Vortefri RIAA

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Jeg får krupp av alle disse veggvortene. Eller kanskje det bare er fremskreden audiophilia nervosa.

Så jeg trenger et RIAA-trinn med innebygget PSU. Og jeg trenger det i budsjettklassen.

Hittil har jeg funnet Parasound Zphono som koster 2390. Jeg liker den, spesielt baksiden (se bilde under). Men finner også litt blandede tilbakemeldinger. Så jeg vil gjerne ha flest mulig alternativer!

zphono_rear_black.jpg
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg kan ikke hjelpe deg, men har du gode grunner til å få nevroser av disse vortene?
Fordelene er åpenbare:
Du flytter en potensiell støykilde ut av kabinettet.
Enkelt å bytte strømforsyning hvis den blir defekt. Strømforsyningsdelen er ofte utsatt for transienter og ofte (?) en del av enheten som blir ødelagt.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Jeg kan ikke hjelpe deg, men har du gode grunner til å få nevroser av disse vortene?
Fordelene er åpenbare:
Du flytter en potensiell støykilde ut av kabinettet.
Enkelt å bytte strømforsyning hvis den blir defekt. Strømforsyningsdelen er ofte utsatt for transienter og ofte (?) en del av enheten som blir ødelagt.

Jeg ser fordelene du nevner, og er enig i at det er rasjonelt.

Men når jeg ser de veggvortene bak hifi'en der, klarer jeg ikke å la være å tenke på at jeg burde google hele natten og oppdrive en eller annen obskur audiofil ekstern PSU til 5000 kroner for å endelig få utnyttet det soniske potensialet. Og akkurat det der må jeg unngå, for dette skal jo være et budsjett-prosjekt.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Primare kjører vortefritt.
Primare R32 er nydelig, men langt over budsjett. Med mindre Soundgarden begynner å rabattere den like hissig som den DAC-en...

Jeg burde kanskje satt en prisgrense i første innlegg. Vi kan si 2695.
 
Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sikker på at ikke Exposure lager et innstikkskort som gjør AUX1/Phono-inngangen din om til en med innebygget RIAA-trinn? Det finnes i alle fall i 3000-serien.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Det er ikke dumt, det du sier der.
Exposure'en er fra 2002, men kanskje de kortene er de samme ennå? Eller kompatibel profil...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er ikke dumt, det du sier der.
Exposure'en er fra 2002, men kanskje de kortene er de samme ennå? Eller kompatibel profil...
Aner ikke, men verdt en mail eller telefon for å sjekke, kanskje?
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Har sendt mail til han Hallvar :)
 

JBN

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.08.2014
Innlegg
81
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg har en Heed Quasar mk2 som består av to bokser hvor den ene er psu. Veldig åpen og musikalsk.
synes det er et veldig godt kjøp til prisen.
 
Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Er det noen som har testet Micromega Mygroov? Den oppfyller jaggu kravene mine.

Jeg har et godt forhold til Micromega etter å ha hatt en Stage-CD-spiller på 90-tallet... Men det er jo 20 år siden nå, og de har vel skiftet eierskap og det hele?

Finner ikke så mye skriverier om denne på nett... Produsenten linker til 3 tester hvorav den ene er på tysk, den andre på portugisisk og den tredje på taiwanesisk. Og jo mer jeg stirrer på de PDF-ene, jo mindre forstår jeg.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.847
Antall liker
38.587
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Er det noen som har testet Micromega Mygroov? Den oppfyller jaggu kravene mine.

Jeg har et godt forhold til Micromega etter å ha hatt en Stage-CD-spiller på 90-tallet... Men det er jo 20 år siden nå, og de har vel skiftet eierskap og det hele?

Finner ikke så mye skriverier om denne på nett... Produsenten linker til 3 tester hvorav den ene er på tysk, den andre på portugisisk og den tredje på taiwanesisk. Og jo mer jeg stirrer på de PDF-ene, jo mindre forstår jeg.
Send en pm til HoJ her på forumet,han bruker den


http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/13380-hojs-sitt-anlegg.html
mvh
 
Sist redigert:
Topp Bunn