Von Schweikert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,ja finishen er det jeg er mest fornøyd med
     

    Tore K

    Medlem
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    15
    Antall liker
    6
    oleb skrev:
    Nå har jeg spilt på mine Unifild 3 i ca 16 mnd. og det er etterhvert blitt tid for å fornye seg på forsterker siden.
    Til nå hart jeg spilt på en prototype av Doxa 62,den er ikke ferdig utviklet og kommer ikke på markede på en stund enda.
    Jeg har ikke foretatt en direkte sammenligning med andre forsterkere,men den spiller godt.Merget godt.
    Den er spesielt god på "utklinging" og er veldig hurtig,egenskaper som jeg setter stor pris på.
    Viser til vennetråden for Doxa for mer detaljer.
    Men jeg kunne tenkt meg å fått noen anbefalinger på forsterkere som jeg burde lyttet på.
    Prisklasse opp til ca 100k ,brukt eller nytt.
    Setter pris på alle innspill.
    Jeg har benyttet Krell (en dyr en) på mine Unifield 3 med meget godt resultat. Har trass i dette havnet på Nuforce ref 18 og er selvsagt veldig godt fornøyd med disse.
    Funker serdeles bra i mitt opsett. Pen å se på er di også. Mer info kan du få ved å sende meg en melding. Ønsker du en lytt er jeg å finne på Askøy.
     

    Vedlegg

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Jeg må tydeligvis prøve å få hørt de høytalerene engang :)

    Tror et skikkelig solid fundament vil løfte høytaleren til nye høyder,min erfaring er dess tyngre og mer stabilt jo bedre. Vil vel også tro at de høytalerene responderer minst like bra på biwiring som det jeg har opplevd med andre VS høytalere.Har du prøvd å lage kabler selv ? Jeg har veldig gode erfaringer med å kjøpe glødet finsølv fra KA Rasmussen på Hamar,har brukt mye 2mm diameter rundtråd selv,tre de i bomull eller silkestrømper.Billig i forhold til mange kjøpekabler,og i mange tilfeller fullt på høyde og i mange andre bedre.Som alltid match og smak avhengig. På toppen kan det kanskje vere en fordel å prøve flatvalset også for mer utstrakt og luftig topp.

    Selv leker jeg meg litt for tiden med min egen versjon av noe "Unifieldish" ;D
    Fountek band-diskant,Fostex 8" (tror den som står i Uni3 i utgangspunktet er en av de mindre i samme serie) ,samlet i området 96dB følsomt,faktisk så jamnt at det høres helt greit ut å kjøre Fostexen helt uten delefilter :eek: ,og kun en liten kondis på diskanten. Bassen er en ca 96dB følsom gammel Pioneer 15" i trykkammer,aktivt delt og drevet av en kraftig klasse D forsterker.
    Veldig morsomt resultat!
    He,He passe frekk den der ja ;D
    Kan se ut som det er samme Fostex fulltonen som står i unifield, bare større!

    Ellers så må Unifield biwires, men dette blir gjort via en kabeljumper fra mellomtone til bassdel. Her venter jeg på en "kabelstump" på 55cm som Roald lager for meg. Bruker jo sølvkablene til Roald, så "jumperen" blir i samme klasse ;D

    Når det gjelder fundamentet,eller foten til Unifield så kommer jeg først til å fylle den med masse for å få den tyngre. Men på sikt er det planen å finne på noe annet. Skal forhøre meg på pris for en massiv granitt sokkel som vil måtte være ca.12cm høyde og tilpasses bredde/dybde på høyttaleren. I tillegg må det maskineres en metallplattform med utriggere for spikes for å gjøre dette stabilt. Er redd dette kan bli kostbare greier........
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei.
    jeg har ikke dette merket, men etter å ha hørt det hos Rolad..Steike!

    Det er disse høyttalerne jeg har leita etter. EKTE!

    Spilte knall, det var som å stå foran et slagverk "live"
    Fikk frysninger over hele overkroppen på klassisk, og eg hører ikke på klassisk noe serlig.
    ;D

    Hvor mye koster eit sett av disse høyttalerne, som er to sett av på hver side på bildet?

    Må nok satse på brukt..noen som vil ha mine mozart? ;)
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Steike,Roald er gal! ;D Bør ikke bli antydninger til jordskjelv i Bergen,da lever de tårna der farlig

    Ellers kan jeg skrive under på at Von Schweikert kan låte ekte,Vr4 og VR5Anni er sannsynligvis høytalerene som har stått for mine mest naturtro øyeblikk fremfor et stereoannlegg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Steike,Roald er gal! ;D Bør ikke bli antydninger til jordskjelv i Bergen,da lever de tårna der farlig

    Ellers kan jeg skrive under på at Von Schweikert kan låte ekte,Vr4 og VR5Anni er sannsynligvis høytalerene som har stått for mine mest naturtro øyeblikk fremfor et stereoannlegg
    Hehe.. Ja..var stort dette.. rett å slett ekte lyd. Like luftig som i virkligheten. Spilte blant annet noe slagverk.
    Eneste ordet som dekker er vel: EKTE ;D



    Dei nede og oppe vart dreven av effekten i mitten, som står oppå den andre som ikke var i bruk. Og dei andre små av hver sitt effekttrinn.
    Så cd spiller. Bilder lagt i riktig rekkefølge.


    Legger inn mer bilder.
     

    Vedlegg

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    JK skrev:
    Rune S skrev:
    Jeg må tydeligvis prøve å få hørt de høytalerene engang :)

    Tror et skikkelig solid fundament vil løfte høytaleren til nye høyder,min erfaring er dess tyngre og mer stabilt jo bedre. Vil vel også tro at de høytalerene responderer minst like bra på biwiring som det jeg har opplevd med andre VS høytalere.Har du prøvd å lage kabler selv ? Jeg har veldig gode erfaringer med å kjøpe glødet finsølv fra KA Rasmussen på Hamar,har brukt mye 2mm diameter rundtråd selv,tre de i bomull eller silkestrømper.Billig i forhold til mange kjøpekabler,og i mange tilfeller fullt på høyde og i mange andre bedre.Som alltid match og smak avhengig. På toppen kan det kanskje vere en fordel å prøve flatvalset også for mer utstrakt og luftig topp.

    Selv leker jeg meg litt for tiden med min egen versjon av noe "Unifieldish" ;D
    Fountek band-diskant,Fostex 8" (tror den som står i Uni3 i utgangspunktet er en av de mindre i samme serie) ,samlet i området 96dB følsomt,faktisk så jamnt at det høres helt greit ut å kjøre Fostexen helt uten delefilter :eek: ,og kun en liten kondis på diskanten. Bassen er en ca 96dB følsom gammel Pioneer 15" i trykkammer,aktivt delt og drevet av en kraftig klasse D forsterker.
    Veldig morsomt resultat!
    He,He passe frekk den der ja ;D
    Kan se ut som det er samme Fostex fulltonen som står i unifield, bare større!

    Ellers så må Unifield biwires, men dette blir gjort via en kabeljumper fra mellomtone til bassdel. Her venter jeg på en "kabelstump" på 55cm som Roald lager for meg. Bruker jo sølvkablene til Roald, så "jumperen" blir i samme klasse ;D

    Når det gjelder fundamentet,eller foten til Unifield så kommer jeg først til å fylle den med masse for å få den tyngre. Men på sikt er det planen å finne på noe annet. Skal forhøre meg på pris for en massiv granitt sokkel som vil måtte være ca.12cm høyde og tilpasses bredde/dybde på høyttaleren. I tillegg må det maskineres en metallplattform med utriggere for spikes for å gjøre dette stabilt. Er redd dette kan bli kostbare greier........
    Kostbart men morsomt! :)
    Gratulerer med flotte høyttalere. Har hørt de hos Roald og ble meget imponert.

    A.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nysgjerrigheten på noe nytt tok overhånd igjen gitt,har bestillt VR-35 med Roald.Regner med det tar litt tid først å få de over til landet, og så har jeg i tillegg gjort avtale med Roald at de skal stå i butikken hans i ca 45 dager,angrer allerede :D ,ventetiden kommer til å bli en lidelse.Så nå blir det mange som får høre høytalerene mine lenge før meg :eek:
    Jaja,har kjøpt meg et par vente Von Schweikerter,et par herlige VR-2er,de spiller musikk som bare juling !

    Ikke så mye info om VR-35 enda men en del om VR33, http://www.vonschweikert.com/
    http://www.vonschweikert.com/techspecs/11.php , http://www.vonschweikert.com/techspecs/documents/positive_feedback_vr33.pdf

    Det geniale for min del er at Albert her har laget en høytaler med tanke på nær vegg plassering,er lei av høytalere stående "midt" i stua ,og konstruksjonen skal vere laget med tanke på at man justerer balansen og bassnivå med avstand til bakvegg.
    Tenkte litt på Unifield 2 og 3 også,de fungerer visstnok veldig bra nær bakvegg,de har nok sikkert mer gjennomsiktighet og finesse enn VR-35,men jeg tror kanskje VR-35 kan spille litt høyere med litt mer bassautoritet.
    Vi får se,dere får komme med rapporter dere som får høre de før meg ;D

    Her er VR-2ene mine :
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Et par youtube klipp av VR35,VR33 osv.



    Cor Dekker er tydeligvis glad i den syngedamen han ser ut til å spille ofte ::) Han som er importør av Von Schweikert i Holland,og kjører som regel alltid Kronzilla forsterkere på VS.Sikkert en bra match,men ganske dyrt.
    Heldigvis er rapportene jeg har hørt så langt at høytalerene er lette å få til å spille godt med forskjellig utstyr,og funker like bra med Lady Day som Lady Gaga,Metallica som Mozart,så da høres det ut som min type høytaler 8)
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Så bra :)

    Jeg har også lurt på de VR 35 før jeg kjøpte dine Rune. Jeg kommer nok til å løpe ned til roald og lytte på de.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    flaago2 skrev:
    Så bra :)

    Jeg har også lurt på de VR 35 før jeg kjøpte dine Rune. Jeg kommer nok til å løpe ned til roald og lytte på de.
    Jeg angrer vel litt på at jeg solgte de ;) Men men,de kom da til et bra hjem virker det som :) ,fortsatt like fornøyd?

    Håper folk kommer med rapporter på VR-35ene når Roald får de i hus,og jeg vil ha ærlige kommentarer,jeg blir ikke fornermet om folk synes de låter ræva ! ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Nysgjerrigheten på noe nytt tok overhånd igjen gitt,har bestillt VR-35 med Roald.Regner med det tar litt tid først å få de over til landet, og så har jeg i tillegg gjort avtale med Roald at de skal stå i butikken hans i ca 45 dager,angrer allerede :D ,ventetiden kommer til å bli en lidelse.Så nå blir det mange som får høre høytalerene mine lenge før meg :eek:
    Jaja,har kjøpt meg et par vente Von Schweikerter,et par herlige VR-2er,de spiller musikk som bare juling !

    Ikke så mye info om VR-35 enda men en del om VR33, http://www.vonschweikert.com/
    http://www.vonschweikert.com/techspecs/11.php , http://www.vonschweikert.com/techspecs/documents/positive_feedback_vr33.pdf

    Det geniale for min del er at Albert her har laget en høytaler med tanke på nær vegg plassering,er lei av høytalere stående "midt" i stua ,og konstruksjonen skal vere laget med tanke på at man justerer balansen og bassnivå med avstand til bakvegg.
    Tenkte litt på Unifield 2 og 3 også,de fungerer visstnok veldig bra nær bakvegg,de har nok sikkert mer gjennomsiktighet og finesse enn VR-35,men jeg tror kanskje VR-35 kan spille litt høyere med litt mer bassautoritet.
    Vi får se,dere får komme med rapporter dere som får høre de før meg ;D

    Her er VR-2ene mine :
    Hva ligger prisen på disse da? er jo god kurs nå og..
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    lovemusikk skrev:
    Hva ligger prisen på disse da? er jo god kurs nå og..
    Du får høre med Roald,er ikke sikker,tror europa prisen er satt til 8.000 euro.
    VR-33 blir kun solgt i USA desverre.
    Hørtes foresten ut som jeg må smøre meg med solid tålmodighet,2-3 uker før høytalerene er ferdig produsert+kanskje 10dager i frakt før de er i Norge,og så videre......

    Snakket litt med Cor Dekker om VR-35 og han var veldig entusiastisk.Første gang jeg snakket med han sa han at han følte den presterte et sted mellom VR4SRmkII og VR5Anniversary :eek:
    Uansett har jeg et rom som nok passer VR-35 bedre enn både SR og VR5 ,og jeg vil ikke ha høytalere som må stå langt fra bakvegg for å vise sitt beste,noe de er voicet for,mens VR-35 er voicet med tanke på tror det var mellom 6 og 20 tommer fra bakvegg.
    En annen ting som var litt interesant var at det som slo Cor Dekker da han koblet de opp første gang var gjengivelsen til VR-10 ! 8) De skal visst ha en ekstra robust og kroppslig gjengivelse,og veldig god spredning,og selvsagt Alberts høytaleres evner til realisme og musikalsk engasjement.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hva ligger prisen på disse da? er jo god kurs nå og..
    Du får høre med Roald,er ikke sikker,tror europa prisen er satt til 8.000 euro.
    VR-33 blir kun solgt i USA desverre.
    Hørtes foresten ut som jeg må smøre meg med solid tålmodighet,2-3 uker før høytalerene er ferdig produsert+kanskje 10dager i frakt før de er i Norge,og så videre......

    Snakket litt med Cor Dekker om VR-35 og han var veldig entusiastisk.Første gang jeg snakket med han sa han at han følte den presterte et sted mellom VR4SRmkII og VR5Anniversary :eek:
    Uansett har jeg et rom som nok passer VR-35 bedre enn både SR og VR5 ,og jeg vil ikke ha høytalere som må stå langt fra bakvegg for å vise sitt beste,noe de er voicet for,mens VR-35 er voicet med tanke på tror det var mellom 6 og 20 tommer fra bakvegg.
    En annen ting som var litt interesant var at det som slo Cor Dekker da han koblet de opp første gang var gjengivelsen til VR-10 ! 8) De skal visst ha en ekstra robust og kroppslig gjengivelse,og veldig god spredning,og selvsagt Alberts høytaleres evner til realisme og musikalsk engasjement.
    Kanskje jeg burde prøve disse "neste" gang jeg skal oppgradere høyttalere? :)
    Bare spare litt. :)
    Hvordan er det med elektronikk, hva behøves?

    Men først får jeg leve med og prøve dei som kommer inn her uti juni en gang. Det er dei som det er bilde av, nemlig Audio Physic Tempo 6.
    Men det var rått å høre hos Roald, det oppsettet. Det er nok merket for meg vil jeg tro. Det spilte ekte. Frysninger på kroppen av symfony musikk, det har ingen andre anlegg klart før. (pleier ikke høre så mye på sånn musikk, selv om det blir pittelitt mer til bedre anlegg,merker jeg)
    :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nå har nok sikkert Unifield 3 egenskaper som VR-35 ikke har,vi snakker vel tross alt om omtrent doble prisen på Unifield 3 kontra VR-35,og med 2 sett Unifield 3 som Roald ser ut til å kjøre med snakker vi vel en veil pris i området 300.000,- + tror jeg.
    Frysninger er utrolig sjeldent jeg får av stereoannlegg,live gjør jeg det veldig ofte,så det er et godt tegn når et stereoannlegg klarer å få frem slike reaksjoner :)

    Men jeg har god tro på at VR-35 er en veldig musikalsk høytaler,og Albert ville at den skulle vere lett å få til å låte bra selv med rimelig elektronikk,og av det jeg har hørt fra andre så stemmer dette,men at de også hever sitt nivå godt når elektronikken blir bedre.

    Du får stikke innom Roald når han får de inn og gi meg en rapport på hvordan du synes de låter ;)
    Lykke til med Tempoene! ,har bare hørt Virgo II og Avanti selv,og Virgo II likte jeg veldig godt :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lover godt det da ja..

    Ja skal innom han og høre dei, uten tvil. ;D Vart helt bergtatt av dei høyttalerne han hadde, og ja dei lå vel på 300.000 men låter nok knall dei du har bestilt også.
    Alså da får han dei inn ca uti juni da?

    Ska komme med en tilbakemelding ja. ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gleder meg til tilbakemeldinger :)
    Vanskelig å si når de kommer inn,men tviler på at det blir før midt i juni ivertfall.Roald får en bekreftelse når Von Schweikert sender de,så da vet jeg litt mer nøyaktig.
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Ja, jeg er fornøyd, men er abolutt ikke i mål :)
    Men jeg er redd for at det kommer til å bli veeeeldig dyrt om jeg skal helt fornøyd :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Bra du er fornøyd,helt i mål kommer man sikkert aldri ;D
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Nå har jeg lånt Unifield-3 hos Roald Mikkkelsen og de står og spiller i stuen min.
    Jeg brukte bare ett døgn på å bestemme meg for å kjøpe dem.
    Så nå har jeg offisielt bestilt dem.

    Dette er de beste høyttalerne jeg har hørt.
    Plassering i stuen var ikke noe prolem.

    Den kantete mellomtonen som jeg ellers hører i alle høyttalere var borte her.
    Tror det er noe overshoot i delefilteret som normalt kommer fram.
    Denne overhooten var helt borte her så det låt helt sømløst og glatt i mellomtonen.

    Bassdynamikk har jeg alltid savnet hos meg, men nå var den der i fullt monn.

    Perspektivet er det mest imponerende i den. Helt utrolig arena som åpenbarer seg.
    Bare dette gjør den verdt alle pengene.

    Høyttaleren koster 150 000 men tror dere klarer å prute litt hos Roald.
    Dollaren er lav nå og han er alltid grei ;D

    Hørte dem første gang på Horten-messen. Da sa jeg til min kone at jeg ikke til nå har hørt en høyttaler som har fristet meg til å bytte ut dem jeg hadde. Men i dag har jeg hørt de beste høyttalerne i mitt liv. Kjøp dem da vel.... sa ho. Jeg fikk bakoversveis. Trodde ho tullet med meg.
    Ho falt pladask for designet og den lille størrelsen. De ser så moderne ut sa ho. De gamle dine ser så gammeldagse ut. Så der var det bare "tut og kjør". Jeg som holdt igjen. Synest de var vel dyre. Men lyden jobbet i meg. Måtte bare høre dem igjen. Et nytt besøk hos Roald. Joda, de var gode. Perspektivet låt enda bedre i hans butikk enn på messen. Hjem og tenkte. Får jeg låne dem hjem mon tro. Ringte Roald. Ja, jeg burde låne dem hjem sa han. Og nå står de i stuen min. Og det resulterte i en bestilling.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    consen skrev:
    Nå har jeg lånt Unifield-3 hos Roald Mikkkelsen og de står og spiller i stuen min.
    Jeg brukte bare ett døgn på å bestemme meg for å kjøpe dem.
    Så nå har jeg offisielt bestilt dem.

    Dette er de beste høyttalerne jeg har hørt.
    Plassering i stuen var ikke noe prolem.

    Den kantete mellomtonen som jeg ellers hører i alle høyttalere var borte her.
    Tror det er noe overshoot i delefilteret som normalt kommer fram.
    Denne overhooten var helt borte her så det låt helt sømløst og glass i mellomtonen.

    Bassdynamikk har jeg alltid savnet hos meg, men nå var den der i fullt mål.

    Perspektivet er det mest imponerende i den. Helt utrolig arena som åpenbarer seg.
    Bare dette gjør den verdt alle pengene.

    Høyttaleren koster 150 000 men tror dere klarer å prute litt hos Roald.
    Dollaren er lav nå og han er alltid grei ;D

    Hørte dem første gang på Horten-messen. Da sa jeg til min kone at jeg ikke til nå har hørt en høyttaler som har fristet meg til å bytte ut dem jeg hadde. Men i dag har jeg hørt de beste høyttalerne i mitt liv. Kjøp dem da vel.... sa ho. Jeg fikk bakoversveis. Trodde ho tullet med meg.
    Ho falt pladask for designet og den lille størrelsen. De ser så moderne ut sa ho. De gamle dine ser så gammeldagse ut. Så der var det bare "tut og kjør". Jeg som holdt igjen. Synest de var vel dyre. Men lyden jobbet i meg. Måtte bare høre dem igjen. Et nytt besøk hos Roald. Joda, de var gode. Perspektivet låt enda bedre i hans butikk enn på messen. Hjem og tenkte. Får jeg låne dem hjem mon tro. Ringte Roald. Ja, jeg burde låne dem hjem sa han. Og nå står de i stuen min. Og det resulterte i en bestilling.
    Gratulerer og velkommen i klubben ;D
    Unifieldene er beste høyttalere jeg også har hørt i denne klassen! Alt annet har et eller annet som ikke "stemmer", men med Unifiels så sitter det. Er lett å plassere og fungerer godt i mindre rom, rett og slett en knall høyttaler! Jeg tror mye av cluet er fulltonen som spiller uten "kanter" slik som dei fleste andre høyttalere gjør p.g.a delingen av elementene i sensitive områder for ørene. Albert er et geni når det gjelder lyd......
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer consen!! :)
    Pøs gjerne på med bilder og mer inntrykk etterhvert 8)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kanskje nytt flaggskip på vei fra Von Schweikert ? :
    http://www.hifizine.com/2010/12/interview-with-albert-von-schweikert-part-2/

    PD – What are the long-term plans for VSA and what is your role in VSA going forward?

    AVS -We will continue our quest to find the best possible methods to design the speaker with the highest value and sonic quotient on the market, especially in this down market. However, we are also working on a “Best Speaker In The World” type of thing that does not use conventional cone drivers. We own the exclusive license to the FPS transducer invented in Japan, which uses 200 motors (voice coils and neodymium magnets) to drive a 12” square flat plastic panel in “push-pull” operation. This driver has the fastest, most accurate impulse response ever recorded and has the potential bandwidth (with augmentation) to reach 10Hz to 100kHz. This is the first transducer I’ve ever heard that has zero coloration or distortion, it’s pretty much an example of Japanese perfection.

    The transducers are hideously expensive, so expect a price tag of around $250,000/pr for a speaker the size of our VR-11SE. It should have a sensitivity of close to 100dB, impedance of 16 ohms for tubes and a special 8 ohm version for solid state. It WILL have the highest level of dynamic range and fidelity not heard in any other speaker design, period. We don’t intend on selling many of these flagships, but we want to prove that we’re still on top of our game, with many exciting developments just around the corner.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm.... Spennende, men dessverre så 250.000$ rett over mitt budskjett..... ;D ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    249.000$ over mitt ;D Men viss vi blir 250 som er med på 1.000$ hver på en gruppehøytaler ? ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Flott,da er vi nesten i mål ! :eek:

    Eller 1.5dag i året hos hver,eller kanskje bedre,vi kjøper et stort lokale midt i landet,i nerheten av sunnmøre 8) ,så kan man svippe innom når det måtte passe ;D
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har forslag til forsterkermatch til mine VR-4jr. Spiller på 2x40 integrerte rørwatt idag, men kunne tenkt litt mer smell nedover. Kanskje malmins 60 watt klasse-A? :) Budsjettet ligger på rundt 15, og helst brukt..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    montesi skrev:
    Noen som har forslag til forsterkermatch til mine VR-4jr. Spiller på 2x40 integrerte rørwatt idag, men kunne tenkt litt mer smell nedover. Kanskje malmins 60 watt klasse-A? :) Budsjettet ligger på rundt 15, og helst brukt..
    Min MA til 8-10? ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    montesi skrev:
    Noen som har forslag til forsterkermatch til mine VR-4jr. Spiller på 2x40 integrerte rørwatt idag, men kunne tenkt litt mer smell nedover. Kanskje malmins 60 watt klasse-A? :) Budsjettet ligger på rundt 15, og helst brukt..
    Vanskelig å gi råd om slikt synst jeg,komplisert dette med hifi og totalresultat av alle ledd i kjeden ,og ikke minst rommet. Har du mulighet å prøve ting før kjøp så er selvsagt det det aller beste .

    60 klasse A transistorwatt vil helt sikkert gi deg litt mer kontroll i bassdelen i VR4Jr.
    Music Angel KT88 som lovemusikk nevner fungerer faktisk ganske bra på Jr'ene.
    Jeg kjørte omtrent utelukkende biamping på VR4Jr og VR4genIII ,fordi jeg synes de basskassene trenger endel krefter.

    CI Audio D200 låt fint på Jr. ,men tror ikke det er solgt så mange i Norge og sikkert sjeldent de dukker opp brukt.
    De er basert på modifiserte Hypex klasse-D moduler,så dukker det opp noe slikt Hypex DIY på børsen så passer de i mine ører veldig bra til Von Schweikert generelt.Har en slik DIY Hypex stående selv som er hva jeg hovedsaklig brukte på basskassene i VR4ene,og den låter veldig bra når man kjører den på hele høytaleren også.
    Av andre transistorting så har jeg igrunnen alltid likt mange av NAD sine forsterkere,så blant annet en som hadde strålende resultat med en 375BEE http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c375bee_integrert_forsterker_grafit.htm på et par VR-2 .

    Kanskje du finner noen tips her også:
    http://www.audiocircle.com/index.php?board=139.0
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    montesi skrev:
    Noen som har forslag til forsterkermatch til mine VR-4jr. Spiller på 2x40 integrerte rørwatt idag, men kunne tenkt litt mer smell nedover. Kanskje malmins 60 watt klasse-A? :) Budsjettet ligger på rundt 15, og helst brukt..
    Vanskelig å gi råd om slikt synst jeg,komplisert dette med hifi og totalresultat av alle ledd i kjeden ,og ikke minst rommet. Har du mulighet å prøve ting før kjøp så er selvsagt det det aller beste .

    60 klasse A transistorwatt vil helt sikkert gi deg litt mer kontroll i bassdelen i VR4Jr.
    Music Angel KT88 som lovemusikk nevner fungerer faktisk ganske bra på Jr'ene.
    Jeg kjørte omtrent utelukkende biamping på VR4Jr og VR4genIII ,fordi jeg synes de basskassene trenger endel krefter.

    CI Audio D200 låt fint på Jr. ,men tror ikke det er solgt så mange i Norge og sikkert sjeldent de dukker opp brukt.
    De er basert på modifiserte Hypex klasse-D moduler,så dukker det opp noe slikt Hypex DIY på børsen så passer de i mine ører veldig bra til Von Schweikert generelt.Har en slik DIY Hypex stående selv som er hva jeg hovedsaklig brukte på basskassene i VR4ene,og den låter veldig bra når man kjører den på hele høytaleren også.
    Av andre transistorting så har jeg igrunnen alltid likt mange av NAD sine forsterkere,så blant annet en som hadde strålende resultat med en 375BEE http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c375bee_integrert_forsterker_grafit.htm på et par VR-2 .

    Kanskje du finner noen tips her også:
    http://www.audiocircle.com/index.php?board=139.0
    Åja sier du det du..MAen funker..hmmm hva med Krell som jeg og får inn etter hvert,er en krell kav 300iL
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg synest MAen er en veldig bra forsterker ;) Det er bare det at noen av 4 ohms basskassene til Von Schweikert ikke er spessielt kompis med endel "mindre" rørforsterkere,men Jr er klart lettere å drive enn VR4genIII etter min erfaring.
    Krell har jeg aldri hørt på VS høytalere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Jeg synest MAen er en veldig bra forsterker ;) Det er bare det at 4 ohms basskassene til Von Schweikert generelt ikke er spessielt kompis med endel "mindre" rørforsterkere,men Jr er klart lettere å drive enn VR4genIII etter min erfaring.
    Krell har jeg aldri hørt på VS høytalere.
    Tenker litt mer langsiktig for fremtiden min.. likte høyttalerne så utrolig godt så..
    Er dei f.eks tyngre å dra en B&W CM9, seff i en helt annen prisklasse, men alltid hørt B&W er tunge å dra, men på dei
    prøvde eg MAen og på 4 ohm inngangene på forsterkeren falt det hele i grus, men på 8 ohm inngangene, spilte det
    sinnsykt bra syns jeg, med bra driv og klokkeklar lyd og oppløsning.
    Ellers skal jeg ha en transistor, krell til "hverdags" med mer krefter.
    MAen blir mest brukt som referanse på lydkvaliteten, når jeg i senere tid har byttet haugevis av forsterkere for
    å finne noe som jeg er fornøyd med. Nå tar vi steget opp i hi-end verden ved hjelp av bruktpriser og knallpris på Audio Physic Tempo 6. Så det blir jo spennende.
    Men på sikt har jeg og lyst på disse høyttalerne.
    Vart helt målløs da jeg hørte dei hos Roald. :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det er forskjel på VS høytalere,Unifield-serien innbiller jeg meg er ganske lett å drive,VR2ene mine fungerer helt fint med ca 50 rørwatt,samme gjorde LCR15.
    Kjenner ikke til B&W CM9 .

    Ser ut som de Unifield 3 ene gjør solid inntrykk på de som hører de :) Nesten så jeg begynner å lure på om jeg bør unngå å høre de når jeg reiser til Bergen for å hente VR-35 ,så jeg ikke begynner å angre på at jeg ikke gjekk for Uni3 i stedet ::)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Det er forskjel på VS høytalere,Unifield-serien innbiller jeg meg er ganske lett å drive,VR2ene mine fungerer helt fint med ca 50 rørwatt,samme gjorde LCR15.
    Kjenner ikke til B&W CM9 .

    Ser ut som de Unifield 3 ene gjør solid inntrykk på de som hører de :) Nesten så jeg begynner å lure på om jeg bør unngå å høre de når jeg reiser til Bergen for å hente VR-35 ,så jeg ikke begynner å angre på at jeg ikke gjekk for Uni3 i stedet ::)
    Unifield 3, er det dei Roald har to sett av i butikken? Isåfall, ikke hør på dei! ;D Eg vart galen og har ikke sovet siden..hehe
    Neida.. men beste høyttalere jeg har hørt = Beste anlegg = EKTE
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Er det noe særlig trøkk i disse småtassene (unifield 3)?
    Ser det er 1 stk 7" bass i de bare.
    Men jeg tviler ikke på VS klarer å utnytte disse borimot optimalt.

    "These cabinets are substantial -- the triple-wall design comprises a sandwich of materials that together cancel vibrations. VSA begins with low-Q MDF, specially molded to have curved sides. Then, to dampen the MDF, artificial stones of a complementary high Q are glued to it. There are a total of 18 pounds of these 3/4"-thick stones in each woofer cabinet, and 2.4 pounds of 1/2"-thick stones in each tweeter/full-range-driver (T/F) module. The third layer is heavy, 1/2"-thick black felt. The result is a highly damped, measurably zero-vibe cabinet with a curved interior that breaks up the standing waves that might otherwise resonate."

     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    lovemusikk skrev:
    Unifield 3, er det dei Roald har to sett av i butikken? Isåfall, ikke hør på dei! ;D Eg vart galen og har ikke sovet siden..hehe
    Neida.. men beste høyttalere jeg har hørt = Beste anlegg = EKTE
    Det er de han har stablet i høyden ja. Jeg må nok prøve å få hørt de,så får jeg heller lide av søvnløshet en stund ;D

    sinep:
    Jeg har ikke hørt Unifield 3,men jeg er helt sikker på de trøkker godt !
    Som hobby-trommis og bassist må jeg si at VS høytalere på sitt beste har stått for noe av den mest komplette bassgjengivelse jeg har hørt.VR5Anniversary er nok det råeste jeg har hørt i så måte,jeg har muligens hørt andre høytalere som gjør deler av bassområdet litt bedre,kanskje ? ,men Albert klarer å få de til å låte veldig helhetlig slik at jeg ikke tenker bass,men mer basstrommer,bassgitarer osv.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    lovemusikk skrev:
    Unifield 3, er det dei Roald har to sett av i butikken? Isåfall, ikke hør på dei! ;D Eg vart galen og har ikke sovet siden..hehe
    Neida.. men beste høyttalere jeg har hørt = Beste anlegg = EKTE
    Det er de han har stablet i høyden ja. Jeg må nok prøve å få hørt de,så får jeg heller lide av søvnløshet en stund ;D

    sinep:
    Jeg har ikke hørt Unifield 3,men jeg er helt sikker på de trøkker godt !
    Som hobby-trommis og bassist må jeg si at VS høytalere på sitt beste har stått for noe av den mest komplette bassgjengivelse jeg har hørt.VR5Anniversary er nok det råeste jeg har hørt i så måte,jeg har muligens hørt andre høytalere som gjør deler av bassområdet litt bedre,kanskje ? ,men Albert klarer å få de til å låte veldig helhetlig slik at jeg ikke tenker bass,men mer basstrommer,bassgitarer osv.
    Hobbytrommis? Hør slagverk på dei! Sinnsykt ekte!
    Ellers hørte jeg og klassisk som eg ikke pleier høre på,men gåsehud over hele kroppen.. gromt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn