Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt25555

    Gjest
    Kult at det sitter!! :)

    Både Tonbrukets 3 og e.s.t´s 14 skiver som står her, er verdt å få med seg, bare å botanisere, de har alle sin sjarm, personlig liker jeg godt noen av deres siste, de har det litt råe og samtidig vare over seg, utfordrende!!

    mvh
    Mye bra av disse herrer musicus, ser jeg har 16 titler i arkivet av e.s.t. her hjemme;)

    Karmanas spor:)


    gismo
    Har du fått med deg noen samlings album der da gismo?! :)


    Originalalbum[redigera | redigera wikitext]





    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kult at det sitter!! :)

    Både Tonbrukets 3 og e.s.t´s 14 skiver som står her, er verdt å få med seg, bare å botanisere, de har alle sin sjarm, personlig liker jeg godt noen av deres siste, de har det litt råe og samtidig vare over seg, utfordrende!!

    mvh
    Mye bra av disse herrer musicus, ser jeg har 16 titler i arkivet av e.s.t. her hjemme;)

    Karmanas spor:)


    gismo
    Har du fått med deg noen samlings album der da gismo?! :)


    Originalalbum[redigera | redigera wikitext]





    mvh
    Jepp musicus, ser jeg har det ja;)

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stakkars deg som ikke kom deg på messa. Du var savnet, var mye inn-lands-blod. Og derav det lynne som dette medfører. En frisk stril kunne høynet det hele. I tråd , med min dype empati og forståelse over tapet du må føle, legger jeg ved et bilde som illustrerer det hele. Det er slik det må føles å være en ENSOM audiofil i eksil... 8)


    karmana7.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen ganger lurer jeg på HVILKET internett dere opererer på.

    Det må finnes alternatives hvor jeg ikke finner fram???

    Kanskje du skal prøve denne karmana:



    Steven Wilson, Trancience.

    Det eneste du gikk glipp av i Horten var det gode selskap.
    Lyden er bedre i Hilversum. Ølet også.

    Edit:

    Beklager at jeg ikke opplyste at denne kun var å få på vinyl.
    Det var ikke pga ondskap, men derimot ren skjær uvitenhet.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tipset, blues :) Har jo hørt litt på Steven Wilson, men har nok ikke gitt ham den tid utgivelsene fortjener/trenger. Dette kunne nok vært en fin introduksjon til Wilsons verden, men ser den kun er utgitt på vinyl. Bluesbreaker, slemme, slemme mannen :mad::)

    Hadde nok helt klart kost meg på den lille roadtripen deres. Synes du summerte turen godt opp i tråden din. Lar meg likevel forundre av alle de som bruker tid på å gruse lyden på messen. Nytt utstyr, satt sammen på noen timer i tildels uegnede rom. Du kan like godt tro på julenissen hvis du da forventer englekor rundt hver en sving :) Nei, da er det nok viktigere å se etter potensialet og kose seg med det sosiale. Gleder meg til Munchen. Det skal bli bra! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens den gemene hop har valfartet til Horten, har noen av oss måttet benke seg foran eget anlegg og følge med på avstand. Jaja, som oftest best lyd på den måten :cool: Fikk noen musikktips som jeg har brukt litt tid på i helgen. To for meg uhørte album med Nils Petter Molvær og to med Esjørn Svensson Trio har fått godt med spilletid. Helt klart fire plater jeg kommer til å høre mer på. I tillegg ble jeg anbefalt Øystein Sevågs Change. Sistnevnte er faktisk den jeg likte best. For å si det litt pompøst er det en plate med mange lag og fasetter. Hadde vanskelig trodd at jeg skulle like musikk av en kar som sysler med New Age. Begynner visst å bli helt ødelagt eller gammel. To sider av samme sak ;)

    image.jpeg


    For å bøte litt på dette har jeg nå gått over til å spille et gammelt og sikkert kort, Robbie Robertson. Definitivt en av mine store helter enten vi snakker The Band eller soloalbumene hans. Tviler på om det kommer noe særlig mer fra den kanten, dessverre. Kanskje ikke alle som vet at det var Robbie og en annen skalle som snekret sammen denne sangen....

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var det noe galt med New Age nå da ? Du som bruker helga til LEVER-rens ? :p:cool:.. Men du er lett å like for det :)..Blir det salg av HDX ?

    Legger ut en sang ifra en fyr jeg liker godt. Og cover'n han gjør her er veldig bra, i mine ører.

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for snutten med Bruce Hornsby :) Har et par tre plater med ham selv. Er vel noen karer i samme stilen jeg setter høyere. Synes ofte musikken hans kan bli litt kjedelig, men så har jeg også vært for sløkk til å følge med på tekstene.....

    Salg HDXen er et modningsprosjekt. Er glad i den og det er ikke noe nytt som skal inn umiddelbart. Har begynt å trene på avskjed med å spille musikk uten HDXen påslått (vanligvis veksler jeg mellom HDX og streaming) ;) Kommer anpå spørs :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå er vel ingen av disse dyr sammenlignet med min Naim HDX :)

    Spørsmålet blir mer hva de bidrar med som jeg ikke allerede har med en Naim DAC og en Airport Express, foruten en harddisk. Hvis jeg kvitter meg med HDXen, er det bare for det jeg anser harddisken som redundans til Tidal, og derfor unødvendig.....

    Sikkert godt mulig at jeg har glemt et eller annet disse boksene kan gjøre og som jeg trenger? :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er en relativt stor beslutning å ta dette med å kvitte seg med all lagring og samtidig ikke eie musikken fysisk.
    Jeg har jo alltids noe knitrende vinyl å falle tilbake på hvis Tidal klikker på den ene eller andre måten.:rolleyes:

    Da jeg kjøpte Bluesound Vault med ripper og 2T hadde jeg en forventning om at jeg kom til å bruke mitt rippede bibliotek fra egne CDer mye.
    Men det gjør jeg ikke. Ikke låter det bedre enn streaming, og utvalget av musikk på Tidal er enormt.
    Unntaksvis er det noe jeg har på CD som ikke er på Tidal, men ikke ofte.
    Når det er høytidsstund er det det likevel vinyl som gjelder hos meg.
    Jeg tror dette handler mye om hva en er komfortabel med.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en relativt stor beslutning å ta dette med å kvitte seg med all lagring og samtidig ikke eie musikken fysisk.
    Jeg har jo alltids noe knitrende vinyl å falle tilbake på hvis Tidal klikker på den ene eller andre måten.:rolleyes:

    Da jeg kjøpte Bluesound Vault med ripper og 2T hadde jeg en forventning om at jeg kom til å bruke mitt rippede bibliotek fra egne CDer mye.
    Men det gjør jeg ikke. Ikke låter det bedre enn streaming, og utvalget av musikk på Tidal er enormt.
    Unntaksvis er det noe jeg har på CD som ikke er på Tidal, men ikke ofte.
    Når det er høytidsstund er det det likevel vinyl som gjelder hos meg.
    Jeg tror dette handler mye om hva en er komfortabel med.
    Jepp, det er følelsen av ha sin egen samling som er terskelen jeg eventuelt må komme meg over.

    Det burde nå likevel være mulig å få noe lyd selv om Tidal eller nettet skulle ta kvelden. Mange muligheter til å koble seg opp mot Naim DACen; IPod, IPad, IPhone, PC eller minnepenner. I tillegg har jeg jo fremdeles en bøtte med cder liggende. All musikk jeg har på HDXen ligger også på en ekstern harddisk så hvis jeg selger og angrer er det fremdeles muligheter. Handler helt om følelsen av å bli en person uten en egen musikksamling. En vederstyggelighet! Får legge HDXen ut med så høy pris at ingen kjøper den. Da har jeg i alle fall forsøkt ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For "ordentlige" mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er bare forvirrende... :cool: ;) .....

    1010792_540869645973679_58185397_n.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    image.jpg


    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    image.jpeg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    Vis vedlegget 343012

    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    Vis vedlegget 343014
    Hehe, da redigerte jeg teksten for sent, litt usikker på om en drar på for meget med grovkornet forkjells skildringer for visse hfsére noen ganger, tror du henger med, men får vel vise litt omtanke og skjönn :cool: ;) ...

    Ekorr genet er akseptert og verdsatt her når det kommer til musikk, har hatt mange gode flash opplevelser fra bl.a 70 & 80 tallet som absolutt ikke gjör seg på digitalis, der gidder jeg ikke lytte på det engang :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    Vis vedlegget 343012

    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    Vis vedlegget 343014
    Hehe, da redigerte jeg teksten for sent, litt usikker på om en drar på for meget med grovkornet forkjells skildringer for visse hfsére noen ganger, tror du henger med, men får vel vise litt omtanke og skjönn :cool: ;) ...

    Ekorr genet er akseptert og verdsatt her når det kommer til musikk, har hatt mange gode flash opplevelser fra bl.a 70 & 80 tallet som absolutt ikke gjör seg på digitalis, der gidder jeg ikke lytte på det engang :)

    mvh
    Jeg kvitter meg steg for steg med ekorngenet. Er ofte usikker på om det var så klokt, men gjort er gjort og spist er spist :)

    Haifai er gøyalt, men ikke så viktig at jeg lett lar meg provosere. Det fine med å bli forurettet er at en kan velge selv om en vil bli det eller ikke :) Er vel så stor i kjeften selv at det ville vært pinlig om det ikke var høyt under taket i denne tråden :D
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fikk selv tilbud av bekjent å kopiere hans musikkfiler for en tid tilbake, tror det var omtrent 10 000 låter el noe slikt, men det kjentes så kjönnslöst og uengasjerende at jeg hoppet over det, da tar jeg heller med meg en 100´ings og går ned på den lokale sjappa og plukker brukt, og får med meg både atmosfären og miljöet i tillegg til en 4-5 lp/cdér...

    Ikke så vanskelig forresten når en har denne rett nedi gata her...+ noen fler riktig gode bruktsjapper :) .....

    Bengans – en av världens bästa skivbutiker - Kultur & Nöje - Göteborgs-Posten

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Beklager innhopp, men til noe helt annet, har vi muligheter mot Italia i kveld Karmana:rolleyes:

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Beklager innhopp, men til noe helt annet, har vi muligheter mot Italia i kveld Karmana:rolleyes:

    gismo
    Hehe, selvfølgelig, Dum Dum Boys er mye bedre enn Musica Nuda :D

    Faen ta NFF som selger sjelen bare de ser mulighet for litt ekstra mammon. Kampen går vel på Max eller noe sånt slik at jeg bare kan drømme om å se kampen her nede :mad:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Beklager innhopp, men til noe helt annet, har vi muligheter mot Italia i kveld Karmana:rolleyes:

    gismo
    Hehe, selvfølgelig, Dum Dum Boys er mye bedre enn Musica Nuda :D

    Faen ta NFF som selger sjelen bare de ser mulighet for litt ekstra mammon. Kampen går vel på Max eller noe sånt slik at jeg bare kan drømme om å se kampen her nede :mad:
    Går faktisk på TV Norge i kveld, har du den da?

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Beklager innhopp, men til noe helt annet, har vi muligheter mot Italia i kveld Karmana:rolleyes:

    gismo
    Hehe, selvfølgelig, Dum Dum Boys er mye bedre enn Musica Nuda :D

    Faen ta NFF som selger sjelen bare de ser mulighet for litt ekstra mammon. Kampen går vel på Max eller noe sånt slik at jeg bare kan drømme om å se kampen her nede :mad:
    Går faktisk på TV Norge i kveld, har du den da?

    gismo
    Nope, bare NRK og TV2 Sumo :mad:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Beklager innhopp, men til noe helt annet, har vi muligheter mot Italia i kveld Karmana:rolleyes:

    gismo
    Hehe, selvfølgelig, Dum Dum Boys er mye bedre enn Musica Nuda :D

    Faen ta NFF som selger sjelen bare de ser mulighet for litt ekstra mammon. Kampen går vel på Max eller noe sånt slik at jeg bare kan drømme om å se kampen her nede :mad:
    Går faktisk på TV Norge i kveld, har du den da?

    gismo
    Nope, bare NRK og TV2 Sumo :mad:
    Italia 0 - Norge 1
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    Vis vedlegget 343012

    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    Vis vedlegget 343014
    Noen av oss har mer til felles med en liten bjørn i skogen enn et ekorn. Vi sier ja takk, begge deler. :cool:

    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    Vis vedlegget 343012

    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    Vis vedlegget 343014
    Noen av oss har mer til felles med en liten bjørn i skogen enn et ekorn. Vi sier ja takk, begge deler. :cool:

    mvh
    Hehe, meg bekjent er grådighet og fråtseri to av de syv dødssyndene...:rolleyes::cool:;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    OBS OBS!!!

    Pust med magen og tenk deg riktig godt om her!!! ikke vil man vel havne her!!! For ordentlige mannfolk er ikke valget så vanskelig!! å satse kun på det der filkjöret er for kjönnsforvirrede metrosexuelle (leste def her om dagen) individer :cool: ;) .....

    Vis vedlegget 343010

    mvh
    For sent, for sent, for sent ;)

    This is my music collection

    Vis vedlegget 343012

    Hvis ikke ender man lett opp som en av de mange på HFS som lider av ekornsyndromet :cool:

    Vis vedlegget 343014
    Noen av oss har mer til felles med en liten bjørn i skogen enn et ekorn. Vi sier ja takk, begge deler. :cool:

    mvh
    Hehe, meg bekjent er grådighet og fråtseri to av de syv dødssyndene...:rolleyes::cool:;)
    Da er det jo bare 5 igjen til full pott! ;)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1-1... Så lenge jeg har plass.. Så gidder jeg ikke streaming.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    1-1... Så lenge jeg har plass.. Så gidder jeg ikke streaming.
    2-1 :mad:
    Må du ikke kjøpe enda mer musikk nå da, HCS, da må du kanskje flytte til om mulig enda mer grissgrendte strøk for å ha råd til plass.....8)

    Skikkelige fotballkamper går på tilgjengelige tv-kanaler. Gjør klar til kl 19 i dag.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1-1... Så lenge jeg har plass.. Så gidder jeg ikke streaming.
    2-1 :mad:
    Må du ikke kjøpe enda mer musikk nå da, HCS, da må du kanskje flytte til om mulig enda mer grissgrendte strøk for å ha råd til plass.....8)

    Skikkelige fotballkamper går på tilgjengelige tv-kanaler. Gjør klar til kl 19 i dag.
    Har 2,6 mål tomt jeg.. Så plass har jeg nok.

    Kaller du Sumo for skikkelig kanal?.. Nå måtte jeg glise her.. Er vel strile laget som basker seg opp. Fint det, så kan jeg tyne deg når de får deng av mitt lag.. :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    1-1... Så lenge jeg har plass.. Så gidder jeg ikke streaming.
    2-1 :mad:
    Må du ikke kjøpe enda mer musikk nå da, HCS, da må du kanskje flytte til om mulig enda mer grissgrendte strøk for å ha råd til plass.....8)

    Skikkelige fotballkamper går på tilgjengelige tv-kanaler. Gjør klar til kl 19 i dag.
    Har 2,6 mål tomt jeg.. Så plass har jeg nok.

    Kaller du Sumo for skikkelig kanal?.. Nå måtte jeg glise her.. Er vel strile laget som basker seg opp. Fint det, så kan jeg tyne deg når de får deng av mitt lag.. :cool:
    Pøh, du plukker familietilhørighet hvor det skulle være i landet bare det gagner deg! :cool:

    Jeg har da aldri kalt Sumo for skikkelig kanal. Jeg har derimot kalt den for en tilgjengelig kanal. En viss forskjell! Makan til uetterettelighet fra en forhenværende lærerskalle. Slem innlandsbonde, skamme seg :mad:;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn