Walkmannen's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    siden det ikke er noe walkman tråd her får jeg starte en.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: Den tyskeren skal du ta godt vare på. Selv har jeg kun en- en Aiwa HS-T06 Mk2..Trenger litt service, spørs når det blir..
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    har arvet en sony walkman pro som jeg vurderer å sette i stand. Noen som gjør slikt i Norge (belte, rens og smøring) ?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Her er min Walkman, Sony WM-20, enkelt å bytte reim, så den passer bra for de som ikke har komplett verksted. Bestilte reima fra mihokm på eBay. Han har også pinch rollere til bl.a Sony ES. Han er medlem på Tapeheads og er 100% seriøs.
    IMG_20200206_205726114.jpg
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Lurer på om du skal få merke alle mine opptak...Veldig greit å lese .
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Jeg har en 5-600 stykk...pluss originaler..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Den har du da allerede sett.. Jeg har sagt fra før: Jeg ønsker ikke å legge ut hele mitt liv her. Eller noe annet sted på nett. Ber om at det i fremtiden respekteres. Jeg har ikke Eplefon, , men frua har derimot flere.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Jeg har sagt fra før: Jeg ønsker ikke å legge ut hele mitt liv her. Eller noe annet sted på nett. Ber om at det i fremtiden respekteres. Jeg har ikke Eplefon, , men frua har derimot flere.
    Et bilde er da ikke å legge ut hele livet, det bare pynter opp litt i trådene vi frekventerer:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket. Hvorfor? Ett ord: Personvern.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket.
    Alle dine råd, og vi vet ingenting om hva du spiller på eller har hatt før. Da blir dine råd litt verdiløse.. Det regner jeg med at du skjønner..?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket.
    Et ønske er at du da slutter med alle de rådene dine uten en dritt å backe de opp med. Det kan du etterkomme!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Terje-A: Den har du da allerede sett.. Jeg har sagt fra før: Jeg ønsker ikke å legge ut hele mitt liv her. Eller noe annet sted på nett. Ber om at det i fremtiden respekteres. Jeg har ikke Eplefon, , men frua har derimot flere.
    Du har jo fortalt alt om din egen tilstand så om du legger ut bilde av utstyr du eier spiller vel ingen rolle? Så sant du ikke sitter på en sonos høyttaler(noe som ikke hadde overrasket meg).
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket. Hvorfor? Ett ord: Personvern.
    Bilder av komponenter eller tilsvarende har da ingenting med personvern og gjøre, da må du isåtilfelle ta bilder av omgivelser eller noe som gjør deg gjennkjennbar.. Noe vi ikke etterspør her...

    Kun for og backe opp fabelhistoriene dine, vi etterspør noe dokumentasjon..........
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    byttet reimer på telefunken i kveld. fikk også justert hastiigtheten så den er god. nå funkerer den som den skal. jeg er meget fornøyd
    walkman tlefunken.jpg
    tlefunkencfm3.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: Kult! Telefunken laga noen fine CRT-TVer også. men det de er mest kjent for er rør. Håper du ga den en rens også...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jada lyd hode er som nytt. den var ikke så møkkete borsett fra noe battteri syre som hadde lekket ut litt etter gamle batterier. renset alt. den fungerte før bytte av belter og men ble litt stillere etter reim skift. noe dur er det når man skrur volumet på maks når kassetten går men det er vel ikke til og ungå litt wow og flutter på en walkman...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket.
    Et ønske er at du da slutter med alle de rådene dine uten en dritt å backe de opp med. Det kan du etterkomme!
    Tidenes største bløffmaker her på sentralen :(

    mvh
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Terje-A: Jeg har ikke slike ønsker, og kommer derfor ikke til å legge bilder i innlegg. Ferdig med den saken. Om det er slike behov rundt om blant medlemmene her hverken kan eller vil jeg noensinne etterkomme ønsket.
    Et ønske er at du da slutter med alle de rådene dine uten en dritt å backe de opp med. Det kan du etterkomme!
    Tidenes største bløffmaker her på sentralen :(

    mvh
    Kanskje begynne å roe seg litt? Diskuter Walkman, ikke skjell ut bidragsytere. Hvis du må gå til angrep, lag en egen tråd.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon; Det skal mye til for å unngå det. Tipper den holder flere år, den der. Og det er nok ikke mange igjen derav, heller.. Pass på den, du..

    PS til dere andre:
    a) Jeg bruker ikke smarttelefon eller sosiale medier, kommer aldri til å gjøre det heller. Det er et bevisst valg, da jeg bestandig har ment at de konsekvent blir brukt feil. Personvern, altså. Norge er et altfor hardt digitalisert land som det er, imo, og det er flere land som kunne ha hatt godt av å vite hvor grensene mellom logisk sosialisering og kompulsiv utlevering går. Det gjelder her inne også.Livet foregår UTAFOR nettet, folkens..men brukt riktig er det et bra verktøy. En ny rapport , framlagt i disse dager, forteller akkurat HVORFOR sosiale medier blir brukt feil. Håndheiving av aldersgrenser er en vits, foreldre har null koll på hva barna gjør på nett, ungene blir påvirket feil og personvernet eroderer. Jeg er utrolig lei av at verden ofte påpeker problemet , men aldri gjør noe konkret med det. Så da gjør jeg noe med det selv.

    b) Dessuten eier jeg ikke et kamera. Har ikke anleggsfotos i album heller.Derimot har jeg bl.a. notert ned tusenvis av sider med data, inntrykk, opplevelser, musikk, plater, erfaringer, oppgaver, formler, artikler++. Det var det man gjorde da jeg begynte med Hi-Fi- som sjuåring.

