Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.652
    Antall liker
    4.417
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Krix er artige greier.
    Men, jeg tror størrelsen på lytterommet spiller kraftig inn.
    Du har vel en røslig sub å spe på med, men ville nok satt opp disse i et rom
    på bare 12-15 kvm.

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Krix er artige greier.
    Men, jeg tror størrelsen på lytterommet spiller kraftig inn.
    Du har vel en røslig sub å spe på med, men ville nok satt opp disse i et rom
    på bare 12-15 kvm.

    M
    Ja, hadde målet vært å fylle stuen med lyd hadde nok ikke disse Krixene vært førstevalget 😊 De er selvfølgelig ikke kjøpt i et forsøk på å sette La Rosita høyttalerne mine på innbytterbenken, men rett og slett for litt tidtrøyte og nysgjerrighet. De hadde sikkert hatt godt av litt hjelp fra rommet, men litt lytting i nærfelt og etter hvert med tilkobling av sub, kan nok gjøre at hjelp fra rommet ikke savnes, og jaffal gi meg den tidtrøyten jeg er ute etter 😊 De er tross alt ikke ment for permanent oppholdstillatelse, kun for litt lek og moro på Foldnes 😊
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.652
    Antall liker
    4.417
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner.
    Da er du litt lik meg. Jeg har alltid et par høyttalere på vei inn eller ut. Som regel til test i husmoranlegget.
    Får dog ingen forståelse fra Blues eller Gismo, men jeg står han av.😉

    Akkurat nå er et par Snell K mk2 satt opp med elektronikk fra Exposure. Kabler fra WW og Tellurium. Ikke topp oppløsning eller kjellerdyp bass, men veldig musikalsk. 🎶

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.896
    Antall liker
    59.915
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner.
    Da er du litt lik meg. Jeg har alltid et par høyttalere på vei inn eller ut. Som regel til test i husmoranlegget.
    Får dog ingen forståelse fra Blues eller Gismo, men jeg står han av.😉

    Akkurat nå er et par Snell K mk2 satt opp med elektronikk fra Exposure. Kabler fra WW og Tellurium. Ikke topp oppløsning eller kjellerdyp bass, men veldig musikalsk. 🎶

    M
    INGEN forståelse er vel å ta i.
    Ikke si at jeg ikke prøver. 🙈😆
    -men når det står et par DeVore i samme rommet, så er det litt vanskelig for meg å fatte at man ikke velger de hver gang. 🙃

    Strengt tatt har jeg ikke noe med det, og sjølsagt er det flere måter å ha det morsomt på.
    Jeg har jo sjøl et par fulltonehorn, to forsterkere og 2 CDp i underetasjen, så jeg forstår da litt av greia.
    Den ene spilleren, Arcamen, er fra deg (🥰) , og skulle egentlig til dattera, men enn så lenge er den kobla på en Cyrus i "vintage-oppsettet".

    Du skal bare fortsette å kose deg med gode kjøp på Finn, og mikse og matche til godlyden kommer.
    Det er liksom DEG det @sundkoien .😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.752
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Får vel bare slutte mæ tell blues her……ettersom jeg også er nevnt😎
    Jeg holder en knapp DeVore uansett hva du drar i hus, om itte du kommer med et sett Diptyque da….da ville je i det minste hørt før jeg dømmer😅🤣😀 Kos dæ med diverse eldre talere👍🏼

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmm, var det soundscape som først anbefalte denne 🤔 Kanskje litt ensformig, men fungerer usedvanlig fint etter noen glass på byen 😊

    IMG_0153.jpeg

    En av Oslos livsfarlige trafikanter anbefalte denne her. Tenker den blir en god start på morgendagens øltime 😊

    IMG_0154.jpeg

    Skal ikke kimse av gjenbruk 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.896
    Antall liker
    59.915
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så denne anbefalt i avdelingen for øl, whisky og velociped, jeg også.
    Sjøl om jeg er fullt klar over at Slash er en meget god gitarist, så er jeg ikke overvettes begeistra for G&R. Var derfor skeptisk.
    Etter å ha hørt hans versjon av "Oh Well" med Chris Stapleton, så er skepsisen snudd til nysgjerrighet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært på en ufrivillig slankekur siden fredag (noe jeg sikkert bare har godt av 😊). Blåskjell kan bokstavelig talt være noe dritt 😆 Begynner å bli på oppadgående i formen og da er det jo ekstra positivt at Posten til slutt har klart å frakte vel 20kg haifai fra Bartebyen til Foldnes. Forhåpentligvis ser pakken likens ut som den gjorde da den ble sendt. Det gjenstår bare å se om jeg orker å sjaue 20kg i dag……

    IMG_7131.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.914
    Antall liker
    8.548
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har vært på en ufrivillig slankekur siden fredag (noe jeg sikkert bare har godt av 😊). Blåskjell kan bokstavelig talt være noe dritt 😆 Begynner å bli på oppadgående i formen og da er det jo ekstra positivt at Posten til slutt har klart å frakte vel 20kg haifai fra Bartebyen til Foldnes. Forhåpentligvis ser pakken likens ut som den gjorde da den ble sendt. Det gjenstår bare å se om jeg orker å sjaue 20kg i dag……

    Gratulerer 👍 pakkene kan nok ha blitt forsinket av at Posten har gjort noen undersøkelser for å sikre at det ikke er solide pakker hvitt pulver som sendes 😊
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.018
    Antall liker
    104.746
    Torget vurderinger
    23
    Ligner litt på de knarkpakkene som var i noen banankasser for en stund tilbake..🤔
    Men å komme fra bartebyen til foldnes - da snakker vi gulloddet! Politisk asyl! 😆
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.752
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da blir det stativer tell de små bokser ser je, solide også med den vekta😉
    Blir artig å se når mannen etter hvert kommer sæni form igjen👍🏼 Grattis!

    gismo
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.730
    Antall liker
    28.453
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har vært på en ufrivillig slankekur siden fredag (noe jeg sikkert bare har godt av 😊). Blåskjell kan bokstavelig talt være noe dritt 😆 Begynner å bli på oppadgående i formen og da er det jo ekstra positivt at Posten til slutt har klart å frakte vel 20kg haifai fra Bartebyen til Foldnes. Forhåpentligvis ser pakken likens ut som den gjorde da den ble sendt. Det gjenstår bare å se om jeg orker å sjaue 20kg i dag……

    Vis vedlegget 1027455
    Kan anbefale denne:

    zoolac.png
    zoolac.png


    Hadde et liknende "uhell" etter en kveld på Potetkjelleren. Skulle visst bedre enn å spise blåskjell i sommermånedene. To dager med Zoolac og jeg var like god. Slapp å gå ned i BMI. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan anbefale denne:

    Vis vedlegget 1027462 Vis vedlegget 1027462

    Hadde et liknende "uhell" etter en kveld på Potetkjelleren. Skulle visst bedre enn å spise blåskjell i sommermånedene. To dager med Zoolac og jeg var like god. Slapp å gå ned i BMI. :)

    Mvh
    Jeg begynte å bli bedre, men kjente meg straks dårligere igjen når jeg fikk noen bilder på netthinnen på hvordan du inntok Zoolac 😳😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da blir det stativer tell de små bokser ser je, solide også med den vekta😉
    Blir artig å se når mannen etter hvert kommer sæni form igjen👍🏼 Grattis!

    gismo
    Jepp, hermer litt etter hvordan du hadde det tidligere……småtasser på stylter 😆😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    597
    Antall liker
    719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kan anbefale denne:

    Vis vedlegget 1027462 Vis vedlegget 1027462

    Hadde et liknende "uhell" etter en kveld på Potetkjelleren. Skulle visst bedre enn å spise blåskjell i sommermånedene. To dager med Zoolac og jeg var like god. Slapp å gå ned i BMI. :)

    Mvh
    Den der får kun lokal effekt ytterst i tykktarmen, trolig har diareen din vart like lenge uten det tilskuddet der.…

    Viktigste er å få i seg nok drikke.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.730
    Antall liker
    28.453
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2.022
    Torget vurderinger
    1
    Mye drikke trenger kanskje litt nøyere spesifisering i akkurat denne tråden. Ellers er det bra mannen er over det værste.

    Fortsatt god bedring

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mannen er over det værste, men orket ikke dra til post i butikk å sjaue 20kg med barteby-haifai. Men, man har da heldigvis alternativer nå når operasjonsradiusen er blitt større enn sofa-seng-toalett. En tur til Bønes for å hanke inn syv plater jeg fant mellom mye ræl fremsto som det mest forlokkende nå i ettermiddag.

    De to med XTC er ment for oppholdstillatelse, Spastisk Ekstase med blant annet Helge Gaarder skal spilles før den sannsynligvis selges.

    IMG_6536.jpeg


    Vel så spennende var platene med John Lennon og Paul McCartney. Dette er uoffisielle utgivelser, men spesielt den gule med Lennon er likevel verdt en del. Slike kommer jo ikke opp med pris på Discogs, men ser at de kommer opp med pris før jeg trykker meg inn på selve platen. Skjønner ikke helt hva Discogs bruker som underlag for denne prissettingen 🤔 men det vet sikkert, @jorwed_ ……..

    IMG_6537.jpeg


    Satser på at jeg er såpass lett og leken at jeg får hentet stativer og litt attåt til Krixene i morgen 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.691
    Antall liker
    65.168
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det Krix som ivaretar ettermiddagens ønskekonsert 😊

    IMG_6540.jpeg


    Det er noe absurd med å lytte til slike småtasser. Får liksom følelsen; du kødder! Har ikke gjort annet enn å plassere dem etter innfallsmetoden, og spiller uten sub innkoblet. Stereoperspektiv, størrelse på lydbildet og dybdeperspektiv……..vow! Blir som med mye nytt utstyr smått forelsket……i begynnelsen. Men, merker også en hulhet, litt metallisk klang og at det roter seg litt til når det vris litt ekstra på volumet. Alt i alt er jeg foreløpig imponert. Blir kjekt å leke litt med plassering og ikke minst subb 😊

    Stativene ble som tidligere skrevet kjøpt brukt av en hyggelig kar i Trondheim. Han solgte stativene og et par Krix MK2, og var lite interessert i å splitte opp salget. For min del ønsket jeg samme stativer som racket mitt, så da endte jeg opp som eier av to par Krix 😆 Greit nok, hadde blitt dyrere å kjøpe nye stativer. Har hatt en tanke om å stacke dem og høre hvordan det låter, men med tanke på Pelsdotten tror jeg faren for skader (på annet utstyr) trumfer mulig moro. I tillegg har selger pakket dem så bra at jeg tror jeg forsøker meg på et videresalg, uten lek og moro først.

    IMG_6541.jpeg


    Moro dette 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.616
    Antall liker
    16.246
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med småtassene og pidestallene(y) Du har vel nok høyttalere nå til å teste ut kvadrofoni oppsett;) Trenger kanskje en forsterker til, men det fikser du😁
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.782
    Antall liker
    15.133
    Sted
    Langesund
    Det er det å få til de fandenivoldske effektene av stativhøyttalere og nok energi i grunntonen. Ikke lett det
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn