Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bør jo være et bilde i tråden av det dere skal kvesse ørene på.
    Lekkert TOMZ, gleder meg til å innta denne stolen der, dette blir spennende;)
    Utseende og design kan lett godkjennes i alle fall, så får vi se om du har nok "lunken Genever" til mellomtonen:cool:

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som nevt, vel hjemme igjen, her en hilsen til dere gutta fra herr og fru gismo, en dag vi ikke orket mere sol....
    Da ble det en bartur i skyggen;)

    IMG_0850.JPG


    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bare som en påminnelse av hvor godt det var i komme hjem, varme opp tysker'n og få
    kontroll på abstinensene igjen;);)
    Dette er deilig:rolleyes:

    gismo
     

    Vedlegg

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sitter og spiller denne, og skulle absolutt hatt den med til Hilmersund, men har den kun på Longplaying.
    [video=youtube;_XcfCA6DKdc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_XcfCA6DKdc[/video]
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at det betales inngangsbillett for overnatting på Hotel Hilversum!

    Inngangsbilletten er at hver og en av dere tenker nøye i gjennom hva som er den desiderte beste cden i samlingen deres. Over et krus lunken genever skal denne spilles, og valget skal selvfølgelig begrunnes. Denne cden skal medbringes til Hilversum for ripping til min harddisk, og kan deretter følge eieren hjem til Norge. Unge moderne mennesker som følger med i utviklingen har jo selvfølgelig forlengst kastet sine ekorngener på historien bål og har ikke behov for å fylle stuen opp med sølvplater eller gammelmannsvinyl!
    Er det tanken at vi offentliggjør dette i tråden, eller skal kun du vite om det før vi kommer og spiller i heimen din?
    For meg så drifter dette over tid, men akkurat dott no så er det faktisk en skive med Bruce.

    mvh R
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette må jo verten bestemme, men jeg synes det er artigst om det vi holder katta inni sekken til vi er Hilmersund.
    Altså TOP SECRET!

    Alle skjønner vel at mine kandidater så langt bare er det man på godt norsk kaller kødd?!

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Verten får tidsnok vite. Gidder ikke proklamere noe her. Trodde du var seriøs jeg Blues, begynte å grue meg til den 19... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at det betales inngangsbillett for overnatting på Hotel Hilversum!

    Inngangsbilletten er at hver og en av dere tenker nøye i gjennom hva som er den desiderte beste cden i samlingen deres. Over et krus lunken genever skal denne spilles, og valget skal selvfølgelig begrunnes. Denne cden skal medbringes til Hilversum for ripping til min harddisk, og kan deretter følge eieren hjem til Norge. Unge moderne mennesker som følger med i utviklingen har jo selvfølgelig forlengst kastet sine ekorngener på historien bål og har ikke behov for å fylle stuen opp med sølvplater eller gammelmannsvinyl!
    Nå snakker vi "reine ord" for penga TOMZ;);)
    Je tar med min på minnepenn je, så kopierer du :D
    Åsså slenger je med (tilsvarende noen kilo til med sølvplater) på samme penn (ca 20 gram):cool::cool:
    Deal :confused:

    gismo
    Sorry gismo. Minnepenn med på lasset er kjekke greier :) men må spilles fra usb-porten på Naimen min. Får ikke lagt de inn på harddisken :mad: Du må nok derfor også ta med deg en sølvplate. Er bare å komme seg opp på loftet og hente ned den Carl Jularbo cden du ikke klarte å kvitte deg med!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bør jo være et bilde i tråden av det dere skal kvesse ørene på.
    Lekkert TOMZ, gleder meg til å innta denne stolen der, dette blir spennende;)
    Utseende og design kan lett godkjennes i alle fall, så får vi se om du har nok "lunken Genever" til mellomtonen:cool:

    gismo
    Tilstrekkelige mengder lunken Genever = en mellomtone som gløder ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bør jo være et bilde i tråden av det dere skal kvesse ørene på.
    Lekkert TOMZ, gleder meg til å innta denne stolen der, dette blir spennende;)
    Utseende og design kan lett godkjennes i alle fall, så får vi se om du har nok "lunken Genever" til mellomtonen:cool:

    gismo
    Tilstrekkelige mengder lunken Genever = en mellomtone som gløder ;)

    Når deg gjelder "gløding" er det vel deg og Roda som har minst av dette i heimen vil jeg tro...Snarere steril og kald mellomtone ak'a transer.. :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sitter og spiller denne, og skulle absolutt hatt den med til Hilmersund, men har den kun på Longplaying.
    [video=youtube;_XcfCA6DKdc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_XcfCA6DKdc[/video]
    Ok blues, kona har sikkert rett i at det ikke skader med et nabovarsel for sikkerhets skyld ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at det betales inngangsbillett for overnatting på Hotel Hilversum!

    Inngangsbilletten er at hver og en av dere tenker nøye i gjennom hva som er den desiderte beste cden i samlingen deres. Over et krus lunken genever skal denne spilles, og valget skal selvfølgelig begrunnes. Denne cden skal medbringes til Hilversum for ripping til min harddisk, og kan deretter følge eieren hjem til Norge. Unge moderne mennesker som følger med i utviklingen har jo selvfølgelig forlengst kastet sine ekorngener på historien bål og har ikke behov for å fylle stuen opp med sølvplater eller gammelmannsvinyl!
    Er det tanken at vi offentliggjør dette i tråden, eller skal kun du vite om det før vi kommer og spiller i heimen din?
    For meg så drifter dette over tid, men akkurat dott no så er det faktisk en skive med Bruce.

    mvh R
    Helt klart en godt bevart hemmelighet frem til du sitter i stolen med en lunken Genever :) (Gammel) Bruce er jo aldri feil, men artister litt mer utenfor alfarvei premieres.......med enda en Genever.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette må jo verten bestemme, men jeg synes det er artigst om det vi holder katta inni sekken til vi er Hilmersund.
    Altså TOP SECRET!

    Alle skjønner vel at mine kandidater så langt bare er det man på godt norsk kaller kødd?!

    Mvh
    Godt du blir hentet på flyplassen, ellers kunne du jo godt rotet deg bort på vei til Hilversum :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bør jo være et bilde i tråden av det dere skal kvesse ørene på.
    Lekkert TOMZ, gleder meg til å innta denne stolen der, dette blir spennende;)
    Utseende og design kan lett godkjennes i alle fall, så får vi se om du har nok "lunken Genever" til mellomtonen:cool:

    gismo
    Tilstrekkelige mengder lunken Genever = en mellomtone som gløder ;)

    Når deg gjelder "gløding" er det vel deg og Roda som har minst av dette i heimen vil jeg tro...Snarere steril og kald mellomtone ak'a transer.. :cool:
    Den viktigste komponenten i kjeden, det som er mellom ørene, kan likevel skape positive overraskelser hvis du bare ønsker det hardt nok ;) Hvis ikke så er det alltid drahjelp i en god Genever!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at det betales inngangsbillett for overnatting på Hotel Hilversum!

    Inngangsbilletten er at hver og en av dere tenker nøye i gjennom hva som er den desiderte beste cden i samlingen deres. Over et krus lunken genever skal denne spilles, og valget skal selvfølgelig begrunnes. Denne cden skal medbringes til Hilversum for ripping til min harddisk, og kan deretter følge eieren hjem til Norge. Unge moderne mennesker som følger med i utviklingen har jo selvfølgelig forlengst kastet sine ekorngener på historien bål og har ikke behov for å fylle stuen opp med sølvplater eller gammelmannsvinyl!
    Nå snakker vi "reine ord" for penga TOMZ;);)
    Je tar med min på minnepenn je, så kopierer du :D
    Åsså slenger je med (tilsvarende noen kilo til med sølvplater) på samme penn (ca 20 gram):cool::cool:
    Deal :confused:

    gismo
    Sorry gismo. Minnepenn med på lasset er kjekke greier :) men må spilles fra usb-porten på Naimen min. Får ikke lagt de inn på harddisken :mad: Du må nok derfor også ta med deg en sølvplate. Er bare å komme seg opp på loftet og hente ned den Carl Jularbo cden du ikke klarte å kvitte deg med!
    Men kjære vene da mann, åssen utstyr er det dere har da:cool:
    Kan itte en supergod flac-fil fra en minnepenn brukes:rolleyes::confused: Je gir mæ ende over....hmmm.

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at det betales inngangsbillett for overnatting på Hotel Hilversum!

    Inngangsbilletten er at hver og en av dere tenker nøye i gjennom hva som er den desiderte beste cden i samlingen deres. Over et krus lunken genever skal denne spilles, og valget skal selvfølgelig begrunnes. Denne cden skal medbringes til Hilversum for ripping til min harddisk, og kan deretter følge eieren hjem til Norge. Unge moderne mennesker som følger med i utviklingen har jo selvfølgelig forlengst kastet sine ekorngener på historien bål og har ikke behov for å fylle stuen opp med sølvplater eller gammelmannsvinyl!
    Nå snakker vi "reine ord" for penga TOMZ;);)
    Je tar med min på minnepenn je, så kopierer du :D
    Åsså slenger je med (tilsvarende noen kilo til med sølvplater) på samme penn (ca 20 gram):cool::cool:
    Deal :confused:

    gismo
    Sorry gismo. Minnepenn med på lasset er kjekke greier :) men må spilles fra usb-porten på Naimen min. Får ikke lagt de inn på harddisken :mad: Du må nok derfor også ta med deg en sølvplate. Er bare å komme seg opp på loftet og hente ned den Carl Jularbo cden du ikke klarte å kvitte deg med!
    Men kjære vene da mann, åssen utstyr er det dere har da:cool:
    Kan itte en supergod flac-fil fra en minnepenn brukes:rolleyes::confused: Je gir mæ ende over....hmmm.

    gismo
    Ikke noe problem å spille så ta med, men kan bare ikke legges på harddisken til Naimen. Har jo fremdeles litt ekorntendenser, så visst det ikke ligger på harddisken så er det egentlig ikke en del av samlingen min ;););)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehehe,,,,Litt av en problemstilling.... ;)...Nå som det er så lett med filer osv...Men hvem vil ha en fil når en kan få et ekte album...

    hilversum.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sorry gismo. Minnepenn med på lasset er kjekke greier :) men må spilles fra usb-porten på Naimen min. Får ikke lagt de inn på harddisken :mad: Du må nok derfor også ta med deg en sølvplate. Er bare å komme seg opp på loftet og hente ned den Carl Jularbo cden du ikke klarte å kvitte deg med!
    Men kjære vene da mann, åssen utstyr er det dere har da:cool:
    Kan itte en supergod flac-fil fra en minnepenn brukes:rolleyes::confused: Je gir mæ ende over....hmmm.

    gismo
    Ikke noe problem å spille så ta med, men kan bare ikke legges på harddisken til Naimen. Har jo fremdeles litt ekorntendenser, så visst det ikke ligger på harddisken så er det egentlig ikke en del av samlingen min ;););)
    Ok skjønner, da får je vel til "å brenne" litt da, mange år siden je dreiv med det nå, men men...:cool:
    Det årnær sæ;)

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette må jo verten bestemme, men jeg synes det er artigst om det vi holder katta inni sekken til vi er Hilmersund.
    Altså TOP SECRET!

    Alle skjønner vel at mine kandidater så langt bare er det man på godt norsk kaller kødd?!

    Mvh
    Godt du blir hentet på flyplassen, ellers kunne du jo godt rotet deg bort på vei til Hilversum :cool:
    Har sagt til fruen at jeg skal til HILMERSUND.

    Så nå heter det det.
    Tenkte jeg kunne være litt i fred et par dager ... Shhh.

    Ellers er Jularbo fabelaktig.
    Vi drar fram att denne kroppen til glede for nye lesere;
    [video=youtube;UqBGGcyIfY8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UqBGGcyIfY8[/video]

    -for en lekker mellomtone...
    -men det må vel rør til for å høre det?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser at det ikke akkurat er sommervarme i Hilversum heller, la inn Hilverum på værmeldig på mobil, sånn at vi kan følge med
    om vi må ha på langmakko osv da den tiden kommer;)
    Hjemme hos meg er det 15 grader nå, kun slått med 2 grader (17) i Hilversum:rolleyes:

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå går du og stamper gismo. Prater om været...


    Du er vel så bortskjemt med varmegrader etter La vida en España at nå må du vel bruke votter til uti juni.

    Har meldt deg på her.
    (uten makko)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    bluesmusikk,-vel.
    Dessuten, den drittvideoen funker ikke gismo.

    gismo med sin nye flamme Dico i sin hule hånd:

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke gjør dette til en mushy dametråd nå da gutter... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter en litt chesy start på dagen, blues fikk du etter hvert lagt inn på noe vi kan være mer enn bekjent av :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forøvrig spent på morgendagen. Henter da Naimene mine som har vært til "reperasjon". Var jo selvfølgelig ingenting som feilte dem da de testet dem på verkstedet :):mad::):mad: Skal krysse det meste jeg har når jeg fyrer dem opp i morgen.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Håper NAIM er oppe og går TOMZ.
    Kjedelig når ting ikke er på stell.
    Tar tid også.

    Huff, føler meg litt skyldig vedr. den blonde danske.
    Alle til lags kan ingen gjera, -så det er det vel bare å drite i.

    Håper alle forstår at dette er musikk...

    Bedre lyd og bilde
    Zappa Plays Zappa som jeg har vært heldig å se 2 ganger:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ulik smak er berikende!!! Har ingen problemer med å erkjenne at Zappa er kvalitet. Selv har jeg nok et litt for enkelt indre liv til å få fot for jazzrock og fusion ;) Eksen til kona var et skikkelig Zappahode, hadde alt og spilte stort sett bare Zappa. Når Zappa spilles her i stuen blir hun derfor mørk i blikket så det er bare unntaksvis at det lyttes til Zappa i Hilversum :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ikke gjør dette til en mushy dametråd nå da (gutter) gismo... ;)
    Hehe....får vel skjerpe mæ:rolleyes:
    Men klemmer inn denne nydelig låta åkkesom!!


    Dette er godt nytt for en blauthjerta kvinnestemme elsker:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Liker mye forskjellig musikk, men langt fra alt.
    Kan nok ikke kalles ZAPPA-fanatiker , men han spilles relativt ofte.
    Man hører stadig noe nytt hos Zappa og det er av og til godt med litt motstand.
    Jeg tror at alt for mange gir opp etter først å ha hørt Bobby Brown, for så ikke finne særlig mye mer av det samme.
    I disse dager kommer APOSTROPHE (") i vinyl reissue, og dette er et av de sterkeste album fra Zappa med mye humor og en del catchy og relativt lett tilgjengelig musikk. Denne blir vel regnet for å være en god start på veien inn i Zappa-universet.
    Varm anbefaling!
    [video=youtube;mxAceec8DxI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mxAceec8DxI[/video]
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Musikalsk skal du se at vi er jevngamle gismo...Selvom for mange damer blir litt for mye Møllers tran etter min smak.. :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen som har listet ut veien til sweetspot ennå :rolleyes::cool:

    Hilversum-plaats-OpenTopo.jpg


    gismo
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn