Vurderer dedikert streamer.

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei. Vurderer nå å skaffe meg en dedikert streamer, streamer idag nettradio og Spotify Fra IPad med kabel gjennom D-06u noe Som fungerer bra men har lyst til å kvitte meg med kabelen over gulvet, noen som har gode anbefalinger❓🙋‍♂️
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
SOtM sMS-200 eller 200 Ultra fungerer og låter veldig, veldig bra etter min erfaring. Spesielt om du også setter opp en Mac Mini eller NUC PC som Roon server. Det er en utrolig fin løsning som låter uslåelig til prisen.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
SOtM sMS-200 eller 200 Ultra fungerer og låter veldig, veldig bra etter min erfaring. Spesielt om du også setter opp en Mac Mini eller NUC PC som Roon server. Det er en utrolig fin løsning som låter uslåelig til prisen.
Hei igjen. Hvem forhandler disse❓😇
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Se på torget
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Moiz importerer og forhandler. I Oslo er også Norsk Audio Teknikk forhandler.
 
S

svk

Gjest
Apple express? Fås for 1-200 brukt.
Bruker fortsatt ipad.
Men kabel forsvinner.....
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Se på torget
Hei Terje, Longines time no SEE 🙋‍♂️🤓
 

YesJens

Musikkelsker
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.214
Antall liker
6.131
Sted
Under stjernene
Går du for Ultra, kan det være en ide å sjekke ut SOtM SPS 500 power supply.
Bruker nevnte på både på Ultra og Roon Nucleus+🌞
Kjøpte mitt hos Andervik Auduo.
 
S

svk

Gjest
D-06u har jo god dac. Så en express vil fungere utmerket til til TS’s bruk, evt en East.
Kjøpe SOtM utenom vil være som å ha 2 Ferarrier i garasjen.
Men ikke noe galt i det.....
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Jeg har jo faktisk en IEast M30 Pro liggende jeg skal prøve🙋‍♂️🙈
 
  • Liker
Reaksjoner: svk

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Brukervennligheten til Bluesound er jo enestående. Den håndterer Spotify, Tidal, TunIn, deezer, +++, og du kan lære den kommandoer fra de fleste fjerniser, feks Luxman-fjernisene du har.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
SOtM sMS-200 eller 200 Ultra fungerer og låter veldig, veldig bra etter min erfaring. Spesielt om du også setter opp en Mac Mini eller NUC PC som Roon server. Det er en utrolig fin løsning som låter uslåelig til prisen.
Hva er forskjellen med å bruke en sånn bridge mot å ha en dedikert Mac Mini, el. rett i DACen via USB?
Jeg kan se fordelen hvis en bruker PCen med Roon Core et annet sted i huset, men ellers?
 
  • Liker
Reaksjoner: svk
S

svk

Gjest
Hva er forskjellen med å bruke en sånn bridge mot å ha en dedikert Mac Mini, el. rett i DACen via USB?
Jeg kan se fordelen hvis en bruker PCen med Roon Core et annet sted i huset, men ellers?
Jeg bruker usb fra laptop rett i dac. Fungerer utmerket
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.383
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hva er forskjellen med å bruke en sånn bridge mot å ha en dedikert Mac Mini, el. rett i DACen via USB?
Jeg kan se fordelen hvis en bruker PCen med Roon Core et annet sted i huset, men ellers?
Dette er diskutert her. Et par gode svar for de som gidder å lese.:)
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Hva er forskjellen med å bruke en sånn bridge mot å ha en dedikert Mac Mini, el. rett i DACen via USB?
Jeg kan se fordelen hvis en bruker PCen med Roon Core et annet sted i huset, men ellers?
Dette er dokumentert godt av Roon også, i tillegg til linken fra Bluesbreaker. Kort sagt er det anbefalt fra Roon å ha Roon Core/Server på egen maskin, og ha lydutganger på en annen. Teorien bak dette er at Core belastes hardt med «administrative» prosesser, som gir støy. Et endpoint/bridge som SOtM er strømlinjeformet for lyd, og har blant annet en USB-utgang med mye mindre støy.
Min personlige erfaring med å gå fra Mac Mini med usb ut, til SOtM, er at det lydmessig rett og slett ikke kan sammenliknes. Mulig at min Mac Mini var ekstra dårlig, men direkte fra den var det dårlig stereobilde, nesten som faseproblemer. Med SOtM var det stålkontroll på stereobildet, sort og rolig bakgrunn og et oppløst og fint lydbilde. Kort beskrevet.
 
Sist redigert:

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
hmm.. kan ikke si at jeg har noen av disse problemer, men så har jeg heller ikke fått testet noe annet. ;)
Tenker, som det står i linken også, at det har mye å si hvordan USB inngangen i DACen er implementert.
 
S

svk

Gjest
Har funnet ut at det er forskjellig lyd i usb portene på samme pc.
Kan være pga av slittasje.
Er kun den gamle laptopen jeg hører forskjell på portene. Den nye har bra lyd i alle usb portene
 
S

svk

Gjest
Er helst sånn at noen porter låter dårlig og resten låter bra.så ikke mye tuning🤪
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Jeg bruker usb fra laptop rett i dac. Fungerer utmerket
Dette få meg til å lure på om folk sitter med 5m lang USB kabel fra fanget til anlegget, eller om folke reiser deg fra sofaen og går frem til anlegget for hver eneste justering, eller fjernstyrer ting fra mobil app?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Nysgjerrig , Hvilken dac , Hvilken Pre/forsterker, hvilken app?
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Dette få meg til å lure på om folk sitter med 5m lang USB kabel fra fanget til anlegget, eller om folke reiser deg fra sofaen og går frem til anlegget for hver eneste justering, eller fjernstyrer ting fra mobil app?
Hei.

Det var derfor jeg startet denne tråden, bruker 5 m lang kabel fra D-06u til IPad men styrer alt fra IPad. Vil bli kvitt kabelen som kan bli kranglete i «gitte» situasjoner🤣 Skal teste ut I East30 pro greia i helgen men er usikker på om den er god nok😁
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Brukte lenge airport express, men da ei av døtrene «kvartet» den til eget anlegg, kjøpte jeg meg en Bluesound, node1 tror jeg den heter. Denne leverer til DAC. Dette fungerer veldig bra for meg.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Bluesound har en god app og er i tillegg til å være en god streamer/dac et Columbi egg for oss som bruker den kun som streamer til egen dac. Sett volume på fixed i Noden og man kan tappe analoge signaler til en kassettspiller hvis forsterker eller Pre ikke har rec out. (Eller fixed out )
 
S

svk

Gjest
east`n er sikkert god nok om du kjører digitalt hele veien.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
?siste setning TerjeA? Hvorfor gå viA en Kasettspiller ?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
?siste setning TerjeA? Hvorfor gå viA en Kasettspiller ?
Å spørre om hvorfor det brukes kassettspiller gjør meg svimmel, selvfølgelig er det moro med kassetter av og til. At man kan spørre om noe så dumt på hifisentralen er ubegripelig;)
Og hvis du følger med på f.eks. Tidal så forsvinner enkelte låter og album og da er det sabla greit å ha kopiert det man liker over på kassett.
 

Dalemark

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2018
Innlegg
424
Antall liker
213
Sted
Søgne
Torget vurderinger
2
Hva med Goldnote DS 1000 Streamer/DAC?Denne har en meget god DAC også, samtidig som streamer kan brukes trådløs eller med kabel.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Å spørre om hvorfor det brukes kassettspiller gjør meg svimmel, selvfølgelig er det moro med kassetter av og til. At man kan spørre om noe så dumt på hifisentralen er ubegripelig;)
Og hvis du følger med på f.eks. Tidal så forsvinner enkelte låter og album og da er det sabla greit å ha kopiert det man liker over på kassett.
Ikke så nøye med lyden?
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Bluesound har en god app og er i tillegg til å være en god streamer/dac et Columbi egg for oss som bruker den kun som streamer til egen dac. Sett volume på fixed i Noden og man kan tappe analoge signaler til en kassettspiller hvis forsterker eller Pre ikke har rec out. (Eller fixed out )
Bruker faktisk min til platespilleren konverterer analogt til digitalt, fungerer veldig bra...
 
Topp Bunn