Watch Out !! Tråden for spennende nye HiFi produkter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Trondmeg skrev:
    Ikke innenfor temaet:

    Allen Wrights lagde en amp for sin lydguru som etter første låt reagerer med "You have fucked it up. You have added an unauthorised rolloff. This is not a magic amp!". Allen hadde satt inn et RF-filter på inngangen som viste seg å være -3dB nede ved 758kHz (reellt!). Det er ikke nødvendig å legge til at Allen Wright liker stor båndbredde i sine forsterkere.



    Innenfor temaet:
    Marten design Form
    Har 2 produkter i anlegget mitt som er designet av Allen Wright. En modda Sony SACD spiller, og en ombygd E.A.R. 834L forforsterker.
    Allen kan sine ting. Har fulgt en del med på diverse audioforum hvor Allen har debattert, ikke tvil om at mannen har dybdekunnskaper om audio. Og stor båndbedde er et must når jeg skal handle meg audioprodukter.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    Valentino skrev:
    Du vet quad_lars, av og til oppdager man gamle saker som er kule som fy. Musikken til Hildegard von Bingen, f.eks.
    Det er aldri for sent å oppdage gamle saker eller gammel musikk. Det er det som er så givende. Du vet at der ute er det musikk du aldri før har hørt. Jeg oppdaget Hildegard von Bingen for over tyve år siden. På den tiden lyttet jeg mye til middelaldermusikk og korsang. Jeg har alltid likt gregoriansk. Vår stemme har kvaliteter jeg aldri blir lei av å lytte til. Nå må jeg lete i platesamlingen for å finne Hildegard von Bingen, men det blir i morgen.

    Tilbake til tema og god natt.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ny DEQX kommer snart....
    Er vel ikke så mye features....men en del oppgraderinger på analogsiden mtp opamper, power supply, skjerming osv.... Skal visstnok være en godt hørbar oppgradering!



    http://www.deqx.com/index.html

    Mvh
    OMF
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    OMF skrev:
    Ny DEQX kommer snart....
    Er vel ikke så mye features....men en del oppgraderinger på analogsiden mtp opamper, power supply, skjerming osv.... Skal visstnok være en godt hørbar oppgradering!
    Hmmm.... er alltid litt skeptisk til hifi-produkter som har vifter. De støyer som regel.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    quad_lars skrev:
    ixos_76 skrev:
    ELP syntes jeg virker spennede....men det er vel ett stykke fram,om det blir noe fart i dette,med tilhørende synkende priser,får vel tiden vise... ;)
    Sorry, men dette er ikke noe nytt produkt. Det finnes én i Norge som jeg vet om.
    Men det er da ikke eldgammelt akkurat heller?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    ixos_76 skrev:
    quad_lars skrev:
    ixos_76 skrev:
    ELP syntes jeg virker spennede....men det er vel ett stykke fram,om det blir noe fart i dette,med tilhørende synkende priser,får vel tiden vise... ;)
    Sorry, men dette er ikke noe nytt produkt. Det finnes én i Norge som jeg vet om.
    Men det er da ikke eldgammelt akkurat heller?
    ... tja de første prototypene ble vel laget/presentert en gang tidlig på 90-tallet ...

    mvh
    KJ
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    kbwh skrev:
    Ikke som regel. Noen.
    Nei, det er ingen regel uten unntak. Min Arcam AVR300 receiver har vifte, men den er kun for sikkerhet, og starter kun når det blir FOR varmt der inne. Det har skjedd når jeg hadde mindre luft rundt enn i dag, og temperaturen utendørs passerte 25 grader. Men ellers er den HELT stille. :)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Nyheter fra Primare. Kommer medio april. SP32. SPA22. A33.2 + + +
     

    Vedlegg

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Dette er ett byggesett faktisk. VAF research I 93 heter de. (Koster ca 35 - 45 å bygge..)

    De så da unektelig kule ut!!!
    Jeg tenkte liksom... Aural + Euforia og en eller annen form for woody!!! Og Dunlavy fasade som synes der... Hehe!
    De har port bakover og bør nok stå nærmere meteren utover ettersigende.
    Dette er ikke små saker!!!
    Dang!!!
    3 ohm median impedanse og elsker stoore amper ville jeg tro!!

    mvh
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Snickers-is skrev:
    Det ser ut til at den jobber som en bassrefleks og ikke som en TL, men den kan være bra for det.
    Jeg kjenner ikke helt til definisjonene her. Den har bassrefleksport, men begge elementene står i lukket kammer. Hva blir det da? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn