på plass.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er denne inne da?

Nope, men til om jeg kan se av navnene at det er kvalitet på alle bauger og kanter. De har dessverre valgt bort å tjene kr 12,47 på streaming, så den er ikke tilgjengelig på Tidal :)
    Sikkert derfor jeg har den på cd...
    Hva skal man med en CD, er det noe gamle greier eller......:confused:...den ligger jo trygt i superflott flac kvalitet på harddisken...:cool:

gismo
    Skjønner ikke at du klarer å høre på disse low-fi FLAC-filene dine. Mine WAV-filer gir musikken en helt annen dimensjon lissom ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.176
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har 2 stk vinyl eks av Belonging.;)
    Den første av dere to, (gismo og karmana) som får seg platespiller (PERMANENT STÅENDE I ANLEGGET:cool:) skal få den ene...:p

Mye mer dybde og rom på denne analogt enn digitalt, Sorry, men sant.
    Lyden er meget god, og innspillingen er kåret av Morgebladet til nr 9 av de 100 beste norske ever.
    Litt spesielt for å være et jazzalbum, selv om Tobeff troner på toppen i samme kåring.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samma hvilken platespiller :rolleyes:

Takk for linken! Sjekkes ut/nytes med en halv baguette i kjeften :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Hva skal man med en CD, er det noe gamle greier eller......:confused:...den ligger jo trygt i superflott flac kvalitet på harddisken...:cool:

gismo
    Skjønner ikke at du klarer å høre på disse low-fi FLAC-filene dine. Mine WAV-filer gir musikken en helt annen dimensjon lissom ;)
    Hehe....man får vel kose seg med den lo-fi man har.....:p
    WAV spiser jo bare diskplass uten å gi noe mer i lyd og vinyl har je itte råd til...(5-800 kr albumet før je ville være fornøyd:cool::cool::cool:)
    Så løv-fi får duge;)

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    Dere kan begge ta pad'en deres og sette dere på den.. Filer er og blir kjønnsløst.. Håndfast er tingen.. Og dere to oldinger hører ikke high res anyway , so why the fuck bother...?? Kantete ja, men fa ta.. :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo
    Dere kan begge ta pad'en deres og sette dere på den.. Filer er og blir kjønnsløst.. Håndfast er tingen.. Og dere to oldinger hører ikke high res anyway , so why the fuck bother...?? Kantete ja, men fa ta.. :cool:;)
    Sette seg på Pad'en. Flørten ;) Nå må ikke du bli furten :cool: Det er ikke alle forunt å kunne være en lyd-connoisseur som gismo og meg :cool: Ustyrt med en genetikk som gjør at vi i fulle drag kan nyte godt av den teknologiske utviklingen i samfunnet :cool: Barn tviholder på smokk og sutteklut, alkoholikere klamrer seg til flasken mens lyd-dinosauren tviholder på sølvskivene sine :cool: Basert på din tilnærming vil jeg anta at du ikke kan nyte julematen hvis du ikke samtidig kan sitte å kjæle litt med emballasjen ???;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nevner i den forbindelse at Nazareth mandag 14 desember spiller på Odins Kro. Det skal også være mulig å hygge seg med en julletallerken :D

Odins Kro? Er du på Gressvik, Onsøy, Norge nå?

/ Morten
    Hehe, neida, fant det tilfeldigvis på FB og syntes det passet godt til bildet :D Valgte å ikke skrive Fredrikstad da det da ikke høres like huttaheiti ut ;) Hadde jeg vært der hadde jeg helt klart satset på julekonserten deres på bekostning av levningene etter Nazareth :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Sette seg på Pad'en. Flørten ;) Nå må ikke du bli furten :cool: Det er ikke alle forunt å kunne være en lyd-connoisseur som gismo og meg :cool: Ustyrt med en genetikk som gjør at vi i fulle drag kan nyte godt av den teknologiske utviklingen i samfunnet :cool: Barn tviholder på smokk og sutteklut, alkoholikere klamrer seg til flasken mens lyd-dinosauren tviholder på sølvskivene sine :cool: Basert på din tilnærming vil jeg anta at du ikke kan nyte julematen hvis du ikke samtidig kan sitte å kjæle litt med emballasjen ???;)

Hehe...der fikk du en gullstjerne i min adventskalender Karmana (09.12.15)......:cool::cool::cool:
    (Mobbing er jo gjensidig og innafør....:p)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn