Kjekt å høre, Fredrik En riktig god påske oppover til Larvik!Flott tråd God påske fra Larvik
Fredrik
Hallaien, Ronny En riktig god påske til en av Elacs staute våpendragere på Hadeland!God påske TOMZ
mvh
Ronny
Hehe, men nå skrev jeg vel noe om ja takk begge deler da Har vel aldri tenkt på Miles eller fuglene som tett på livelyd, men mer at det låter flott i mine ører og er riktig så stuevennlig.God påske Hr TOMZ.
Jeg håper du finner hjem fra jordet du er langt ute på,
Usher, Marten, når idealet er live-lyd...
Det er så synd at OB_BB høgde horna sine, for det var live lyd det.
Eg kan ikke fitte og begrape at du finner lyden du søker etter med annet enn horn, eller i alle fall lettdrevet.
Trur eg.
Med de kronasjene som du har investert så tror jeg det kan bli svært så svært og.
Kanskje ikke så konevennlig bare.... 8)
Kjekt at du fremdeles stikker en tur innom, puristenHei TOMZ
Hyggelig lesing i tråden din.
Er du på disse kanter i hjemlandet, er du hjertlig velkommen
hit til lytting på utstyr du stort sett aldri har sett eller hørt?
Ha en riktig trivlig Påske!������
Mvh
puristen
Hei igjen TOMZKjekt at du fremdeles stikker en tur innom, puristenHei TOMZ
Mvh
puristen
Takker for tilbudet! Skal ikke se bort fra at jeg plutselig en dag skraper på døren din gjennom en pm. Med tanke på hva du selger, er jeg ikke i tvil om at det er mer enn oppegående ting som står igjen
Hvis du er i nærheten av Amsterdam er du hjertelig velkommen på en hollandsk aften. Transporten vil bli ivaretatt av en noenlunde stuerein fyr med skarrerrrrr
Fortsatt god påske til basketplassen
Juging i kombinasjon med haifai og musikk er braHei igjen TOMZKjekt at du fremdeles stikker en tur innom, puristenHei TOMZ
Mvh
puristen
Takker for tilbudet! Skal ikke se bort fra at jeg plutselig en dag skraper på døren din gjennom en pm. Med tanke på hva du selger, er jeg ikke i tvil om at det er mer enn oppegående ting som står igjen
Hvis du er i nærheten av Amsterdam er du hjertelig velkommen på en hollandsk aften. Transporten vil bli ivaretatt av en noenlunde stuerein fyr med skarrerrrrr
Fortsatt god påske til basketplassen
Jeg prøver og holde følge i tråden din, det er ikke så lett med såå myye juging������
Tusen Takk for tilbudet.
Du drar vel til munchen i mai?
Da kan vi vel ses der?
Drar stort sett på de største hi-fi messene.
Hvis du drar til Munchen, kan jeg sende all informasjon på PM.
Fortsatt god Påske!������
Enige igjen, kjedelig...Hehe, men nå skrev jeg vel noe om ja takk begge deler da Har vel aldri tenkt på Miles eller fuglene som tett på livelyd, men mer at det låter flott i mine ører og er riktig så stuevennlig.God påske Hr TOMZ.
Eg kan ikke fitte og begrape at du finner lyden du søker etter med annet enn horn, eller i alle fall lettdrevet.
Trur eg.
Med de kronasjene som du har investert så tror jeg det kan bli svært så svært og.
Usher Grand Tower definerte jeg vel heller ikke som livelyd kjære, RoDa Til det var pin pointing for ekstrem og det var for lite sammenheng i lydbildet, eller hva jeg nå skal kalle det. Faen, det blir en ting sagt på to forskjellige måter Derimot skapte så store høyttalere en scene som jeg kan sammenligne med livekonserter, samt at trøkket og den fysiske opplevelsen av både bass og mellombass minnet meg om en konsertopplevelse. Så det så
Har vel tidligere skrevet at min hornerfaring er ca 10 minutter hos Elektron. Det lille jeg hørte var veldig bra, uten at jeg i dag husker noen detaljer rundt opplevelsen. Skal helt klart en gang få hørt et skikkelig hornsystem, og det er ikke utenkelig at jeg må frem med siklesmekken. Om noe sånt kommer inn i en fremtidig stue i Bergen er vel mer usannsynlig
En riktig god påske, RoDa! Antar du ikke har sittet i påskesolen med en kvikklunsj, men turnert rundt i huset med arbeidstøy....
Dagen gåte. Spiller nå en deilig og avslappende plate, mens jeg nyter litt malt. Har ikke hørt musikk av henne før, men har vel drukket kaffe og tatt en øl eller to der, uten at jeg har kjøpt noe......
Bare for en stakket stund det vet duEnige igjen, kjedelig...Hehe, men nå skrev jeg vel noe om ja takk begge deler da Har vel aldri tenkt på Miles eller fuglene som tett på livelyd, men mer at det låter flott i mine ører og er riktig så stuevennlig.God påske Hr TOMZ.
Trur eg.
Usher Grand Tower definerte jeg vel heller ikke som livelyd kjære, RoDa Til det var pin pointing for ekstrem og det var for lite sammenheng i lydbildet, eller hva jeg nå skal kalle det. Faen, det blir en ting sagt på to forskjellige måter Derimot skapte så store høyttalere en scene som jeg kan sammenligne med livekonserter, samt at trøkket og den fysiske opplevelsen av både bass og mellombass minnet meg om en konsertopplevelse. Så det så
Har vel tidligere skrevet at min hornerfaring er ca 10 minutter hos Elektron. Det lille jeg hørte var veldig bra, uten at jeg i dag husker noen detaljer rundt opplevelsen. Skal helt klart en gang få hørt et skikkelig hornsystem, og det er ikke utenkelig at jeg må frem med siklesmekken. Om noe sånt kommer inn i en fremtidig stue i Bergen er vel mer usannsynlig
En riktig god påske, RoDa! Antar du ikke har sittet i påskesolen med en kvikklunsj, men turnert rundt i huset med arbeidstøy....
Dagen gåte. Spiller nå en deilig og avslappende plate, mens jeg nyter litt malt. Har ikke hørt musikk av henne før, men har vel drukket kaffe og tatt en øl eller to der, uten at jeg har kjøpt noe......
snekkerbukse og litt verktøy, og en sving innom DK.
GÅTEN. Bodil Niska?
Denne må neste je gi deg berøm for åsså RoDa, sjøl om je itte liker detEnige igjen, kjedelig...Hehe, men nå skrev jeg vel noe om ja takk begge deler da Har vel aldri tenkt på Miles eller fuglene som tett på livelyd, men mer at det låter flott i mine ører og er riktig så stuevennlig.God påske Hr TOMZ.
Trur eg.
snekkerbukse og litt verktøy, og en sving innom DK.
GÅTEN. Bodil Niska?
Veldig kjekt å høre, Largo! En fortsatt god påske tilbakeGod påske til deg og de andre Tomzingene.
Veldig trivelig tråd du har gående, fortsett med det
Jepp, man har mer hønnsystem under vesten enn hva som presenteres i Munchen.Ok, takke Gud for det... At smaken er delt. Har selv eid både Martin Logan Summit, Magnepan 3,6 og Quad 2805... Så jeg har da hørt dette prinsippet..Regner med at du har testet ut litt mer av horn annet en Munchen og K-horna ?No offense taken, og dine opplevelser og følelser for Quad er dine egne som jeg overhode ikke kan skru om på i ditt hue.Uansett lurt å ikke låse seg fast i prinsipper og virkemåten for høytalere. Ser quad er nevnt, og no offense PowerPoint, men det var kjipe ting. Klart, spiller en små besetninger og akustisk, da er det meget bra. Men sett på et symfoniorkester og musikerne er plutselig 1,35 høye.. Men det var esl 57. Hørte 2905, og det var noe annet.. Har hatt en haug av ulike typer høyttalere, men alle har styrker og svakheter. At noen velger å låse seg til en topologi, fordi de tror det er best, er dumskap i min bok. Og det mener jeg.
Og derfor gleder jeg meg til å høre de nye kreasjoner som Tomz har dratt i hus..
Men igjen der du svært kategorisk i dine uttalelser.
Jeg har IKKE låst meg til Quad fordi det IKKE finnes noen andre høyttalere som fungerer her i verden.
Jeg har rett og slett valgt dem fordi de i sum gav meg det jeg ønsket meg mest. Nå setter de fleste Quadene sine opp feil i rommet efter mine preferanser. Uansett er fremdeles er dipoler tingen for meg.
Jeg har som kjent hovedsaklig levd med Quad ESL-63 i mange år, og dine erfaringer med ESL-57 og 2905 burde vel vært supplert med den modellen jeg har før man uttaler seg så bastant. På den annen side finner jo jeg de mange hornsystemer å være gjallende og anmasende, hvilket jo er dem som liker horn revnende likegyldig.
Smaken er som baken, minst delt i 2.
Skriver under på dette jeg, har så langt bare bestilt / handlet diverse småting, men service og oppfølging har uansett vært upåklagelig.Har lest litt forskjellig om OHC her på HFS. Selv har jeg fått ypperlig service de gangene jeg har vært der, uavhengig av om det har vært for å kjøpe eller ikke.
Bare hyggelig TOMZ.Takker for linken, powern! Skal definitivt leses i et fredfullt øyeblikk i påsken. Krysser fingrene for at jeg kommer til å skjønne terminologien
Selv synes jeg ofte det er kjekt med klare meldinger så lenge man er på ballen, og så er det opp til meg selv å sile det jeg tar med meg videre Definitivt kjærkommet når ens egne eller andres mer eller mindre bastante uttalelser ikke får stå uimotsagt. Da får jeg en fin mulighet til å vurdere begge synspunkt. Blir da gjerne god læring for meg selv, og nå og da et lite skritt videre opp i trappen for kompetanse innen hobbien
Setter pris på dine synspunkt og meninger i tråden, powern. Håper du fortsetter med det!
Ja ja, da gikk du glipp av noe....om ikke "lesinga" var vel så spennende da...Seng og litt lesing fristet i går kveld, så noe Eric Clapton ble det ikke på meg, gismo Takk for tipset!
Ædabæda...Faen så irriterende denne muligheten for å trykke "liker" Vet at mange synes hele greien er unødvendig, selv synes jeg det er praktisk. Etter mitt syn skulle det enten vært ingen eller ubegrenset tilgjengelig! Da hadde det vært greit å forholde seg til.
Noen som vet hvorfor man har bestemt seg for denne hybridløsningen, og ikke minst, hvor mange har jeg egentlig tilgjengelig i døgnet eller uken eller hvordan nå dette regnes
Ikke forsøk deg, husker såvidt en tråd om emnet med en herværende trådstarter, men mener å huske at den ikke endte opp med konkret info om noe av det jeg spør om. Kunne selvfølgelig dradd igang tråden igjen.....men enda bedre, se til å spa frem det du vet, HCSÆdabæda...Faen så irriterende denne muligheten for å trykke "liker" Vet at mange synes hele greien er unødvendig, selv synes jeg det er praktisk. Etter mitt syn skulle det enten vært ingen eller ubegrenset tilgjengelig! Da hadde det vært greit å forholde seg til.
Noen som vet hvorfor man har bestemt seg for denne hybridløsningen, og ikke minst, hvor mange har jeg egentlig tilgjengelig i døgnet eller uken eller hvordan nå dette regnes
Alt for deg pus...Ikke forsøk deg, husker såvidt en tråd om emnet med en herværende trådstarter, men mener å huske at den ikke endte opp med konkret info om noe av det jeg spør om. Kunne selvfølgelig dradd igang tråden igjen.....men enda bedre, se til å spa frem det du vet, HCSÆdabæda...Faen så irriterende denne muligheten for å trykke "liker" Vet at mange synes hele greien er unødvendig, selv synes jeg det er praktisk. Etter mitt syn skulle det enten vært ingen eller ubegrenset tilgjengelig! Da hadde det vært greit å forholde seg til.
Takker, men endte opp med at jeg gav en liker til mfufu, så da er jeg sikkert tom igjenAlt for deg pus...Ikke forsøk deg, husker såvidt en tråd om emnet med en herværende trådstarter, men mener å huske at den ikke endte opp med konkret info om noe av det jeg spør om. Kunne selvfølgelig dradd igang tråden igjen.....men enda bedre, se til å spa frem det du vet, HCSÆdabæda...Faen så irriterende denne muligheten for å trykke "liker" Vet at mange synes hele greien er unødvendig, selv synes jeg det er praktisk. Etter mitt syn skulle det enten vært ingen eller ubegrenset tilgjengelig! Da hadde det vært greit å forholde seg til.
http://www.hifisentralen.no/forumet...m-bruktba-rs/76479-liker-begrenset-fordi.html
Innledningsvis enig i dine betraktninger HCS, men NÅR brukte DP blikkbokser!?Bel Canto på hodet bare så det er nevnt.
Ellers er jeg veldig enig i det PowerPoint skriver. Men, vil tilføre for egen regning, at fanatisme er for mange en del av hobbyen. I ulik grad. Alt ifra tiltro til solid core kabler som det beste, underlag som skal være slik og slik, kabler osv osv. Dette KAN være riktig for den enkelte, men en skal være forsiktig med å komme med påstander når en ikke kjenner komponenter eller rommet. Almenngyldige sannheter er ikke alltid like lett.
Karan komponenter kan ha en annen skjerming ifht innstrålt støy enn blikkboksene DP brukte. Bra ting begge deler for all del. Men ulike og.
Vedr Jan sitt anlegg slet han mye med støy. Det kom bla av Svampen. At det tidvis låt godt der vet jeg og.
Siden du nevner Sluket, hva er det med det anlegget som gjør at du TROR det lyder godt? Bare litt nysgjerrig.
Nå skjønner jeg endelig mer av hvordan en mann som deg som er så rundhåndet med Liker, likevel alltid har noen til overs
The dictators guide to invading countries
En riktig god påske til deg og dine, x-cellEr vel på tide å stikke haue fram og ønske Tomz med frue en super Påske!
Morro å se og lese om gamle anlegg og komponenter også så keep em kommende!
Hehe...ga det går mot fjørhanaleik nå snart TOMZEn riktig god påske til deg og dine, x-cellEr vel på tide å stikke haue fram og ønske Tomz med frue en super Påske!
Morro å se og lese om gamle anlegg og komponenter også så keep em kommende!
Savner snø som HCS skriver Skulle gjerne vært en tur i skitrekket i Narvik, eller brust med fjærene på Riksgrensen