Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må ikke mobbe x-cell , du som er moderator.. :cool:. At du er nordlending tar mye av brodden av det da.. :)

Vi forsvars-gutta får holde sammen, eller hva sier du karmana ... :)

Vis vedlegget 346630
    Mobbing finnes ikke i nord ;)

Og våpen er det nok av i egnet skap.. dog er jomfrubeholdningen noe lav i nord ;)
    Mange jomfruer i Nord! En hver oppegående småpike velger jo helst en søring :cool:;)
    Haga. . Virker ikke sånn når man er nordlending I Oslo. .. ;)
    Det kalles "distrikts - politikk"... 8)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mainstream og masseproduksjon er vel ikke helt det samme?

At noe blir masseprodusert kan ha flere årsaker.

Det er så billig at folk kjøper det.
    Det er så bra at folk kjøper det.
    Det er så mye kapital involvert at markedsføringa får folk til å tro at det er bra og billig.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mainstream og masseproduksjon er vel ikke helt det samme?

At noe blir masseprodusert kan ha flere årsaker.

Det er så billig at folk kjøper det.
    Det er så bra at folk kjøper det.
    Det er så mye kapital involvert at markedsføringa får folk til å tro at det er bra og billig.

Ordkløveri.. Det KAN være det samme. Uten at det har noen stor signifikant betydning. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye aktivitet mens jeg så på Narcos og deretter fikk min skjønnhetssøvn. Kjekke ting :)

Registrerer i farten at, x-cell, står til knes i damer sørpå, jeg har et par låter å sjekke ut når jeg kommer hjem og at HCS som vanlig skryter over at han har ting ingen andre vil ha/ eller kjøpe :cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Satt akkurat å grunnet på om jeg skulle foreslå Ktema eller Accordo. Var i ferd med å bestemme meg for Ktema jeg også :) Må vel egentlig tenke mer når BB drar frem den bikkja der :confused:
    Gåter og mysterier er jo SÅ i vinden.
    Fasit:
    Puddelrock:
    Me lika thesa PUDDELROCK :cool:
    Frem med eventyrtobakken gutter.
    "I`ll take the stairway on friday" :rolleyes:

Puddelrock du liksom :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Nyt dagen gammern.....
    Takker :) Uproblematisk å høre at vi her snakker om kvalitet. Liker growling i passende doser, men må innrømme at jeg har mer sansen for det på konsert enn hjemme i stuen. Kona er nok mer enn enig ;) Slik spor som dette er like vanskelig å få til på stereoen som en symfoni. Umulig å få stilt inn passende volum! Det ene øyeblikket er det for lavt, mens i det neste skvetter man i stolen :)

By the way: https - s = video kjørt fra HFS

En fin dag til deg og, youngster :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Puddelrock var en spøk.
    Det skjønte sikkert alle.

Dette er ingen spøk.
    Cocker Spaniel-rock.

Ahh, nei! ingen spök, måtte inn i vinyl hylla og rote litt nu, og frem kom denne, long time! :) ...

Vis vedlegget 346883

mvh
    Steve Harley er en hedersmann på musikkfronten. Har vært mye tusking i buskene og på sofaen til Love's a Prima Donna og Here Comes the Sun ;) Harrison's, Here Comes the Sun er jo en kongesang, mener også jeg hadde en CD-EP (hvis det heter det) av den sangen med sjefen sjøl, Nick Cave. Var på en konsert med Harley for noen år siden i Bergen, uten at jeg husker mye ut av det. Kan jo være flere grunner til det :) Kanskje på tide å dra ham frem igjen. Kona hadde sikkert satt pris på det :rolleyes::)

U

utgatt25555

Gjest
    SH & CR er knall, kjörer videre med denne på vinylen, fant en 2-3 skiver der i hylla ;) ...

51ADnV5riFL.jpg

...og en av mine personlige favoritter med gjengen...

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bilde av racket kommer senere i dag. Vi var 4 karer for å få det opp. Hmm.. Får tenne i hele garasjen når jeg ikke gidder denne mediokre illusjon tingen som kalles HiFi.. 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bilde av racket kommer senere i dag. Vi var 4 karer for å få det opp. Hmm.. Får tenne i hele garasjen når jeg ikke gidder denne mediokre illusjon tingen som kalles HiFi.. 8)
    Gleder meg til å se bilde av racket :) Hva du og dine kamerater får opp sammen kan du holde for deg selv :mad:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har ikke fått med meg at du har nytt rack på gang Hc,blir moro å se :)feil tråd men men
    God helg Karmana og Hcs

