Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Se der ja! Ikke bare har du gode gener, jaggu har du smak også :) Husk nå på at de har doble seter på Amsterdam flyet også :rolleyes:
    Hehe...DET skal du ikke se bort ifra kan bli noe av, etter å ha lest hva man misset denne gangen..

    mvh
    Vi får ha det i bakhodet og slå til en gang det passer. Innimellom kan damene sendes ut for shopping og kjatring på bergensk, men vi spiller musikk og sjekker ut litt hifi. Eneste forutsetningen er at du ikke insisterer på å spille alt av den guilty pleasuren du krydrer tråden din med :cool:

    Ellers er det Bergen Fest til sommeren som hun vil jeg ska va med på, troligen blir det vel så da...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Du har vel ikke et par låter av Rick "the dick" Astley å dele med oss musicus?...

    Temmelig bra boost for hifi nevrosa. Tomz, blues og jeg har alle lyst på noe nytt ræl..
    hehe....jo, har hele skiva på vinyl :D skjemdes litt over å ha den på 80 tallet, men nu kan den nytes som en kuriositet ;) ...

    mvh
    Hmmmm, når jeg tenker meg om så er vel flyforbindelsene mellom oss ganske så dårlig ;)
    hehehehehehe....

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja! Ikke bare har du gode gener, jaggu har du smak også :) Husk nå på at de har doble seter på Amsterdam flyet også :rolleyes:
    Hehe...DET skal du ikke se bort ifra kan bli noe av, etter å ha lest hva man misset denne gangen..

    mvh
    Vi får ha det i bakhodet og slå til en gang det passer. Innimellom kan damene sendes ut for shopping og kjatring på bergensk, men vi spiller musikk og sjekker ut litt hifi. Eneste forutsetningen er at du ikke insisterer på å spille alt av den guilty pleasuren du krydrer tråden din med :cool:

    Ellers er det Bergen Fest til sommeren som hun vil jeg ska va med på, troligen blir det vel så da...

    mvh
    Bergenfest (i ett ord, her må det trenes :)) får jeg alltid med meg. Mye bra musikk, men høyt innslag av amatørenes aften. Kjerringer og fulle mannfolk som står og skravler under konsertene :mad: Hadde vært kjekt om vi ses der!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vi får ha det i bakhodet og slå til en gang det passer. Innimellom kan damene sendes ut for shopping og kjatring på bergensk, men vi spiller musikk og sjekker ut litt hifi. Eneste forutsetningen er at du ikke insisterer på å spille alt av den guilty pleasuren du krydrer tråden din med :cool:

    Ellers er det Bergen Fest til sommeren som hun vil jeg ska va med på, troligen blir det vel så da...

    mvh
    Bergenfest (i ett ord, her må det trenes :)) får jeg alltid med meg. Mye bra musikk, men høyt innslag av amatørenes aften. Kjerringer og fulle mannfolk som står og skravler under konsertene :mad: Hadde vært kjekt om vi ses der!
    Heller ikke det ska du se bort fra, en dame födt i Bergen, oppvokst i Sverige og nu boende i Bergen, er jo som skapt for mig, og når hun attpåtil er flott og vakker, tja hva skal man deretter si?!..:D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men det er vel det som gjør det så spennende også, gismo :)

    Faen, Faen, Faen som min favorittsvenske synger! Hadde misforstått med Bird 2, blir en god del dyrere enn forventet :mad::mad::mad: Tenke, Tenke, Tenke :confused::confused::confused:
    Ja nettopp, mange veier til Rom uten at det må være høye beløp med sekssiffer:cool:
    Huff da, håper du kommer til en betalbar middelvei, de er som skapt for deg og ditt anlegg;)

    gismo
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Men det er vel det som gjør det så spennende også, gismo :)

    Faen, Faen, Faen som min favorittsvenske synger! Hadde misforstått med Bird 2, blir en god del dyrere enn forventet :mad::mad::mad: Tenke, Tenke, Tenke :confused::confused::confused:
    Finnes andre svensker også vet du Tomz. Kanskje noe å sjekke ut;D


    Final
    ;) Fremdeles et godt tilbud, men stusselig når tusenlappene flagrer mer enn forutsett :mad: Men, når en tankbåt er kommet i sig er den vanskelig å få stoppet :cool:
    hehehehe...

    mvh
    Med Bird 2 får tusenlappene vinger;). Går vel ikke an å leve med Bird 1 når Bird 2 er på markedet. Ligger likefullt et sett Bird 1 til 9995EUR før pruting på Hifishark.

    Final
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.697
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du har vel ikke et par låter av Rick "the dick" Astley å dele med oss musicus?...

    Temmelig bra boost for hifi nevrosa. Tomz, blues og jeg har alle lyst på noe nytt ræl..
    Etter passering av mållinjen tror jeg pallen kommer til å se slik ut:

    Gull: Tomz
    Sølv: HCS
    Bronse: Blues

    Sistemann går jo bare rundt og sutrer om farger :cool:
    Ikke bland meg inn i dette.:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ;) Fremdeles et godt tilbud, men stusselig når tusenlappene flagrer mer enn forutsett :mad: Men, når en tankbåt er kommet i sig er den vanskelig å få stoppet :cool:
    hehehehe...

    mvh
    Med Bird 2 får tusenlappene vinger;). Går vel ikke an å leve med Bird 1 når Bird 2 er på markedet. Ligger likefullt et sett Bird 1 til 9995EUR før pruting på Hifishark.

    Final
    Hei igjen Final. Har kjørt litt paralelle løp i prosessen. De du nevner lå først ute for 10.500 og nå har han redusert til det du nevner. I tillegg fikk jeg prutet de enda et godt stykke til nedover. Hadde nok blitt strålende fornøyd med Bird, men "bottom line" handler det om at jeg synes jeg får mer for pengene med Bird 2, og ikke minst fleksibilteten med justerbar bass. Så høyt som jeg har gått ut de siste dagene får jeg bare håpe det ikke buklander på slutten ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig i at justerbar bass er kjekt. Så er det uansett noe med å oppfylle drømmen da. Får mer ro til å kose seg med musikken da;).
    Lykke til i forhandlingene.



    Final
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oljetankeren lot seg ikke stoppe :)
    Avtale inngått med høyttalerkabler som plaster på såret :)
    Nå får jeg bare se om det er noen her nede som har lyst på et par Miles 3 :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Oljetankeren lot seg ikke stoppe :)
    Avtale inngått med høyttalerkabler som plaster på såret :)
    Nå får jeg bare se om det er noen her nede som har lyst på et par Miles 3 :)
    Du er en hard mann i forhandlinger TOMZ , eller ble det kostbart:cool:
    Uansett GRATULERER med Bird2, kledelige og velspillende og svarte som fanden sjøl;);)
    Dette vil nok gjøre vei i vellinga i ditt flotte rede!!

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Oljetankeren lot seg ikke stoppe :)
    Avtale inngått med høyttalerkabler som plaster på såret :)
    Nå får jeg bare se om det er noen her nede som har lyst på et par Miles 3 :)
    Sjekk med RoDa, han drømmer om Marten både dag og natt;)

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk skal du ha, gismo :) Gjør jo alt for at dere skal få grunn til et besøk til senere ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. Ser frem til bilder og hjemlige lytteinntrykk.
    Hvordan er leveringstiden?

    Final
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer. Ser frem til bilder og hjemlige lytteinntrykk.
    Hvordan er leveringstiden?

    Final
    Takk skal du ha, Final :) Bør være oppe å rocke om et par tre uker. Kona håper Miles 3 er solgt innen den tid, mens jeg hadde likt et bilde av alle fire høyttalerne i stuen ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Oljetankeren lot seg ikke stoppe :)
    Avtale inngått med høyttalerkabler som plaster på såret :)
    Nå får jeg bare se om det er noen her nede som har lyst på et par Miles 3 :)

    Audiomarkt.de . der forsvant mine Miles III til Frankrike....

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oljetankeren lot seg ikke stoppe :)
    Avtale inngått med høyttalerkabler som plaster på såret :)
    Nå får jeg bare se om det er noen her nede som har lyst på et par Miles 3 :)

    Audiomarkt.de . der forsvant mine Miles III til Frankrike....

    mvh
    Jepp, de får nok en annonse samt søstersiden i Nederland. Har også hifi.nl. Det bor jo 17 millioner mennesker her nede så noen må jo skjønne sitt eget beste :) I utgangspunktet er vel Marten lavere priset i Norge enn på kontinentet så kanskje jeg er heldig :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med mer og større "boks-lyd" Tomz . Når kommer de i hus ? ( Ok da, litt misunnelig... ;) )
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med mer og større "boks-lyd" Tomz . Når kommer de i hus ? ( Ok da, litt misunnelig... ;) )
    Hehe, takker HCS :) Bør være på plass i stuen om et par tre uker. Satser på å spille Deilig er Jorden og slikt med litt mer pondus i år :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.697
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye TOMZ!
    Dette blir meget bra, -enda bedre enn da vi var hos deg.
    Jeg tror ikke du bør ha noen bekymringer vedr. "nøytralitet" som blir omtalt i Marten tråden.
    Jeg er sikker på at du derimot vil venne deg til den litt nye lyden og fort finne ut at det er bedre.
    Alt er litt uvant i starten. Ofte er det litt sånn at man sitter og leter etter det man har hørt før ei stund.
    Ditt anlegg er meget ulikt mitt eget, (vinyl,rør,magnepan), men jeg må si at jeg likte ditt oppsett bedre og bedre ettersom timene gikk da vi var hos deg.
    (Kan ha noe med trivselsfaktor og psykologi og gjøre også:))

    Med Bird II får du mer kjøtt på benet. Kropp i mellomtone og fylde i bassen.
    Det er mulig du ikke lenger synes du har så mye bruk for superdiskanter heller, for etter det jeg forstår har BII også mer luft i toppen.
    Med litt mer "fett på kroppen" vil ikke lyden oppleves som så "tørr" (mitt lille ankepunkt :cool:)
    Jeg tror gismo er enig med meg da vi oppfattet det litt på samme måte, men det er ikke lett å finne ord og bruke samme begrepsapparat.
    Du vil også få mer punch i bassen med større element. Dette vil kle favorittmusikken din utvilsomt. Du er jo en rocker.
    Ble det svarte eller bestefarfarge?


     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer så mye TOMZ!
    Dette blir meget bra, -enda bedre enn da vi var hos deg.
    Jeg tror ikke du bør ha noen bekymringer vedr. "nøytralitet" som blir omtalt i Marten tråden.
    Jeg er sikker på at du derimot vil venne deg til den litt nye lyden og fort finne ut at det er bedre.
    Alt er litt uvant i starten. Ofte er det litt sånn at man sitter og leter etter det man har hørt før ei stund.
    Ditt anlegg er meget ulikt mitt eget, (vinyl,rør,magnepan), men jeg må si at jeg likte ditt oppsett bedre og bedre ettersom timene gikk da vi var hos deg.
    (Kan ha noe med trivselsfaktor og psykologi og gjøre også:))

    Med Bird II l får du mer kjøtt på benet. Kropp i mellomtone og fylde i bassen.
    Det er mulig du ikke lenger synes du har så mye bruk for superdiskanter heller, for etter det jeg forstår har BII også mer luft i toppen.
    Med litt mer "fett på kroppen" vil ikke lyden oppleves som så "tørr" (mitt lille ankepunkt :cool:)
    Jeg tror gismo er enig med meg da vi oppfattet det litt på samme måte, men det er ikke lett å finne ord og bruke samme begrepsapparat.
    Du vil også få mer punch i bassen med større element. Dette vil kle favorittmusikken din utvilsomt. Du er jo en rocker.
    Ble det svarte eller bestefarfarge?



    Takk skal du ha, blues :) Ikke vanskelig å følge deg på det du skriver. Tror dette skal bli riktig så bra etter litt innspillingstid for elementer og egne ører :) Ble selvfølgelig svart til slutt da :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.954
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men det er vel det som gjør det så spennende også, gismo :)

    Faen, Faen, Faen som min favorittsvenske synger! Hadde misforstått med Bird 2, blir en god del dyrere enn forventet :mad::mad::mad: Tenke, Tenke, Tenke :confused::confused::confused:


    Thåström!?, best love songen som er skrevet...

    mvh
    Jepp, ikke bare fantastisk musikk, en skikkelig skald i tillegg. Teksten på Faen.....er nok noe alle på et eller annet tidspunkt har følt hvis de er ærlig mot seg selv.
    FAEN?? ??

    F A N --> FAN

    ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.954
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Som så ofte før i historien; hifi-besøk = bytting av utstyr ;D
    GRATTIS!! Tror dette blir gull!

    Men gi no FAN i å sette sånne klamanduser på toppen av disse ;)

    bird2.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker, RoDa :)
    Blir uten hatter denne gangen :) Fikk forresten regningen på reperasjonen av den ene supertweeteren i dag :mad: Med tanke på regningen har jeg god lyst til å bruke dem en stund til, men tror vinkelen på Bird 2 er slik at de da skyter rett i taket. Bra! Så slipper jeg å tenke mer på det ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble det ille ? Gremmes her... På tross av at det bare var litt simpel gitar-klimpring.. :(
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.954
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ble det ille ? Gremmes her... På tross av at det bare var litt simpel gitar-klimpring.. :(
    Keramikken kan du ta skylda for, jeg fikk skylda for diskanten 8)
    (Tørka støv til ære for fotografen og da ble toppen av høyttalerne glatte...) :eek:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble det ille ? Gremmes her... På tross av at det bare var litt simpel gitar-klimpring.. :(
    Supertweeter, HCS, Supertweeter ;) Denne skaden var vel strengt tatt RoDa sin feil, siden jeg i frykt for hans bilder pusset overflaten på fuglene slik at de var like glatt som hoppkanten i Holmekollen ;) Prisen var ikke avskrekkende, bare ift. antatt salgsverdi :mad::)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor i h tok vi bare ene sida...Kunne jo gjort en stereo løsning... :p...Å ja, det var neste gang det Roda... 8)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Unnskyld at jeg hopper inn i tråden deres gutter, men ble litt nervøs nå.
    Venter besøk av bluesgutten og var et øyeblikk redd for at det var han som hadde herjet vilt.
    Sånn er det Tomz når man får kreti og pleti på besøk??;)
    Man prøver jo å holde en viss standard:rolleyes:
    mvh
    Sansui-Mannen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan vanskelig tenke meg noe annet enn at både reisefølget og meg setter pris på friskt blod i tråden, Sansui-Mannen :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor i h tok vi bare ene sida...Kunne jo gjort en stereo løsning... :p...Å ja, det var neste gang det Roda... 8)
    Hadde jo vært hyggelig å se deg igjen i Hilversum, HCS :) Mye godt fra havet som ikke er prøvet enda.... Du kan forsovet bare glemme å nærme deg "pucken"! Aller nådigst kan du få sitte i stolen og be om "litt opp". På et eller tidspunkt vil det bli ytret "DET KAN DU BARE DRITE I" ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.697
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kan vanskelig tenke meg noe annet enn at både reisefølget og meg setter pris på friskt blod i tråden, Sansui-Mannen :)
    Jeg kjenner The S-man.
    Trivelig kar med eskalerende hifi interesse. Relativt godt forspent med vinyl.
    Det eneste som begynner og bli mer og mer feil er nicket!

    Hyggelig at det er fler som leser tråden.
    Den har da i hvert fall en del fine bilder ...
    -om intet annet.:cool:

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan vanskelig tenke meg noe annet enn at både reisefølget og meg setter pris på friskt blod i tråden, Sansui-Mannen :)
    Jeg kjenner The S-man.
    Trivelig kar med eskalerende hifi interesse. Relativt godt forspent med vinyl.
    Det eneste som begynner og bli mer og mer feil er nicket!

    Hyggelig at det er fler som leser tråden.
    Den har da i hvert fall en del fine bilder ...
    -om intet annet.:cool:

    mvh
    Kjekt med folk i tråden. Bilder and the shady side of hifi addiction ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor i h tok vi bare ene sida...Kunne jo gjort en stereo løsning... :p...Å ja, det var neste gang det Roda... 8)
    Hadde jo vært hyggelig å se deg igjen i Hilversum, HCS :) Mye godt fra havet som ikke er prøvet enda.... Du kan forsovet bare glemme å nærme deg "pucken"! Aller nådigst kan du få sitte i stolen og be om "litt opp". På et eller tidspunkt vil det bli ytret "DET KAN DU BARE DRITE I" ;)

    Og du kaller MEG fløyel?? Må ikke være så sart nå pus.. 8)

    Og født ytterst i havgapet så bring it on... Verre med en viss kontorfyr.. ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Unnskyld at jeg hopper inn i tråden deres gutter, men ble litt nervøs nå.
    Venter besøk av bluesgutten og var et øyeblikk redd for at det var han som hadde herjet vilt.
    Sånn er det Tomz når man får kreti og pleti på besøk??;)
    Man prøver jo å holde en viss standard:rolleyes:
    mvh
    Sansui-Mannen
    Her er plass til alle som liker pisspreik og flotte bilder
    S-mannen😊
    Ingen fare med besøk så lenge ikke hans nick begynner med H.. 😎

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn