Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Cairn....?
    Mener å huske at jeg skrev om en sånn for.... eh... 20 år siden...?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.731
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg trodde det var en Chapter, men det er kanskje et annet kapittel?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Cairn....?
    Mener å huske at jeg skrev om en sånn for.... eh... 20 år siden...?
    Fremdeles litt omdreininger i de små gamle grå, Rogndalen 😊 Cairn 4808. Når jeg ser på fjernkontrollen virker 20 år veldig riktig 😄 Siden du ikke gidder å skrive om kjedelig haifai må jo denne ha vært sånn noenlunde innafor 😄 Ikke mye å finne om den på nettet så det hadde vært gøyalt å lese om du har skrevet om akkurat denne.......
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Fremdeles litt omdreininger i de små gamle grå, Rogndalen 😊 Cairn 4808. Når jeg ser på fjernkontrollen virker 20 år veldig riktig 😄 Siden du ikke gidder å skrive om kjedelig haifai må jo denne ha vært sånn noenlunde innafor 😄 Ikke mye å finne om den på nettet så det hadde vært gøyalt å lese om du har skrevet om akkurat denne.......
    Dersom noen finner et antikvarisk Audio (ca. nr. 30 - 40, vil jeg tro), burde det vel finnes der. Om det er samme modell som din husker jeg dessverre ikke. Mine stadig mindre grå forteller meg at dette hørtes ut som en slags Mos-Fet, ganske kraftfull og deilig, litt mørkt stemt. Men om jeg er på bærtur, får du bære over med meg, Katamarana, for som sagt var det ikke akkurat i går.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dersom noen finner et antikvarisk Audio (ca. nr. 30 - 40, vil jeg tro), burde det vel finnes der. Om det er samme modell som din husker jeg dessverre ikke. Mine stadig mindre grå forteller meg at dette hørtes ut som en slags Mos-Fet, ganske kraftfull og deilig, litt mørkt stemt. Men om jeg er på bærtur, får du bære over med meg, Katamarana, for som sagt var det ikke akkurat i går.
    Høres ut som mitt førsteinntrykk det der, Rognåssiden 😃 Behagelig mørk (noe som nok kler mitt litt livlige rom) og mindre stjernedryss i de øvre luftlag enn jeg er vant til 😄
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Høres ut som mitt førsteinntrykk det der, Rognåssiden 😃 Behagelig mørk (noe som nok kler mitt litt livlige rom) og mindre stjernedryss i de øvre luftlag enn jeg er vant til 😄
    Hmmm, liker aproachen (mitt livlivlige rom) derfor står det ikke AudioNet her heller...

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny forsterker. den så jo ut til å være midt i blinken. Men hva var det som gjorde at den gamle fikk fyken ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny forsterker. den så jo ut til å være midt i blinken. Men hva var det som gjorde at den gamle fikk fyken ?
    Takker. Hadde ingenting med Gato å gjøre. Jeg synes ikke jeg trenger to gode forsterkere i oppsettet. Transen brukes i utgangspunktet bare en time eller tre på ettermiddagen når jeg halvsløver til musikken, og rørforsterkeren i helgene. Forandring fryder, og litt spennende å se hvilken lyd jeg kan dra ut av kun et par glassperler 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hifi Huset på Jar solgte vel Cairn en gang for lenge siden?
    Stemmer det. I følge Roar Malmin har han reparert/ombygd de fleste av dem. Diplomatisk sagt er han ikke den største fan av dem. Vet ikke om min har vært hos ham for puss og stell. Samma det, ingenting i veien med den og førsteinntrykket er positivt 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, her har det vært litt trykk og slett fra BB, ser jeg :)
    Finnes selvfølgelig et utall forsterkere som er bedre enn Cairn. Jeg fikk meg nå likevel (som ønsket) både balansert inn, fjernkontroll og balanse-kontroll til pølsepris. Førsteinntrykket er jo også, som tidligere skrevet, godt/behagelig, selv om det ikke er forsterkeren jeg kommer til å gå i graven med (forhåpentligvis :oops:).
    Det er mye som gjør mangt, men alle vi her vet jo at "the proof of the pudding is in the eating" ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe, her har det vært litt trykk og slett fra BB, ser jeg :)
    Finnes selvfølgelig et utall forsterkere som er bedre enn Cairn. Jeg fikk meg nå likevel (som ønsket) både balansert inn, fjernkontroll og balanse-kontroll til pølsepris. Førsteinntrykket er jo også, som tidligere skrevet, godt/behagelig, selv om det ikke er forsterkeren jeg kommer til å gå i graven med (forhåpentligvis :oops:).
    Det er mye som gjør mangt, men alle vi her vet jo at "the proof of the pudding is in the eating" ;)
    Beviset kommer vel etter spisingen... ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uff ja. Sletta det, (litt for treg) for jeg så at det kunne virke dumt i. o. m. at Consonansen var lagt ut for salg tidligere her.
    Like fullt,-CAIRN er en terrier.:)
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du er så heldig du karmen, finner stadig skrot å grave frem fra gamle enkers kjellere. :poop:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er så heldig du karmen, finner stadig skrot å grave frem fra gamle enkers kjellere. :poop:
    Jepp, føler meg skikkelig truffet 😄 Sett bort fra Cairn er det vel Bricastien som er anakronismen i mitt oppsett. Du blander meg med en annen «Bergenser» 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det rapporteres på VG om tøffe tak øst for folkeskikken i dag.

    Meteorologene har utstedt farevarsel for Innlandet og Akershus.
    De skriver på Twitter at det allerede er registrert vindkast på 17 m/s i Lillehammer og på Tynset, og en skole er evakuert i Drammen.

    I andre deler av landet er vel slikt vær ganske vanlig og medfører vel ikke annet enn at dannede herrer vurderer å holde på hatten :cool::ROFLMAO:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Skal si deg et par pauli ord, jeg, Kanikkenoa; for det første heter det Viken og ikke Akershus, og for det andre ser jeg ut av vinduet nå, og grenene på trærne beveger seg helt av seg selv, og alle bladene liksom ligger samme vei, ikke sant. Ja, noen av dem faktisk flyr i løse luften, også, husj, sier det og så fyker løvet avsted. slikt vanvidd har dere neppe opplevd i det hullet i bakken som er omringet av minst 7 fjell som stopper all vind fra alle kanter. Dette er alvor, altså. Katten min pep til og med i stad, for den lurte på hvorfor epletreet vårt liksom viftet litt med bladene. Naturen kan være brutal her østpå, skjønner du. Det er til og med en og annen sky på himmelen her akkurat nå, bare så vidt sola får plass til å skinne helt ned.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det rapporteres på VG om tøffe tak øst for folkeskikken i dag.

    Meteorologene har utstedt farevarsel for Innlandet og Akershus.
    De skriver på Twitter at det allerede er registrert vindkast på 17 m/s i Lillehammer og på Tynset, og en skole er evakuert i Drammen.

    I andre deler av landet er vel slikt vær ganske vanlig og medfører vel ikke annet enn at dannede herrer vurderer å holde på hatten :cool::ROFLMAO:
    Her i Ytre strok av Vestland blåser det ikke skikkelig før du må kjøre inn til veikanten og fylle bagasjerommet med stein før du kjører øve brunæ.

    mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Det der må være en østlending på ferie vestpå. Her på øyen må f. Eks tkr ha 4 hjulstrekk for å komme ned til huset i nordavind.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde aldri jeg skulle få oppleve to franske forsterkere i oppsettet mitt samtidig 😃

    Cairn er nok ikke det mest interessante for leserne på HFS. Men, jeg er strålende fornøyd! Har aldri fått så mye kvalitet for så lite penger. Veldig, veldig kjekt!!! Dette fungerer som en kule i hverdagen......så får jeg bare håpe elektronikken holder noen år til før den bestemmer seg for å gå til de evige haifai jaktmarkeder 😊
    3A1BB1FC-B6E7-43B5-A6C6-C39DAF1A1BCE.jpeg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tenk å kalle ampen for Zardoz!

    zardoz-12.jpg


    Hvorfor ikke Barbarella Queen of the Galaxy eller A Clockwork Orange eller no sånt..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, fredag, og attpåtil med haifai-vær! Får nyte ettermiddagen da solen visstnok skal brøle i morgen, noe som medfører hagetjeneste. AC/DC ringer inn helgen med helvetes bjeller 😃

    Jeg er ikke fan av en klase med fjernkontroller, og nå begynner det å hope seg opp. Satser på at Gato kontrollen etter hvert forsvinner. Fjernkontrollen til Cairn fra Kritt-tiden er litt morsom. Tre power-knapper på en liten fjernkontroll 😄 Menyene på Cairn forsterkeren er forsovet grei til min bruk, men veldig langt fra intuitiv hvis jeg skal bruke alle funksjoner. Hvis noen skulle ha tilgang til manualen for en Cairn 4808, hadde jeg ikke vært evig takknemlig, men jaffal veldig takknemlig 😃

    363C2D44-7D02-4876-87D9-E2E0F6EC2D5C.jpeg


    Det er gøyere å kjøpe enn å selge, men forhåpentligvis får jeg ut den berømmelige fingeren og og får lagt Gato-ampen ut for salg i helgen. Med mitt tempo er det ingen grunn til å holde pusten 😃

    3C0C6E91-250E-4E76-9FC5-E681200ECA09.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn