VIVA LA VIPA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Fra morgentur: vipa is in The Middle of fucking nowhere ( unnskyld englandsken tt) ;) Vis vedlegget 453956 Vis vedlegget 453957
    Akkurat dette kjenner jeg ikke igjen, Vipa, men sjøl har jeg syklet noen mil i østfolds hveteåkre. Og hatt mye glede av det. Veldig mye, når jeg tenker etter. Så kos deg, og hold oss oppdatert. Skal si i fra når jeg kjenner igjen bildene. Utover mot Onsøy og Saltnes begynner jeg å kjenne meg igjen:cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 453791

    What t.. f...! Her prøver man å holde sin vinyl ren og prober og så oppdager man en flekk som ser ut som noe unevnelig, konkluderer med at så lekker er ikke spiller'n og
    Det må være.. ja si det, vask før side 3 der altså! ;)
    Vi har diskutert denne tidligere, Vipa. Uten flekk.

    Skal gi den en ny sjanse. Supertramp har uansett høy kred her i heimen:cool:
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Fra morgentur: vipa is in The Middle of fucking nowhere ( unnskyld englandsken tt) ;) Vis vedlegget 453956 Vis vedlegget 453957
    Akkurat dette kjenner jeg ikke igjen, Vipa, men sjøl har jeg syklet noen mil i østfolds hveteåkre. Og hatt mye glede av det. Veldig mye, når jeg tenker etter. Så kos deg, og hold oss oppdatert. Skal si i fra når jeg kjenner igjen bildene. Utover mot Onsøy og Saltnes begynner jeg å kjenne meg igjen:cool:
    Ja, du er spot on på Råde/Saltnes, syklet fra Nylende hvor jeg bor forbi Råde stasjon, bildet er vel tatt på saltnesveien på en topp et stykke før avkjøringen til Oven.
    Var en flott tur i solskinnet! :) kommer kanskje flere kornåker/skog quizer fremover! ;)
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 453791

    What t.. f...! Her prøver man å holde sin vinyl ren og prober og så oppdager man en flekk som ser ut som noe unevnelig, konkluderer med at så lekker er ikke spiller'n og
    Det må være.. ja si det, vask før side 3 der altså! ;)
    Vi har diskutert denne tidligere, Vipa. Uten flekk.

    Skal gi den en ny sjanse. Supertramp har uansett høy kred her i heimen:cool:


    Du kom vel ikke forbi side 1 engang Harald (selv uten flekker). du har nok litt rett når du synes at dette albumet ikke når helt opp til studioalbumene.
    Det låter helt klart litt mer "crispy og fresht" der, en forklaring kan man kanskje finne i teksten på cover
    hvor de beskriver at dette er slutten på en laaang turne og man begynner å bli sliten.
    Allikevel så var det en skive jeg bare måtte ha, har det meste av Supertramp. det var denne skiva som gjorde at
    jeg oppdaget Supertramp på åttitallet og ble flittig spilt første sommeren. Litt artig med Rick Davies låta You started laughing
    som jeg ikke finner noe annet sted! :)
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Fra morgentur: vipa is in The Middle of fucking nowhere ( unnskyld englandsken tt) ;) Vis vedlegget 453956 Vis vedlegget 453957
    Akkurat dette kjenner jeg ikke igjen, Vipa, men sjøl har jeg syklet noen mil i østfolds hveteåkre. Og hatt mye glede av det. Veldig mye, når jeg tenker etter. Så kos deg, og hold oss oppdatert. Skal si i fra når jeg kjenner igjen bildene. Utover mot Onsøy og Saltnes begynner jeg å kjenne meg igjen:cool:
    Ja, du er spot on på Råde/Saltnes, syklet fra Nylende hvor jeg bor forbi Råde stasjon, bildet er vel tatt på saltnesveien på en topp et stykke før avkjøringen til Oven.
    Var en flott tur i solskinnet! :) kommer kanskje flere kornåker/skog quizer fremover! ;)
    Da kan jeg si: been there, done that. Hadde en fast runde akkurat den veien en periode. Men kan ikke huske så flott vær og fantastiske hveteåkre. Gode minner, uansett;)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 453791

    What t.. f...! Her prøver man å holde sin vinyl ren og prober og så oppdager man en flekk som ser ut som noe unevnelig, konkluderer med at så lekker er ikke spiller'n og
    Det må være.. ja si det, vask før side 3 der altså! ;)
    Vi har diskutert denne tidligere, Vipa. Uten flekk.

    Skal gi den en ny sjanse. Supertramp har uansett høy kred her i heimen:cool:


    Du kom vel ikke forbi side 1 engang Harald (selv uten flekker). du har nok litt rett når du synes at dette albumet ikke når helt opp til studioalbumene.
    Det låter helt klart litt mer "crispy og fresht" der, en forklaring kan man kanskje finne i teksten på cover
    hvor de beskriver at dette er slutten på en laaang turne og man begynner å bli sliten.
    Allikevel så var det en skive jeg bare måtte ha, har det meste av Supertramp. det var denne skiva som gjorde at
    jeg oppdaget Supertramp på åttitallet og ble flittig spilt første sommeren. Litt artig med Rick Davies låta You started laughing
    som jeg ikke finner noe annet sted! :)
    Du har rett, Vipa. Var nok ikke særlig lenger enn side 1 når jeg tok denne fram her for litt siden. Ble veldig skuffet av lyden, først og fremst. Det musikalske hos Supertramp har alltid vært noe jeg har satt umåtelig pris på. Skal ta meg en videre lytt utover de neste sidene. Tror nok det kan bli mye god mimring, og kan sikker bære over det med eventuelle svake opptak fra scenelyd:cool:
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Vipa quiz'n

    IMG_20170905_102055.jpg


    Fra morgentur kommer quiz'n hvor f...
    Er Vipa nå:
    IMG_20170905_102133.jpg


    Lite hint siden
    IMG_20170905_102133.jpg
    skogs
    IMG_20170905_102133.jpg


    Lite hint siden skogstier er ganske like:
    ....taushet er gull, men jeg hører det bruser! ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ser du sykler klassisk hardtail, Vipa. Visste du at det er sykkelfestival her i landsbyen til helgen? Velofest Hølen 2017, no less!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig kult! Sykkel, film, pølser, lokalt øl og masse hyggelige folk. Ikke minst er det folk som kommer helt fra sørlige deler av Europa for å delta. Primus motor er Truls Johnsen som sveiser sykkelrammer i egne Johnsen Frameworks rett over gata her. For øvrig gammelredaktøren av Terrengsykkel. Så Hølen er i høyeste grad en sykkellandsby. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.806
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Veldig kult! Sykkel, film, pølser, lokalt øl og masse hyggelige folk. Ikke minst er det folk som kommer helt fra sørlige deler av Europa for å delta. Primus motor er Truls Johnsen som sveiser sykkelrammer i egne Johnsen Frameworks rett over gata her. For øvrig gammelredaktøren av Terrengsykkel. Så Hølen er i høyeste grad en sykkellandsby. ;)
    Men TLF har de ikke i Hølen??? :):)

    O
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nei, desverre. Det er årevis siden jeg var så aktiv/ivrig at jeg hadde så god oversikt.
    For ikke å snakke om sist jeg kjørte ritt...det var i Holmenkollen i 94.

    Jeg har selvfølgelig en terrengsykkel som er utrolig mye bedre enn nivået mitt tilsier, men det er litt stas å ha en ramme som bærer navnet til en gammel helt. Om ikke annet fordi det minner om "gamle dager".
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Skogstur: Beats me. Jeg var sjelden utpå grusen på mine turer rundt i Østfoldtraktene på to hjul:p
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Blitt mye vinyl i kveld?
    Jepp! Har pløyd gjennom en del favoritter og er meget fornøyd må jeg si.
    Hadde et lite angstanfall når jeg hørte litt uklarheter i lyden. Spilleren ble satt opp av selger og stiftetrykket satt til 1,6 gram oppdaget at det må ha stilt seg feil på bilturen hjem da jeg målte det til over 2,5 med en vippevekt. Etter å ha justert tilbake ble det flott! :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Gratulerer! For sikkerhets skyld, bytt ut reima dersom den ikke er helt ny.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Flotte spillere, de der. All grunn til å gratulere.

    Takker!

    Den ble kjøpt uten at jeg var sikker på om den
    ville innfri ønsket om bedre lyd og at jeg ville ha
    En spiller som virker mer solid og ikke
    Ha den "plastikk følelsen" Jeg opplevde med
    Pro-ject debut carbon selv om den spilte bra bevares.
    Nå skal det handles mat og vin og nytes i helgen! ;)
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Det er en mørk og stormfull aften, Vipa har fått noe godt i glasset, lar partileder debatt seile sin egen sjø og nyter noen velkjente toner fra bandet som for han alltid vil være nummer 1. Thorens tar seg av arbeidet, Gillmour og Wright står for vokalen og ja.... Er så flott atte! :)
    IMG_20170908_212949.jpg
     
    Sist redigert:

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Hello hello hello, is there anybody in there?
    Just nod if you can hear me, is there anyone
    Home?
    20130908_223911.jpg

    Amsterdam for temmelig nøyaktig 1 år siden;)
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Flotte spillere, de der. All grunn til å gratulere.

    Takker!

    Den ble kjøpt uten at jeg var sikker på om den
    ville innfri ønsket om bedre lyd og at jeg ville ha
    En spiller som virker mer solid og ikke
    Ha den "plastikk følelsen" Jeg opplevde med
    Pro-ject debut carbon selv om den spilte bra bevares.
    Nå skal det handles mat og vin og nytes i helgen! ;)
    Dristig tilnærming, Vipa. Men jeg liker det. Er du overbevist om at ny spiller er riktig, ja, så hvorfor ikke;)

    Vil tro du får mange gode timer foran anlegget gjennom høsten og vinteren. Lykke til!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vipa, Harald HM: Til det anlegget der er nok Thorens langt mer passende enn en DCE. Ikke bare gir den mer i bånn, men kombinerer varme og snert på en helt annen måte enn en DCE fikser. Det gjør Rega også, men 320 er noe mer av en spretten, godslig "bamse" med 2M Black og Premier, vel.. Gled deg til du finner fram Love Over Gold...Telegraph Road, Industrial Disease og Private Investigations..Say no more..Elsker den plata. Hvis du ikke har siste SDL-utgave av Wish You Were Here: Hent inn tre eks.. Og ett av Straits´komplette studiopakke på Mercury..Deilige skiver.
     
    Sist redigert:

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Flotte spillere, de der. All grunn til å gratulere.

    Takker!

    Den ble kjøpt uten at jeg var sikker på om den
    ville innfri ønsket om bedre lyd og at jeg ville ha
    En spiller som virker mer solid og ikke
    Ha den "plastikk følelsen" Jeg opplevde med
    Pro-ject debut carbon selv om den spilte bra bevares.
    Nå skal det handles mat og vin og nytes i helgen! ;)
    Dristig tilnærming, Vipa. Men jeg liker det. Er du overbevist om at ny spiller er riktig, ja, så hvorfor ikke;)

    Vil tro du får mange gode timer foran anlegget gjennom høsten og vinteren. Lykke til!
    Takk Harald!

    Man må nesten gutse litt og gå for magefølelsen når man handler brukt, hjemlån blir litt stress synes jeg. Når Jeg så spiller'n, tok og følte på den så viste jeg at den ville innfri i forhold til (jeg velger å kalle det) bruksfølelsen. Føles tungt og solid. Når det gjelder lyden så kunne jeg jo ikke vite, men fy f... Forbedring ja! må nok ty til noen floskler i mangel av annet: føler at bakgrunnen er sortere, en del støy fra riper osv faktisk mindre generende, lydbildet litt
    Mer åpent, en del vokaler lenger fremme og tydeligere. Sitter en dyr kabel fra arm og bakover fra Lenco, tror det gir litt høyere gain (?) Ganske sikker faktisk. En annen ting jeg digger er fraværet av motorstøy. Lager litt lyd når den "akselerer" så blir det stille, HELT stille. Tror dette blir gull jeg! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn