Vitsen VISTA - utrolige dokumenter!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
"Antagelig bli et bra OS" er det vel kanskje riktig å si. ;D

-når det gjelder page-file systemet til Vista, så legger OS'et mer på minnet for raskere aksessering. Spesielt gjelder dette 64-bit OS der Vista 64-bit gjør større bruk av RAM jo mer det er tilgjengelig, sagt litt enkelt. Dette kan ha mange fordeler, i stedet for at page-filing skjer via harddisk.


Mvh. Bjørn
 
G

Gjestemedlem

Gjest
papworth skrev:
Vista er kun en mellom ting. På lik linje med windows Millennium i sin tid. Når Windows 2008 server er ferdig langsert vil, igangsetting av Windows 7 være ett faktum som etter hvert vil ta over for Vista...........
Et hvert OS er da bare en mellomting mens vi venter på det neste. Det tar alltid litt lenger enn beregnet før MS klarer å stable en oppegående utgave av neste OS på bena, så om Vista får vesentlig kortere levetid enn noen av de andre OSene er jeg ikke så overbevist om.

Det er ingen trussel at MS har planer om nye OSer, noe annet ville bekymret mer.
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
så om Vista får vesentlig kortere levetid enn noen av de andre OSene er jeg ikke så overbevist om.
Det at det blir sluppet før det er ferdig, betyr jo bare at den "premature" delen av levetiden forlenges ;D

Det jeg (som har brukt *n*x siden før Linux) syns var en storveis idé med Vista, er forsøket på å endelig gjøre MS-Windows til et flerbruker-OS. I praksis kunne det jo ikke fungere, i hvert fall ikke på kort sikt: det betyr jo at en betydelig mengde programvare slutter å fungere, naturlig nok, og at nettet flommer over med "skru av UAC!"-oppfordringer. Men Microsoft skal ha kudos for at de i det minste prøver å oppdra programmererne til å tenke på den måten, og med litt flaks klarer man kanskje å komme så langt en gang før ... eh, den famøse januardagen 2038.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Porcus skrev:
Gjestemedlem skrev:
så om Vista får vesentlig kortere levetid enn noen av de andre OSene er jeg ikke så overbevist om.
Det at det blir sluppet før det er ferdig, betyr jo bare at den "premature" delen av levetiden forlenges ;D
Ingen OSer er noen gang ferdig når de går fra beta til handelsvare, de blir kontinuerlig forbedret og flikket på til det kommer noe nytt, og gjerne i mange år etterpå også. Vi må tilbake til Commodore 64 for å finne helt ferdige OSer til forbrukeren.

Et ferdig OS er et dødt OS som ikke utvikler seg. Da er det bedre med noe som er litt i forkant og som fungerer tilfreddstillende.

Hvis bare utviklerne nå etterhvert gikk over til 64 bit, slikt at vi kunne få maskiner med både RAM og drivere på en gang så fikk vi et nytt "giant leap for mankind". MS skulle hatt i ræven for å i det hele tatt lage 32 bits Vista.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Fersk post i en gruppe som sysler med avspillere, drivere og denslags:


We've had several customers report that after installing Windows Vista SP1, all the 24-bit formats disappear from the Advanced tab for our devices in the Sound control panel. We checked, and sure enough, all the 24-bit formats that used to be there with RTM are gone with SP1.

Is there anything that would have changed with SP1 that would cause this?

Thanks,

-Dan
For egen del så må jeg med jevne mellomrom restarte maskinen for å få wlan ut av en zombieliknende tilstand.
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
topline skrev:
Snickers-is skrev:
Jeg har forresten hørt at Norton lanserte en "Vista-kompatibel" programpakke som på ingen måte var kompatibel med Vista. Denne ble levert på nye maskiner, blant annet bærbare. Norton er jo også ekstremt ressurskrevende. Jeg har bestemt meg for ikke å kjøre Norton igjen.

Noen som har testet M$ sin antivirus? Er ikke den også gratis?
Hvilke gode gratis alternativ finnes det til Norton?
Du har avast.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Kjøpte meg ny laptop for noen uker siden. Da kom jeg for første gang i kontakt med VISTA.

Spørsmål: Når jeg skal avslutte og slå av maskinen skjer det titt og ofte at idet maskinen holder på å avslutte og dette "timeglasset" kommer opp, så skjer det ikke noe mere...timeglasset (sirkelen) bare fortsetter...og fortsetter...og maskinen slår seg ikke av med mindre jeg fysisk holder av/på knappen nede noen sekunder.
Andre ganger slår maskinen seg av som den skal.

Hva er dette? bugs i VISTA ?
 
L

Lars.N

Gjest
Espen R skrev:
Kjøpte meg ny laptop for noen uker siden. Da kom jeg for første gang i kontakt med VISTA.

Spørsmål: Når jeg skal avslutte og slå av maskinen skjer det titt og ofte at idet maskinen holder på å avslutte og dette "timeglasset" kommer opp, så skjer det ikke noe mere...timeglasset (sirkelen) bare fortsetter...og fortsetter...og maskinen slår seg ikke av med mindre jeg fysisk holder av/på knappen nede noen sekunder.
Andre ganger slår maskinen seg av som den skal.

Hva er dette? bugs i VISTA ?
Niks ikke noe Vista bugs (trur eg)har du kjøpt deg en HP bærbar tru?
Hvis du går på programmer leter opp tilbehør klikk deg inn gå så til kjør å skriv inn msconfig så kommer du inn i panelet der hvor du kan se alle programmer å prosseser som kjører da vet du litt mere om hva som er på gang.

Du kan også gå inn i konrollpanel så til system og vedlikehold klikk deg inn på Administrative verktøy så til hendelse liste der finner du alt som skjer å ikke skal skje (hehe)Lykke til ;D
Regner med du har siste oppdateringer fra maskivare produsent & Windows

Mvh

Laban
 
B

BjornE

Gjest
3.1 var konge!

Forøvrig er det vel litt dumt å blande sammen Vista med et tragisk hardware kjøp? Kjøp MacBook eller MacBook Pro, bruk bootcamp, last inn Vista og nyt den gode Apple hardwaren med et helt utmerket operativsystem.

Ufattelig mange som ikke greier å se forskjell på Vista og produsentavhengige hardware og programvare problemer!
 
Topp Bunn