Vinylsnurrere fra Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Skikkelig fin spiller du har der. Mener at der skal være en justeringskrue til automatikken,men da skulle jeg ha sett på spilleren din for å se om det er tilfelle.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Nå står den hos cobra2,så jeg har tro på at den blir somden skal.Men takker for all hjelp det går an å få.
    Vi må snart ha oss en kveld igjen mana.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Som tideligere nevnt: elektroniske armer er #%¤&%& !
    Herved konvertert til MANUELL! 8)

    Arne K
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Ble ikke noen Denon DP 62L på meg i dag gitt.

    To timer før auksjonsslutt var budene oppe i ca 700£ dvs ca 6.300,- kr

    Vet ikke hva endelig salgssum ble, og spilleren levertes uten pickup.

    Spilleren var meget pen, og nåværende eier hadde eid den lenge, muligens siden den var ny.
    Er ikke sikker da eier også drev med salg av brukt komponenter forøvrig

    Dette var jeg ikke villig til å betale, frakta kom på ca 750,- kr også, og med en ny pickup til 2-3.000,- kr ville den endelige pris tippe over 10.000,- kr


    Men, men får bare følge med, dukker vel opp noe før eller siden.

    Var vel en Denon DP 62? til salgs her på forumet tror jeg før Jul?
    Tror ikke den ble solgt her , for samme spiller dukket opp på Qxl mener jeg, og glemte hele Qxl auksjonen.

    Må jo ikke være Denon, kan godt være en større Yamaha eller Kenwood.
    Technics 1210 er jo også aktuelt, men synes de er for dyre som nye der de enda er på lager, og bruktpriser som forlanges er noe i overkant av hva jeg vil betale.

    Får følge med på salgssteder og auksjoner, er jo gøy bare dèt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.696
    Torget vurderinger
    10
    Vinylsnurrer fra Denon

    mana skrev:
    Kjekt å se at der er mange som liker å se bilder av disse klassikerne.Slenger med noen bilder av min DP-59 også.En lekker og velspillende sak fra midten av 80-tallet .
    Er der noen interesse å se disse fra innsiden så kan jeg alltids vrenge dem og ta noen bilder.Der er riktig gode dimensjoner spesielt på motor.
    DP-59L er vel en av de flotteste. I min hifi ungdom hadde kompisen min akkurat en slik. Ikke gæærn snurrer for en 18 åring eller hva?

    Har akkurat funnet en slik på ebay. Er det risikabelt å kjøpe en slik fra USA? Hvor mye bør man gi?

    (Jeg jobber akkurat nå med passende benk til alt utstyret og skal sette av plass til to platespillere)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.477
    Antall liker
    84.263
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    rock skrev:
    Ble ikke noen Denon DP 62L på meg i dag gitt.

    To timer før auksjonsslutt var budene oppe i ca 700£ dvs ca 6.300,- kr

    Vet ikke hva endelig salgssum ble, og spilleren levertes uten pickup.

    Spilleren var meget pen, og nåværende eier hadde eid den lenge, muligens siden den var ny.
    Er ikke sikker da eier også drev med salg av brukt komponenter forøvrig

    Dette var jeg ikke villig til å betale, frakta kom på ca 750,- kr også, og med en ny pickup til 2-3.000,- kr ville den endelige pris tippe over 10.000,- kr


    Men, men får bare følge med, dukker vel opp noe før eller siden.

    Var vel en Denon DP 62? til salgs her på forumet tror jeg før Jul?
    Tror ikke den ble solgt her , for samme spiller dukket opp på Qxl mener jeg, og glemte hele Qxl auksjonen.

    Må jo ikke være Denon, kan godt være en større Yamaha eller Kenwood.
    Technics 1210 er jo også aktuelt, men synes de er for dyre som nye der de enda er på lager, og bruktpriser som forlanges er noe i overkant av hva jeg vil betale.

    Får følge med på salgssteder og auksjoner, er jo gøy bare dèt.
    Hei. Den spilleren du refererer til sto til salgs her på sentralen like før påske i år og den er nå i mitt eie. Meget velholdt spiller som jeg bruker ikke altfor ofte desverre. Jeg ga 4500,- u PU og det må da være billig ift den du bød på?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Vinylsnurrer fra Denon

    hel skrev:
    mana skrev:
    Kjekt å se at der er mange som liker å se bilder av disse klassikerne.Slenger med noen bilder av min DP-59 også.En lekker og velspillende sak fra midten av 80-tallet .
    Er der noen interesse å se disse fra innsiden så kan jeg alltids vrenge dem og ta noen bilder.Der er riktig gode dimensjoner spesielt på motor.
    DP-59L er vel en av de flotteste. I min hifi ungdom hadde kompisen min akkurat en slik. Ikke gæærn snurrer for en 18 åring eller hva?

    Har akkurat funnet en slik på ebay. Er det risikabelt å kjøpe en slik fra USA? Hvor mye bør man gi?

    (Jeg jobber akkurat nå med passende benk til alt utstyret og skal sette av plass til to platespillere)
    Har kjøpt 3 spelarar (type automatisk return til festbruk).
    Alle i strøken tilstand, alle defekt ved adkomst. Vil ikkje anbefale å kjøpe (heil) platespelar fra uniten.
    Dei pakkane blir kasta hardt rundt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.696
    Torget vurderinger
    10
    Da dropper jeg det. Men jeg kommer til å gjøre klart til en dedikert plass for en platespiller nr 2 på mitt lille lytterom. Dere får si ifra når en norsk Denon skal adopteres bort :)
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    For de som er ute etter tyngre Denonspillere,og har mulighet til å dra en tur til Danmark,så har jo vært en del av de til salgs der. Kan jo muligens bli dyrt hvis man må dra for å hente de. Jeg ferierer av og til i nabolandet i sør ,og i den forbindelse har jeg tatt med hifiutstyr hjem. Følg med på bruktmarkedet på hifi4all,og i den blå avis på nettet.
    Har selv skaffet DP51 til hytta,og DP67L,m to armrør og fire kontravektlodd til loftstua i heimen. Fantastisk flotte spillere.
    Men jeg likte ikke jubileumsmodellen,det var noe med den armen! Den hadde jeg sett før på noen billigspillere!

    mvh Rolf S
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hørt ett ord om jubileumspilleren etter den kom på markedet,bortsett fra testen i ett norsk magasin jeg ikke husker navnet på :-\

    mvh Rolf S
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn