Webasto-krøll

N

nb

Gjest
Jeg har vårherres gave til vinterbilisten - en Webasto med GSM-styring. De siste dagene har den ikke helt gjort jobben, viften har blåst med kun kaldluft og åpenbart har ikke brenneren startet. Det har vært ganske lite diesel på tanken, og etter at jeg fyllte så ser den ut til å fungere greit. Er det et kjent "problem" med slike at den ikke får brensel dersom dieselnivået er for lavt? Eller er det tegn på at det kanskje er noe annet i veien med Webastoen min?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.848
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Monteringen av Webasto gjøres slik at den ikke skal greie å tømme tanken din helt, så du blir stående. I tillegg, så vil den ikke starte hvis batteriet har for lav spenning, av samme årsak.

Johan-Kr

N

nb

Gjest
Fenalaar skrev:
Monteringen av Webasto gjøres slik at den ikke skal greie å tømme tanken din helt, så du blir stående. I tillegg, så vil den ikke starte hvis batteriet har for lav spenning, av samme årsak.

Johan-Kr
Og, takk forsåvidt logisk nok at den kutter av dersom det beggynner å bli lite på tanken og batteriet er slapt. Da kan jeg sannsynligvis slå meg til ro med at det ikke er noe annet i veien med den.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
På min er det slik at den ikke starter hvis batteriet er lavt, men den fortsetter å gå til det ikke er nok batteri til å starte motoren, det er litt kjiip! :p

Min har også en funksjon som gjør at den etter å ha nektet å starte 3 ganger grunnet lite diesel/lav spenning ikke vil starte i det hele tatt uten at et verksted "resetter" systemet. Også kjiipt! :p

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Min har også en funksjon som gjør at den etter å ha nektet å starte 3 ganger grunnet lite diesel/lav spenning ikke vil starte i det hele tatt uten at et verksted "resetter" systemet. Også kjiipt! :p
Om du tar svenske-løsningen og trekker ut strømpluggen til brennerenheten, så blir iaf de noe eldre versjonene resatt.
Verdt å prøve.

N

nb

Gjest
Spiralis skrev:
På min er det slik at den ikke starter hvis batteriet er lavt, men den fortsetter å gå til det ikke er nok batteri til å starte motoren, det er litt kjiip! :p

Min slår seg automatisk av etter 30 minutter, men jeg kan ringe inn for å forlenge tiden. Jeg tror min ikke har startet en tre-fire ganger, så jeg har da heldigvis ikke den "funksjonen" kan det se ut som.

Topp Bunn