    c) Hvordan var verden FØR internett? Noen som husker ? Jeg gjør iallefall det. Og jeg har lært hvem jag kan stole på, hvem jeg ikke skal ha med å gjøre, hva jeg selv er istand til og hvem som kan hjelpe meg med hva. Dessuten har jeg lært å sette grenser. Og er dermed ferdig med å diskutere ovenstående.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg kommer nok kanskje og få noen til og bytte ut noen kondiser til motor reguleringen for og se om det hjelper på litt dc støy(kanskje et dc filter?). og evt bytte ut kabla til noe mer isolert inni der. men jeg er veldig fornøyd med hvordan den låter nå. natt og dag fra jeg kjøpte den. anger ikke et sekund på denne. her kommer alt fra bunn til topp med. så mod for heller jeg ta en gang i fremtiden. nå har den spilt en del timer allerede rulla over 10t. bruker noen bose qc35? klokker funger ok ja denne blir i hylla for og si det sånn.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Vega Jon; Det skal mye til for å unngå det. Tipper den holder flere år, den der. Og det er nok ikke mange igjen derav, heller.. Pass på den, du..

    PS til dere andre:
    a) Jeg bruker ikke smarttelefon, kommer aldri til å gjøre det heller. Det er et bevisst valg, da jeg bestandig har ment at den blir brukt feil. Personvern, altså.

    b) Dessuten eier jeg ikke et kamera.

    c) Hvordan var verden FØR internett? Noen som husker ? Jeg gjør iallefall det. Og jeg har lært hvem jag kan stole på, hvem jeg ikke skal ha med å gjøre, hva jeg selv er istand til og hvem som kan hjelpe meg med hva. Dessuten har jeg lært å sette grenser. Og er dermed ferdig med å diskutere ovenstående.
    Så du har aldri tatt noen bilder av alle de tusen anlegga du har hatt ??
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vega Jon; Det skal mye til for å unngå det. Tipper den holder flere år, den der. Og det er nok ikke mange igjen derav, heller.. Pass på den, du..

    PS til dere andre:
    a) Jeg bruker ikke smarttelefon, kommer aldri til å gjøre det heller. Det er et bevisst valg, da jeg bestandig har ment at den blir brukt feil. Personvern, altså.

    b) Dessuten eier jeg ikke et kamera.

    c) Hvordan var verden FØR internett? Noen som husker ? Jeg gjør iallefall det. Og jeg har lært hvem jag kan stole på, hvem jeg ikke skal ha med å gjøre, hva jeg selv er istand til og hvem som kan hjelpe meg med hva. Dessuten har jeg lært å sette grenser. Og er dermed ferdig med å diskutere ovenstående.
    Så du har aldri tatt noen bilder av alle de tusen anlegga du har hatt ??
    Nå synes jeg vi kan avslutte dette maset om bilder. La Auditor være den han er.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Takk! Spissa litt her oppe. For å unngå flere misforståelser:cool:
     

    Sosjojuror

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2017
    Innlegg
    41
    Antall liker
    26
    Sted
    Orkdal
    Har to. En Sony fra barndommen som frog79 var så behjelpelig med å fikse, da jeg fant den igjen og oppdaga at batteriene fortsatt sto i. En et eller annet fra eBay eller lignende som jeg kjøpte som backup hvis det viste seg at Sony-en ikke kunne fikses.
     

    Vedlegg

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Gøy at man fortsatt kan få kjøpe ny reprodusert (uoriginal riktignok) bæreveske og "It's a sony" klistremerke til en gammel DC2 som har fått pustet nytt liv i seg.

    1606943623827.jpeg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Dette var min følgesvenn i flere år. Den gikk i stykker etter hvert - husker ikke hva det var, men jeg gadd i alle fall ikke fikse det. Discman og MiniDisc overtok. Men den låt fint, særlig med oppgraderte Sony-hodetelefoner. Klassekameratene var litt misunnelige :)

    1606944736433.png
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Gøy at man fortsatt kan få kjøpe ny reprodusert (uoriginal riktignok) bæreveske og "It's a sony" klistremerke til en gammel DC2 som har fått pustet nytt liv i seg.

    Vis vedlegget 679643
    Jeg hadde en DC2 da jeg var fjortis, helt konge Walkman. Faren min døde i 1983, og jeg mener bestemt jeg klarte å utnytte min mors velvillighet overfor meg som liten gutt i en kjip periode. Lurte henne med andre ord til å kjøpe en sånn til meg. Jeg fikk den i anledning en ferie året etter. Var på cruise i middelhavet med moren min (ikke fullt så luksuriøst som det kanskje høres ut!). Husker jeg lå på dekk og smugrøyka mens jeg leste Beatles og hørte på musikk på min nye DC2. Gode minner!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Fikk WM2 som 15-åring i 1981. Kjøpt i tokyo før den kom for salg i norge. Hadde et kvarter i sola da.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Da er min Sony WM-D6 solgt - til en hyggelig ung student som skulle bruke den og ikke spekulere i videresalg!

    1606946677131.png
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    - men Discman'ene mine får dere aldri! Derimot gar nok Nakamichi kassettspilleren ut, alle kassettene er jo borte allikevel så... :( :(
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Melder meg på:
    fm_am_sports_walkman_wm_f45_2153017.jpg

    Må finne disse igjen.
    Jeg kjøpte tre stykker i Texas. To som gaver og en til meg selv.
    Min eksisterer et sted.
    Sammen med noen andre gule fra Sony.
    Må lete litt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Audiomix: Og jeg solgte min ur-Sports WM35- samme som Karl har i "Mot I Brøstet"-episoden der de parodierer "Casanova" og Paal-Tarjei Aasheim- for godt over et år sia nå.. Fordi jeg foretrekker Aiwa ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn