VPI Aries 3

Alabama

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
57
Sted
Skåla
Heisann.
Jeg har en VPI Aries 3 drivverk som jeg er veldig godt fornøyd med. Men nå har altså reima gått noen runder, litt usikker hvor lenge/mye. Uansett, jeg vil ha ei reim i reserve, men det er vel neppe noen her i landet som har noe agentur på VPI? Eller kanskje fins det en VPI-entusiast som har endel reservedeler/reimer liggende ennå? Mest sannsynlig må jeg vel utenlands.
Derfor spør jeg, hvem er nærmeste forhandler av VPI som er radig og grei å kommunisere og handle med? Takker for svar og tips.

Vedlegg

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
4.685
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte reim etc til en Classic fra Gjallarhorn, men ser ikke ut til at de forhandler VPI lengre.
Stylusaudio i Sverige det samme, de solgte VPI tidligere mener jeg.

Det enkleste er vel å bestille direkte fra VPI skulle jeg tro.

Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
17.120
Torget vurderinger
2
Sist jeg prøvde å kjøpe direkte fra VPI så fikk jeg ikke kjøpe til Norge men det er en stund siden. De siste gangene jeg har handlet deler har vært fra Elusive Disc. De har veldig bra utvalg.

tob

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.12.2013
Antall liker
70
Sted
5235 Rådal
Torget vurderinger
2
Heisann.
Jeg har en VPI Aries 3 drivverk som jeg er veldig godt fornøyd med. Men nå har altså reima gått noen runder, litt usikker hvor lenge/mye. Uansett, jeg vil ha ei reim i reserve, men det er vel neppe noen her i landet som har noe agentur på VPI? Eller kanskje fins det en VPI-entusiast som har endel reservedeler/reimer liggende ennå? Mest sannsynlig må jeg vel utenlands.
Derfor spør jeg, hvem er nærmeste forhandler av VPI som er radig og grei å kommunisere og handle med? Takker for svar og tips.
Stylus Audio i Sverige fører VPI
VPI Industries | Stylus Audio

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
4.303
Jag fikk veldig god hjelp av Alan/@Gjallarhorn Audio da jeg trengte et ekstra VPI JMW 9 armrør, riktignok for tre år siden. Ville tatt en telefon til ham.

Sist redigert:

Alabama

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
57
Sted
Skåla
Sist jeg prøvde å kjøpe direkte fra VPI så fikk jeg ikke kjøpe til Norge men det er en stund siden. De siste gangene jeg har handlet deler har vært fra Elusive Disc. De har veldig bra utvalg.

Prøvde direkte fra VPI jeg også i fjor, men neida…fikk ikke gjennom ordren, lite hjelp å få derfra. Var det noen som nevne god service? Nei, det var det jeg tenkte..

Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
17.120
Torget vurderinger
2
Problemet med butikkene/importørene her oppe i nord er at de ofte ikke har disse smådelene på lager men kan skaffe. Kan skaffe betyr ofte ukesvis så derfor har jeg kjøpt av noen som har de på lager, gjerne samtidig med plater etc. slik de blir med på fraktkjøpet, kjøper også gjerne 2-3 belter + andre deler mens jeg holder på, da blir det lenge til neste gang.

Alabama

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
57
Sted
Skåla
Problemet med butikkene/importørene her oppe i nord er at de ofte ikke har disse smådelene på lager men kan skaffe. Kan skaffe betyr ofte ukesvis så derfor har jeg kjøpt av noen som har de på lager, gjerne samtidig med plater etc. slik de blir med på fraktkjøpet, kjøper også gjerne 2-3 belter + andre deler mens jeg holder på, da blir det lenge til neste gang.
Ok, jeg ser den. Du har vel tilfeldigvis ikke ei reim liggende til meg da?☺

Topp Bunn