Kjør på, blir nok lyd av en annen verden
Mmmm...der er den jaLitt lei av det meste for tiden Starter helgen med litt kvalitetsoktan, og satser på at resten blir like bra
Vis vedlegget 310611
Begge er standar installasjonskabler:Ka e PN og PR
Det er det forunderlige med denne galskapen. Hver mann oppfatter et produkt eller konsept så til de grader forskjellig.
Det gir god grunn til å forstå at ikke alle er som meg, og derved vise respekt deretter. Dette klarer denne tråden på en glimrende måte
Den hvite strømkabelen på veggen i Norske hjem heter PR og består av Solid Core ledere, eller rørtråd som det også heter.
Jo større tversnitt, desto bedre etter min mening, men min anbefaling er minimum 2,5mm2.
Dersom høyttalerkabelen på bildene er av det stive slaget, mistenker jeg at det er SC, men no big deal, jeg bare lurte.
Denne anbefales for øyeblikket
[ QUOTE]
Takker for den, Stover
Hvis noen har lyst å lese mer om kablene så finnes info på phiaudio.eu - Home Merk at siden er under oppbygging, og ikke ferdig utviklet. Selv har jeg ikke lest noe særlig og da pga manglende interesse og teknisk innsikt En del av dette ligger vel som vanlig litt i det esoteriske og fornuftstridige, men jeg senker skuldrene og lytter med vår vidunderlige "feilkilde", ørene Hvis noen skulle lure så er jeg ikke befengt med disse prisene. Dette er en prototype som jeg kun betaler et par knapper og glansbilder for
Takk for musikktips skal sjekkes ut!
Ja nå er det bare å henge i... 2pr dag neste mål!!Etter å ha startet rolig og beskjedent de første årene, har det blitt litt mer fart i sakene på innleggsfronten de siste årene. Har i dag jubileum med 1,00 innlegg pr dag Nå handler det fremover om å kun vedlikeholde
Satser heller knallhardt mot å vedlikeholde og bli æresmedlem en gang rundt den tiden jeg fyller 70Ja nå er det bare å henge i... 2pr dag neste mål!!Etter å ha startet rolig og beskjedent de første årene, har det blitt litt mer fart i sakene på innleggsfronten de siste årene. Har i dag jubileum med 1,00 innlegg pr dag Nå handler det fremover om å kun vedlikeholde
Ser jeg har lang vei og gå.. bare 1200 og noen innlegg.. 0,4 pr dag..Satser heller knallhardt mot å vedlikeholde og bli æresmedlem en gang rundt den tiden jeg fyller 70Ja nå er det bare å henge i... 2pr dag neste mål!!Etter å ha startet rolig og beskjedent de første årene, har det blitt litt mer fart i sakene på innleggsfronten de siste årene. Har i dag jubileum med 1,00 innlegg pr dag Nå handler det fremover om å kun vedlikeholde
Dine nye kabler (lik dine gamle som jeg hørte hos deg) er jo ikke noe standard enleder PN ser det ut som, de er jo forfinet og avanserte TOMZStandarder på kabler er nok et mørkt kunnskapshull hos meg Dette er visst standarden som er benyttet på mine høyttalerkabler.
The speaker cable has silver clad copper wire with teflon insulation, sizes between AWG12 ( about 3,3 mm but double in your case 6,6 mm2 ) and AWG 16 ( about one square millimetre, or 2 mm in 2x2 wire configuration ). Unusual shape is not for design, but for electrostatic field distribution and self-shielding properties
Den der så spennede ut TOMZ.Litt lei av det meste for tiden Starter helgen med litt kvalitetsoktan, og satser på at resten blir like bra
Vis vedlegget 310611
Og kabler kan utgjøre prikken over i mhp synergieffekt mellom komponenetene etter min erfaring.Ikke ta det så tungt Tomz. Har testet den endel og synes ikke det er noen entydige svar. Kabler blir bare en liten del, og tildels, ubetydelig, ifht mye annet innen denne hobbyen. Solid core, som Lagga nevner, har jeg aldri fått fot for. Men tror det har noe for seg når en bruker tungdrevne høyttalere og store effekt trinn. Cardas sier noe om dette. Men stol på ørene dine, det er det de er til, å stole på når en har denne hobbyen.
Dette er ikke noe tøys, gismo Samme kabeltype som sist, bare betraktelig tykkere. Denne gangen handler det om 30 år gamle kabler fra militærindustrien. Alder er visst viktig slik at materialene kan blande seg for å yte optimalt Ender nok også opp med en bomullsstrømpe rundt dem. Har skjønt at fargevalg på den ikke kan være tilfeldig ift. elektriske egenskaper....eller var det stråling.....jaja, et eller annet var detDine nye kabler (lik dine gamle som jeg hørte hos deg) er jo ikke noe standard enleder PN ser det ut som, de er jo forfinet og avanserte TOMZStandarder på kabler er nok et mørkt kunnskapshull hos meg Dette er visst standarden som er benyttet på mine høyttalerkabler.
The speaker cable has silver clad copper wire with teflon insulation, sizes between AWG12 ( about 3,3 mm but double in your case 6,6 mm2 ) and AWG 16 ( about one square millimetre, or 2 mm in 2x2 wire configuration ). Unusual shape is not for design, but for electrostatic field distribution and self-shielding properties
Sølvtrukket kobber med teflon etc...dette er jo HiTech mot mine nåværende Blue Jeans kabler til under 1K! De minner mye om to tvinnede kobber PN som er samlet i et hvitt plastovertrekk, men som spiller like bra/dårlig som mine tidligere væskefylte PAD til drøye 15-16K
I tillegg har du mange ledere til hver ht og et samlet tversnitt på 6,6mm2...ikke noe å være lei seg for
gismo
....og det er strengt tatt det eneste jeg forsøker på med dette kabelbyttet De mer esoteriske forklaringene har jeg et avslappet forhold tilOg kabler kan utgjøre prikken over i mhp synergieffekt mellom komponenetene etter min erfaring.Ikke ta det så tungt Tomz. Har testet den endel og synes ikke det er noen entydige svar. Kabler blir bare en liten del, og tildels, ubetydelig, ifht mye annet innen denne hobbyen. Solid core, som Lagga nevner, har jeg aldri fått fot for. Men tror det har noe for seg når en bruker tungdrevne høyttalere og store effekt trinn. Cardas sier noe om dette. Men stol på ørene dine, det er det de er til, å stole på når en har denne hobbyen.
Elles spiller nok antall kvadrat på pluss og minus siden i høyttalerkablene en stor rolle mhp å få åpnet opp tungdrevne høyttalere musikkgjengivelse.
Ække lett detta
Jeg stoler ikke på ørene mine, HCS, men det er det eneste jeg kan forholde meg tilIkke ta det så tungt Tomz. Har testet den endel og synes ikke det er noen entydige svar. Kabler blir bare en liten del, og tildels, ubetydelig, ifht mye annet innen denne hobbyen. Solid core, som Lagga nevner, har jeg aldri fått fot for. Men tror det har noe for seg når en bruker tungdrevne høyttalere og store effekt trinn. Cardas sier noe om dette. Men stol på ørene dine, det er det de er til, å stole på når en har denne hobbyen.
Dette er ikke noe tøys, gismo Samme kabeltype som sist, bare betraktelig tykkere. Denne gangen handler det om 30 år gamle kabler fra militærindustrien. Alder er visst viktig slik at materialene kan blande seg for å yte optimalt
Få deg noen skikkelige høyttalere i hus før du bruser med fjærene og er eplekjekkSikkert derfor jeg ikke vil ha "feilkonstruerte" høyttalere. Siden jeg ikke har behov for tykke solid core kabler hjemme. Godt vi er forskjellige...
Denne Geneveren er definitivt noe annet enn mye av de greiene en forbinder med fusel og denslags. Lenge siden jeg har smakt på den og var heller ikke så fokusert da jeg tok meg et lite glass forleden. For meg er den som en rundt og balansert Cognac. Får være mer konsentrert neste gang så jeg kan være spesifikk i beskrivelsen. Er jo noen karer fra innlandet som også har smakt den og kanskje husker smaken.......Den der så spennede ut TOMZ.Litt lei av det meste for tiden Starter helgen med litt kvalitetsoktan, og satser på at resten blir like bra
Vis vedlegget 310611
Har du en nærmere beskrivelse av fabrikat og boquet av genever`n?
Jeg antar at den må kjøpes inn lokalt, og glemmes i kofferten gjennom tullen i Gnore.
Hjertelig takk TOMZ, dette er interessant.Denne Geneveren er definitivt noe annet enn mye av de greiene en forbinder med fusel og denslags. Lenge siden jeg har smakt på den og var heller ikke så fokusert da jeg tok meg et lite glass forleden. For meg er den som en rundt og balansert Cognac. Får være mer konsentrert neste gang så jeg kan være spesifikk i beskrivelsen. Er jo noen karer fra innlandet som også har smakt den og kanskje husker smaken.......Den der så spennede ut TOMZ.Litt lei av det meste for tiden Starter helgen med litt kvalitetsoktan, og satser på at resten blir like bra
Vis vedlegget 310611
Jeg antar at den må kjøpes inn lokalt, og glemmes i kofferten gjennom tullen i Gnore.
Koster sikkert noen kroner, men har ikke peiling da jeg fikk den i gave.
Zuidam
Special #1
Ultra Small Batch
8 Jaar
Nr 616 av 642
Du finner litt mer info her Zuidam | product
Hva er"skikkelige "? ;-)Få deg noen skikkelige høyttalere i hus før du bruser med fjærene og er eplekjekkSikkert derfor jeg ikke vil ha "feilkonstruerte" høyttalere. Siden jeg ikke har behov for tykke solid core kabler hjemme. Godt vi er forskjellige...
Moden er bra, overmoden er ikke bra. Får håpe disse kablene ikke blir overmoden om noen årDette er ikke noe tøys, gismo Samme kabeltype som sist, bare betraktelig tykkere. Denne gangen handler det om 30 år gamle kabler fra militærindustrien. Alder er visst viktig slik at materialene kan blande seg for å yte optimalt
Alder er meget viktig... noen liker mora.. andre liker dattera..
Høres ut som en studietur jeg ville likt, powernHjertelig takk TOMZ, dette er interessant.Denne Geneveren er definitivt noe annet enn mye av de greiene en forbinder med fusel og denslags. Lenge siden jeg har smakt på den og var heller ikke så fokusert da jeg tok meg et lite glass forleden. For meg er den som en rundt og balansert Cognac. Får være mer konsentrert neste gang så jeg kan være spesifikk i beskrivelsen. Er jo noen karer fra innlandet som også har smakt den og kanskje husker smaken.......Den der så spennede ut TOMZ.Litt lei av det meste for tiden Starter helgen med litt kvalitetsoktan, og satser på at resten blir like bra
Vis vedlegget 310611
Koster sikkert noen kroner, men har ikke peiling da jeg fikk den i gave.
Zuidam
Special #1
Ultra Small Batch
8 Jaar
Nr 616 av 642
Du finner litt mer info her Zuidam | product
Spesielt, gammelt og drekkanes brennvin liker jeg å hygge meg med.
Jeg var jo med skam å melde i Nederland for første gang i fjor.
Men siden det var en 4 dagers "studietur" med jobben arrangert av vår nederlandske kollega, så fikk man med seg usedvanlig mye.
Alt fra god gammel genever, via sykkeltur langs dikene med fredete vindmøller fra 1740, bitterballe (nyyyydelig pubsnack), kjøttboller i peanøttsaus, poldersport og ØL, ØL, ØL....Basen vår var Amsterdram...ehh..Amsterdam mener jeg
Så dette Zuidam merket må jeg prøve å få tak i noe snadder av.
Det vil tiden viseHva er"skikkelige "? ;-)Få deg noen skikkelige høyttalere i hus før du bruser med fjærene og er eplekjekkSikkert derfor jeg ikke vil ha "feilkonstruerte" høyttalere. Siden jeg ikke har behov for tykke solid core kabler hjemme. Godt vi er forskjellige...
Å....vi kan vel itte gi`n så mange flere forsøk nå TOMZ..Det vil tiden viseHva er"skikkelige "? ;-)Få deg noen skikkelige høyttalere i hus før du bruser med fjærene og er eplekjekkSikkert derfor jeg ikke vil ha "feilkonstruerte" høyttalere. Siden jeg ikke har behov for tykke solid core kabler hjemme. Godt vi er forskjellige...
Med den uttalelsen antar jeg det er DIY som gjelder for evig og alltid for deg Har aldri forventet at en høyeffektivitetsmann som deg skal stige ned på jorden og sammenligne med gismo og meg, to små ordinære arbeidere i Herrens vingårdMasseproduserte høyttalere er nettopp det.. Masseproduserte.. Og kan en ikke mer med ting får en holde seg til slike.. MEN dere to har noen svært gode høyttalere uten tvil..Så jeg har neppe sjans til å sammenligne meg med dere
Hehe, en lakkert treskalle eller gås tar ikke til seg vannSpørsmålet er vel når dere skal skjønne poenget??
Produktbeskrivelse |
UV Grønn kabelstrømpe kit. Først trees kabelstrømpen på, deretter låses kabelstrømpen i hver ende med strips og tilslutt trees krympestrømpen på slik at den dekker stripsene pluss litt på hver side av stripsene. |
Pakkeinnhold |
Ø12mm kabelstrømpe (150cm). Ø20mm krympestrømpe (30cm) . Strips (10stk) |
Dem som fortjener respekt er gjennomført i sin tilnærming. Jeg har ekte masseproduserte apekister, har du ekte hornhøyttalereKanke skjønne hvorfor dere vil gå glipp av MUSIKKEN ... ;-)