Vista og Xvid

G

Gjestemedlem

Gjest
Min gamle maskin krasjet helt så jeg kjøpte meg en nye. En bærbar denne gangen siden jeg skal ut å reise snart, men med Vista installert. :-\

Så skal jeg prøve å se på en film her. Men det var enklere tenkt enn gjort. Jeg får bare ikke den sløkke kassen til å spille xvid filmer uansett hva jeg prøver på. Har installert og avinstallert alt jeg har kommet over av codecer til ingen nytte. Samt prøvd med VCL, Classic og windows media player. Har prøvd Vista Codec Pack, K-lite (med og uten ffdshow), XviD codec v1.1.3 mm. men når filene spilles av der det kun lyd men intet bilde. Har også prøvd å velge "kjør som administrator" på installeringsfilene uten at det gjør noen forskjell.

Kjøpte heldigvis boksen på Elkjøp så hvis jeg blir tilstrekkelig irritert på Vista kan jeg jo levere den tilbake til dem og få pengene igjen.

Noen som har noen forslag til løsning?

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Kan dessverre ikke hjelpe da jeg har null erfaring med Vista, men jeg har noen kompiser som kjører det og de har såvidt jeg vet ikke vært plaget med dette.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Har sagt det før: Kjøp en Mac!

God Jul :)

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.510
Torget vurderinger
4
VLC funker til det meste uavheingig av codec'er installert... Derimot vil jeg anbefale å ta steget fra xvid til x.264 (hd-format). Filene er dobbelt så store, men kvaliteten er hinsides mye bedre uansett om du tenker å avspille på billledrørsTV eller HDTV...

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.510
Torget vurderinger
4
michell skrev:
Har sagt det før: Kjøp en Mac!
God Jul :)
Har forresten subbet rundt datamskiner de siste 15 år og har for tiden 3 pc'er og en mac i huset. Begge platformene er avhengig av å etterinstallere codec'er for å avspille "ikke-stuerene" formater som *.xvid og *.mkv.

Du burde tenke deg om to ganger før du slenger ut dine flåsete "kjøp en mac" oneliners i tekniske tråder :-X

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Vet det :)

Falt for fristelsen siden Gjestemedlem ofte kommer med useriøse innspill relatert til Mac. Også i seriøse tråder. Gjør et søk på Depnots innlegg med ordet Mac i så ser du hva jeg mener. Bare forurensning ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
michell skrev:
Vet det :)

Falt for fristelsen siden Gjestemedlem ofte kommer med useriøse innspill relatert til Mac. Også i seriøse tråder. Gjør et søk på Depnots innlegg med ordet Mac i så ser du hva jeg mener. Bare forurensning ;)
Jada helt greit. Og forslaget var ikke så dumt som det hørtes ut.. så lenge maskinen bare skulle brukes til film. Men jeg liker å spille endel også, og da ikke kun Tetris og Myst 1,2,3

Men sliter fremdeles med xvid avspillingen. Irriterende greier. Selv en avansert julekalender klarer jo å spille av slike formater i dag.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Gjestemedlem skrev:
Men sliter fremdeles med xvid avspillingen. Irriterende greier. Selv en avansert julekalender klarer jo å spille av slike formater i dag.
Høres ut som om du har kjøpt en avansert bokstøtte ;D

Jeg er nok til ingen hjelp, for Vista med xvid er ikke min greie.

Topp Bunn