We walk the line

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Skaffet denne skiva i dag, norsk Johnny Cash hyllest innspilt i Botsen. Noen som kjenner denne? Synes den var litt trivelig jeg..... 8)

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Skaffet denne skiva i dag, norsk Johnny Cash hyllest innspilt i Botsen. Noen som kjenner denne? Synes den var litt trivelig jeg..... 8)
Dette er ei kanon-skive!! Har hatt den ei god stund. Et knippe av norske artister som tolker Johnny Cash på sine egne måter! Alt fra Thomas Dybdal, Rita Eriksen og Hilde Heltberg til Sivert Høyem og Vidar Busk. Lydmessig er denne også meget bra - og ikke minst med en stemning uten like! Ikke tvil om at fengselsfuglene satte pris på besøk!!

Noe av det beste med denne platen er også tanken og idèen bak konsertern, og måten platen ble "født" på. Konserten er arrangert til inntekt for Johnny Cash's hjertesak - SOS Barnebyer. Dattera til Cash var av en eller annen årsak (for meg ukjent) sterkt engasjert i å få arrangert konserten. Når hun kom tilbake til sitt hotellrom etter konserten ringte hun opprømt og vekka sin ektemann (som da var i USA). Mannen hennes jobba i platebransjen, og konserten var foreviget på tape - for å gjøre en lang historie kort - konserten ble utgitt på plate.

Og - det som burde skape interesse her på forumet, er at denne også er tilgjengelig på vinyl! I den mest forseggjorte innpakningen jeg noensinne har sett. Og lydkvaliteten - nydelig! Si fra til meg hvis noen er interessert i denne på vinyl - jeg kan skaffe!

Topp Bunn