Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg fra det ubeleste Rustbeltet! Glasset heves!
    Hehe, en riktig god helg tilbake, Dire Wolf! Et glass med latterlig overeiket Rioja heves tilbake.

    Sitatet er fra Tom Wolfe sin bok, Syreprøven. Handler om Ken Kesey og hans the Merry Pranksters eskapader (i mangel av et bedre ord). The Dead svever hele tiden i kulissene.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    God helg der oppe, sitter med en god konsert av Patricia Barber i kroppen fra igår kveld.....å nyter en slik en ved inngangen på helgen...kunne absolutt hatt det verre!!

    24391781.jpg


    "Nyanserad, rostad, söt smak med fatkaraktär, inslag av kaffe, pumpernickel, vanilj, tobak, russin, muscovadosocker och lakritsfudge. Serveras vid 12-14°C som sällskapsdryck, eller till chokladdesserter.”

    420 dager på Bourbon fat, gjør noe med smaken det :D ...

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.451
    Antall liker
    13.113
    Trøtt som en strømpe, men klarte heldigvis å samle nok krefter til å nappe korken av en APA. Helg, helg kom til meg, her skal du ikke mye motstand finne! Forøvrig en god start på helgen. Var en tur innom det lokale postkontor for å hente det jeg trodde var et rekommandert brev. Særdeles gledelig var det da å registrere at det var en gave fra nissen i Klavestadhaugen. Powerpoint gjør vinteren lysere :D Oppfordrer selvfølgelig alle andre til å gjøre det samme ;)

    Vis vedlegget 569174
    Nå ble jeg lettet. Skiva har vært i transitt siden 14 januar her i fra, så jeg var rimelig sikker på at noen i Postvæsnet hadde sett sitt snitt til å stjele den godt pakkede flate pakken. Kos deg med skivene, og et par tre steder vil du nok våkne når herr Teigen drar på så det riktig rasper i membranene. Du milde for et trøkk den lille mannen hadde på sin stemme.

    Ellersmessig bifalles cafteinens anbefaling om å leke nisse med dem du holder av. Hele året!
    God helg folkens!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg der oppe, sitter med en god konsert av Patricia Barber i kroppen fra igår kveld.....å nyter en slik en ved inngangen på helgen...kunne absolutt hatt det verre!!

    Vis vedlegget 569212

    "Nyanserad, rostad, söt smak med fatkaraktär, inslag av kaffe, pumpernickel, vanilj, tobak, russin, muscovadosocker och lakritsfudge. Serveras vid 12-14°C som sällskapsdryck, eller till chokladdesserter.”

    420 dager på Bourbon fat, gjør noe med smaken det :D ...

    mvh
    House brand på haifai hos deg. Mener å huske du tidligere har lagt ut forskjellige utgaver fra Innis & Gunn i tråden din, så det er vel å betrakte som ditt house brand på øl :) Kos deg med både stout og ettervirkningene av Barber :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.451
    Antall liker
    13.113
    Snik-innføring av klasse prog, du er meg en slu en power.. Og en sann venn ved å ta del i unge karmas dannelses - reise :).
    HYSJ...ikke så høyt HCS :rolleyes:
    Grrrr:mad:;)
    Tja, jeg ser det heller på det som en overrekkelse av en skive med norsk musikk historie til Karmana, og egentlig ikke noe forsøk på og pådytte ham progrock generelt. Jeg vet meget vel at ut over Popol Ace som han ble beriket med nå, det går ikke. Så da kan jeg hygge meg med Yes, tidlig Genesis, Eloy, Opeth, Porcupine Tree, Odd Logic, Steve Hackett, Paradox Twin osv på gutterommet selv uten å plage ham. Så slipper jeg å få straight rock og punk av cafteinen. Verre er det ikke. Men ingen har vel tatt skade av å snuse i ytterkantene av sine preferanser for og utvide sin musikalske horisont? Setter over til Jimi Hendrix - Valleys of Neptune :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Snik-innføring av klasse prog, du er meg en slu en power.. Og en sann venn ved å ta del i unge karmas dannelses - reise :).
    HYSJ...ikke så høyt HCS :rolleyes:
    Grrrr:mad:;)
    Tja, jeg ser det heller på det som en overrekkelse av en skive med norsk musikk historie til Karmana, og egentlig ikke noe forsøk på og pådytte ham progrock generelt. Jeg vet meget vel at ut over Popol Ace som han ble beriket med nå, det går ikke. Så da kan jeg hygge meg med Yes, tidlig Genesis, Eloy, Opeth, Porcupine Tree, Odd Logic, Steve Hackett, Paradox Twin osv på gutterommet selv uten å plage ham. Så slipper jeg å få straight rock og punk av cafteinen. Verre er det ikke. Men ingen har vel tatt skade av å snuse i ytterkantene av sine preferanser for og utvide sin musikalske horisont? Setter over til Jimi Hendrix - Valleys of Neptune :rolleyes:
    Vel talt! Å snuse i ytterkantene av sine musikalske preferanser er alltid av det gode. Så får det heller være at man ikke alltid finner gull. Smykker meg selv med å påstå jeg har et noenlunde bredt musikalsk nedslagsfelt, som favner bredere enn punk og rock, men et proghue blir jeg nok aldri :) Et lite bevis på det er vel at denne boksen har stått et par år i hyllene......uten at jeg har følt et påtrengende behov for å sprette plasten :D

    E8DD2C12-A9CF-4585-B7CA-77A2ECFCBA92.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du sender den til power, videresender Tønsberg sin store sønn til meg, og jeg sender over noe ei skive med litt rock.. Og alle fryder seg.. :)

    71d5nIZ99uL._SL1500_.jpg


    Neida, bare litt "kreativ" etter å forsøkt å finne igjen kunstner fra barndommen i Hafjell bakkene... Gikk dårlig.. ;)

    61bImddsoWL.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bestemte meg til slutt for å avstå fra kjøp av en gammel Kate Bush boks. Det er jo litt kjedelig å være fornuftig, så noe måtte gjøres. Derfor ble det heller lagt inn en bestilling på Skvis. Får håpe alt kommer. Bestilt = mottatt er jo dessverre lang fra tilfelle hver gang.

    Dæven jeg har god musikksmak :cool::D

    Lou Reed - Transformer
    Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
    Robert Johnson - King Of The Delta Blues Singers
    Marc Bolan & T.Rex - Gold
    Thin Lizzy - Jailbreak

    C803FA0E-9935-4CAF-9CAC-711F20BAC79E.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jo da. Men samtidig viktig å holde litt igjen og ikke overdrive. Jeg har tøffe drøftinger med meg selv om dagen, rundt livet og hva jeg ønsker av det de neste 50 år :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo da. Men samtidig viktig å holde litt igjen og ikke overdrive. Jeg har tøffe drøftinger med meg selv om dagen, rundt livet og hva jeg ønsker av det de neste 50 år :cool:
    Absolutt. Det kan virke som om du har noe spesielt på gang som krever et par ekstra runder for å bestemme seg.... :) Perspektiv på fremtiden er enkelt. Bare å følge Kardemommeloven; man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil :D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jo da. Men samtidig viktig å holde litt igjen og ikke overdrive. Jeg har tøffe drøftinger med meg selv om dagen, rundt livet og hva jeg ønsker av det de neste 50 år :cool:
    Absolutt. Det kan virke som om du har noe spesielt på gang som krever et par ekstra runder for å bestemme seg.... :) Perspektiv på fremtiden er enkelt. Bare å følge Kardemommeloven; man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil :D
    Sannheten er gjerne den at vi mennesker gjerne plager oss selv, mest.. Og så er livet over.. Våge litt, tro litt og smile mye så kanskje det blir bra til slutt, uansett..
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.451
    Antall liker
    13.113
    Dersom boksen med Opeth - Live in Royal Albert Hall oversendes til meg, så kommer den ikke videre HCS :cool:
    Så sant det ikke er mye grynting og snøfting i opptaket i stedet for vokal.

    Hvor bor Tønsbergs store sønn om vedkommende skal ha den overlevert for å sende den videre til deg?

    Jeg tenker den kan få ligge i Bregen og godgjøre seg inntil caftein finner det for godt å spille litt Opeth.
    Liker han dem ikke kan han jo bare legge boksen ut for salg.

    Forøvrig en meget god skive av Uriah Heep - the Magcians Birthday du postet cover av.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dannede mennesker kvitter seg da aldri med gaver fra flotte folk, og Opeth har jeg litt sansen for (men ikke si det til noen) :)

    Skrukketrollet fra Tønsberg har nok et voldsomt register i stemmen. Hvorvidt stemmen behager mine ører kan vi diskutere ved en passende anledning :)

    Enkelte på HFS har satt Uriah Heep opp på sin verstingliste. Hvor skal verden ende!!! Gretha Thunberg bør ta veien til Ski og ta jeg-er-rasende-talen sin!!!;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært litt i forhandlinger om å selge Karan mot litt mammon og en SPEC med i handelen. Typisk, når jeg begynner å bli giret på SPEC så buklander handelen :mad::)

    Da får man heller glede seg over de små ting i livet. Eksempelvis estetikk.

    6F44F2E0-C157-477F-BE97-C3013347404D.jpg


    For ikke å snakke om litt av kvalitetsforet som er mulig å innta i Brussel.

    71708187-776D-4CE7-B866-6B2C6F1A326F.jpg


    Må likevel innrømme at jeg nok begynner å bli så smått voksen. Jeg er allerede tilbake på hotellet og tok ikke mitt nye favorittord på alvor :mad::D

    649DBE89-6CB2-4FBD-B9F7-8E9B8BB4E00E.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.451
    Antall liker
    13.113
    Dannede mennesker kvitter seg da aldri med gaver fra flotte folk, og Opeth har jeg litt sansen for (men ikke si det til noen) :)

    Skrukketrollet fra Tønsberg har nok et voldsomt register i stemmen. Hvorvidt stemmen behager mine ører kan vi diskutere ved en passende anledning :)

    Enkelte på HFS har satt Uriah Heep opp på sin verstingliste. Hvor skal verden ende!!! Gretha Thunberg bør ta veien til Ski og ta jeg-er-rasende-talen sin!!!;)
    Ahhhh...nå hadde jeg ikke bare lang lunte, men mental sperre i tillegg. Jeg frykter at dette blir verre med stigende alder :p
    Etter å ha lest HCS setning nøyere skjønte jeg at Tønsbergs store sønn er selveste herr Jahn Teigen - selvfølgelig!
    "Shame on me!"
    Den platen blir muligens vanskelig å få tak i HCS. Såvidt meg bekjent er den presset i 500 ex på sort vinyl, og 300 ex på oransj vinyl.
    Men jeg kan meget vel ta feil. Men hyggelig at du sikler etter den. Jeg antar Grumpy har mer dyptpløyende fakta om saken.
    Forøvrig står det et halvlurvete (brukt) ex av Popol Ace - Stolen from time som innehaveren av sjappa skal ha 650 fjelldollar for.
    Jeg er måtelig interessert for å si det slik.
    Men da skal jeg lese meg litt opp på Popol Ace :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er fredag :) Drotningsvik har heldigvis sine fortrinn sammenlignet med Brussel. Etter sen hjemkomst, få timer søvn og en lang dag på jobb, passer det fortreffelig å være totalt usosial. På det leverer Drotningsvik fortreffelig i dag :) Videre er utvalget av øl i Drotningsvik velassortert, om enn ikke på nivå med Belgia, men kvalitetslyd til småskjenkingen er absolutt i en høyere divisjon. Sliter likevel litt med å bestemme meg for hvilken musikk jeg skal spille. Hadde håpet at bestillingen min fra Skvis.no hadde ankommet, men innser at å forflytte fem plater, 12 km med Posten på syv dager er litt i overkant av hva man kan forvente. Har derfor begynt med litt Elton John, men kjenner at det buklander ganske kraftig. Får nippe litt til juleakevitten så finner jeg vel etter hvert noe passende ørevennlig for en slækk fredag :)

    53CECC53-62D9-48A9-80AD-6C1B6743CE33.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.530
    Antall liker
    17.351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hun har en så sterk og genuin stemme at hun bør coaches til å legge av seg denne auau-ingen som egentlig bare forstyrrer og (i mine ører) reduserer den kvaliteten som bor i henne.
    Men allikevel - 14 år. Hun har talent:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Hun har en så sterk og genuin stemme at hun bør coaches til å legge av seg denne auau-ingen som egentlig bare forstyrrer og (i mine ører) reduserer den kvaliteten som bor i henne.
    Men allikevel - 14 år. Hun har talent:)
    Er vel ikke helt uenig, men så er det den greien med å fokusere på alt som gir gåsehud istedenfor det som ikke treffer like bra :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.733
    Antall liker
    14.966
    Sted
    Langesund
    Var på en kirkekonsert med AJ for et par år siden. Mye sjel i en 11-12 åring. Håper hun blir tatt vare på av de riktige folkene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var på en kirkekonsert med AJ for et par år siden. Mye sjel i en 11-12 åring. Håper hun blir tatt vare på av de riktige folkene.
    Tror hun trenger å bli tatt vare på, ja. Hun virker ikke videre overrasket eller glad for all skryten hun mottar. Det er nok viktig at hun har/får gode folk rundt seg som sikrer/sørger får at hun beholder bakkekontakten.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.681
    Antall liker
    4.393
    Sted
    Bartistan
    ^ Hun har en så sterk og genuin stemme at hun bør coaches til å legge av seg denne auau-ingen som egentlig bare forstyrrer og (i mine ører) reduserer den kvaliteten som bor i henne.
    Men allikevel - 14 år. Hun har talent:)
    Har aldri hørt jentungen før, men veldig enig med ptb her. For mye av en driblefant, indeed!
    Men - er man 13 så er det vel der man bør være?
    Sehvajegfårtil og dertilhørende entusiasme? Helt fair det :cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dannede mennesker kvitter seg da aldri med gaver fra flotte folk, og Opeth har jeg litt sansen for (men ikke si det til noen) :)

    Skrukketrollet fra Tønsberg har nok et voldsomt register i stemmen. Hvorvidt stemmen behager mine ører kan vi diskutere ved en passende anledning :)

    Enkelte på HFS har satt Uriah Heep opp på sin verstingliste. Hvor skal verden ende!!! Gretha Thunberg bør ta veien til Ski og ta jeg-er-rasende-talen sin!!!;)
    Ahhhh...nå hadde jeg ikke bare lang lunte, men mental sperre i tillegg. Jeg frykter at dette blir verre med stigende alder :p
    Etter å ha lest HCS setning nøyere skjønte jeg at Tønsbergs store sønn er selveste herr Jahn Teigen - selvfølgelig!
    "Shame on me!"
    Den platen blir muligens vanskelig å få tak i HCS. Såvidt meg bekjent er den presset i 500 ex på sort vinyl, og 300 ex på oransj vinyl.
    Men jeg kan meget vel ta feil. Men hyggelig at du sikler etter den. Jeg antar Grumpy har mer dyptpløyende fakta om saken.
    Forøvrig står det et halvlurvete (brukt) ex av Popol Ace - Stolen from time som innehaveren av sjappa skal ha 650 fjelldollar for.
    Jeg er måtelig interessert for å si det slik.
    Men da skal jeg lese meg litt opp på Popol Ace :rolleyes:
    Husker godt Teigen fra Popol Ace, ja.
    De startet jo som Popol Vuh men det var visst en konflikt med et annet band mhp. opphavsrett rundt bandnavnet, så de måtte skifte navn (hvis jeg husker rett).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dannede mennesker kvitter seg da aldri med gaver fra flotte folk, og Opeth har jeg litt sansen for (men ikke si det til noen) :)

    Skrukketrollet fra Tønsberg har nok et voldsomt register i stemmen. Hvorvidt stemmen behager mine ører kan vi diskutere ved en passende anledning :)

    Enkelte på HFS har satt Uriah Heep opp på sin verstingliste. Hvor skal verden ende!!! Gretha Thunberg bør ta veien til Ski og ta jeg-er-rasende-talen sin!!!;)
    Ahhhh...nå hadde jeg ikke bare lang lunte, men mental sperre i tillegg. Jeg frykter at dette blir verre med stigende alder :p
    Etter å ha lest HCS setning nøyere skjønte jeg at Tønsbergs store sønn er selveste herr Jahn Teigen - selvfølgelig!
    "Shame on me!"
    Den platen blir muligens vanskelig å få tak i HCS. Såvidt meg bekjent er den presset i 500 ex på sort vinyl, og 300 ex på oransj vinyl.
    Men jeg kan meget vel ta feil. Men hyggelig at du sikler etter den. Jeg antar Grumpy har mer dyptpløyende fakta om saken.
    Forøvrig står det et halvlurvete (brukt) ex av Popol Ace - Stolen from time som innehaveren av sjappa skal ha 650 fjelldollar for.
    Jeg er måtelig interessert for å si det slik.
    Men da skal jeg lese meg litt opp på Popol Ace :rolleyes:
    Husker godt Teigen fra Popol Ace, ja.
    De startet jo som Popol Vuh men det var visst en konflikt med et annet band mhp. opphavsrett rundt bandnavnet, så de måtte skifte navn (hvis jeg husker rett).
    Du husker helt rett. Var vel et tysk band som ble grinete.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.451
    Antall liker
    13.113
    Dannede mennesker kvitter seg da aldri med gaver fra flotte folk, og Opeth har jeg litt sansen for (men ikke si det til noen) :)

    Skrukketrollet fra Tønsberg har nok et voldsomt register i stemmen. Hvorvidt stemmen behager mine ører kan vi diskutere ved en passende anledning :)

    Enkelte på HFS har satt Uriah Heep opp på sin verstingliste. Hvor skal verden ende!!! Gretha Thunberg bør ta veien til Ski og ta jeg-er-rasende-talen sin!!!;)
    Ahhhh...nå hadde jeg ikke bare lang lunte, men mental sperre i tillegg. Jeg frykter at dette blir verre med stigende alder :p
    Etter å ha lest HCS setning nøyere skjønte jeg at Tønsbergs store sønn er selveste herr Jahn Teigen - selvfølgelig!
    "Shame on me!"
    Den platen blir muligens vanskelig å få tak i HCS. Såvidt meg bekjent er den presset i 500 ex på sort vinyl, og 300 ex på oransj vinyl.
    Men jeg kan meget vel ta feil. Men hyggelig at du sikler etter den. Jeg antar Grumpy har mer dyptpløyende fakta om saken.
    Forøvrig står det et halvlurvete (brukt) ex av Popol Ace - Stolen from time som innehaveren av sjappa skal ha 650 fjelldollar for.
    Jeg er måtelig interessert for å si det slik.
    Men da skal jeg lese meg litt opp på Popol Ace :rolleyes:
    Husker godt Teigen fra Popol Ace, ja.
    De startet jo som Popol Vuh men det var visst en konflikt med et annet band mhp. opphavsrett rundt bandnavnet, så de måtte skifte navn (hvis jeg husker rett).
    Du husker helt rett. Var vel et tysk band som ble grinete.
    Om dette kan deres leses i tråden til Grumpy hvis det er av interesse :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.550
    Antall liker
    64.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Drotningsvik er en plass for kåthet og velvære. RIAAene har igjen formert seg :)

    De som leser tråden har nok fått med seg at jeg gikk fra en Aura MK2 til Aura Audiophile RIAA. Aura MK2 danket hos meg ut den et par tre tusenlapper dyrere Rega Aria. Spranget fra MK2 til Audiophile var likevel en stor forbedring. Videre er det for meg skikkelig stas at PU blir en slave av RIAA (ikke spør meg hvordan), noe som gjør at det er ingen innstillinger å sette på RIAAen (også på MK2).

    Dessverre plukket min Audiophile RIAA opp støy innimellom. Selv om dette sjeldent var hørbart under spilling er jo slikt irriterende, og det kan selvfølgelig være vanskelig å identifisere om det handler om RIAA eller oppsettet (eller andre støykilder i huset). I slike tilfeller er det kjekt å handle fra et lite lokalt firma og kunne ha direkte kontakt med en velvillig konstruktør, Joaquim Fragoso. Jeg fikk ikke bukt med problemet, men heldigvis kan gode råd og tiltak være både billige og vellykkede. Istedenfor å sende RIAAen tilbake for sjekk, sendte Joaquim meg en ny Audiophile. På den måten var det jo lett å identifisere om støyen handler om RIAA eller omgivelser. Den nye er nå montert og testet. Dønn tyst :)

    Hvordan låter det? Fremdeles fett! Hvorvidt Joaquim har gjort noen justeringer slik at den ikke er like oppløst og dynamisk som min opprinnelige Audiophile RIAA vet jeg foreløpig ikke. Dette får jeg teste og sammenligne i morgen. I dag skal jeg bare være en særdeles fornøyd kunde, og kose meg med APA og platesnurring :)

    BCE9C191-B996-493D-9655-60D946F5E6DE.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.700
    Antall liker
    28.356
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Se det. RIAAer som formerer seg eksponensielt! Går dette videre, må du kjøpe nytt hus allerede i 2025 for å få plass til alle. ;)

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.530
    Antall liker
    17.351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Støy kan jo "plukkes" opp på så mange måter (ref min runde forrige helg) og er noe ordentlig hazzel når det står på. Godt du fikk en løsning.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.735
    Antall liker
    11.313
    Torget vurderinger
    2
    Kjempeglad for subjektivisttråden din, Karmana. Blir litt småkvalm av "virkelighetstråden", det kan virke som om subjektivsmen er i ferd med å bli både trampad och skövlad, og jeg synes ikke det er en udelt god idé. Det er nemlig NOE med vår vinkling som skaper glede i en ellers trøtt og gjennomregulert hverdag. Hold ut, min bergenske venn!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn