WE 300B

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.458
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
uten å ha prøvet selv sies det at de gamle(pre 1960) låt bedre enn opptil produksjonen fra den nye fabrikken,som sies å være likverdig og med bedre QC.
uansett synes jeg mine nye fra gamle fabrikken banker de andre jeg har hørt
meshplatene låter HI-FI IMO
we 300B´s rykte er basert på vinglete power som ikke er stive nok og dårlige driverkretser.
sjokoladefargen forsvinner i økende grad med stigende kvalitet på konstruksjon og deler,uten å miste klang og nerve.
et stivt power gir stålkontroll helt NED
we er verdt prisen med tanke på 20-40.000timer mot røklas 5.000 8)
mvh
Leif

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
512
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg har heller ikke prøvd de gamle WE 300B selv om jeg gjerne skulle. Problemet er prisen: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=150164613005&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=005

Av de andre variantene jeg har prøvd er det nok TJ Mesh som kommer på andre plass. WE er en vinner for meg fordi de spiller helt naturlig balansert uten å fremheve noe som helst. Meshen synes jeg strekker ut toppen og booster litt i bunnen og det kan jo selvsagt være førførende av og til.

Skulle gjerne prøvd ut de nye 300B variantene til EML og Kron, noen som har prøvd de?

Asbjørn

tom-a

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2003
Antall liker
600
Torget vurderinger
1
Takk for nyttige tilbakemeldinger om WE. Kanskje man skulle la seg friste til et nytt par...

Jeg skal være enig i at mesh plate ikke fullt og helt er i en kontinuerlig balanse over hele frekvensspekteret (og black base og ceramic base er ganske forskjellige), ellers passer en liten boost i bassen fint inn hos meg, slik at jeg relativt sett ikke vil la meg merke ved det. Men de "flyter" lett og gir fin transparens, og har en helt overkommelig pris.

tom-a

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2003
Antall liker
600
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
uten å ha prøvet selv sies det at de gamle(pre 1960) låt bedre enn opptil produksjonen fra den nye fabrikken,som sies å være likverdig og med bedre QC.
uansett synes jeg mine nye fra gamle fabrikken banker de andre jeg har hørt
meshplatene låter HI-FI IMO
we 300B´s rykte er basert på vinglete power som ikke er stive nok og dårlige driverkretser.
sjokoladefargen forsvinner i økende grad med stigende kvalitet på konstruksjon og deler,uten å miste klang og nerve.
et stivt power gir stålkontroll helt NED
we er verdt prisen med tanke på 20-40.000timer mot røklas 5.000 8)
mvh
Leif
Leif – vet du har misjonert dette med viktigheten av stivt power ved flere anledninger som en sentral faktor – i forhold til en Cary805C, er det mulig å sette et bedre power bare foran i strømkjeden? Jeg må vel kanskje inn i monoblokkene og bytte/fjerne gammelt inventar i strømforskyningen i så fall?

Mvh,

Tom

Topp Bunn