Wadia!!

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Heisann :)

Er ny på dette forumet, jeg har lest her alt for lenge og har ikke somla meg til og registrere meg. Men nå som det endelig er gjort håper jeg og få en fin stund med 2 kanals entusiaster fremover.

Ja så over til spørsmålet, er det noen her som har posetiv/negativ erfaring med Wadia spillerene? Tenker spesielt på den eldre Wadia 850 da jeg har sett denne går for rundt 20k og det virker som den kan hamle opp med spillere som koster langt mere i dag. Kan dere si litt om lyden i denne spilleren osv så hadde det vært fint.

MVH
Ole18

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Heisann  :)

Er ny på dette forumet, jeg har lest her alt for lenge og har ikke somla meg til og registrere meg. Men nå som det endelig  er gjort håper jeg og få en fin stund med 2 kanals entusiaster fremover.

Ja så over til spørsmålet, er det noen her som har posetiv/negativ erfaring med Wadia spillerene? Tenker spesielt på den eldre Wadia 850 da jeg har sett denne går for rundt 20k og det virker som den kan hamle opp med spillere som koster langt mere i dag. Kan dere si litt om lyden i denne spilleren osv så hadde det vært fint.

MVH
Ole18

Alt av Wadia er i første div. m.a.o meget bra produkter . Med første klasses " lyd " ;D .

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Høres jo bra ut det der. Men kan være snill og utdype litt mere om Wadia 850? Så en av disse på bruktmarkedet, for ikke lenge siden til 17k Men da det må spares opp litt mere penger så blir det ikke kjøp enda. Er det en grei pris på en slik spiller?

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.042
Høres jo bra ut det der. Men kan være snill og utdype litt mere om Wadia 850? Så en av disse på bruktmarkedet, for ikke lenge siden til 17k Men da det må spares opp litt mere penger så blir det ikke kjøp enda. Er det en grei pris på en slik spiller?
Har testet 850 i eget system (noen dager). Litt spinkelt grunnlag for uttalelse seg men jeg husker noe slikt: God spiller med sterkest pre i bassområdet og rytmisk driv. Opplevde den som litt endimensjonal i lydbildet, følelse av å sitte noen rekker bakover i konsertsalen,hadde ørlite problemer i øvre diskanten hos meg med mine kilne focal metalldomer. Mellomtonen har jeg også opplevd bedre med f.eks. Consonance Droplet. Opplevde den genrelt positivt (selv om det kan høres i overkant kritisk ut mine opplevde ankepunkter). Som eksempel ville jeg valgt denne fremfor den ellers av mange meget rosende omtalte EMC1 up (i mitt system). Jeg valgte en Bow zz-eight til ca samme bruktpris og angrer ikke ett sekund på det!. (men det var jo ikke den du ønsket omtalt ;))
Mvh.
kjetil

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Takker for utfyldende svar :)

Hvis det kan være til noe hjelp kan jeg fortelle om mitt nåværende utsyr. Så kan jo du (dere) tippe om det vil gi en litt mørkere klang og mere avslappende mellomtone.
Klipsch RF-7,,, Musical Fidelity A308 interigrert,, Musical Fidelity A3 signalkilde,, Tara-Labs Air2 signal, Tara-Labs omni 3 (skal byttes ut med Wire World super eclispse om ikke lenge)

Håper dette kan hjelpe litt til :)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.042
Kan ikke dy meg (må skryte litt av det jeg selv eier) Med din presisering av hva du søker MÅ jeg anbefale denne!!!(navn nevnt tidligere) Sikkert ikke like enkel å få fatt i som Wadia 850.
Alternativt kan nevnte Consonance Droplet (med ett par rør av god årgang og type) gjøre susen!
Litt usikker på dette med mellomtonen og 850, jeg kjenner heller ikke din nåværende signalkilde så forskjellene mot denne kan jeg desverre ikke si noe om.
Lykke til!
mvh.
Kjetil

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Takker for hjelp så langt

Beklager og si det men jeg syntes designet på denne Consonanse spilleren er grusomt, da er det mange andre modeller de har som jeg syntes er penere og se på. Jeg vet at det er musikken som teller men jeg liker at det ser fint ut også ;) Men hva med den nye Wadia 302 spilleren som har kommet da? Den fikk ihvertfall en god omtale på nettstedet hifi4all.dk men er det noen andre cd spillere med bruktpris 15-20k du ville ha anbefalt?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.703
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det ligger en Naim CDX på bruktbørsen. Med denne og en Flatcap 2 eller supercap så har du en knall kombo.

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Så den, men nå er ikke denne handelen aktuell akuratt nå, tenker det blir bytte når våren kommer. Men Naim er ikke helt min stil liker ikke designen så veldig godt, beklager hvis jeg virker veldig kresen her :(

Er takknemelig for alle svar :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.001
Torget vurderinger
28
Hørte denne hos en kompis (Papworth) og opplevde den som en spiller med veldig godt bass-fundament. Glatt og fin lyd uten skarpe kanter. Er enig i at den ikke har en fremste rad presentasjon, men gir en lytteposisjon noe lenger bak i salen. Verdsatte spillestilen mer og mer utover kvelden. Lekker spiller synes nå jeg.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Papworths 850, som Fosse viser til, var tidligere i mitt eie. Vi gjorde et bytte - Papworths 830 mot min 850 og noen kroner mellom.
850 ble overhalt hos Dalens Elektronikkservice inkludert skifte av laser rett før jul, og må sies å være i rimelig god kondisjon.
850 har en utrolig solid byggkonstruksjon, som sammen med Teac VRDS drivverket og Wadias egen digitalfiltrering nok er med på å skape den lydopplevelsen som Fosse beskriver.
830 er etter min oppfatning likevel en enklere spiller å forholde seg til både fysisk og i mine ører lydmessig. Den har en mer 'analog' lettflytende og avslappet spillestil som passer min preferanse noe bedre enn 850s mer pågående kraft og trøkk.
830 har Pioneers drivverk, og dette kan sammen med en totalt anderledes fysisk konstruksjon være noe av årsaken til forskjellen i klangbalansen.

Jeg synes begge er fremragende spillere som formidler det digitale mediet med en annerledes forførende detaljering enn noe annet jeg har hørt fra 44.1 khz/16 bits-spillere, selv om spillerne begynner å trekke på åra og mye har skjedd på digitalfronten den seinere tida.
Begge spillerne kan også oppgraderes.
830 og 301 kan oppgraderes i power supply'et hos Wadia og 850 kan oppgraderes i flere steg hos Great Northern Sound Company, USA. Oppgraderingene er utvilsomt ikke billige.

Valget mellom disse to, eller evt. 301/302 som jeg ikke kjenner, handler nok noe om smak og behag og lommebok. 830 har vært solgt det siste året helt nede under 10k, men typisk vil den ligge på 12-14k. 850 har vært solgt for 15k, mer typisk 17-20k.

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Jeg hadde Wadia 830 i et par år. Suveren lyd når den brukes med egen volumkontroll rett i forsterkeren med balanserte kabler. Lyd som beskrevet ovenfor, laidback men veldig detaljert, "analog" lyd.

Samtidig vil jeg opplyse om et negativt fenomen: Hadde en Proceed CDP, senere Wadia 830. Begge spillerne gir "white noise" i høyttalerne når den ikke spiller. OK jeg har unormalt god hørsel, men "white noise" fra CD/forforsterker i denne prisklassen er bare en ting: Patetisk.

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Takker for hjelpa folkens, det er analog lyd jeg er på jakt etter :) Men er konulusjonen her at 830 er mere "laidback" i spillestilen enn Wadia 850 da? Hvis jeg har forstått det rett.

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
46
Torget vurderinger
1
Kan ikke svare for hvordan 850 høres ut, men vet at min 860 kommer til å bli stående i overskuelig fremtid. Med unntak av at den trolig vil bli sendt over dammen for en full oppgradering hos GNSC. Spilleren er i mine ører mer musikalsk enn den nyere 861se, men mangler oppløsning i alle ledd. Men jeg har kommet til den konklusjon at jeg ikke hører etter disse fantastiske lydene lenger, jeg vil bare høre på musikk og kose meg. Derfor blir min Wadia 860 stående! Har vurdert/hørt en god del annet, men ingenting treffer musikksjelen på samme måte (hos meg).

Liker du Wadia-lyden tror jeg ikke du trenger å se deg om etter noe annet på en stund.

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Høres bra ut. Du må altså sende den til USA for oppgadering ja. Men selvom det er dyrt er vel det heller er fordel enn en negativ ting. Bedre enn bruk og kast skulle jeg ihvertfall mene. Så den nye 861se mangler oppløsning ja. For og si det rett ut syntes jeg det er en skamm i den priklassen. Men som du sier, liker du lyden i en spiller gidder du ikke bruke tid på hva andre kansje skulle mene er feil med oppløsning osv :)

Nei jeg har fått øynene litt opp for Wadia i den senere tid, syntes det ser spennende ut. Det må testes så fort som mulig. Men er det ikke det som er gøy med Hi-Fi søken etter stadig bedre og nye lydsignaturer. Det syntes ihvertfall jeg er veldig morro. Men det er desverre ikke alle som er av samme oppfattning når det gjelder det..

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
46
Torget vurderinger
1
Nei, nei det var motsatt. Min 860 spiller mer musikalsk, men mangler oppløsningen til 861se. Det er her 860 har sine svake punkter, men som jeg skriver vil jeg spille musikk ikke lytte til det tekniske. Håper det oppklarte misforståelsen.

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
" Liker du Wadia-lyden tror jeg ikke du trenger å se deg om etter noe annet på en stund."

Er enig i den kommentaren. Likevel er jeg for tiden på jakt etter noe annet, fordi jeg vil slippe å sende ting til USA når det skal oppgraderes. Men uansett hva jeg ender opp med i fremtiden, går jeg helt og holdent inn for konseptet med volumkontroll i CD spilleren så jeg kan unngå forforsterker leddet. Så da gjelder det å finne seg noe med en analog volumkontroll, eksisterende digital volumkontroll på f.eks Wadia 830 taper jo bits under visse nivåer.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
" Liker du Wadia-lyden tror jeg ikke du trenger å se deg om etter noe annet på en stund."

Er enig i den kommentaren. Likevel er jeg for tiden på jakt etter noe annet, fordi jeg vil slippe å sende ting til USA når det skal oppgraderes. Men uansett hva jeg ender opp med i fremtiden, går jeg helt og holdent inn for konseptet med volumkontroll i CD spilleren så jeg kan unngå forforsterker leddet. Så da gjelder det å finne seg noe med en analog volumkontroll, eksisterende digital volumkontroll på f.eks Wadia 830 taper jo bits under visse nivåer.
Har sagt det før, og jeg sier det igjen, - du må ha en pre mellom cd og sluttforsterker. Dette gjelder også Wadia.

Denne såkalte bit-reduksjonen som alle snakker om har jeg aldri hørt. På Wadia vil du "miste" en bit når displayet viser under 85. Reduser ned til 50 og du har sikkert "mistet" en til. Saken er at nå er nivået så lavt at dette er helt umulig å detektere.

Alle Wadiaer har to dip-switch banker som gir deg mulighet til å regulere utgangsnivået. Tilpass dette til inngangsnivået på sluttforsterkeren, og du vil alltid ligge i et gunstig område, ca 80 -99 på displayet.

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Når Wadia spilleren har innebygget et linjetrinn med volumkontroll ser jeg ingen grunn til separat forforsterker da linjetrinnet i CD spiller *er* en forforsterker.

Eneste grunn til separat forforsterker i dette spesifikke tilfellet er for å unngå Wadiaens volumkontroll.

DIP-switchene satte jeg slik de skal settes/som du beskriver, men jeg vil altså helst ha tak i en CD/forforsterker med bedre volumkontroll (som f.eks Mark Levinson). Jeg vil gå langt for å slippe separat forforsterker da jeg omtrent bare bruker CD som kilde, samt 24bits innspillinger på "digital in".

Jeg har ikke bruk for forforsterker!

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Når Wadia spilleren har innebygget et linjetrinn med volumkontroll ser jeg ingen grunn til separat forforsterker da linjetrinnet i CD spiller *er* en forforsterker.

Eneste grunn til separat forforsterker i dette spesifikke tilfellet er for å unngå Wadiaens volumkontroll.

DIP-switchene satte jeg slik de skal settes/som du beskriver, men jeg vil altså helst ha tak i en CD/forforsterker med bedre volumkontroll (som f.eks Mark Levinson). Jeg vil gå langt for å slippe separat forforsterker da jeg omtrent bare bruker CD som kilde, samt 24bits innspillinger på "digital in".

Jeg har ikke bruk for forforsterker!
Grunnen til å bruke en pre har ingen ting med volumkontrollen å gjøre, om det er Wadia eller ML er likegyldig.

Etterhvert vil du helt klart se grunnen til dette. Utgangen på cd-spilleren er *ingen* forforsterker.

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Hva er det jeg kommer til å se etterhvert? Du motsier jo hele vitsen med oppbyggingen av Wadia spillerne. Mulig du tenker på dynamikk, men med utgangsbufferen i Wadia spillerne er dynamikk så absolutt til stede for å si det mildt.

Jeg vet inderlig godt hvordan et kretsløp i en forforsterker fungerer, og har laget linjetrinn, volumkontroller, etc. selv.

Sakset fra Wadia hjemmesiden, om Wadia 302:

"Cleaner Signal Path - Wadia’s DirectConnect™ Technology with Digital Volume Control allows the Wadia 302 CD Player to be connected directly to a power amplifier, bypassing the losses inherent in analog preamplifiers."

Kanskje du skal diskutere dette med Wadia?

Buffertrinnet etter volumkontrollen kan faktisk gi hele 250mA/9V på balanserte utganger. Dette er muligens mer enn mange, kjente separate forforsterkere klarer. Utgangen er så strømsterk at man omtrent kan kople til en liten høyttaler direkte.

Wadiaen er altså en digital forforsterker/signalrouter med et analogt linjetrinn, volumkontroll og utgangsbuffer. De 3 sistnevnte trinnene har mange likhetstrekk med det som sitter i hvilken som helst forforsterker. Så hvorfor i all verden skal jeg da ha en separat forforsterker? Det fører jo bare til en ting: Mer kabler, mer komponenter i signalveien. For meg er det bare smør på flesk og bortkastede penger.

Ole18

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Nei, nei det var motsatt. Min 860 spiller mer musikalsk, men mangler oppløsningen til 861se. Det er her 860 har sine svake punkter, men som jeg skriver vil jeg spille musikk ikke lytte til det tekniske. Håper det oppklarte misforståelsen.
Det gjorde det :)

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
46
Torget vurderinger
1
Etter noen år med direktedrift har jeg også kommet til konklusjonen at dette ikke er optimalt. Problemet er bare at alternativene blir så !"#¤!"#¤ kostbare, en pre-amp som skal erstatte direktedrift koster etter mitt syn MYE penger skal det være verdt oppgraderingen. Har prøvd pre-amper til 20-30k og etter mitt syn er ikke dette en god nok erstatning for direktedrift. Men at det spiller bedre med en god pre-amp, ja det er jeg (dessverre) overbevist om.

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Det finnes nok forforsterkere som kanskje gir en forbedret (men litt lengre) signalvei, men da skal man nettopp opp i en prisklasse som er direkte skremmende. For min del holder jeg meg unna og velger en alternativ teknikk. Man har ingen garanti for at det eller det konseptet lyder best...det ene bruker digital eller analog volumkontroll/forsterkerkretser innenfor samme kabinett, og har uhyggelig kort signalvei. Den andre løsningen tilfører ekstra kabler og komponenter...MEN kan spille bedre i et gitt tilfelle som med Wadia 830; fordi man tar den digitale volumkontrollen ut av signalveien og for eksempel kopler til en skikkelig bygd aktiv forforsterker. Og noen år senere kan det komme en ny CD/Pre med volumkontroll på banen - som gjør forforsterkeren overflødig.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Du har tydligvis hengt deg opp i kort signalvei. Er dette noe du har erfaring fra selv, eller har du lest om det et eller annet sted? Forforsterkeren er der som et interface mellom cd og sluttforsterker, og er helt nødvendig for å drive denne optimalt. Den eneste grunnen til å kjøre direkte i sluttforsterker er å spare penger i starten. Og for å repetere meg selv, den digitale volumkontrollen har ikke en dritt med saken å gjøre.

Når du først er inne på elevert pris kan du også ta med Wadia 850. Denne kostet i sin til tett opp mot 60k. En pre i samme kvalitetsklasse koster/kostet minst det samme.

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
0
Du har tydligvis hengt deg opp i kort signalvei. Er dette noe du har erfaring fra selv, eller har du lest om det et eller annet sted? Forforsterkeren er der som et interface mellom cd og sluttforsterker, og er helt nødvendig for å drive denne optimalt. Den eneste grunnen til å kjøre direkte i sluttforsterker er å spare penger i starten. Og for å repetere meg selv, den digitale volumkontrollen har ikke en dritt med saken å gjøre.

Når du først er inne på elevert pris kan du også ta med Wadia 850. Denne kostet i sin til tett opp mot 60k. En pre i samme kvalitetsklasse koster/kostet minst det samme.
Må si meg veldig enig i det som blir sagt her. Veien mot den optimale lyd går via en preamp!
På den annen side. Om jeg skulle nevne en spiller som klarer seg godt alene, måtte det bli Wadia 860/861 :)
ML som en annen nevner her oppe, blir ufattelig mye bedre med en ML preamp. Vil også legge til at min erfaring tilsier at en ofte bør ha preamp fra samme produsent, for det beste resultat :)
En annen ting er at en cd spiller til eksempelvis 50k, blir ikke nødvendigvis bedre uten en preamp til omtrent samme pris, men dette varierer veldig fra CD-spiller til CD-spiller ;)

Mvh

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0

Teknisk sett gir kortere signalvei bare fordeler: Mindre reaktans med SMD komponenter i stedet for komponenter med bein, mindre impedanseproblemer ved lange overføringer, mindre sjanse for innstråling av støy. Jeg har praktisk erfaring med dette fra industrisammenheng, og har også lest mye om det. Det er en løsning som jeg i både Hi-Fi og AV sammenheng alltid velger såfremt det er mulig.

Du sier at en forforsterker gjør ting mer optimalt fordi den ligger som et "interface" mellom CD og effekttrinn. Den setningen forteller meg ikke noe som helst egentlig...

Med de komponenter jeg har i dag kan muligens en forforsterker gi bedre lyd, men jeg er ikke villig til å betale en formue for å oppnå marginale forskjeller i lyden sett ut i fra det nivået jeg i dag er på, spesielt ikke hvis jeg må tilføre enda en boks. Jeg er heller ikke villig til å betale for en haug med innganger jeg aldri kommer til å bruke. Man kan si at jeg holder meg til direktedrift mest av praktiske årsaker. Også i fremtiden ønsker jeg å slippe en separat forforsterker. At en forforsterker er nødvendig for å drive dette "optimalt" kan sikkert diskuteres i det uendelige. I noen tilfeller vil det være optimalt, i andre tilfeller ikke. At man "må" ha en forforsterker uansett...den kommer jeg aldri til å gå med på. Er utgangen i en CD/Pre riktig konstruert så er det alene godt nok. Vi får vel være enige om å være uenige på dette punktet.

Direktedrift CD spillere finnes også i steindyre versjoner som du nevner. Det er godt mulig at jeg i fremtiden går til innkjøp av en integrert forsterker; på det viset har jeg fremdeles bare 2 bokser, og står samtidig mye friere i valg av CD spiller.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
En annen ting er at en cd spiller til eksempelvis 50k, blir ikke nødvendigvis bedre uten en preamp til omtrent samme pris, men dette varierer veldig fra CD-spiller til CD-spiller ;)

Mvh
Spørsmålet da er vel om det ikke er bedre med en cd-spiller til 100 000. Har hatt div Wadia mod og mener at en ikke får en 302 med forforsterker til og spille bedre enn en 861 i direktedrift.

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
0
Spørsmålet da er vel om det ikke er bedre med en cd-spiller til 100 000. Har hatt div Wadia mod og mener at en ikke får en 302 med forforsterker til og spille bedre enn en 861 i direktedrift.
Det har du faktisk helt rett i ;)

Når jeg for et par år siden kjøpte min Burmester 001, prøvde vi den opp mot en Burmester kombo bestående av 006 og en utgått pre jeg ikke husker nummeret på. Totalprisen var omtrent den samme, og 001 tok en knepen seier :)

Nå har jeg også fått meg en Burmester 011, og verden kunne ikke vært bedre 8)
Den store fordelen her er at man får fordelt investeringen over tid :)

Mvh

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Teknisk sett gir kortere signalvei bare fordeler: Mindre reaktans med SMD komponenter i stedet for komponenter med bein, mindre impedanseproblemer ved lange overføringer, mindre sjanse for innstråling av støy. Jeg har praktisk erfaring med dette fra industrisammenheng, og har også lest mye om det. Det er en løsning som jeg i både Hi-Fi og AV sammenheng alltid velger såfremt det er mulig.
Dette sier meg ingenting og har neppe noe med musikk å gjøre. Venter i såfall i spenning på den dagen jeg kan høre forskjell på en motstand med bein og en SMD.

Du sier at en forforsterker gjør ting mer optimalt fordi den ligger som et "interface" mellom CD og effekttrinn. Den setningen forteller meg ikke noe som helst egentlig...
Hvis du fortsetter hifi interessen i årene som kommer vil den det.

Med de komponenter jeg har i dag kan muligens en forforsterker gi bedre lyd, men jeg er ikke villig til å betale en formue for å oppnå marginale forskjeller i lyden sett ut i fra det nivået jeg i dag er på, spesielt ikke hvis jeg må tilføre enda en boks.
Det er desverre ikke noe marginalt ved dette.

At man "må" ha en forforsterker uansett...den kommer jeg aldri til å gå med på. Er utgangen i en CD/Pre riktig konstruert så er det alene godt nok. Vi får vel være enige om å være uenige på dette punktet.
Hehe! Ja, dette var også min mening i mine ungpikedager.

Thomas Myhre.
Jeg kan kanskje være enig i at en 860 er bedre rett i sluttforsterker enn en 302. Har selv prøvd Wadia rett i bl.a. Krell, ML, DP og EC, og det er ikke bra nok.

Til dere alle.
Prøv å sette inn en J-C ART eller ACT eller lignende mellom cd og sluttforsterker. Dere får fullstendig hakaslepp!

Vorlon

Medlem
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Du og jeg har muligens diskutert dette før. Ikke i et forum. Og det var i mine ungpikedager. ;D

Topp Bunn