J
jukes
Gjest
Ja det er nok det. men jeg er av den oppfatning at det ikke gjør noe om det ser rått ut også, hvis du skjønner?
Si meg, driver å steller litt med Thorensen nu. Når motor går rundt uten reim så er det en liten durelyd i fra motoren (IKKE i høytalerene). Har volumet høyt på og der er det bare sus fra preamp og riaa. Hadde lyden fra motoren vært jevn så hadde jeg ikke reagert, men den stiger og daler i takt med at den går rundt. Dårlig forklart, men du skjønner sikkert.
Skal de være helt tyst disse motorene?
Det er opphenget ikke i tvil,det skal være en jevn lyd fra disse motorene. Sjekk hvordan den er opphengt i chassiet. Er det gummi der,spray litt på gummien slik at den blir litt fet. Vri deretter på motoren når den går og se om lyden blir jevn. Blir den det er det opphenget. Kan hende det blir bra med litt olje på gummien.
Hvis det er gummi der,er den tørr etter 10 år og bør skiftes. Du ser dette lett,det blir sprekker i gummien. Men for og bevare gummien på spillere er det viktig og sette disse inn med litt olje eller fett annet hvert år.
Ikke gi deg Rjel,dette får du til.
Mvh Roar /www.alternativaudio.com