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke fått med meg at du har nytt rack på gang Hc,blir moro å se :)feil tråd men men
    God helg Karmana og Hcs

mvh
    Vi får sikkert anledning til å skryte av snekkeren i hans egen tråd senere i kveld :) En riktig god helg tilbake! Her er det snart tid James Bond. Blir sikkert en underholdene start på helgen :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God helg Karmana og Hcs

mvh
    Vi får sikkert anledning til å skryte av snekkeren i hans egen tråd senere i kveld :) En riktig god helg tilbake! Her er det snart tid James Bond. Blir sikkert en underholdene start på helgen :)
    Jeg prøver i allefall :cool:. Fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg har evner..:cool:.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter tips fra Bluesbreaker har jeg i dag slappet av foran stereoen med Geir Sundstøl. En behagelig stund som sikkert kommer til å gjentas :)

Av en eller annen grunn fortsatte Tidal uførtrødent videre til en ny plate med mannen, og denne inneholdt i tillegg kvinneglam. Ikke hvilken som helst kvinnglam, men Lynni, nå skal vi færra til Mexico. Skrekk og gru! I tillegg er det en utstrakt bruk av steelgitar. Dobbelt skrekk og gru! Det værste er at jeg må innrømme at Lynni Treekrem har en kanonbra stemme og steelgitar funker når det er diskre plassert her og der i sangene (vet jo egentlig det, men liker egentlig ikke å innrømme det) :)

Kjæresteparet, Lynni og Geir covrer på platen sanger som kan sies å ligge i Jonas Fjeld landskapet. Kan nok bli i overkant koselig, men det er velprodusert og levert med stil. Det er ikke til å komme forbi at store mengder kamferdrops og fyrstekake svever over lokalet, men jeg må innrømme at denne platen, Sweethearts, liker jeg riktig så godt :)

Vis vedlegget 346472
    Få ting er bedre enn fredlige helgemorgener med kaffe og musikk :)

Har spilt mye Geir Sundstøl den siste uken. Jeg er vanvilgvis ikke noen stor tilhenger av instrumentalalbum, men studiomusikerens debut som soloartist, Furulund, er knallbra. Flotte melodilinjer og stemninger, og ikke minst velprodusert, noe han visst har gjort selv i sitt hjemmestudio. Knallkvalitet som flere burde fått øynene opp for :)

Har også hørt flere ganger på, Sweetheart, som han har gjort sammen med Lynni Trekrem. Er vel ikke alle sangene jeg liker like godt, men en god del høydepunk er det, og igjen, utrolig velprodusert. Jeg får helt hakaslepp av vokalen på mange av sporene. Når Geir Sundstøl gjør Rod Stewarts, Tonight's the Night er jeg veldig veldig nært illusjonen av å ha artisten i stuen. Er bare ett av flere eksempler på denne platen. På et par av sporene virker det som om Lynni sitter på fanget mitt og synger til meg :) Mye føleri dette, men det er noe med spesielt vokalen på dette albumet som gir artisten en tilstedeværelse jeg sjeldent opplever hjemme i stuen. Ganske tett på en optimal streamingsillusjon dette :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Furulund er obligatorisk for hifi-folket i høst. Uten tvil.
    Jeg ble litt glad når du bifalt denne anbefalingen.

Kan neppe beskylde Sundstøl for kommershype.:rolleyes:
    Selv om dette nok ikke er noe for alle. bør ikke den snodige albumtittelen skremme folk fra en prøvelytt.
    Lyden er i hvert fall helt i orden uansett!

Som du sikkert har fått med deg var jeg og en kompis av oss på konsert i går.
    Prøv HUNTING HIGH AND LOW fra denne på Tidal også.
    Besnærende lyd og sjelfull framføring.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Furulund er obligatorisk for hifi-folket i høst. Uten tvil.
    Jeg ble litt glad når du bifalt denne anbefalingen.

Kan neppe beskylde Sundstøl for kommershype.:rolleyes:
    Selv om dette nok ikke er noe for alle. bør ikke den snodige albumtittelen skremme folk fra en prøvelytt.
    Lyden er i hvert fall helt i orden uansett!

Som du sikkert har fått med deg var jeg og en kompis av oss på konsert i går.
    Prøv HUNTING HIGH AND LOW fra denne på Tidal også.
    Besnærende lyd og sjelfull framføring.
    Ja, Geir Sundstøl er definitivt et tips jeg har hatt glede av den siste tiden :)

Registrerte både her og på FB at det var to kjekke par som sjekket inn på Silje Nergaard konsert i går. Har faktisk vært på konsert med damen selv, men da så langt tilbake som en eller annen gang mellom 85-87 i Tromsø. Skal selvfølgelig sjekke ut Hunting High and Low når jeg er ferdig med å leke tippekamplørdag. Passer ellers veldig bra med en Aha-referanse når vi snakker om Geir Sundstøl :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig litt kvalitetstid :) Satser på litt gjenngrodde stier i kveld. The Housemartins med Caravan of Love er vel nesten å regne som en guilty pleasure. En perle! :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Det finnes noen yttergrenser for oss alle... og jeg er definitivt klar over at jeg tøyer strikken for noen...
    Men ikveld var det din tur :p

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er enig med JJ her dessverre... "Caravan of love"...WTF... Hva blir det neste... ? ???:mad:;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er enig med JJ her dessverre... "Caravan of love"...WTF... Hva blir det neste... ? ???:mad:;D
    Fin sviske det der :) Har ellers kjørt gjennom en litt mer rocka pakka. Først begge albumene til Ricochets fra Fredriksstad, deretter en ungdomsklassiker med The Dream Syndicate og nå cruiser jeg inn med Navigators, gruppa som reiste seg fra asken etter Richochets. Kjenner nå at sengen begynner å rope etter meg. Gammel mann :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

"Benedikt's Blues" drops November 6 2015 on the music label Kinkverk, based in Egersund, Norway.

"The soundtrack album ... will be coming out next month (in Norway for now, the rest of the world sometime next year)", said the artist in a Facebook post.

The company described the LP as a sonic companion to season 4 of the Norwegian TV series Dag, which is currently in its fourth season. Here's the title track of the album which today appeared on Kinkverk's youtube channel:

-som du ser er det noe som er stas med å bo i Norge også.:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Nå må dere slutte å være så "på`n" med mye av den flotte musikken vår kjære venn i sør spiller da gutter:eek:;)
    Tenk på alt "møl og støy" dere sitter å trøkker ut av talerne sjøl...:cool::cool:

:p gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

"Benedikt's Blues" drops November 6 2015 on the music label Kinkverk, based in Egersund, Norway.

"The soundtrack album ... will be coming out next month (in Norway for now, the rest of the world sometime next year)", said the artist in a Facebook post.

The company described the LP as a sonic companion to season 4 of the Norwegian TV series Dag, which is currently in its fourth season. Here's the title track of the album which today appeared on Kinkverk's youtube channel:

-som du ser er det noe som er stas med å bo i Norge også.:)
    Njaa, mye som er mer stas med å bo i Norge, men litt usikker på denne :)

Fikk med meg platen for noen uker siden, og testet umiddelbart litt på Tidal (var vel bare noen av sangene som var gjort tilgjengelig). Har jo fulgt med Steve Wynn siden midt på 80-tallet, og Dag er jo en sjefs-serie så dette er jo litt kult. Mener å huske jeg leste noe om at han hadde fått seg en birolle i serien også?

Gir platen akkurat nå en ny sjans her på morgenen. Er vel fremdeles ikke veldig imponert (med et par hederlige unntak). Steve Wynn er vel en mann som lett kan ende opp med den litt klamme tittelen norgesvenn, og da vet man jo at de har bikket over kanten på stupet :rolleyes::)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå må dere slutte å være så "på`n" med mye av den flotte musikken vår kjære venn i sør spiller da gutter:eek:;)
    Tenk på alt "møl og støy" dere sitter å trøkker ut av talerne sjøl...:cool::cool:

Hehe, takk for omtanken, gismoen :) Dissing av musikksmaken min er egentlig ganske så gøyalt. Jeg står fjellstøtt, og vet jo godt at jeg har verdens beste musikksmak for meg :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Hehe, takk for omtanken, gismoen :) Dissing av musikksmaken min er egentlig ganske så gøyalt. Jeg står fjellstøtt, og vet jo godt at jeg har verdens beste musikksmak for meg :D
    Det vet vi jo. Ingen har fasit for noen andre, heldigvis. Dessverre er det innen denne hobbyen slik at en blir eksponert for endel musikk repetitivt. Det gjør at noen HiFi artister gir meg hogg-tenner og pels. Slik sett er det ingen fare med deg Karmana, i motsetning til visse andre, du har din egen greie. Og det er kult. Hos meg da :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg er faktisk i tvil........ :rolleyes:

Stillhet ... kjeringa som kjefter enn opp og ned er myye mer og foretrekke enn T H M

:p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Stillhet ... kjeringa som kjefter enn opp og ned er myye mer og foretrekke enn T H M

Stillhet kanskje, men hvis du hadde fått testet en fem minutters overhøvling fra min persiske kone......så ville du tryglet om The Housemartins ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Heldigvis... så er jeg ikke bergenser... men jeg kan faktisk svare for meg jeg og... :rolleyes:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.819
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg støtter Karmana når det kommer til Housemartins. Fin låt.
    Growling derimot havner i samme bås som sekkepiper og autotune :mad:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Stillhet kanskje, men hvis du hadde fått testet en fem minutters overhøvling fra min persiske kone......så ville du tryglet om The Housemartins ;)

Jeg går også for The Housemartins i tilsvarende relevant situasjon her i heimen....:cool::cool:

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn