Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hilversum turen ble jo diskutert litt denne helgen, i og med at 3 av 4 reisende var samlet ved to anledninger denne weekend:)
    Kort oppsummert..... dette gleder vi oss veldig til og blir stas i hilse på vår felles venn TOMZ;);)

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hilversum turen ble jo diskutert litt denne helgen, i og med at 3 av 4 reisende var samlet ved to anledninger denne weekend:)
    Kort oppsummert..... dette gleder vi oss veldig til og blir stas i hilse på vår felles venn TOMZ;);)

    gismo

    Ja, dessverre ser dette ut til å bli en særs trivelig tur... Humoren hang løst og det var lite markering av revir...Men ekte glede over musikk og ydmykhet for forskjellige tilnærminger...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig gjort å tjuvstarte :mad:;) Etter diverse innleggsutvekslinger i diverse tråder er jeg sikker på at vi skal få til en fin greie i Hilversum også :)

    Her har dagen gått med til ny testing av Naim HDX. Koblet til på RCA utgangen spilte den i tre timer før den syntes det var betimelig å ta kvelden. Koblet på DIN utgangen tok det fire timer. Har nå gått over til min sønns gamle HK cd-spiller, og spiller gismo/blues-musikk; NM med Ophelia. Greit nok det også :rolleyes:

    Har nå jekket dagens første pils. Må kjøre steinhard mengdetrening denne uken da torsdag til søndag tilbringes på guttetur til oktoberfestivalen i Munchen.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Torsdag til Søndag...
    Det var lenge...-lykke til!

    Titties and beer
    [video=youtube;WzzWEeiUf3Y]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WzzWEeiUf3Y[/video]
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dårlig gjort å tjuvstarte :mad:;) Etter diverse innleggsutvekslinger i diverse tråder er jeg sikker på at vi skal få til en fin greie i Hilversum også :)
    Vi får holde sammen, TOMZ, som de eneste uten rørete anlegg...
    Lurer litt på å kjøpe en hodetelefonforsterker med rør i håp om at de skal snakke til meg på reisen. ;)

    \R
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig gjort å tjuvstarte :mad:;) Etter diverse innleggsutvekslinger i diverse tråder er jeg sikker på at vi skal få til en fin greie i Hilversum også :)
    Vi får holde sammen, TOMZ, som de eneste uten rørete anlegg...
    Lurer litt på å kjøpe en hodetelefonforsterker med rør i håp om at de skal snakke til meg på reisen. ;)

    \R
    Hehe, tanken har slått meg også. Blir jo sikkert raskt litt fluffy uten skarpe kanter, men lyser sikkert koselig i høstmørket :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dårlig gjort å tjuvstarte :mad:;) Etter diverse innleggsutvekslinger i diverse tråder er jeg sikker på at vi skal få til en fin greie i Hilversum også :)
    Vi får holde sammen, TOMZ, som de eneste uten rørete anlegg...
    Lurer litt på å kjøpe en hodetelefonforsterker med rør i håp om at de skal snakke til meg på reisen. ;)

    \R
    Hehe, tanken har slått meg også. Blir jo sikkert raskt litt fluffy uten skarpe kanter, men lyser sikkert koselig i høstmørket :cool:
    Kun valg av forvrengning det står på. Å tro at rør er det samme som fluffy viser kun liten erfaring med rør... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig gjort å tjuvstarte :mad:;) Etter diverse innleggsutvekslinger i diverse tråder er jeg sikker på at vi skal få til en fin greie i Hilversum også :)
    Vi får holde sammen, TOMZ, som de eneste uten rørete anlegg...
    Lurer litt på å kjøpe en hodetelefonforsterker med rør i håp om at de skal snakke til meg på reisen. ;)

    \R
    Hehe, tanken har slått meg også. Blir jo sikkert raskt litt fluffy uten skarpe kanter, men lyser sikkert koselig i høstmørket :cool:
    Kun valg av forvrengning det står på. Å tro at rør er det samme som fluffy viser kun liten erfaring med rør... ;)
    ;) Hvis jeg skal være alvorlig så tror jeg nok rørlyd absolutt er noe som hadde falt i smak, men vet at jeg hadde endt opp som en manisk tuberoller, så jeg holder meg unna :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr.tuberolling; Det er noe de rastløse, utilfredse og nervøse driver med. Slik er ikke vi:rolleyes:.
    Har ikke bytta ett eneste rør siden Octaven kom i huset.:)
    HCS stakk til meg noen fine rør aldeles gratis. Lurer på om det er et hint om et eller annet?

    Har ikke merka noe til at vi 3 rørmikler er fanatikere. Dog kan ørsmå drypp av misjonsvirksomhet ang rørenes fortreffelighet i enkelte tilfeller spores...
    gismo er forresten bare halvblods, jeg har push-pull,(som av mange ikke regnes som ordentlig rørutstyr) mens HCS har det mest renrasete dyret.
    (Ikke am. akitaen,men det dyret som var enda tyngre)
    Det andre rasedyret hørte jeg i går, og jeg kan forsikre alle om at den rørlyden var noe av det minst FLUFFY jeg har hørt.
    Smekk,snapp og dunk sa det!

    Det er nok likevel ikke avgjørende for hvorvidt et anlegg lyder bra om det sitter rør eller transistor foran høyttalerne.
    Kan låte både bra og dårlig begge deler. Eller enda verre,- kjedelig.

    Trasig med den NAIM historien. Er det håp?

    gismo:
    Jeg tenkte at torsdag til søndag kunne bli lenge med øl,
    -ikke damer, din jentefut.:cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har ikke merka noe til at vi 3 rørmikler er fanatikere. Dog kan ørsmå drypp av misjonsvirksomhet ang rørenes fortreffelighet i enkelte tilfeller spores...
    gismo er forresten bare halvblods, jeg har push-pull,(som av mange ikke regnes som ordentlig rørutstyr) mens HCS har det mest renrasete dyret.
    (Ikke am. akitaen,men det dyret som var enda tyngre)
    Det andre rasedyret hørte jeg i går, og jeg kan forsikre alle om at den rørlyden var noe av det minst FLUFFY jeg har hørt.
    Smekk,snapp og dunk sa det!


    Stiller meg helt bak dette blues, vi hverken pusher eller puller dette på noen som helst vi, men tillater oss jo i små doser å fortelle hvor flott det lyder med rør i kjeden:cool:
    Fortelle litt om noen flotte stunder med rørglød i høstmørket osv. osv...;)

    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe, tanken har slått meg også. Blir jo sikkert raskt litt fluffy uten skarpe kanter, men lyser sikkert koselig i høstmørket :cool:
    Kun valg av forvrengning det står på. Å tro at rør er det samme som fluffy viser kun liten erfaring med rør... ;)
    ;) Hvis jeg skal være alvorlig så tror jeg nok rørlyd absolutt er noe som hadde falt i smak, men vet at jeg hadde endt opp som en manisk tuberoller, så jeg holder meg unna :)
    Se der ja....:cool:

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke merka noe til at vi 3 rørmikler er fanatikere. Dog kan ørsmå drypp av misjonsvirksomhet ang rørenes fortreffelighet i enkelte tilfeller spores...
    gismo er forresten bare halvblods, jeg har push-pull,(som av mange ikke regnes som ordentlig rørutstyr) mens HCS har det mest renrasete dyret.
    (Ikke am. akitaen,men det dyret som var enda tyngre)
    Det andre rasedyret hørte jeg i går, og jeg kan forsikre alle om at den rørlyden var noe av det minst FLUFFY jeg har hørt.
    Smekk,snapp og dunk sa det!


    Stiller meg helt bak dette blues, vi hverken pusher eller puller dette på noen som helst vi, men tillater oss jo i små doser å fortelle hvor flott det lyder med rør i kjeden:cool:
    Fortelle litt om noen flotte stunder med rørglød i høstmørket osv. osv...;)

    gismo
    Mm....

    pouring water.jpg


    :):):):):):):):)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har ikke merka noe til at vi 3 rørmikler er fanatikere. Dog kan ørsmå drypp av misjonsvirksomhet ang rørenes fortreffelighet i enkelte tilfeller spores...
    gismo er forresten bare halvblods, jeg har push-pull,(som av mange ikke regnes som ordentlig rørutstyr) mens HCS har det mest renrasete dyret.
    (Ikke am. akitaen,men det dyret som var enda tyngre)
    Det andre rasedyret hørte jeg i går, og jeg kan forsikre alle om at den rørlyden var noe av det minst FLUFFY jeg har hørt.
    Smekk,snapp og dunk sa det!


    Stiller meg helt bak dette blues, vi hverken pusher eller puller dette på noen som helst vi, men tillater oss jo i små doser å fortelle hvor flott det lyder med rør i kjeden:cool:
    Fortelle litt om noen flotte stunder med rørglød i høstmørket osv. osv...;)

    gismo
    Mm....

    Vis vedlegget 279347

    :):):):):):):):)
    Hehe...nytt tastaturlås RoDa...:confused:;):):)

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vedr.tuberolling; Det er noe de rastløse, utilfredse og nervøse driver med. Slik er ikke vi:rolleyes:.
    Har ikke bytta ett eneste rør siden Octaven kom i huset.:)
    HCS stakk til meg noen fine rør aldeles gratis. Lurer på om det er et hint om et eller annet?

    Har ikke merka noe til at vi 3 rørmikler er fanatikere. Dog kan ørsmå drypp av misjonsvirksomhet ang rørenes fortreffelighet i enkelte tilfeller spores...
    gismo er forresten bare halvblods, jeg har push-pull,(som av mange ikke regnes som ordentlig rørutstyr) mens HCS har det mest renrasete dyret.
    (Ikke am. akitaen,men det dyret som var enda tyngre)
    Det andre rasedyret hørte jeg i går, og jeg kan forsikre alle om at den rørlyden var noe av det minst FLUFFY jeg har hørt.
    Smekk,snapp og dunk sa det!

    Det er nok likevel ikke avgjørende for hvorvidt et anlegg lyder bra om det sitter rør eller transistor foran høyttalerne.
    Kan låte både bra og dårlig begge deler. Eller enda verre,- kjedelig.

    Trasig med den NAIM historien. Er det håp?

    gismo:
    Jeg tenkte at torsdag til søndag kunne bli lenge med øl,
    -ikke damer, din jentefut.:cool:
    Gøyalt med litt dissing av rør. Får jo defintivt valuta for "pengene" ;)

    Skal nok gå helt bra med Naimen, men å få den på service er faen meg vanskeligere enn å komme inn gjennom perleporten. Etter å ha konstatert samme feil med å teste begge utgangene, fikk jeg i dag beskjed av teknikeren om å nappe ut internett-ledningen og se om det samme skjer da også. Hvis så er tilfelle skal han aller nådigst kikke på den. Jaja, så her sitter jeg og venter på at den skal skjære seg igjen, mens jeg spiller Rain med Herr Flaata på HDXen min. En plate som selvfølgelig bør finnes i et hvert noenlunde møblerte hjem!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Periodiske feil er værste sort..Bedre med en real blow out...


    Tar det med rør med knusende ro. Det er mye hassle med det, men som en individualist, vil jeg ha mulighet til å påvirke lyden selv...Ikke stole på en eller annen hvit-frakk som tror han kjenner min smak..:) ..


    p.s Blues, det at du fikk rør av meg var intet annet enn en liten gest. Fant ikke noe behov for deg å skifte rør. Men jeg bruker ikke de rørene nå, så da tenkte jeg at kanskje kunne ha litt glede av de.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heldigvis parkerte HDXen 10 min etter siste innlegg. Antar derfor at perleporten åpnes for puss og stell :) Periodiske feil er noe dritt, og det hadde vært verre om den nå hadde funket uten internettkobling. Da hadde jeg sikkert fått beskjed om at det var noe gærnt med nettet her.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kondolerer...Eller mer, gratulerer...da får du kanskje fiksa den... Bare å krysse fingrene... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe ;)alternativt får du legge regnskinnet hjemme og gjøre plass til en SB.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe ;););) Bare å gruglede seg til inkvisasjonen lander i Hilversum :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Korrekt antrukket og ganske så kjekk i kjeksen litt tidlig på formiddagen på verdens største russefest i Munchen. Ble litt mer preget utover dagen(e). I dag har jeg den metalliske smaken i munnen som indikerer at jeg har gitt alt i noen dager. Var greit og bli ferdig med jobben i dag!

    Vi får se hvoran det blir i november.....

    image.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så trivelig ut..."Marineblå" fikk en ny betydning nå ja... :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare si fra hvis noen trenger Munchen-bunad :) Min kone har foreløpig ikke tatt poenget om at dette utstyret er laget for kåthet og glede, og kan bruke til lokale selskapsleker i tosomhet her i Hilversum ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42


    Vi får se om läderhosen passer på gismo-
    Blir nok i trangeste laget for meg er jeg redd.
    Hehe....den konfirmasjonsdressen der går nok itte je inni heller blues:cool:;)
    Den er nok mer i RoDa størrelse.....:rolleyes:

    gismo
    Faen, får ikke spilt av videoene. Dritt med IOS-oppdateringen på min gamle IPad :mad:

    Planlegger en liten selskapslek for dere når dere kommer nedover. Temaet blir Askepott, men vi bytter ut skoen med lederhosen. Blir forøvrig spennende å se hvem som blir utpekt som prinsen.....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20


    Vi får se om läderhosen passer på gismo-
    Blir nok i trangeste laget for meg er jeg redd.
    Hehe....den konfirmasjonsdressen der går nok itte je inni heller blues:cool:;)
    Den er nok mer i RoDa størrelse.....:rolleyes:

    gismo
    Faen, får ikke spilt av videoene. Dritt med IOS-oppdateringen på min gamle IPad :mad:

    Planlegger en liten selskapslek for dere når dere kommer nedover. Temaet blir Askepott, men vi bytter ut skoen med lederhosen. Blir forøvrig spennende å se hvem som blir utpekt som prinsen.....
    He he...ikke så mye du gikk glipp av TOMZ.

    Läderhosen

    Heller tvilsomme sider han blues vanker på:cool:


    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmmm... Denne tråden begynner å få skumle undetoner av ned-dempet erotikk... Bedre å bli prins enn frosk iallefall...


    tomz.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn