Funkar office-pakken om eg brukar Untubu?
|
Ikke no problem å bruke MS Office via Wine evt Cross Over Linux i Ubuntu og de fleste andre distroer - funker fintGjestemedlem skrev:Den kommer med en ferdig innstallert openoffice pakke. Denne er like god som microsoft sin officepakke, iallefall til det aller meste. MS Office eller andre windowsprogrammer kan ikke kjøre under Ubuntu.
Men du kan jo kjøre openoffice på windows maskinen også. Den er like gratis der og kan lastes ned herfra. Og ja, den kommer også på Nynorsk, inkludert stavekontroll.
Jeg bruker selv windows men det er mange år siden jeg brukte MS Office.
Man står faktisk ikke fritt til å velge selv. Min nyeste bærbare kom med premium preinstallert. Hadde ikke mulighet til å velge XP eller ubuntu ved kjøp.jowil skrev:Rart at det blir så mye sutring og nesepeking og vas hver gang Microsoft lanserer noe nytt. Alle står fritt til å velge det de vil ha og hvis dere ikke vil ha det så drit i det, da. What the fuck.
Jo, mange laptopper kommer bundlet med OS. Men du kan jo velge en annen laptop hvis du ikke liker det da...frans skrev:Man står faktisk ikke fritt til å velge selv. Min nyeste bærbare kom med premium preinstallert. Hadde ikke mulighet til å velge XP eller ubuntu ved kjøp.jowil skrev:Rart at det blir så mye sutring og nesepeking og vas hver gang Microsoft lanserer noe nytt. Alle står fritt til å velge det de vil ha og hvis dere ikke vil ha det så drit i det, da. What the fuck.
Eneste gang jeg opplever noe slikt er når tommelen min kommer ani pekeanordningen på laptopen og flytter cursoren mens jeg skriver.Thomas1 skrev:Nå skal jeg skrive et blir jævlig irriterende å holde på å legge inn innlegg.ed vista uten å bruke noen rettetaster. bokstaver og sentninger hopper bukk og det.
Bare som ett eksempel på hvordan det er å bruke min pc med Vista. Jævlig irriterende måten setninger blir brutt og stappet inn i allerede skrevne setninger.
Er dette vanlig med dette systemet?